leuk zijn deze joh, ik zal eens iets proberen te maken. maar is het de bedoeling dat je ze vastknoopt en niet meer er af haalt??
Saskiaa_
Geplaatst: 19-06-11 14:32
LeonieL schreef:
Laat je dit zo los zitten? En blijft dat dan zitten?
Ik heb nog steeds geen tijd gehad om weer te beginnen.. Zit in de afrondperiode van mijn opleiding, dus ben de hele dag druk verslagen aan het schrijven.
Palmbierlove
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 14:38
bambietje schreef:
leuk zijn deze joh, ik zal eens iets proberen te maken. maar is het de bedoeling dat je ze vastknoopt en niet meer er af haalt??
nee hoor, door mijn werk kan ik ze niet altijd aan, dus ik draag ze alleen wanneer ik vrij ben, wanneer ik weer moet werken haal ik ze er weer af.. zorg er dan wel voor dat je niet al te strak knoopt, maar net strak genoeg dat je hem niet verliest..
Nee. ik doe er verder niets mee, maar ik vond het een leuke knoop om te proberen, ik denk dat dit mooier is met iets dikker draad. dan kan je hem iets strakker aantrekken.
Marjo
Geplaatst: 20-06-11 12:08
Dit ziet er wel heel leuk uit zeg Wat voor touw gebruiken jullie hiervoor?? Hoe dik mag het max. zijn? Ga ik even op zoek of we nog wat hebben hier Oh, en hoe lang? Of ligt dat aan het armbandje dat je maakt?
en ik doe meestal rond de 1,5 tot 2 m (heb soms wel wat over, maar ik heb 1x tekort gehad, dus heb liever iets teveel dan te weinig) en dan doe ik de draden dubbel en begin ik met een lus en aan het einde maak ik vlechtjes..
mijn vuur armband is bijna af, moet alleen aan het einde nog vlechtjes maken, hij is echt super stoer geworden zal straks ff foto's maken
hafjesliefde
Geplaatst: 20-06-11 17:53
van waar heb je de aanwijzingen voor de vuurband? is hij moeilijk? mijn examens lopen bijna op z'n einde, en het lijkt me wel een leuk tijdverdrijf (ook ev op de bus ofzo) dus ik wil graag eens met de makkelijken beginnen als ik me niet vergis heb k nog erens een doosje liggen met draadjes en verschillende patroontjes
het filmpje voor de uitleg voor het vuur bandje staat onderaan de vorige pagina onder regenboog armband (wel engels)
hij is best wel ingewikkeld, maar als je de V-knoop kent en het verschil weet tussen voorwaarts en achterwaarts knopen en het patroon doorhebt dan is hij goed te doen.. (mijn foto komt er zo aan, maar ga eerst ff eten )
de laatste is leuk heb doosjes gevonden met aanwijzingen voor knoopjes, zit dun soort wol bij, is dat wel geschikt? dacht dat het eerder katoentouwtjes zouden zijn?
Superleuke armbandjes palmbierlove! Ik was bezig met een candystripe, maar ik heb elke keer het probleem dat het gemaakte stuk gaat 'wokkelen' (ziet eruit als een wokkel ) Hoe ga ik dit tegen?
Palmbierlove
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-11 19:29
dank jullie wel!
@ hafjesliefde: ik weet niet hoe dun ze zijn, maar op youtube heb ik een aantal filmpjes gezien waar ze borduurgaren (ook niet zo dik) gebruikten..
de bovenste op mijn foto is ook gemaakt van vrij dun wol, maar dan heb je sowieso veel meer knopen nodig, voordat je op een goede lengte bent..
maar met heel dun draad lijkt me heel irritant om te knopen..
@ xEliesx: geen idee eigenlijk hoe je het tegengaat, ik heb wel dat ze een beetje krom worden (zoals je op de bovenste foto kunt zien) maar niet dat ze helemaal rond gaan kronkelen..
Marjo
Geplaatst: 20-06-11 19:36
Marjoow schreef:
Dit ziet er wel heel leuk uit zeg Wat voor touw gebruiken jullie hiervoor?? Hoe dik mag het max. zijn? Ga ik even op zoek of we nog wat hebben hier Oh, en hoe lang? Of ligt dat aan het armbandje dat je maakt?