Fanfics

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Fanfics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:26

Jep, hij heeft nu net Remus en James ontmoet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:27

Leuk :D

Ben benieuwd naar je schrijfstijl... dat lijkt me bij het schrijven van boeken-fics juist zo moeilijk... daar moet je echt in die stijl blijven ook nog.

Dat heb je natuurlijk bij tv- en film-fics niet... Daar moet je vooral de sfeer en de karakters overnemen, maar je stijl mag je zelf bepalen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:29

Ja, klopt. Ik ben volgens mij ook van schrijfstijl veranderd, in de loop van de tijd, dus moet zowiezo een heel stuk overnieuw schrijven. Maar was (ben :+ ) in die tijd een hugee fan van Sirius, en vond dat hij toch echt te weinig in de serie voorkwam, haha. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:38

Ik heb ooit eens geprobeerd om een re-write te doen om mijn eerdere werk te verbeteren. Maar geloof mij... niks is een grotere killer voor je muze dan dat :') Ik vond het alleen maar ongelooflijk frustrerend :=

Hmm.. m'n House fic schiet al lekker op... 618 woorden, en ik wil er minstens 2000 voor m'n eerste hoofdstuk.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:41

haha, oke!
Oeh, House! :D Dat lijkt mij dan weer errug moeilijk, omdat dat vooral op series gebasseerd is, boeken vind ik makkelijker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:42

Hihi wil je hem lezen? :P PB ik hem wel even naar je :')

En als je wat met CSI hebt kan ik je daar ook nog een leuk linkje van sturen :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:42

Precies de 2 series waar ik 's avonds voor thuisblijf. :+
PB maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:45

Die van mij over Marco Borsato ligt nu bijna 2 jaar stil denk ik.. Ik kom er gewoon niet verder mee :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:47

Ah, dus jij hebt ervoor gezorgd dat de beste man falliet is :')

Overigens heb ik ooit eens een zoen van hem gekregen :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:53

Rock schreef:
:oo *duikt in Shanna haar koffer*

Hahaha :D
Jaaa ik bof er maar mee. Ik heb eigenlijk al jaren wel een block moet ik zeggen... sinds ik klaar ben met het Orlando-fanfic, loop ik heel tijd ergens vroeg of laat wel vast helaas. Hopelijk gaat mijn verhuizing helpen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:56

Ja, lekker joh! Ik wil eigenlijk ook heel graag weg uit Nederland, dus ik ben flink jaloers :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:39

Rock schreef:
Ah, dus jij hebt ervoor gezorgd dat de beste man falliet is :')

Overigens heb ik ooit eens een zoen van hem gekregen :D

Nou _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:40

Ja ik was toen 5 of zo en hij was nét bekend en hij deed een show in Amsterdam voor het stadsdeel waar mijn moeder werkte. Ik mocht ehm aan het einde een bosje bloemen geven, en toen kreeg ik een zoen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:42

Dat is wel leuk :))

Maar hij is echt niet failliet door mijn verhaal hoor. Mijn verhaal moet alleen eens herschreven worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:21

Qua plot? Of qua schrijfstijl?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:33

Net weer eens begonnen aan een fic XD

In het Engels over Vampire diaries pairing: Jeremy/Tyler, slash dus maar heel braaf B-) , denk dat vanavond wel af is (one-short met maybe later een vervolgfic).

Vroeg me af of iemand het kon nalezen op fouten als het af is? Foutloos typen is namelijk niet mijn sterkste kant en soms let ik niet op en schrijf ik ineens in verleden tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:35

Euhm... ik heb helemaal niks met vampiers, maar als het niet eng is wil ik het wel nalezen hoor :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:30

Rock schreef:
Ik heb ooit eens geprobeerd om een re-write te doen om mijn eerdere werk te verbeteren. Maar geloof mij... niks is een grotere killer voor je muze dan dat :') Ik vond het alleen maar ongelooflijk frustrerend :=

Hmm.. m'n House fic schiet al lekker op... 618 woorden, en ik wil er minstens 2000 voor m'n eerste hoofdstuk.

Oooooh, House is echt geweldig! Die wil ik echt lezen! :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:32

Rock schreef:
Euhm... ik heb helemaal niks met vampiers, maar als het niet eng is wil ik het wel nalezen hoor :)

Deze twee zijn geen vampiers :P en het is ook totaal niet eng dus zal het wel sturen als het af is (rond de 1000 woorden denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:40

SimoneeM schreef:
Rock schreef:

Oooooh, House is echt geweldig! Die wil ik echt lezen! :D

Ik zoek nog een beta :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:41

lovelynutia schreef:
Rock schreef:

Deze twee zijn geen vampiers :P en het is ook totaal niet eng dus zal het wel sturen als het af is (rond de 1000 woorden denk ik)

Is goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:32

Rock, herschrijven qua schrijfstijl. Het is nu heel childish zeg maar. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:42

Hmm ja dat ken ik.

Ships, ik vind het wel jammer dat ik een fic die ik ooit heb geschreven niet meer terug kan vinden... even googlen als ik de titel nog weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:48

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:28

*steekt hand op*

Ja, hier! Ik ben een enorme fanfic van. Het is een welkome afwisseling van het zware dagelijks bestaan ( :)) ) en zeker als een koppel in een serie maar niet samen wíl en het gebeurt wel in een FF..
Ik heb er vroeger ook nog wel een aantal geschreven. Ook wel over bands. Of het nou echte personen zijn of niet, dat maakt me dan weer niet zoveel uit.
Momenteel lees ik veel boeken/series fanfics. Zo kom je de zomerstop tenminste door :))

De Orlando-fic van Shanna staat me ook nog heel helder voor de geest, die was zo ontzettend goed geschreven!

Moet zeggen dat ik wel een erg kritische lezer ben, dingen zoals '.. while he looked at her through' in plaats van 'when he looked at her throat' vind ik zulke enorme afknappers. Of ellenlange zinnen, rare plotwendingen, karakters die niet goed worden uitgewerkt..

Ik lees ook meestal de 'M'-fics. Niet voor de explicit nature van de inhoud, maar omdat de ervaring leert dat die verhalen meestal het best geschreven zijn en goed zijn doordacht. Ach, en die explicit nature.. dat is bij sommige karakters helemaal niet erg :)) :Y)