[VER] What shall we do II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanTroje

Re: [VER] What shall we do II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:55

Wauw, mooi stuk!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:51

Zo weer een stukje. Sorry dat het een dag te laat is, maar had gister familiedag en werd allemaal wat laat ;)

Citaat:
Abbigail

Ik kijk naar Casey die rustig aan het eten is. “Hoe laat was jij vanmorgen op?” vraag ik. “Heel erg vroeg. Mijn ketting was kwijt. Bo heeft hem gevonden,” even grinnik ik. Kort, maar krachtig. Dan zoals ik al verwachtte verteld ze het hele verhaal. Nadat ze haar ketting terug had, heeft ze afscheid van Matthew genomen en is meteen teruggegaan. Ze was vergeten andere kleding aan te trekken en omdat ze zo blij was heeft ze speciaal voor ons de tafel gedekt. We praten nog even over het voorval en over Matthew. Toch zit mij iets dwars, al kan ik mijn vinger er niet op leggen. Er klopt gewoon iets niet, maar wat? En waarom denk ik dat zo eigenlijk opeens? Misschien is het matthew wel. Of ik stel mij gewoon aan en is er helemaal niets aan de hand.
Opeens wordt ik opgeschrikt uit mijn gedachten door Nathaniel. “Abbigail, zou jij straks met mij mee willen gaan?” Ik knik en wil vragen waarom, maar voordat ik dat kan doen gaat hij al van tafel. Ook ik ga maar meteen van tafel en vlucht naar boven om eens lekker bij te komen onder de warme douche.

Wanneer ik weer beneden kom zit Nathaniel al helemaal klaar op de bank met een kop koffie. Ik grinnik even en vraag mij af hoelang hij daar al zit. Wanneer hij mij ziet staat hij op. Casey was net op weg naar boven en blijft even staan. “Veel plezier vandaag Abbi! Ik ga douche en vandaag lekker shoppen met Justin!” Glimlacht ze vrolijk. “Dank je. Jij ook,” mompel ik terug.
Ik draai me om naar Nathaniel om een vraag te stellen, maar weer is hij me te snel af. Hij heeft mijn jas gehaald en houdt hem nu op. Ik duik er snel in en doe mijn schoenen aan.
“Nathaniel.” Begin ik.
“Zo meteen, we moeten echt gaan!”
“Ja, maar…” Ondertussen houdt hij de deur open en ik haal mijn schouders op. Prima, ik ga wel mee. Maar waarom weet iedereen overal vanaf en ik niet?

Eenmaal in de auto kijk ik Nathaniel aan. “Wat wil je nou? Waarom weet ik nergens vanaf? Kom op man, ik heb hier geen zin in. Ik wil weten wat er aan de hand is. Nou?!” Met een grote grijns kijkt hij mij aan. “Wat zit je nou stom te grijzen?” zeg ik boos. “Kattenkop,” antwoord hij alleen. Ik wil nog iets terug zeggen, maar houd toch maar mijn mond. Nathaniel start ondertussen de auto en we rijden weg.
“Als je het zo nodig wil weten…” begint hij even later als we op de snelweg zijn gekomen. “We gaan op weg naar mijn ouders, je weet wel? Die boerderij waar je zo graag een keer heen wilde. George vertelde dat we over 3 dagen ergens anders heen gaan. Dan horen we meer over de missie. We mochten nu nog even vrij nemen, zodat we fris en fruitig konden beginnen. Het was de bedoeling dat het een verassing voor je zou zijn, maar voordat ik dat Casey wilde vertellen kwam jij al naar beneden. Nou dus niet zo mokken dat je ergens buiten wordt gehouden, dit is dus niet het geval. Ik wilde je alleen maar verrassen,” verbouwereerd kijk ik hem aan. “Oh…” mompel ik. Hij kijkt mij sarcastisch aan en ik zucht. “Oké sorry. Ik had niet zo moeten reageren,” zeg ik tegen mijn zin in. Nathaniel glimlacht even zelfingenomen, maar gelukkig laat Nathaniel het verder rusten. Om het op een ander onderwerp te laten komen vraag ik hoelang we moeten rijden. Het schijnt over de grens te zijn en daarom moeten we nog zo’n vier uur rijden. Ik nestel mij dan maar genoeglijk in mijn stoel.

