[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:24

Pagina 3
Bitje:
Haan: Ook ik vind de snavel krom, ik vind het een beetje een rommelig geheel. 12,50
Hond: Hmm. Ik vind dit heel moeilijk. Vooral omdat het je eerste hond is. De neus klopt naar mijn idee niet kan, en de ogen zijn een beetje raar. Heb even geen idee van taxatie, sorry
Boomklever: Boomklever is opzich goed gelukt. Tips heb ik al gegeven in jouw topic. 15.-

Wuis:
Shetlander: Mooie, speelse tekening :) 20,-
Ijslander: Ik vind de ijslander een beetje uit verhouding, en ik stoor me een beetje aan die krassen op de bergen. Wel een mooi idee! 20,-
Fries: Prachtige tekening, maar opnieuw stoor ik m eeen beetje aan de krassen, ditmaal in de manen. Maar dit hoort bij jouw stijl dus ik zal er maar niet te veel van zeggen. 25,-

koetje10: Mooie tekening, al mis ik de achtergrond. 17,50

HD: Dit vind ik een van je mindere werken. 10,-

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:05

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:47

HorseyDude schreef:
Mindere? Ik heb er heel lang aan gewerkt?!?!
Kan je even toelichten het hoe/waarom in het topic [UK] [SCH] [WIP] Farousha and Isolde, blue foxes (onderaan helemaal)

kijk dat is taxeren :D ik vind bijvoorbeeld mijn boomklever ook beter dan een van mijn digitale dingen,...toch is mijn
boomklever maar 15 waard en sommige digitale 50,- duss... :D

iK vind het ook moeilijk om fantasie te tippen, en te beoordelen :j
tja, ik zou hier niks voor geven , aangezien iedereen denk wel zulke tekeningen op papier kan
maken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 08:58

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik enkele offtopic berichten verwijderd. Hierbij het verzoek om ontopic verder te gaan :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:05

Fnanne: 50 euro
Pebble: 20 euro
Red_savage: 30 euro
Wuis: 40 euro
HorseyDude: 20 euro
Saar__: 20 euro
_Bitje_: 20 euro
Wuis: Beide 30 euro
_Bitje_: 20 euro
Wuis: 30 euro
_Bitje_: 30 euro
Koetje10: 25 euro
HorseyDude: 10 euro

:D:D

En de mijne:
Een koolmeesje op A4 met pastel :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BlackDancer op 24-03-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:07

Och wat een leukerd :+:
Op roze papier? :P
Ik denk c.a. 30 euro :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:12

Ja roze :+
Op de een of andere manier word het op wit papier bij mij altijd lelijk of zo :P
Misschien ga ik zwart papier kopen of zo :P
Dankje :D

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:39

Jaja geef het papier maar de schuld }:0
Haha nee grapje, blauw is trouwens ook leuk om op te tekenen :)
Asje :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:19

En ik maar denken, goh wat is het rustig in dat oude topic, nooit meer nieuwe dingen :) zit er een slotje op :=
Ik ga even bijkijken en later taxeren !

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:40

Weer een werkje van mij:

Afbeelding

Gemaakt op A4 Canson Mi Teites papier met Pastel

Ik zal zo even taxeren ;)

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:02

Blackdancer: 25-30 euro. Misschien volgende keer wat meer achtergrond en het takje wat langer.

Horse_Art: Goed gelukt! 40-50 euro.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:28

pagina 1:

@XxJustinexX: Ik mis kleuren, je hebt nu enkel bruin, zwart en wit gebruikt, kijk goed naar welke kleuren er nog meer zijn..
@Rock: Erg mooi! mooi kleurgebruik.. 25 euro
@Kyno: Schattig veulen! echt een veulen uitstraling, vind wel dat de haren wat 'hard' overkomen. 10 euro

Pagina 2:

