[WIP] [SCH] trailer beschilderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amj

Re: [WIP] [SCH] trailer beschilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:24

Wauw, wat wordt het mooi zeg! Echt helemaal gaaf, en je trailer zie je idd niet meer over het hoofd!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:26

Het word echt héél erg mooi! De blouse heb je ook mooi gedaan, het word echt een mooi geheel!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:29

die wordt echt prachtig! :P

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:18

hij word echt mooi
origineel ook zo´n trailer

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:23

Wauw! Echt een gaaf idee.. en wordt nog super mooi ook! Ben benieuwd voor als die af is, hoe het eruit ziet.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:10

Wat een goed idee!!!!
knap dat je dat kan!
als ik ooit een trailer heb huur ik je in :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 13:42

Update.

Ik ben bijna klaar! *\o/*
De hoeveelheid uurtjes die er uiteindelijk inzitten, vallen mee, maar ik kan maar 2 of 3 keer per week een uurtje schilderen. Dus dat schoot niet op. Maar ik gok nog 1 uurtje en dan kan de lak erover! Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat tot nu toe:

(de foto's zijn in Picasa bewerkt om wat helderder te maken. Maar het blijft moeilijk om te laten zien hoe het IRL eruit ziet. In IRL zijn wel wat meer details te zien. En de donkere plekken reflecteren een beetje.)

Afbeelding

Zoals het er op de trailer dan uitziet:
Afbeelding

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Wat ik nog moet doen:
- Teugels zijn nog niet af (compleet)
- Hoofdstel
- Bij de voorpluk. Nu alleen een stukje rood van de mouw, maar moet ik nog verder uitwerken.
- Voorbeen nog steeds corrigeren!
- Bij de hoeven nog stof/zand wolkjes zodat het echt een eenheid wordt met de achtergrond.
- Misschien nog iets me het gezicht, maar daar twijfel ik nog over.
- Misschien nog de blouse ter hoogte van de borst nog wat veranderen. Nu net iets te gemaakt die plooien.

Maar al met al hoop ik nog een uurtje werk te hebben.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:53

Miss ligt het aan de foto maar ik vind het (voor ons) linker ook wat minimaal...
Verder vind ik m heeel mooi! Wat komt er op de anderekant? Niks of ook wat? Ik vind het gezicht wel mooi zo!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 13:55

salome_maybe schreef:
Miss ligt het aan de foto maar ik vind het (voor ons) linker ook wat minimaal...
Verder vind ik m heeel mooi! Wat komt er op de anderekant? Niks of ook wat? Ik vind het gezicht wel mooi zo!

Linker wat?

Op de andere kant komen mijn twee paarden samen in galop. Geen ruiters o.i.d. Maar dat is een project voor van de winter als ik m'n trailer een maandje kan laten staan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:01

Heel mooi gedaan!
Ik wil ook al tijden de trailer aanpakken, maar die is helaas niet van mezelf.
Ook gaaf uitgewerkt alsof je uit de wolken komt racen en dan toch die rode accenten ook weer in die wolken laten terugkomen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:03

CaPrIoLe`79 schreef:
Heel mooi gedaan!
Ik wil ook al tijden de trailer aanpakken, maar die is helaas niet van mezelf.
Ook gaaf uitgewerkt alsof je uit de wolken komt racen en dan toch die rode accenten ook weer in die wolken laten terugkomen.

Ik heb ook jaren de trailer van een vriendin gebruikt. Nu ik m'n eigen trailer heb, kan ik me uitleven. ;)

Weet je waar ik me nu onwijs aan stoor, nu ik het terug zit te kijken: de hand lijkt te klein in verhouding met de rest... -O-
Bummer, want hij was verder wel goed gelukt, terwijl ik altijd heel veel moeite met handen heb (dat herkennen de meesten wel, als ik zo lees in andere topics ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:04

Ik vind de schaduw in het gezicht wat vreemd, lijkt net een Zorromasker.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:08

Lia_ schreef:
Ik vind de schaduw in het gezicht wat vreemd, lijkt net een Zorromasker.

