[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elleen

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:16

lang....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:22

3 meter?
Zo lang was de sjaal van me vriend iig

Het ligt er ook aan hoe je altijd je sjaal omdoet. Als je hem om je heen slaat magtie korte wezen dan dat hem dubbel vouwt en de uiteinde door de lus doet.

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:52

ik denk 2,5 of 2 meter :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:18

Gisteravond het hoofdje en de staart gebreid van me plushiepoes. Van het weekend hem in elkaar zetten.

Volgens mij wordt het echt zon vierkante duffe pop :=

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:34

FOTO! :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:57

Hier dan m'n rare sjaal:
Afbeelding
Op de rondbreinaald dus niet echt duidelijk. Deze sjaal brei je van links naar rechts ipv boven naar beneden.

Close upje:
Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:12

Haha dat geeft wel een mooi effect. Vooral al die kleurtjes erdoorheen :) leuk hoor :)

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:45

erg leuk!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:00

Dit wordt mijn nieuwe trui:

Afbeelding

Eigenlijk heel simpel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:55

Ok, wat later dan bedoeld, maar dan toch weer antwoord van mijn kant.

Marieke, wat balen van je been. Hoe lang moet je nog in het gips? En is het je boven of onderbeen?

Linky, gave trui!

Zag een mooie sjaal voorbij komen op rondbreinaald, erg gaaf. Ook de sjaal met de gemelleerde wol van de zeeman is erg leuk!

Anne mieke, patroon van de sokjes zou ik wel graag willen hebben. Enne, het continentaal breien niet meteen opgeven hoor. Een steek kan je altijd wel eens laten vallen. Gewoon op een broddellapje oefenen!

Hier met meerdere projectjes bezig. Sjaal voor meisje is af. Kijken of ik van de week nog ff wol bij de zeeman kan halen voor bijpassende muts. Daarnaast opnieuw begonnen met twee sokken tegelijkertijd op rondbreinaald, ditmaal een langere naald en dat helpt. Begin er nu de lol van in te zien, na eerst gestoeid te hebben met allemaal opgezette steken, rest rondbreinaald, twee bollen wol en twee uiteindjes. Kwam er achter dat ik binnenstebuiten aan het breien was zeg maar. De goede kant werd het tegenovergestelde van wat ik aan het breien was, maar heb het om hunnen keren en nu gaan we vrolijk verder.
Verder ben ik aan een leuk wit mutsje begonnen. Weet niet precies hoe groot ie wordt, maar denk wel groot genoeg (ja, ik doe soms echt maar wat!).
Kleinere rondbreinaalden aangeschaft voor mijn te breien trui, maar proeflapje blijft te groot en dat al op pennen vier ipv vijf. Nu dus nog maar pennen drie gaan aanschaffen.
Daarnaast nog een projectje gestart. Zeeman heeft weer nieuwe mutsen en sjaals op de site en ga nu de volgende maken:

http://www.zeeman.com/getmedia/5bfd6a33 ... f?ext=.pdf

Beetje jammer alleen dat zij van boven naar beneden werken in hun patroontekening. Doe het dus maar vanaf de tekst. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Ben echt vijf keer opnieuw begonnen ofzo, dan weer door telfouten, dan weer een te kort uiteinde bij opzetten, dan weer door andere niet kloppende zaken. Nu overal maar om de twaalf steken markeerders zitten. Want elke keer 84 steken opzetten, daar word ik niet heel blij van!

G er nu maar eens een eind aan breien, morgen weer vroeg werken.

~Danseresje

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:02

Wat leuk die trui. Zover ben ik nog niet dat ik dat al kan :P echt mooi!

Danseresje als je gaat rondbreien en je breid alleen maar recht en niet averechts dan krijg je een tricotsteek (dus hetzelfde effect als je met normaalbreien recht en av. Recht doet) alleen omdat je nu rondbreid gebrleurd dat automatisch als je alleen maar recht breid :)

Gisteren namelijk ook rondlopen breien. Maar het minderen in de sok ging zo slecht en zo lelijk. Heb aan het einde van de avond uit frustratie me hele sok wggegooid := ik ga nu sloffen maken net als de babhsokjes alleen dqn gewoon wat groter :)

Ik zal van de week de babyslofjes patroon hier neerzetten :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 09:35

De eerste week heb ik gips gehad en daarna ben ik geopereerd. Bovenaan mijn scheenbeen is een deel gebroken en een deel verbrijzeld. De operatie is gelukkig goed gegaan en ik heb een brace gekregen waarin in een kleine stukje kan bewegen. 3 maanden lang mag ik mijn been niet belasten.

