[SONG] Cover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [SONG] Cover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:25

Tsja, dan houdt het dus op met je zangcarriere.
Meer tips dan commentaar kun je via internet niet geven namelijk.
Is ook al vaak gezegd trouwens, maar goed.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:44

Bizzybijtje schreef:
miepietjuh schreef:
Waarom moet er weer zo worden gedaan?!
dit wil toch niemand?

TS heeft dit erop gezet omdat ze opbouwende kritiek wil, dat is duidelijk.
Ze wil geen reacties waar ze niets aan heeft. Ze vind zingen leuk en waarom zou ze ermee moeten stoppen.

Ze wil niet, QUOTE: Godmiljaar, post je nou weeral.... Nee, ik vind nog steeds dat je niet kunt zingen, je zingt door je neus, je speelt het nummer verkeerd ook trouwens, het is veel te langzaam, veel te moeilijk voor iemand die net begint..... Echt, neem nou gewoon zangles... QUOTE

Dit noem ik niet opbouwend...

Sorry TS heb geen idee of het goed is of slecht, heb er geen verstand van..

De reden dat ik zo reageerde is omdat dit het zoveelste topic is waar ze om tips vraagt, die ze vervolgens niet gebruikt.
En het spijt me heel erg, maar als muzikante die op het randje heeft gestaan van professioneel muzikante worden, hoop ik toch wel dat ik er verstand van heb. En ja, ik reageer pittig. Dat komt omdat ik me altijd kapot erger aan mensen die boos worden omdat ze niet horen wat ze willen horen. En muziek is dus een gevoelige snaar bij mij. Pudum tsjjjjj, woordspeling.

TS, je zegt geen tips te krijgen. Als je goed kijkt zie je dat ik al heel vaak tegen je heb gezegd dat je door je neus zingt. Heb ook tips gegeven om daar vanaf te komen. Maar......... Ach....Als je echt tips wilt om iets mee te doen hoor ik het wel.

Hee, ik snap het wel. en ik bedoel het ook niet als aanval op jou. Ik vind alleen dat BEIDE kanten normaler kunnen reageren. En als je haar topics zo beu bent dan hoef je er toch niet op te reageren.
Aan zo'n antwoord heeft niemand iets....

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:02

miepietjuh schreef:
Bizzybijtje schreef:

De reden dat ik zo reageerde is omdat dit het zoveelste topic is waar ze om tips vraagt, die ze vervolgens niet gebruikt.
En het spijt me heel erg, maar als muzikante die op het randje heeft gestaan van professioneel muzikante worden, hoop ik toch wel dat ik er verstand van heb. En ja, ik reageer pittig. Dat komt omdat ik me altijd kapot erger aan mensen die boos worden omdat ze niet horen wat ze willen horen. En muziek is dus een gevoelige snaar bij mij. Pudum tsjjjjj, woordspeling.

TS, je zegt geen tips te krijgen. Als je goed kijkt zie je dat ik al heel vaak tegen je heb gezegd dat je door je neus zingt. Heb ook tips gegeven om daar vanaf te komen. Maar......... Ach....Als je echt tips wilt om iets mee te doen hoor ik het wel.

Hee, ik snap het wel. en ik bedoel het ook niet als aanval op jou. Ik vind alleen dat BEIDE kanten normaler kunnen reageren. En als je haar topics zo beu bent dan hoef je er toch niet op te reageren.
Aan zo'n antwoord heeft niemand iets....

Bedankt voor de steun :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:07

vezzie schreef:
Bizzybijtje schreef:
Nou, wat voor reacties wil je?
Niks is goed blijkbaar. Dus dan beter duidelijkheid he :D

Ik wil tips horen dat heb ik toch al gezegd? En niet de tip ga op zangles want nu weet je denk ik wel al dat het niet kan.

Hoe vaak moeten we gaan herhalen dat er niet meer tips zijn waar je iets aan hebt. Je kunt zingen niet goed leren vanaf internet. Het is al zo vaak herhaald, heb je het nu wel begrepen?