@Wuis: Vind dit een van je mindere werken, het lijkt allemaal wat vlug gedaan en springt niet van het papier af. jammer..
@Alena: Erg mooi, de haren zijn net echt en de ogen spreken duidelijk.. 30 euro
@_Denise_: 1e vis: Erg mooie kleuren zeg! Jammer dat je niet heel de vis hebt getekend, op dat zwarte papier springt hij er echt vanaf! 60 euro, de tweede vis vind ik wat 'saai'.. 20 euro
@Wuis: Leuke tekening, knap! Denk dat als je fellere kleuren had gebruikt hij nog mooier was uitgekomen 30 euro
@_l_amanda_l_: Mooie ogen en vachstructuur! De vacht is wel wat krasserig. 15 euro
@bokker88: ik mis details en schaduwen, jammer,, probeer hier wat meer uit te halen ;) 5 euro
@BlackDancer: Mooie kat! Mis ook hier wat schaduwen en details, 15 euro
@Fnanne: Prachtig! Toen ik hem in het topic zat twijfelde ik, het zag er krasserig uit.. maar dat is helemaal goedgekomen. Je hebt een leuke manier van werken ;) 60 euro

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:36

Pagina 3

@pebble: Ik vind de tekening te harig en zie nog veel wit door de tekening heen van het papier, hier zou ik nog niets voor geven.
@red_savage Leuk gedaan, kan hier lang naar kijken, mooie kleuren 30 euro
@Bitje: Erg leuk! Dit spreekt me aan, mooie kleuren en de haan springt eruit! 25 euro
Hond: De achtergrond vind ik niet mooi en de hond kijk wat scheel, hij klopt nog niet helemaal. Hier zou ik niets voor geven ..
Boomklever: Boomklever goed gelukt, zou alleen de achtergrond anders doen.. 30 euro
@Wuis:
Shetlander: Mooie tekening, alleen vind ik de shet wat wegvallen in het papier, denk dat als je zwart papier had gebruikt het geheel mooier was uitgekomen.. 20 euro
Ijslander: Erg leuk idee, mooi geheel.. het gras lijkt net echt.. 30 euro
Fries: Ik vind dit een mindere tekening van je, het lijk weer vlug gedaan, de manen zijn net dreadlocks (weet niet hoe je dit schrijft).. vind het ook erg krasserig, opzich vind ik de kleuren wel weer mooi! 5 euro
@koetje10:
_saar Vind het een leuke tekening, mooi kleurgebruik alleen wat grof.. 10 euro
Horseydude: Erg leuk idee, de dolfijn springt er letterlijk uit :P 15 euro

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:10

Mijne doet het opeens niet meer ?? |o

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:15

Je tekening?
Ik zie hem nog hoor..

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:04

P1.

HD: Ik vind hem niet af en meer een schets dan een volwaardige tekening. 30E

Bitje: Ik vind hem wat slordig en de plukken gras en achtergrond ook wat 'snel snel'. Ik vind hem ook wat onnatuurlijk in zijn skelet en balans. 20E

Casperzot: Ik mis diepte en er mag wat meer kleur in en wat minder zwart. Probeer wat meer lagen op te zetten. 25E

Wuis: Fikse kaak! Er mag van mij een wat gevarieerder palet in en wat minder fletse highlights. Hierdoor mis ik ook diepte. 60E

Horse_Art: Is de foto zo slecht van kwaliteit of heb je de witte vlakken daadwerkelijk zo wit gelaten? Moeilijk te beoordelen zo, dus beoordeel ik wat ik zie. 40E voor A4

Justine: Probeer in vormen te denken, niet in lijnen. Zet die vormen op met kleurverloop en baken ze niet af met lijnen, behalve als je geen realisme nastreeft. 15E

Rock: de compositie had wat spannender gemogen en het kleurverloop wat vloeiender. Hij lijkt nog niet af. 35E

Kyno: je werkt jezelf tegen met je techniek; de highlights en lowlights zijn veelal niet geheel op de juiste plaats neergezet wat versterkt wordt door de lange halen. Probeer niet in lijnen te denken. 30E

P2

Wuis: de verhoudingen zijn niet helemaal correct en wederom mis ik diepgang wat betreft kleur waardoor hij nog niet af lijkt. 30E voor A4

Alena: veel high en lowlights lijken wat willekeurig, waardoor de vlekkerigheid ipv vachtstructuur benadrukt wordt. Misschien was dat juist je bedoeling? 35E

Denise: mooi, suggestief werk. Ik mis in de eerste nog wat beweging. 40 voor de eerste, 80 voor de tweede.

