Omdat Fnanne op vakantie is, zorg ik morgen voor het nieuwe thema. Als jullie nog leuke ideeën of foto's hebben, stuur me dan even een pb!
EvelijnS
Geplaatst: 25-07-11 10:14
Ik heb een thema binnengekregen van Pumbaa_, namelijk: Pegasus Er is geen foto, je bent vrij om je associaties met die onderwerp op papier te zetten. Zorg wel dat het maximaal 5 minuten duurt!
Sorry voor de slechte kwaliteit foto, de scanner is niet thuis.
Schets in 3 minuten gemaakt en de dikke lijn erover 1,5 minuut dus in 4,5 minuut gemaakt.
Kaaaren
Geplaatst: 25-07-11 11:45
Kwam dit topic tegen en aangezien ik nog geen zin had om aan mijn werk te beginnen.. laat ik dit eens doen Een potloot was nergens te bekennen dan maar schetsen met een fineliner...
mijn pegasus naarling:
Hier zijn mama, met een iets te klein hoofd
en papa,
Heb aan ieder tekeningetje wel veel minder dan 5 min gewerkt.. en foto's gemaakt met mijn laptop cam
Ben ben benieuwd naar wat jullie er van maken!!
DearLove
Geplaatst: 25-07-11 11:50
5 minuten tekeningetjes foto gemaakt met de webcam, helaas geen super kwaliteit heb alles uit het hoofd getekend dus geen voorbeeld foto's: #1 Eerste tekening hengst die steigert (als je het er in kunt zien):o :
#2 Dravende merrie:
#3 Een eigenwijze pony:
zoofje
Geplaatst: 25-07-11 14:09
ik heb er ook maar eentje gemaakt, 5 minuten voor de lijnen 10 voor het inkleuren (waar ik nog niet helemaal klaar mee was) op de foto is hij mooier dan in het echt
Wow, dit is een leuke opdracht! daar ga ik van de week wel even mee aan de slag die andere heb ik wel geprobeerd maar dat was echt niet mijn ding, kwam niets moois uit ik denk wel dat iedereen moet proberen een schets in 5 minuten te maken, wat ook al eerder gezegd is...
Tessa, ik zag deze ook al in een ander topic voorbij komen? deze vind ik echt heel erg leuk en mooi uitgewerkt, super leuke stijl!
Kaaren, paardje 1 en 2 kloppen anatomisch niet helemaal, zo zijn vooral bij nr 2 de benen te lang in verhouding met het lijf, de derde vind ik wel weer erg geslaagd, alleen het hoofd oogt wat "te" groot.
KLfan, ook bij jou zijn de benen wat lang in verhouding, op foto 2 kloppen de verhoudingen niet van de voor en achterbenen. de derde is daarentegen een soort cartoonstijl en hoeft niet volledig te kloppen dus die vind ik top!
Zoofje, leuke stijl! ziet er goed uit, maar ik zie dat je wat gesmokkeld hebt met de tijd verder zijn de voorbenen wat langer dan de achterbenen zo te zien, of komt dit door de foto? en ik mis idd 1 vleugel
Kelly, mooi gedaan! en dat je zelf de vleugels niet helemaal mooi vind,ik vind ze er al prima uit zien, vooral als je dus dit als schets zou gebruiken.later kun je ze dan toch beter uitwerken? de vorm en verhoudingen zijn iig prima!
Amy, deze vind ik erg leuk, vooral de pose.hij heeft wel wat kleine billetjes denk ik.
pincz,ook wat gesmokkeld met de tijd probeer eerst te schetsen voordat je echt "tekent" de verhouding van het lijf is niet helemaal in orde, wat te korte rug en de hoeven zijn wel heel kort bekapt
Bellarose
Geplaatst: 26-07-11 23:55
Leuk onderwerp, ga ik morgen aan beginnen!
Ik wil absoluut geen spelbreker zijn, maar volgens mij is het 5 minuten voor tekeningen, en 15 minuten voor foto's natekenen. Als iedereen zich daaraan houd is het wel zo 'eerlijk'