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:11

vezzie schreef:
miepietjuh schreef:

Bedankt voor de steun :)

:+

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:39

Moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk off key is. Je ritme zit ook niet helemaal lekker. Hoor dat je erg door je neus zingt. Wat ik je wel mee kan geven is dat je meer voor in je mond moet zingen. De woorden moeten tegen je tanden zitten even kort gezegd, daardoor krijg je al een andere klank, dan worden je tonen mooier van. Verder kan ik je niet helpen via het internet.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:44

Jeetje.. wat een gekibbel hier. Maar inderdaad TS... zangles is denk ik de enige optie, als je dat niet kunt krijgen dan zou ik toch echt een andere hobby zoeken. Je zei dat je dwarsfluit hebt gespeeld..misschien kun je nu overstappen op saxofoon ofzo?

enne... je hebt écht geen goed ritmegevoel ( dat kan ik als docent brazilliaanse percussie wel zeggen denk ik ;) )

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 14:24

wiebke schreef:
Jeetje.. wat een gekibbel hier. Maar inderdaad TS... zangles is denk ik de enige optie, als je dat niet kunt krijgen dan zou ik toch echt een andere hobby zoeken. Je zei dat je dwarsfluit hebt gespeeld..misschien kun je nu overstappen op saxofoon ofzo?

enne... je hebt écht geen goed ritmegevoel ( dat kan ik als docent brazilliaanse percussie wel zeggen denk ik ;) )

Ik heb in harmoniën en zo gespeeld ik heb dus zeker gevoel voor ritme maar wat ik al aangehaald is dat de timing niet altijd honderd procent klopt met de muziek dat weet k en dat is omdat mijn micro wat achter loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:41

Als dat uberhaupt al zo zou zijn... Dan nog klopt het niet.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 14:45

Bizzybijtje schreef:
Als dat uberhaupt al zo zou zijn... Dan nog klopt het niet.

Wat klopt er dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:19

Het ritme _O-

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:59

Het gaat niet alleen om gelijk lopen met de muziek (relatief), maar gewoon het ritme op zichzelf, zelfs zonder muziek zou je horen dat het ritme er gewoon niet inzit (absoluut).

Lekker onder de douche zingen is ook leuk :) Vaker filmpjes plaatsen met de vraag om tips heeft denk ik niet veel nut. Je hebt al héél veel nuttige tips gehad in eerdere topics, maar blijkbaar pik je het nog niet zo op. Zingen is ook hartstikke lastig, daarom zijn er hele studies aan gewijd.. Les krijgen van één van de velen die er verstand van hebben, is dus volgens mij de enige optie om beter te worden. :) Jammer dat dat nu nog niet kan, wie weet later!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:05

Het klonk PRACHTIG. Echt WAUW man.
Is dat wat je wou horen? Want dan zou ik liegen. Het klinkt onaardig maar het is wel zo..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:32

pff ik krijg een beetje een punthoofd van TS.. of ze snapt het niet of ze wil het niet snappen..

Bij het spelen in een harmonie is het inderdaad makkelijker om het ritme aan te houden omdat er dan andere mensen omheen zitten die wél een goed ritmegevoel hebben (touwtrekkers noem ik die) In mijn band merk ik het ook... samen kunnen ze goed spelen, maar speelt M alleen dan klinkt het voor geen meter.

enne... als je wéét dat je materiaal niet in orde is ga je dat toch niet op bokt neerplanten? Dan zorg je toch eerst dat je spullen het wel goed doen zodat wij bokkers een goede impressie hebben?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:20

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 19:14

wiebke schreef:
pff ik krijg een beetje een punthoofd van TS.. of ze snapt het niet of ze wil het niet snappen..

Bij het spelen in een harmonie is het inderdaad makkelijker om het ritme aan te houden omdat er dan andere mensen omheen zitten die wél een goed ritmegevoel hebben (touwtrekkers noem ik die) In mijn band merk ik het ook... samen kunnen ze goed spelen, maar speelt M alleen dan klinkt het voor geen meter.

enne... als je wéét dat je materiaal niet in orde is ga je dat toch niet op bokt neerplanten? Dan zorg je toch eerst dat je spullen het wel goed doen zodat wij bokkers een goede impressie hebben?

