[SCH][WIP] Cowboy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:41

Ik vind het werkelijk geweldig hoe jij met al die materialen een prachtig schilderij neer kan zetten. En gewoon altijd in jouw eigen stijl.. Het lijkt me heel wat geduld te kosten en heel veel tijd met zo een klein penseel. Ook elk onderwerp kan je gewoon op doek zetten.. petje af :)

Het valt mij inderdaad ook op dat de rechterkant een 'koelere' tint heeft dan de linker kant, wbt de koeien..

En over die 'struisvogel' kan ik nu ook niet meer heen kijken :+

Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij bent gestart met olieverf, gewoon proberen en onderweg uitvinden hoe het werkt?

Anne_Baukje

Re: [SCH][WIP] Cowboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 13:01

Best lastig al die verschillende meningen :P
Mijn broertje was hier laatst en die zei dat ik er niks meer aan moest doen. Dat koeien in het echt ook nooit allemaal dezelfde kleur hebben.
Die struisvogel heb ik verbeterd maar dat is dus niet te zien? Hm, nog maar wat aan doen.

Yep :D Ik ben gewoon maar begonnen met olieverf een paar jaar terug. Dit was mijn eerste schilderij: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OX6JIFX7.jpg

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:06

uhm.. DÁT je eerste schilderij :P ??Daar kunnen de meesten hier (ik ook) alleen maar van dromen geloof ik :P

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:51

Ik ben het er idd mee eens dat koeien niet allemaal dezelfde kleur hebben. In mijn ogen is het ook totaal niet storend voor het plaatje :)

Die struisvogel valt overigens pas op als iemand het je verteld :) Daarvoor zag ik het nog niet. Dus als de opdrachtgever het niet storend vind, zou ik het zo laten..

Dat is een goed begin :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:03

Ik heb de foto gemaakt en weet dus toevallig hoe e.e.a. er in het echt uit ziet. Dit is een bepaald ras koeien die dezelfde kleur hebben. Soms de een misschien ietsje donkerder/lichter dan de ander, maar wél in dezelfde teint en niet in de kleur zoals de rechter koeien. Al met al vindt ik het bijzonder knap dat je zoiets kunt schilderen, echt petje af. De lucht mag wat mij betreft ook wat helderder blauw, het was die dag echt stralend weer :D Maar het is niet mijn opdracht, dus wie ben ik...? ;)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:52

Ik heb het veranderd :D
Afbeelding
En nog wat andere dingetjes bijgewerkt.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:53

Ik vind hem echt geweldig, super mooi gedaan :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:55

Het enige wat ik kan zeggen is: Wauw _/-\o_

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:21

Véél en véél beter! Nu is net dat vaal-grijsbruine eraf. Nu oogt het ook wat frisser. Knap hoor, dat je daar zomaar weer een ander kleur overheen kunt gooien. Nu is het ook gewoon één geheel. Het is nu eenmaal één kudde koeien van hetzelfde ras (Aubrac) en niet van 2 verschillende rassen. Ik vond het sowieso al prachtig, maar nu is het nóg prachtiger!

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:37

Mabotje schreef:
Ik heb de foto gemaakt en weet dus toevallig hoe e.e.a. er in het echt uit ziet. Dit is een bepaald ras koeien die dezelfde kleur hebben. Soms de een misschien ietsje donkerder/lichter dan de ander, maar wél in dezelfde teint en niet in de kleur zoals de rechter koeien. Al met al vindt ik het bijzonder knap dat je zoiets kunt schilderen, echt petje af. De lucht mag wat mij betreft ook wat helderder blauw, het was die dag echt stralend weer :D Maar het is niet mijn opdracht, dus wie ben ik...? ;)

Hey Mary..

Mooi wordt ie hè... :D
Ik dacht juist... dat als de lucht te fel wordt... het wat minder mooi bij het interieur etc zal passen... dat het er teveel uit gaat springen..
Vindt de blauwe kleur persoonlijk nu goed... je ziet dat het mooi weer is... maar het is niet té fel..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:36

Leuk plaatje wordt het!
Dat kan zo de voorpagina van een leesboek met een spannend cowboyverhaal erin zijn. Misschien die man nog een cowboyhoed op zn hoofd planten om het helemaal af te maken. :Y)
Ik zou onderaan de rand van het doek nog wat donkergroene accenten aanbrengen, omdat de ondergrond nu van heel licht onderaan naar veel donkerder daarboven loopt. Dat geeft een onnatuurlijk effect en zo lijkt het of dat rechtse bosje met koeien los van de grond zweeft.
Als je die donkere tinten wat mee omlaag laat lopen komt er meer diepte in en zal het totaalplaatje mooier worden.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:13

Jacqqq schreef:
Mabotje schreef:

Hey Mary..