Wat is nou precies een broddellapje? Gewoon een probeerseltje toch?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:37

Ja een broddellap is gewoon een lapje waar je dingen op probeert :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:13

1 toer op mijn sjaal doe ik in 15 minuten :=
60 toeren, das zo'n 15 uur werk.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:09

Anne_mieke88 schreef:
Danseresje als je gaat rondbreien en je breid alleen maar recht en niet averechts dan krijg je een tricotsteek (dus hetzelfde effect als je met normaalbreien recht en av. Recht doet) alleen omdat je nu rondbreid gebrleurd dat automatisch als je alleen maar recht breid :)

Gisteren namelijk ook rondlopen breien. Maar het minderen in de sok ging zo slecht en zo lelijk. Heb aan het einde van de avond uit frustratie me hele sok wggegooid := ik ga nu sloffen maken net als de babhsokjes alleen dqn gewoon wat groter :)

Annemieke, ik weet dat als je op de rondbreinaald alleen maar recht breit, dat je tricotsteek krijgt. Maar had mijn product dusdanig gebreid (in de boord al) dat de goede kant binnen zat zeg maar, daar ging het mij om. Heb vorig jaar ook al stukken rondgebreid op rondbreinaald.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:00

Danseresje schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Annemieke, ik weet dat als je op de rondbreinaald alleen maar recht breit, dat je tricotsteek krijgt. Maar had mijn product dusdanig gebreid (in de boord al) dat de goede kant binnen zat zeg maar, daar ging het mij om. Heb vorig jaar ook al stukken rondgebreid op rondbreinaald.

Ok sorry #)
Ben je er verder nog uitgekomen?

Ik heb mijn sok uit frustratie maar weggegooid :=

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:24

Aaaaagh, er ligt al sneeuw in Italië en m'n sjaal is nog niet af!! Straks nog maar eens een poging wagen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:32

Even goed doorbreien dan maar!

Gisteren begonnen aan een muts te haken. Met de ananassteek. Hij wordt heeel leuk alleen moet echt leren niet zo syrak maar los te haken :P

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:11

Ananassteek???!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:17

Ja de ananassteek. Kijk maar even op youtube en druk maar in ananassteek :)
Hele grappige leuke steek met haken :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:19

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:28

Een hele brakke foto, maar ik plaats het toch :)
Ik moet het uiteraard nog afwerken.... en op de post doen, want het is een cadeatje.

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:44

Ow, marieke, die is leuk!!!!
Is dat met gemelleerde wol gemaakt?

Anne Mieke, het is niet erg hoor, bedoelde mijn opmerking ook niet vervelend. En ja, ik heb op een gegeven moment mijn sokjes kunnen draaien en nu klopt het wel. Het was alleen heel raar, wat ik recht breide, kwam er aan de binnenkant van mijn ronde recht uit en de buitenkant zag je dus averechte steek. Was me bij de boord niet zo opgevallen, maar des te meer toen ik tweede rondje tricot begon. Ergens heb ik het werk verkeerd voor me gelegd waardoor mijn steken er andersom uit kwamen te zien...........snap je me nog??? (kan ook zijn dat ik het nu onduidelijker heb gemaakt, mag je gerust zeggen!)
En nee, heb de sok nog. Niet weggegooid. Ben juist toen doorgegaan, was blij dat ik het mysterie had opgelost!

Krsissis, hard door breien dan maar. Heb je plannen dan om binnenkort naar Italië/de sneeuw te gaan?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:51

We wilde naar Oostenrijk in Feb, maar hoor net dat et niet doorgaat.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:45

Haha danseresje := volg het niet helemaal maar snap wat je bedoeld als je je werk verkeerd voor je legt kan ik me voorstellen dat het dan net andersom het effect geeft :D

Balen dat je vakantie niet meer doorgaat :(
Ik ga eerste week van janurai en in februari tijdens de voorjaarsvakantie. Dus ben nu al leuke gebreide dingen aan het maken. Die met de kleur van de jas en broek matchen zodat ik beetje leuk de piste af ga :)

Gisteravond weer wat verder gagaan met de ananassteek. Me muts is nu bijna af :)