Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

LisaDijk schreef:Waar je de grens trekt of het een fotoreportage is? gewoon simpel weg als je het bij een fotograaf heb laten doen. en dan niet de meisjes met de camera's die het leuk vinden om paardjes op de foto te zetten voor niets. maar de echte betaalde reportages of portfolio reportages van fotografen die hun werk uiterst serieus nemen.
Dus een fotoreportage is niks meer dan een serie foto's die samen een verslag zijn van hetgeen dat gefotografeerd is
As simple as that. Het woord fotoreportage op zich heeft dus 0,0 met professionaliteit te maken. Damelza schreef:RM_ schreef:Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vind dat je het een fotoshoot kan noemen als er speciaal iemand naar jou toegekomen is om foto's te maken met een (semi)profesionele camera en waar dan kwalitatief goeie foto's uit komen.. Die verwachtingen heb ik in ieder geval als ik een topic open met de titel 'fotoshoot'
ik ook
vaak noemen mensen het al fotoshoot als er gewoon een vriendin met een normale camera langs is geweest om wat foto's te schieten. Als ik dan dat topic open heb ik gelijk al geen zin meer om te reageren als ik zie wat voor foto's het zijn
lifaya schreef:Een opleiding heeft niks met professionaliteit te makenmerendeel van de échte top fotografen hebben daar geen opleiding in gehad. die hebben bijvoorbeeld journalistiek gedaan ofzo, en zijn toen door gestroomt naar de fotografie
dus een opleiding zegt in mijn ogen geen ruk, gezien ik heel wat afstudeerwerk heb gezien van de Fotovakschool en ik geen bal vind aan die foto's
Je kan het of je kan het niet. Je kan wel een opleiding gaan doen en alles halen omdat je de regeltjes volgt, maar fotograferen is in mijn ogen juist "out-of-the-box" denken, en dat ontbreekt bij de meeste mensen die afstuderen op de fotovakschool. Kunstacademie daarentegen is juist voor het "out-of-the-box" denken, al is dat vaak meer reportage gericht
Maar in mijn ogen zegt een papiertje niks

xSaarSaar schreef:Tsja, ik vind dat je het op bokt als fotoshoot mag publiceren dat je er wel echt voor betaald moet hebben bijv.