De vier uur vliegen voorbij. Dit doordat we kletsten over van alles en nog wat, de radio zo hard aanstond en zo hard mogelijk mee zaten te galmen en omdat ik ook een tijdje mocht rijden, heerlijk! Als we eenmaal de oprijlaan van zijn ouders oprijden kijk ik mijn ogen uit. Het is ontzettend groot! Zachtjes knijp ik Nathaniel in zijn arm. “Dit heb je niet verteld,” mompel ik een beetje overrompeld. Hij grinnikt. “Moet je me nog iets vertellen over hoe ik mij moet gedragen?” vraag ik dan toch wel zenuwachtig. “Maak jij je nou maar niet druk. Je doet het vast prima!” Hij kijkt mij even hoofdschuddend aan wanneer hij de auto parkeert voor een groot huis. “De ene keer maakt het je allemaal niet uit en zeg je wat je denkt en het volgende moment ben je zenuwachtig om mijn ouders te ontmoeten.” Zijn ogen glinsteren ondeugend. Nogmaals knijp ik hem alleen nu iets harder. “Hé houd daar eens mee op. Straks moet ik mijn ouders gaan vertellen dat jij mij blauwe plekken bezorgd.” Geschrokken kijk ik hem aan en dan giert hij het uit. “Dat is gemeen,” zeg ik verontwaardigd, maar moet uiteindelijk dan toch wel lachen. “Waarschijnlijk ben ik ook wel een beetje eh….” “Lief,” Nathaniel legt zijn hand op de mijne en geeft een zacht knijpje. “Het komt wel goed meisje, wees nou maar niet zo ongerust.” Hij geeft mij een kus op mijn wang en kijkt mij nog even aan. “Nou moeten we naar binnen, want mijn ouders staan sinds we de oprit opkomen al op ons te wachten voor het raam.” Snel draai ik mij om en kijk naar het grote huis en zie dat zijn ouders inderdaad al voor het raam staan. Dan stappen we allebei uit en betreden langzaam de trappen van het huis.

Casey

Mocht Justin het nog niet gegrepen hebben, na vandaag zal hij zeker weten dat ik een shopaholic ben. Oke, misschien is dat tegenwoordig wat overdreven. Maar zeker voor dit hele gedoe had ik toch bijna iedere dag weer nieuwe kleding. Helemaal in mijn helemaal loop ik, bijna huppelend, voor Justin uit. Als ik even omkijk naar Justin lijkt hij het ook naar zin te hebben. Misschien niet zo super vrolijk als mij, maar dat is ook wel zeer lastig. De eerste winkel die ik tegenkom loop ik naar binnen. Zodra ik mijn eerste stap naar binnen zet veert mijn hart al op. Ik zie meteen dat dit een winkel is waar ik mijn soort kleren wel kan vinden. Misschien niet bepaald goedkoop, maar dat interesseert mij geen fluit. Ik loop naar het eerste beste rek wat ik tegen kom en kijk tussen de kleren. Even kijk ik om naar Justin die enigszins twijfelachtig de winkel inloopt. Verder schenk ik er geen aandacht aan. Al snel vind ik een aantal broeken en shirtjes bij elkaar. Met de kleren over mijn arm loop ik naar een volgend rek. Niet mijn kleur, teveel rommel, geen goede stof, zo loop ik overal bij langs. Het duurt niet lang of ik heb ook nog wat jurkjes en rokjes erbij gepakt. Als ik opkijk naar Justin om te zeggen dat ik ga passen kijkt hij mij met open mond aan. “Wat?” vraag ik en kijk bezorgd naar de kleren. Ik heb toch niks in mijn handen wat niet in de mode is. “Je hebt voldoende om een hele kast mee te vullen.” “Dan moeten we ook nog maar voor een nieuwe kast,” zeg ik vrolijk en haal mijn schouders op. Zonder verder nog acht op Justin te slaan, loop ik naar de kleedhokjes.

Het duurt niet heel lang of ik kom naar buiten lopen in spijkerbroek en een shirtje. “Justin!?” zeg ik en kijk even de winkel door. Hij had mij al door en komt mijn kant op lopen. “Wat vindt jij?” vraag ik en draai een rondje. “Mooi.” “Mooi?!” zeg ik verbaasd en kijk hem met grote ogen aan. Zonder wat te zeggen loop ik het kledinghokje weer in. Dit wordt dus echt helemaal niks! De kleren die ik uitrek hang ik over het pashokje. “Zal ik deze weer terughangen?” hoor ik een vrouw zeggen. “Ja graag,” antwoord ik en trek intussen een jurkje aan. Als ik weer het pashokje uitstap heeft Justin plaatsgenomen op de stoel bij de pashokjes. Ik zie hem nog enigszins verbluft de verkoopster aankijken. “Jij bent nooit eerder wat chiquere inkopen wezen doen of wel?” zeg ik en draai intussen een pirouette. “Wat vind je hiervan staat het mij en ik wil geen mooi,” zeg ik en glimlach vrolijk en neem een overdreven pose aan. “Misschien wat kort?” zegt hij en kijkt mij moeilijk aan. Hij weet duidelijk niet goed wat hij hiermee aanmoet. Ik schiet in de lach en loop weer het pashokje in. “Perfect!” zeg ik. In het pashokje draai ik mij om en kijk nog even om het deurtje heen. Precies op dat moment trekt Justin een hoofd van ‘Vrouwen!’. Snel trek ik de volgende kleren aan.