Mijn ritme was ook goed wanneer ik alleen les had bij dwarsfluit dus je punt klopt niet :) .
Wat ik wel moet zeggen ik heb te laat op het opneem knopje gedrukt en misschien is jullie dat allemaal niet opgevallen, terwijl het duidelijk te horen is maar er ontbreken in het begin een paar noten :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:57

ik zeg: Adios Topic van TS.... je luistert toch niet naar wat we je adviseren.. veeeeel plezier met zingen nog!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:56

vezzie schreef:
wiebke schreef:

Mijn ritme was ook goed wanneer ik alleen les had bij dwarsfluit dus je punt klopt niet :) .
Wat ik wel moet zeggen ik heb te laat op het opneem knopje gedrukt en misschien is jullie dat allemaal niet opgevallen, terwijl het duidelijk te horen is maar er ontbreken in het begin een paar noten :)

Er zijn nu ondertussen al ZOVEEEEEEL dingen die niet goed zijn (zeg je zelf, ookal probeer jij er een excuus van te maken om eronderuit te komen), dat je het filmpje gewoon veel beter niet had kunnen plaatsen. Waarom - in hemelsnaam - plaats je iets waaraan aan alle kanten iets loszit? Waarom? Echt, je wordt geen dokter zonder de juiste opleiding EN de juiste middelen. Je kunt niet paardrijden zonder les EN zonder een zadel/hoofdstel/rijbroek/cap (even zwart-wit gezien). Je kunt niet hockeyen zonder GOEDE hockeystick. Moet ik nog even doorgaan? Nou uh, correctie, schijnbaar wel want OF het wil allemaal niet zo goed binnenkomen OF je vertikt het gewoon ook maar IETS met de gegeven tips te doen.

Meid, ik denk dat iedereen het kotsbeu is dat je overal een weerwoord op hebt. Zo is de lol van het tipsgeven er gauw af voor ons. Als jij er toch niks mee doet en - nog erger - er zelfs vol gas tegenin gaat. Schijnbaar weet je het allemaal zelf goed genoeg en ben je perfect en hoef je niks meer te leren.

De groeten, schijtziek word je van zulke mensen :evaw:

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:24

Ik vind het niet mooi het ritme klopt niet echt en ik vind dat je niet een mooie zangstem hebt .. ook doe je eigenwijs door nienaar de vele tips te luisteren en de schuld op de apparatuur te schuiven ik wedt ook niet hoe vaak het nog gezegd moet worden voordat het doordringt

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:02

Je vraagt om tips, die worden gegeven, jij gaat schreeuwerige capslock gebruiken en vervolgens gebruik je de tips niet. Sorry, maar dan moet je ook niet een topic gaan plaatsen want als je alleen maar wil horen dat het mooi is kunnen wij bokkers je niet helpen. Klinkt een beetje bot misschien, maar dit is mijn mening. :)

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 10:27

Ik heb nog steeds geen tips gezien behalve dan dat ik op zangles moet. En dat weet ik ook dat dat het beste is maar dat gaat momenteel niet :). Ten tweede ik schuif niet alles op mijn apparatuur, dat van de timing is nu eenmaal zo en als je er niet mee om kan. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar rot dan op.
Ik heb nooit gezegd dat ik wil horen dat het mooi is, er is werk aan, dat weet ik zelf ook, maar ik verwacht tips en begin nou niet te zeggen dat ze gegeven zijn, want dat zijn ze niet :).

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:24

Nou ik heb het hele topic doorgelezen en zag toch echt tips voorbij komen hoor. En je hebt misschien niet gezegd dat je wil horen, maar ik krijg wel het idee dat je dat wil horen. Want bij elke tip die je krijgt wordt je boos. Dusja, dan kunnen wij er verder ook niks meer mee.

En ik heb niet gezegd dat je op zangles moet, maar dat je gewoon iemand moet zoeken die ervaring heeft met zingen en die je misschien kan helpen en tips geven. Dat is iets anders als zangles.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:29

_baxter_ schreef:
Nou ik heb het hele topic doorgelezen en zag toch echt tips voorbij komen hoor. En je hebt misschien niet gezegd dat je wil horen, maar ik krijg wel het idee dat je dat wil horen. Want bij elke tip die je krijgt wordt je boos. Dusja, dan kunnen wij er verder ook niks meer mee.

En ik heb niet gezegd dat je op zangles moet, maar dat je gewoon iemand moet zoeken die ervaring heeft met zingen en die je misschien kan helpen en tips geven. Dat is iets anders als zangles.

Ja nee maar dat is de tip die gegeven wordt xD. Waar worden dan echte tips die ik kan gebruiken gegeven? Dat ik Nederlands moet zingen? Dat vind ik wel een tip en daar ben ik mee bezig :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:34

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:40