Wuis: opnieuw hetzelfde verhaal van je palet en diepte. 60E

Amanda: het krassen hoort wel bij je stijl, maar het palet vind ik echt te zuinig. 50E

Bokker88: 20E Ik zou nog even oefenen op de verhoudingen, diepte, textuur en het denken in vormen.

BlackDancer: Ik mis dieptewerking en contrast. De textuur is wel al heel netjes. Denk om je presentatie. Om die reden taxeer ik niet.

Fnanne: Weer heel netjes. 100-120E

P3

Pebble: denk om je presentatie. Probeer wat meer de vorm van het paard neer te zetten door de richting van de haargroei juist op te zetten en wat minder lange (willekeurige?) halen te maken.

Red_Savage: Ik mis spanning in je illustratie (de draden bijvoorbeeld, ook de compositie mist). 30E voor A4

Wuis: Hetzelfde verhaal. Probeer meer samenhang te creëren door wat kleuren van de achtergrond/ondergrond terug te laten komen in het paard. Werk ook aan de verhoudingen. 45E

HD: erg leuk, vrolijk werk. Doet me denken aan dat getekende dolfijntje van Harderwijk. 30E

Saar: het wit doet zeer aan mijn ogen, echt. De kop mist wat vorm en je mag wat meer overgangen maken met kleur om die vorm neer te zetten. Probeer wat meer van zwart en wit af te blijven. 20E

Bitje: erg slordig en geen samenhang. De haan zelf vind ik an sich leuk opgezet, maar gebrek aan compositie en achtergrond+samenhang doen hem mijns inziens de das om.

Wuis: hetzelfde commentaar als bij voorgaande werken. Er zit wel absoluut vooruitgang in. Wees wat voorzichtiger met wit en veeg wat minder.

Bitje: denk aan je presentatie. Dit is lastig te beoordelen en zo te zien krap opgezet.

Wuis: Het beeld stoort nogal; qua texturen en wat betreft kleur (of gebrek daaraan) en balans van beide. Ook de verhoudingen wringen. 20E

Bitje: je gaat vooruit, maar spendeer wat meer aandacht aan de achtergrond; die hoeft niet netjes maar moet wel samenhang hebben met het onderwerp. Nu is de achtergrond er los omheen gedrapeerd. 40E

Koetje10: Een zwart paard is niet zwart. Ik mis dieptewerking (de bloemen lijken op dezelfde hoogte te liggen als het paard, de bespiering komt niet naar voren enz). 30E

HD: probeer eens wat meer de lijnen aan te zetten. Super dat je verder al wat meer uitwerkt!! 30E

BlackDancer: Wat vloekt dat papier!! Veerstructuur heb je mooi opgezet. Bij een dergelijk dier kun je ook zulk diep zwart gebruiken zonder dat het echt stoort. Takje stoort. Nagels zijn te donker. 35E

Horse_Art: werk aan de verhoudingen en aan je palet. Ik mis echt kleur en variatie van palet. Probeer zwart te bannen en te concentreren op primaire en secundaire kleuren. Wees ook voorzichtig met wit voor aftekeningen en highlights. 40E

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:53

Zou ik me ook bij dit topic mogen voegen? Ik teken ook graag, en ben ook wel benieuwd naar taxaties op mijn tekeningen.