Helemaal vrolijk kom ik het pashokje weer uit met mijn gewone kleren. “Ja super,” zegt Justin half slapend. “Hé slaapkop, dit had ik net ook al aan!” zeg ik verontwaardig en geef hem een duw. “Grapje, had ik wel gezien hoor.” Even haal ik mijn wenkbrauwen omhoog, dan besluit ik door te gaan op het volgende. “Moet jij ook nog wat hebben?” “Nee hoor,” zegt hij en houdt afwerend zijn handen omhoog. “Mooi, dan hoef ik niet speciaal naar iets te zoeken,” zeg ik en verdwijn alweer de winkel in. In een spiegel zie ik Justin een keer diep zucht. Volgens mij was het ruim een uur geleden dat hij nog vrolijk achter mij aan de winkel in stapte, als het niet twee uur is natuurlijk. Nou ja, pech gehad. Had hij maar niet aan mij moeten vragen wat ik leuk zou vinden om te doen. Bovendien is hij hard to aan een make-over. Een beetje bij de tijd kan best. Bovendien ben ik daarvoor uitermate geschikt als ik het zelf mag zeggen.

Na nog eens ruim een uur loop ik opgewekt de winkel uit. Justin sjokt achter mij aan met zijn handen vol tassen. “Moest echt alles mee? Dit past toch niet in de klerenkast of ben je van plan echt een nieuwe kast te kopen. Dat zou zeer onhandig zijn, mochten we met onze missie moeten reizen.” “Je moet niet alles zo letterlijk nemen. Als ik een tweede kast wil zou ik gewoon voor een inloopkast gaan. Maar goed dat is ook weer niet mijn planning. Het is best wel lastig om steeds weer een nieuwe te laten inbouwen,” zeg ik nadenken en vervolg, “Die oude kleren geef ik weg aan het goede doel!” zeg ik schouder ophalend. “Maar die kleren zijn nog zo goed als nieuw!” “Oke, inloopkast of goede doel?” Van frustratie gooit hij zijn handen in de lucht. “Zullen we wat gaan lunchen en dan terug en wat anders gaan doen?” zegt hij om maar even ergens anders over te beginnen. “Ben je gek! We zijn nog maar net onderweg. Tijd om schoenen te gaan vinden bij mijn nieuwe outfits!”

Danielle en Jeltien

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:22

Leuk!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:13

leuke stuks,
gosh gosh die casey ook moet er wel om grinniken :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:05

Mocht Justin het nog niet gegrepen hebben
- begrepen

Helemaal in mijn helemaal loop ik, bijna huppelend, voor Justin uit
-?

hij hard to aan een make-over
- toe

leuk stuk

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:31

Britt_Sisi schreef:
Helemaal in mijn helemaal loop ik, bijna huppelend, voor Justin uit
-?

leuk stuk

Zal denk ik zijn : helemaal in mijn sas , helemaal in mijn humeur

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:14

ik volg het ff heel leuk :D

vind het wel een raar verhala maar zoo coowl :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:12

ismy schreef:
ik volg het ff heel leuk :D

vind het wel een raar verhala maar zoo coowl :D

heb je deel 1 wel eerst gelezen :Y)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 22:59

Dat is inderdaad wel slim om eerst even te doen ja ;) . Ik snap dat het anders misschien raar overkomt.

Verder is hier het nieuwe stuk... Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Citaat:
Abbigail

Het is tegen het einde van de middag aan. Eigenlijk ging de kennismaking met de ouders van Nathaniel vrij vlot. Het zijn aardige mensen die zich helemaal niet te goed voelen voor anderen. Helemaal niet zoals ik had verwacht toen ik eenmaal het huis zag. Ik zag al allemaal rampscenario’s voor me, maar niets van dit alles is gebeurd. Ik kijk even in mijn ‘nieuwe’ kamer. Casey scheen mijn koffer te hebben gepakt voor mij en in de auto gedaan te hebben. We blijven hier twee nachten slapen. De kamer waar ik in slaap is ouderwets ingedeeld. Het is een tweepersoonsbed, daarnaast staat er niet zo heel veel in de kamer. Een witte kaptafel, een grote kast en twee stoelen in een hoek met een tafeltje erbij. Het is gezellig en knus, zoals de rest van het huis. Vanuit mijn kamer is er een waanzinnig uitzicht. Een groot weiland met daarachter een vijver. Aan de zijkant van het huis zijn de stallen. Ze staan niet dicht bij het huis, maar juist een stukje er vandaan.