Haha, ja, ik snap wat je bedoelt! Dat is één van die dingen die deels door de foto komen. De schaduw van de hoed, toont wat donkerder op de foto dan IRL. Dan zit er wat meer detail in. Maar ik wilde wel bewust niet teveel van het gezicht schilderen, dus vandaar deze schaduw zo.

Afgekeken van deze foto:
Afbeelding

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:09

Het ijkt gewoon of die mouwen een heel stuk over de hand heen vallen?
Ik denk dat die schaduw overdreven is aangezien dat een zelfportret is en dat is niet echt makkelijk te schilderen. :=

edit: zie nu de referentiefoto.
Op die foto komt fel zonlicht van boven, op de trailer lijkt het licht uit die wolken te komen.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:12

Duke schreef:
salome_maybe schreef:

Linker wat?

Op de andere kant komen mijn twee paarden samen in galop. Geen ruiters o.i.d. Maar dat is een project voor van de winter als ik m'n trailer een maandje kan laten staan.

oeps ik bedoel oog :)

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:13

Ik snap dat je natuurlijk kritisch bent op eigen werk, maar ik vind het heel knap dat je dit zo gemaakt hebt.
Ook weer niet te veel aan gaan prutsen, wordt het vaak niet beter van. Dat met de schaduw in je gezicht vind ik heel slim gedaan( tenminste als je niet herkenbaar van verre op de trailer wilt staan)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:18

Wauw echt super knap +:)+
Ik vind alleen het linker (voor het paard rechter) oog een beetje raar, hij lijkt een beetje klein maar dat kan ik niet zo goed zien. Je hand vind ik ook ietwat aan de kleine kant, maar dat kan ook zijn omdat de mouw er over heen valt? Voorderest super :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:00

Ik zou de schaduw dan ook over het oor laten vallen, nu lijkt het wat vreemd.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:34

Wauw!! wat een onwij sorgineel idee!!

Ik heb net onze trailer opnieuw in de verf gezet maar niet op het idee gekomen er een potret op te maken!
Ik vind hem echt super mooi geworden!
De verhoudingen vind ik her en der niet helemaal kloppen maar ach het valt niet eens op!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 08:04

TinkerTom schreef:

Ik heb net onze trailer opnieuw in de verf gezet maar niet op het idee gekomen er een potret op te maken!
De verhoudingen vind ik her en der niet helemaal kloppen maar ach het valt niet eens op!

Dank je wel! Uiteraard ben ik wel benieuwd naar waar je de verhoudingen niet vindt kloppen, buiten de door al aangegeven punten. Want wat ik kan verbeteren, wil ik wel verbeteren. Daarom ook dit topic. ;)

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:05

Wauw wat gaaf!!! Mag je trots op zijn!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:59

Duke schreef:
TinkerTom schreef:

Dank je wel! Uiteraard ben ik wel benieuwd naar waar je de verhoudingen niet vindt kloppen, buiten de door al aangegeven punten. Want wat ik kan verbeteren, wil ik wel verbeteren. Daarom ook dit topic. ;)

Nou het perspectief vind ik een beetje raar ogen snap je? het zal misschien niet aan de verhoudingen liggen, ja moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel zeg maar

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 20:10

Klaar. Ik zie nog genoeg verbeterpuntjes. O.a. het voorhoefje, maar ik krijg het niet voor elkaar. Bovendien begint het al te vochtig te worden in de schuur en moet ik 'm aflakken. En ik moet vrijdagavond met de trailer op pad en moet hij dus klaar en gelakt zijn.

(de donkere delen weerkaatsen licht en zien er wat vreemd uit zo. Ook zit er meer detail in het gezicht en in die schaduw onder de hoed dan op de foto te zien is)
Afbeelding

Je moet het vooral zien van een afstandje. Op de weg moet het wel een blikvanger zijn! En ik ben zelf tevreden over het eindresultaat!

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:13

wow hij is erg mooi geworden
zal onderweg inderdaad een blik vanger zijn :wow:

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:21

Super mooi gedaan! Echt en heel orgineel idee!
Denk dat je best vaak herkend gaat worden als je met je trailer onderweg bent :)