Ik heb niet veel verstand van taxeren, maar ik heb mijn best gedaan. :)

Pagina 1:
Horseydude: Ik ben niet erg weg van de tekenstijl, maar wel super dat je een eigen hebt! Zeker 10,-
_Bitje_: Prachtig! Zeker 50,-
casperzot: Mooi, maar ik mis nog wat details. 15/20,-
Wuis:Gaaf gedaan! 40,-
Horse_Art: Heel mooi! 30,-
XxJustinexX: Ik zou nog even door blijven oefenen.
Rock: Ongeveer 10,-
Kyno: Mooi! Maar de aderen vind ik nog iets te duidelijk. 10,-

Pagina 2:
Wuis: Mooi gedaan, 25,-
alena:30 euro.
_Denise_: Ik vind de eerste wat moeilijk te omcijferen, bij de 2e vind ik sommige delen nog wat plat, maar beide 20,-
Wuis: Erg moeilijk te beoordelen, ik vind het lichaam van de pauw zelf erg mooi, alleen de achterkant vind ik nog een beetje detailloos. Sowieso 30/35 euro!
_l_amanda_l_: Nog wat streperig, 20,-
bokker88: De verhoudingen kloppen naar mijn idee niet helemaal. 15,-
BlackDancer: Mooi gedaan! De tekening spreekt mij heel erg aan. 25,-
Fnanne: Super! +:)+ Geen commentaar, 50,-

Pagina 3:
Pebble: Ook lastig, 15,-
Red_Savage: 20,-
Wuis: Heel mooi, 30,-
HorseyDude: Ben zelfpersoonlijk niet erg weg van het werk zelf, maar toch zeker 20,-
Saar___: Ik heb hem al gezien in je topic! Mis nog wel wat details maar toch 25/30,-
_Bitje_: Grappig gedaan, 20,-
Wuis: Ik ben weg van je werk! Zeker beide 35/40 euro.
_Bitje_: Ik vind hem wat afgeraffeld, 15,-
Wuis: Prachtig kleurgebruik, 45,-
_Bitje_: Leuk gedaan, 25,-
Koetje10: De neus lijkt een beetje raar door de lijn die hij volgt, toch zeker 20,-
Horseydude: 10,-

Pagina 4:
BlackDancer: Heel mooi, ik vind hem alleen nog wat 'leeg'. 20,-
Horse_Art: Prachtig! 45,-

En nu mijn eigen werkjes, ik teken nog niet zolang.

Robert Pattinson, behoorlijk lang aan gewerkt, gewoon op glad printpapier met HB potlood en af en toe grafiet.
Afbeelding

Kristen Stewart/Bella Swan, ong. 2 uurtjes werk met Grafiet op Canson papier, beetje te grof naar mijn idee.
Afbeelding

Cover Twilight, ong 1 uurtje werk met Grafiet op Canson papier.
Afbeelding

Heb ik het zo goed gedaan? :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:29

Hmmmm... _Mariska... ik vind het wel goed nagetekend hoor! Doe ik je niet na! € 25,-

Horse_Art: € 25,-

BlackDancer: gave twietie! :D € 30,- (wat een werk moet dat geweest zijn!)

Afbeelding

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:31

Ik heb geen verstand van prijzen, maar probeer wel tips te geven.
Pagina 1
- Horseydude:
Je hebt een leuke stijl, De manen zouden wat meer detail mogen hebben, zodat het zeg maar niet een vlak wordt. Ook mag er wat meer kleur in. De haren bij de neus vind ik ook wat te veel. Maar ik weet niet of dat bij jouw stijl hoort. Verder vind ik hem echt mooi gemaakt!
- Bitje
Leuke vlotte stijl, het gras mocht wat meer realistischer, en de ‘streepjes’ zeg maar zijn wat te lang, waardoor hij lange haren lijkt te hebben. Verder een leuke vlotte tekening.
- Casperzot
Mooie tekening. Eigenlijk niks op aan te merken.
- Wuis.
Prachtig!! Alleen vind ik de haren op de nek wat te veel in laagjes zeg maar.
- Horse-Art
Prachtig!! Niks op aan te merken. Alleen kijkt het ‘witte’ zo wit.
- XxJustinexX.
Je bent al goed op weg, jammer dat je het hoofdstel niet hebt ingekleurd. Aan het oog mag je ook nog een beetje werken, maar verder vind ik het lichaam echt mooi.
- Rock
Mooi, je blijft er naar kijken. Alleen vind ik de goude streep naast de boom wat erlangs staan zeg maar.
- Kyno.
Mooi, alleen vind ik het witte wat te wit.