Er wordt op mijn deur geklopt en snel wordt ik uit mijn gedachten gehaald. “Kom binnen.” Terwijl ik het zeg, komt Nathaniel al binnen. Hij doet de deur achter zich dicht en loopt daarna direct naar een stoel waar hij zich in laat zakken. Vragend kijk ik hem aan. “Straks bij het eten zul je mijn broertje en zusjes ontmoeten. Daarna willen ze graag met zijn allen een wandeling maken. Mijn oudste broer is er ook met zijn vrouw en kind. Eindelijk weer een keer met zijn allen. Vind je het leuk om te wandelen?” Ik knik heftig. “Lijkt me heerlijk! Het is hier sowieso heerlijk. Je ouders zijn zo anders dan ik had verwacht. Stiekem dacht ik toch wel dat ze arrogant ofzo zouden zijn, maar dat is helemaal niet zo!” Het laatste zeg ik toch wel een beetje schuldig. Ik vul alles ook zo snel al in, terwijl het helemaal niet waar hoeft te zijn! Nathaniel trekt even een scheve glimlach. “Nee, niet iedereen die rijk is, is arrogant.” Ik voel een blos opkomen maar hij grinnikt alleen maar. “Ja, eh. Ik ben al dat gedoe toch niet gewend.” De glimlach verdwijnt van Nathaniel zijn gezicht. “Jij moet daar ook nog eens wat meer over vertellen.” Ik kijk hem even schattend aan. “Dat komt nog wel, maar niet nu. Nu hebben we het diner volgens mij!” Ik spring van het bed en trekt Nathaniel overeind. Losjes doet hij zijn armen om mij heen en samen lopen we naar beneden.
Wanneer wij in de keuken aankomen is de tafel al helemaal gedekt. Zijn zusjes en broertje komen binnen en gaan aan tafel zitten. Een man, vrouw en een kind komen ook binnen gelopen en lopen op mij af. “Gezellig visite! Ik ben John en dit is mijn vrouw Deborah. En natuurlijk het kleinste telg van een 2 jaar, Elisa. “ Ik schud alle handen en wordt daarna ook voorgesteld aan de zusjes en het kleinere broertje, door de ouders van Nathaniel. Het is een vrolijke boel en ik geniet van alle mensen om mij heen. Ik word aan tafel gezet naast Nathaniel die ondertussen met Elisa op schoot ziet. Duidelijk is hij helemaal gek met zijn kleine nichtje die grondig aan zijn neus loopt te trekken.
Onder het eten worden allerlei verhalen verteld door voornamelijk het jongere broertje van Nathaniel. Het zijn van die verhalen die bijna elk gezin wel heeft en eens in de zoveel tijd met geuren en kleuren worden verteld. Na een tijdje word het te gek volgens Nathaniel zijn vader en word het broertje zijn mond gesnoerd. Want onder het eten moet er natuurlijk ook nog gegeten worden als het even kan!

Tegen de tijd dat we eindelijk wandelen is het al schemerig geworden. Al het nieuwe is er al een beetje vanaf en iedereen gaat lekker zijn gang. De ouders lopen met de hond voorop. Het broertje had uiteindelijk toch geen zin om te gaan en wilde liever op de Nintendo. De zusjes kregen bezoek van vriendinnen en voor de kleinste telg van de familie werd het uiteindelijk ook te laat en het jonge gezinnetje was toch maar naar huis gegaan. Samen met Nathaniel loop ik nu een eind achter zijn ouders richting de vijver die ik vanuit mijn kamer had gezien. Het scheen toch verder te zijn dan ik had gedacht! “En bevalt het je allemaal nog steeds?” Ik kijk even naar Nathaniel op en merk toch dat hij gespannen afwacht. “Zeker. Ik vind het hier heerlijk!” zeg ik met een diepe zucht. “Niemand doet moeilijk en het is een gezellige boel,” ga ik verder. “Niet altijd hoor. Soms is het een ramp, maar dat zal wel in elke familie zo zijn,” antwoord Nathaniel en ik knik. Ondertussen komen we bij de vijver aan en lopen eromheen. “In de avond maken we wel vaker zo’n wandeling. Om deze vijver heen en weer terug. Gewoon om even in de frisse lucht te zijn. Ik vind het heerlijk!” Ik zie dat de vijver afgezet is met stenen en ik klim er op eentje. “Het is ook een mooi rondje, niet te lang en niet te kort,” zeg ik en spring ondertussen naar de volgende. “Precies. Trouwens, als ik jou was zou ik uitkijken. Het kan glad zijn!” Terwijl Nathaniel dat zegt glijd ik uit en kukel ik van de steen. Gelukkig nog aan de goede kant en kom ik in het gras terecht. “Auw.” Mompel ik. Binnen twee stappen is Nathaniel bij mij en buigt over mij heen. “Gaat het?” vraagt hij bezorgd. “Jaahaa..” antwoord ik braaf. Met een zwiep sta ik weer op mijn voeten voor Nathaniel en kijk hem aan. “En daar sta je weer.” Hij kijkt mij een tijdje stil aan. Ik volg de richting van zijn kaak, dan kijk ik naar zijn ogen die glinsteren door het licht van de lantaarn die een stukje verderop staat. Ik houd mijn adem in. Langzaam komt hij dichterbij…. En dan voel ik zachtjes zijn lippen op de mijne….