Mooi wordt ie hè... :D
Ik dacht juist... dat als de lucht te fel wordt... het wat minder mooi bij het interieur etc zal passen... dat het er teveel uit gaat springen..
Vindt de blauwe kleur persoonlijk nu goed... je ziet dat het mooi weer is... maar het is niet té fel..

De lucht is prima zo, alleen die koeien stoorde mij een klein beetje, maar ik mag me eigenlijk niet moeien natuurlijk, jullie opdracht, maar toch... ik denk dat Yank het niet reëel zou vinden qua koeien zoals het was met die kleur en dat is toch wel de bedoeling denk ik :) ? Eigen inbreng en fantasie is prima, maar het moet ook écht blijven toch? Hij wordt écht prachtig! Knap staaltje werk, dat moet écht gezegd. +:)+

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:17

CaPrIoLe`79 schreef:
Leuk plaatje wordt het!
Dat kan zo de voorpagina van een leesboek met een spannend cowboyverhaal erin zijn. Misschien die man nog een cowboyhoed op zn hoofd planten om het helemaal af te maken. :Y)
Ik zou onderaan de rand van het doek nog wat donkergroene accenten aanbrengen, omdat de ondergrond nu van heel licht onderaan naar veel donkerder daarboven loopt. Dat geeft een onnatuurlijk effect en zo lijkt het of dat rechtse bosje met koeien los van de grond zweeft.
Als je die donkere tinten wat mee omlaag laat lopen komt er meer diepte in en zal het totaalplaatje mooier worden.

Nee, geen cowboyhoed... die draagt ie nl nooit, dus asjeblieft niet! En de achtergrond is origineel (de lucht dus) zelfs nog lichter dan die nu is, dus ik zou de voorgrond zéker niet donkerder maken, want dan wordt het geheel écht veel te donker. Het is moeilijk als je de originele foto niet kent, maar geloof me, er té veel van afwijken met een cowboyhoed etc. is in dit geval géén succes.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:23

Zow.... Kan jij ff schilderen :D Kicke!!!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:41

Nee, geen cowboyhoed. Maar was ook niet serieus bedoelt denk ik :P
Bedankt voor de reacties! :D

Even het schilderij zonder omgeving:
Afbeelding
Morgen nog wat dingetjes bijwerken en dan issie af? :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:23

die hoorn van die koe aan de rechterkant lijkt de ene hoorn dikker dan de andere
verder prachtig schilderij

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:20

Heel mooi geworden, en ook kwa kleur is hij zo een stuk beter.
Wat ik een klein minpuntje aan dit schilderij vind zijn de koeien aan de rechterkant, voor de vorm zou ik ze dan toch ook benen hebben gegeven nu klopt het niet met het paard en de koeien links, die staan op de zelfde 'hoogte' maar staan wel op de grond. Ik begrijp dat je er nu misschien niets meer aan kunt doen, maar wellicht voor een volgend project! Voor de rest heb je het erg gaaf gedaan!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:32

Die hoorn heeft meer schaduw daarom lijkt het zo :)
Aan de rechterkant zijn meer bladeren waar hun poten achter staan verschuild :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:04

Ik vind hem super super mooi, alleen het ene oogje van de paint, is dat op de foto ook zo? Zo'n mensen-oogje als het ware

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:30

Sidera schreef:
Ik vind hem super super mooi, alleen het ene oogje van de paint, is dat op de foto ook zo? Zo'n mensen-oogje als het ware

Ja, dat is in het echt ook zo... Hij heeft 1 maanoog :)

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:49

ik vind het echt geweldig mooi geworden!
alleen had ik er geen varens tussen gemaakt.. het lijkt nu namelijk alsof dat kalfje rechts verzuipt in de varens...
verder echt super!!!!! :D

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:27

word erg mooi ik zou hem idd nog die paar dingen afwerken en dan is ie af :D
mag ik de foto zien??

als het al is gezegt dat dat niet mag heb ik er over heen gelezen :+

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:32

ik vind de huidskleur van die man wat te donker, kan zijn dat dit ook zo op de foto was hoor.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:32

Wat een ontzettend mooi en realistisch schilderij, petje af!

Ik zou alleen het stuk koe links van het paard iets donkerder maken, op mijn scherm lijkt het lege ruimte!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:50

Éerg gaaf Babe, ik heb deze vanaf het begin gevolgd maar niet gereageerd, maar ik vind hem erg gaaf met dat wilde gras en die wilde planten en dan die aparte koeien erbij, top :D
Ook super herkenbaar, zoals altijd eigenlijk!