Andere pagina's doe ik nog een andere keer. Moet eigenlijk naar bed :P .

Hier mijn tekening.
Afbeelding
A4 papier, niet het hele blad gebruikt.
Met verschillende soorten grijs potlood gemaakt.
Een paar uurtjes werk.
Ben nog maar een beginneling, is ongeveer mijn 2de serieuse tekening.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:50

Pagina 3
Pebble, ik vind hem iets te harig, kwa kleuren en alles is het heel mooi. Misschien de volgende keer wat kortere haren?
Red_Savage, mooi. Hoewel het niet mijn stijl is vind ik het toch wat hebben. Vind het ‘hoofd’ alleen wat raar eruit zien.
Wuis, mooi!!! Leuk dat je alleen het gras onder z’n voeten hebt gedaan. De schaduwen op de schouder vind ik wat te veel eruit spatten.
HorseyDude, Je bent al goed op weg, leuk dat effect van die kader. Alleen dat ‘water’ wat onder in de kader is, vind ik niet zo mooi.
Saar__, Mooi, misschien de volgende keer nog iets meer kleurgebruik?verder vind ik hem echt mooi gelukt!
_Bitje_, Leuke, vlotte tekening. De snavel is wel wat te krom. Misscien de volgende keer nog wat gedetailleerder?
Wuis, 1. leuk, mooi het wilde in z’n manen en het zand onder z’n hoeven. Alleen lijkt de neus een beetje scheef?
2. mooi, vooral het landschap. Vind alleen jammer dat de lucht bij z’n hoofd omhoog gaat.
_Bitje_, Je bent al goed bezig. De ogen miste nog wel een klein lichtpuntje en zwarte vlek, het blauwe is te opvallend in de ogen. Ook vind ik de achtergrond er zo neergezet. Die mocht je wat verder uitwerken.
Wuis. Alweer een leuke tekening. Vindt deze persoonlijk iets minder. De verhoudingen kloppen volgensmij niet helemaal?verder vind ik de manen wel wat hebben.
_Bitje_, die vind ik tot nu toe de beste! De boom mocht nog wel een beetje uitgebreider.
Koetje10. Leuk wat kleur erbij. Vind hem errug goed gelukt. Alleen mocht de achtergrond net een tikkeltje blauwer.
HorseyDude, Leuke stijl, en mooi gemaakt. Zou hem persoonlijk zelf niet willen hebben. De wolken vind ik ook wat te streperig.

Oke, heb dus totaal geen verstand van prijzen, maar een advies wil ik wel geven.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:25

NIemand?
Iemand wil hem namelijk kopen en heb geen flauw idee wat ik er voor moet vragne.

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:30

drafbalk: ik denk rond de 20-30 euro? :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:35

geduld is een schone zaak ;) ik vind het oog niet zo sprekend en zou er denk ik 10-15 euro voor geven.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:31

pagina 2
Wuis: €15
Alena: €25 - €35
_Denise_ €30
Wuis: €40
Amanda: €30
bokker88: €15
BlakcDancer: €40
Fnanne: €70

pagina 3
Pebble: €5
Red_savage: €20 - €30
Wuis €80
HD: €20
Saar: €10
Bitje: €15
Wuis: €30 - €40
Bitje: €15
Wuis: €15
Bitje: €40
Koetje10: €30
HD: €5

pagina 4
Blackdancer: €40
Horse-art: €50
_mariskaa: €25
HD: €10
drafbalk: €20

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:46

drafbalk: mooi, alleen er mag nog wel wat meer contrast in :j 15,-
horseydude: hmm..hij hoort natuurlijk onrealistisch te zijn maar de achterbenen komen een
beetje raar over. 5,-
mariskaa: 1e ik kan zelf geen mensen tekenen dus knap gedaan! 30,-
2e: iets minder 20,-
3e: te krasserig, 10,-

maar weer eentje digitaal van mij:
Afbeelding