Casey

Pas een paar uur later meld ik eindelijk dat we naar huis kunnen. Het is intussen al aan het einde van de dag en samen doen we nog even boodschappen en nemen een filmpje mee voor vanavond. “Wat een heerlijke dag niet!” zeg ik opgewekt in de auto. “Ja, echt een feest,” zegt Justin zonder zijn sarcasme te onderdrukken. “Oh sorry hoor. Jij was degene die zei: Vandaag is een vrije dag en jij mag kiezen wat we gaan doen!” zeg ik scherp. Justin kijkt even opzij maar reageert verder niet meer. Ik houd ook mijn mond. Zit hij zo te zeuren. Eigenlijk zou hij mij dankbaar moeten zijn dat hij mij mee had met het kopen van nieuwe kleren. Hij zal er nog nooit beter bij gelopen hebben!

’s Avonds ben ik allang vergeten wat Justin in de auto had gezegd. Mijn vrolijkheid is weer terug. Helemaal als hij de kamer in komt lopen in een van zijn nieuwe outfits. “Jij ziet er super uit,” zeg ik goedkeurend. Met mijn blik over kleren loop ik een keer om hem heen. Vlak voor hem draai ik mij om. “Ik geloof dat ik een goede kledingsmaak heb.” Met een ondeugende blik kijk ik hem aan en hij moet gelijk lachen. We kijken elkaar een kort moment aan. Dan sla ik mijn ogen af en praat verder. “Genoeg complimentjes. Ga jij koken of moet ik het doen? Laat ik het anders stellen. Kun jij koken?” “Ik kook als de beste. Ooit in een vorig leven was ik kok.” Intussen loopt hij al naar de keuken toe. “Mooi, want dan kan ik mij nu even gaan verkleden. Als jij er zo bij loopt kan ik niet achterblijven.

Ongeveer een uur later loop ik rustig de trap af. De geur die door het huis hangt laat mijn maag knorren. Misschien had hij gelijk en kan hij echt koken. Het ruikt in ieder geval niet aangebrand! Rustig loop ik door naar de keuken en blijf in de deuropening staan. Justin loopt net met een pannetje eten naar de tafel. “Hoi Case,” zegt hij loopt intussen door. Net nadat hij zich van mij af heeft gedraaid, keert hij weer om. “Wauw! Dat staat je echt zo goed!” Goedkeurend kijkt hij mij aan en ik ben blij dat ik ook een van mijn nieuwe kleren aan heb. Natuurlijk ook nog de kleding die hij het mooist vond. Een zwart jurkje, vrij lage hals, korte mouwtjes en dan tot vlak boven mijn knieën. Ik draai een keer een rondje, waardoor mijn jurkje om mijn lichaam heen zwiert. Lachend kijk ik hem aan en loop naar hem toe. “En meneer de chef-kok, wanneer kunnen we eten?” “Als je nog even in de huiskamer wacht, zet ik de laatste puntjes op de i.” Ik knik en draai mij weer om. Zijn ogen voel ik in mijn rug terwijl ik de keuken verlaat.

“Kom je eten?” verschrikt kijk ik om. Ik was in mijn gedachten verzonken en had hem niet horen binnenkomen. Meteen tover ik weer een glimlach op mijn gezicht. “Heel graag.” Nog voordat ik op kan staan is Justin al om de bank heen gelopen. Hij steekt zijn hand uit, die ik nog steeds glimlachend aanpak. Soepel kom ik overeind en kijk afwachtend naar Justin. “Kan ik deze jongedame misschien naar haar stoel begeleiden?” zegt hij en houd mij zijn arm voor. “Heel graag,” antwoord ik tevreden en steek mijn arm door de zijne. Samen lopen we de keuken in en zodra ik de keuken inkom valt mijn mond open van verbazing. “Wauw,” zeg ik zachtjes en kijk met glinsterende ogen naar Justin. “Heb jij dit gedaan.” Hij knikt zelfvoldaan, duidelijk tevreden met mijn reactie. Nog eens kijk ik naar de keuken die sfeervol is verlicht door een zacht licht van de lamp. Verder staat op de eettafel het eten in mooie schalen en met het kaarslicht aan. Verder heeft hij er een wit tafellaken overheen gedaan en de hele keuken is al netjes opgeruimd. “Ik dacht dat je een grapje maakte toe je zei dat je in een vorig leven chef-kok was geweest.” “Ga eerst het eten maar eens proeven, dan praten we verder.”

“Dat was overheerlijk,” zeg ik als we een tijd later op de bank neerploffen. Justin start de dvd op en komt naast mij zitten. Ik laat mij lekker tegen hem aanzakken. Voor een moment aarzelt hij, maar dan slaat hij een arm om mij heen. Ik nestel mij dicht tegen hem aan. Wat voelt dit vertrouwt, realiseer ik mij. Mijn blik gaat omhoog naar Justin die al naar het scherm zit te kijken. Na een kort ogenblik lijkt het of hij mijn blik voelt en kijkt hij ook mij aan. Onze blikken blijven steken en ik merk dat ik automatisch handel. Zachtjes druk ik mij op mijn armen wat omhoog.

Groetjes,
Jeltien en Danielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:02

HEHE EINDELIJK :D

Geweldig weer dames :+: zo op het eerste oog ook geen foutjes kunnen ontdekken. :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:56

AAh yes :D

Hier zat ik nou het eerste deel en alles van het tweede deel tot nu toe op te wachten :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:36

Joepie :D
lekker stuk weer, ben benieuwd naar het volgende :)
kon zo snel geen foutjes ontdekken..

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:16

Yes eindelijk!
echt een super stuk weer!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:05

Super stuk!!

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:28

Jaa eindelijk :D ^^

mooi stuk!
ik zag nog wel 2 kleine foutjes,, ( alleen een d i.p.v. dt ) maar die kan ik zo even niet meer vinden (a)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:21

Ik word aan tafel gezet naast Nathaniel die ondertussen met Elisa op schoot ziet

zit?

leuk stuk!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:31

Nieuw stuk? :D

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:20

Bij deze een nieuw stukje. Zit in mijn toetsen, dus zou het gisteravond plaatsen, maar niet meer van gekomen :Y)

Citaat:
Abbigail

Even blijf ik veilig in zijn armen staan. Ik kijk op naar zijn gezicht en glimlach. Ook Nathaniel glimlacht. “Volgens mij willen ze ons binnen hebben.” Ik volg zijn blik en zie in de verte het huis, waar iemand naar buiten loopt en onze kant op kijkt. “Hoelang staan we hier dan?” Vraag ik een beetje geschrokken. Nathaniel haalt zijn schouders op en grinnikt. Hij slaat een arm om mij heen en samen lopen we weer richting het huis.
Eenmaal binnen trekken we onze jassen uit en hangen deze op. “Abbigail, wil je wat thee?” Er verschijnt een hoofd om de hoek van de deur. Het is de moeder van Nathaniel. Er staat een grote glimlach op haar gezicht en het zegt genoeg. Langzaam voel ik mij rood worden. “Eh… lekker graag. Ik loop wel even mee om te helpen.” Zonder nog naar Nathaniel te kijken loop ik naar de keuken, mijn hoofd zo veel mogelijk verbergend.

Wanneer zijn ouders naar bed gaan blijven Nathaniel en ik nog even een film kijken. Ik haal nog wat koffie voor Nathaniel en zet chips op tafel. Nathaniel doet ondertussen de dvd in de dvd-speler. Wanneer hij op de bank gaat zitten kruip ik tegen hem aan. Een diepe zucht ontgaat mij. Hier had ik zo’n zin in. Een aantal dagen gewoon lekker niets doen, nouja alleen maar doen waar we zin in hebben. Straks begint de missie weer. Hoe zal het dan gaan? Zullen we de ouders van Casey vinden? Wat nou als er iets mis gaat? Of word het een fluitje van een cent? Op dit moment moet ik daar eigenlijk niet aan denken, maar toch gaan mijn gedachten daar naar uit. Zonder dat ik het door heb doet Nathaniel de tv uit. Pas dan schrik ik op. “Wat doe je nou?” vraag ik hem. “Je bent er helemaal niet bij met je gedachten. Wat is er aan de hand? En zeg nou niet dat er niets aan de hand is.” Hij gaat weer zitten en slaat een arm om mij heen. “Nou ik zat te denken aan de komende tijd. Ik vroeg mij af wat er allemaal gaat gebeuren, straks vinden we ze niet. En… eh.. niets.” De gedachten die ik al een aantal dagen heb houd ik toch maar voor me.
Nathaniel hoor ik zuchten. “Vertel op, wat is er aan de hand? Dat is niet het enige. Ik hoor het aan je stem en je wilde nog niets zeggen….” Even vraag ik mijzelf af of ik het wel moet doen, maar gooi het er toch uit.
“Nou, weet je,” Begin ik. “Nee weet ik niet,” Reageert Nathaniel een beetje ongeduldig.
Ik laat me er niet van de wijs brengen en ga verder. “Ik vertrouw die boswachter niet. Hij mag dan iemand vervangen hebben, maar ik heb er geen goed gevoel over. Overigens kan ik het ook niet goed uitleggen, maar er is gewoon iets met die vent,” zeg ik heftig. “Ik zit er al een tijdje mee en wilde eigenlijk niets zeggen, maar bij deze heb ik dat toch gedaan.”
Even blijft het stil. Ik hoor Nathaniel ietsjes boven mij ademhalen. “Het is wel raar.” Nathaniel gaat rechtop zitten en ook ik ga anders zitten zodat ik hem kan aankijken. “IK zit hier ook al mee sinds we hem ontmoet hebben. Ook ik vertrouw het niet. Maar we kunnen niets bewijzen en er is op dit moment nog niet echt iets verdachts aan de hand. Alles klopte. George heeft het uitgezocht, dus wat zou het dan moeten zijn?” Ik haal mijn schouders op. Nathaniel gaat dan verder. “Weetje, wij houden gewoon onze ogen en oren open. Verder kunnen we niets doen.”
“Moeten we niets tegen de anderen zeggen over onze gedachtes?” vraag ik bedenkelijk. Nathaniel schud zijn hoofd. “Niet nodig denk ik. Wat hebben zij eraan? We kunnen er niet zoveel mee op dit moment. Als we terug zijn kunnen we er wel even over praten. Maar eerder is in ieder geval niet nodig.” Ik knik instemmend. Hij heeft daar wel gelijk in. “Is goed, maar als we terug zijn doen we het wel. Dan ben ik toch geruster.” Nathaniel knikt en dan laten we het onderwerp voor wat het is. Ik kruip weer dicht tegen hem aan en geef hem een zoen. “Moeten we het nog niet over iets anders hebben?” glimlach ik. Op het moment dat Nathaniel iets terug wil zeggen horen we gerommel bij de deur. “Een moment.” Mompelt hij. Hij staat op en loopt naar de gang. Weer hoor ik gerommel maar nu bij het raam in de keuken. Deze zit vlak naast de voordeur. Verschrikt kijk ik die richting op en zie een schim voor het raam wegduiken. “Nathaniel! Er is iemand bij het raam.” Roep ik verschrikt en spring op. Ik wil zo snel mogelijk naar Nathaniel toe. Wanneer ik de gang in kom zie ik nog net dat Nathaniel de deur open gooit, maar hij is al te laat. De ‘schim’ zien we nog net op een motor springen en wegscheuren. Ik zie Nathaniel wat oppakken en ik schrik opnieuw als ik zie wat het is…

Casey

Mijn ogen kan ik niet meer afwenden. Net als onze gezichten dicht bij elkaar komen begint de film. Justin zijn blik verandert en hij verbreekt het oogcontact. “We missen het begin van de film.” Nu duw ik mezelf helemaal omhoog en van Justin af. “Maakt dat uit? Er zit niet voor niets een terugspoelknop op.” Justin reageert niet meer en houdt zijn blik strak op het beeldscherm. Het vreemde warme gevoel wat zojuist door mij heen trok is verdwenen. Daarin tegen voel ik mij ijskoud van binnen. Een tijdje blijf ik naar Justin staren. Dan draai ik mij ook naar het beeldscherm. Ik ga zeker tien centimeter bij hem vandaan zitten.

Doodstil maar klaar wakker lig ik die avond in bed. We hebben geen woord meer gewisseld. Het enige wat Justin nog heeft gevraagd was of ik wat wilde drinken. Na de film ben ik opgestaan en naar boven verdwenen. Ik wilde niet meer met hem praten en ik weet ook niet hoe ik hem morgen onder ogen moet komen. Wat heb ik verkeerd gedaan?

De volgende ochtend ben ik al vroeg wakker. Meer dan de helft van de nacht heb ik wakker gelegen en ik voel mij moe. Toch wil ik niet blijven liggen, als ik aan gisteravond denk. Zachtjes kom ik mijn bed uit en kleed mij aan. Het huis is nog stil en snel glip ik door naar buiten. Ik wil Justin even niet tegenkomen. Laat mij maar even alleen zijn. De zon staat nog laag boven de horizon als ik aankom bij een meertje. Ik zoek een grote kei waar ik op ga zitten. In gedachten verzonken staar ik over het water. Ik denk terug aan wat er gebeurden, maar ik snap het niet helemaal. Misschien ligt het ook wel aan mij. Toch voel ik mij wat misselijk bij de gedachten en kan het niet uit mijn gedachten zetten. Ik schrik op als ineens iets aan mijn hand snuffelt. Een ruw tong likt over mijn hand en ik kijk op naar Bo. Het duurt niet veel langer of ik hoor de voetstappen van Matthew achter mij. “Zo, jij bent er vroeg bij,” zegt hij onder de indruk. Ik blijf zitten, mijn handen glijden over de kop van Bo. Even blijft hij stil achter mij staan, maar loopt om mij heen als ik niet reageer. “Met het verkeerde been uit bed gestapt?” vraagt hij en zakt op zijn hurken voor mij. Ik ontwijk zijn blik al weet ik dat ik er niet meer onderuit kan. Met zijn hand pakt hij mijn kin vast en duwt mijn hoofd omhoog. Nog even sla ik mijn ogen af, maar dan kijk hem recht aan. Voor een moment blijven we zo zitten. Stil. Zwijgend. Dan laat hij mijn gezicht weer los en kijk ik een andere kant op. “Zin ome en stukje mee te wandelen?” vraagt hij. Ik ben enigszins verbaasd en kijk hem weer aan. Hij is intussen alweer overeind gekomen en steekt zijn hand naar mij uit. Voor een moment twijfel ik, dan pak ik hem vast en laat mij overeind trekken. Nog even kijk ik hem aan, dan lopen we samen achter Bo aan, die alweer was vertrokken.

Een tijd lang lopen we samen door. Beide zwijgend. Ik ben blij dat hij niet vraagt wat er is of doet alsof er niets is. Hij laat mij gewoon lekker lopen en het voelt goed. Met mijn ogen volg ik Bo, die onbekommerd rondloopt. Soms loopt hij een heel eind vooruit, maar hij komt altijd weer terug. Af en toe komt hij even bij ons lopen en geeft Matthew hem een aai over zijn kop. Als hij dan weer een geur in zijn neus krijgt vliegt hij weer weg en verdwijnt tussen de bomen. “Casey?” geschrokken draai ik mij om. Ook Matthew draait zich om. Voor ons staat Justin. In zijn ogen kan ik zien dat hij zich zorgen heeft gemaakt. Zal dat om mij zijn geweest? Ik druk die gedachten weg en stap wat dichter naar Matthew toe. Matthew merkt het blijkbaar en legt losjes zijn arm om mijn middel. Justin zijn blik glijdt langzaam over ons heen. Zijn blik blijft rusten op Matthew zijn arm. Rustig wacht ik af en kijk Justin intussen strak aan. “Ik was je kwijt vanochtend…” begint Justin. Hij stopt even in zijn zin, maar ik reageer niet. Nu is hij eerst aan de beurt. “Maar goed, ik zie dat je hier bent. Dan ga ik denk ik maar weer,” zegt hij wat ongemakkelijk. Niks! Hij zegt geen woord over gister. Komt dat omdat Matthew erbij staat. Wat onopvallend kijk ik opzij, maar Matthew staat er ontspannen bij. Afwachtend wat er gaat gebeuren. “Ik zie je denk ik straks wel weer,” zegt Justin en glimlachend probeert hij de ongemakkelijkheid van de situatie weg te halen. Het helpt niet. Sterker nog, ik neem het hem kwalijk. “Reken daar maar niet op. Ik wil jou niet meer zien.” Langzaam draait Justin zich om en kijkt mij strak aan. “Waar wilde je heen gaan dan?” zegt hij en wanhopig probeer ik te verzinnen wat ik kan antwoorden. Ineens schiet mij iets te binnen en ik glimlach even hooghartig. “Ik logeer bij Matt. Kom Matt we gaan,” zeg ik tegen Matthew die zich zo door mij laat meeslepen. We lopen een tijdje stil door, totdat Matthew de stilte doorbreekt. “Leuk dat ik het ook weet dat je blijft logeren.” “Je hebt vast wel een bank,” zeg ik onzeker. “Als je ruzie met Bo wil,” zegt hij en kan een grijns niet onderdrukken. Enigszins uitdagend kijkt hij mij aan. Duidelijk benieuwd naar hoe ik mij hier uit ga proberen te redden. En of ik dat kan natuurlijk. Nou aan mij heeft hij dan een verkeerde! “Dan kun je misschien de hondenmand gebruiken als Bo het daar wel mee eens is.” Voor een moment kijkt hij mij niet begrijpend aan, totdat het bij hem doordringt wat mijn woorden betekenen.

Danielle en Jeltien

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:28

nieuw stukje?? <3

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 09:48

Vanwege pasen hebben we allebei weinig tijd. (Jullie hebben ons ingelopen namelijk) Maar vanavond zal ik (als alles goed gaat.) weer een stukje plaatsen. :)

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:12

Wanneer kom het nieuwe stuk (a) :D???

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:19

jaa idd ben wel weer benieuwd! :~

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:11

Komt er nog een :P
Haha, iedereen leeft zo mee met het verhaal.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:55

EXcuus, excuus. Deze week verliep het allemaal niet volgens plan, maar vandaag komt dan echt weer zoals normaal een stuk.
Iets groter dan normaal. Als goedmakertje :P !

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:09

Citaat:
Casey

Nieuwsgierig kijk ik het kleine huisje rond. Het is in een vrij oude houten stijl. Het geheel maakt het knus en gezellig. Alles is netjes opgeruimd. Wat mij zeer verbaasd voor een vrijgezelle man. Ik kijk even naar Matt die in de keuken wat drinken aan het pakken is. “Je houdt de boel netjes hier,” zeg ik en laat duidelijk merken dat ik het waardeer. “Het is niet zo groot, en op deze manier zorg ik ervoor dat het wat ruim over blijft komen,”antwoordt hij terwijl hij met twee glazen terugkomt lopen. Hij komt naast mij zitten op de bank en geeft mij een glas aan. “Dankje,” zeg ik en schenk hem een glimlach. “Wat is er eigenlijk gebeurd tussen jou en Justin? Ik dacht dat jullie zo close waren,” vraagt hij de onvermijdelijke vraagt. Even ben ik stil en denk terug aan gisteravond. Wat kan ik Matt vertellen. Ik wil hem niet het achterste van mijn tong laten zien. “Nee, we zijn niet zo close,” antwoord ik. Het blijft stil en ik weet dat hij verwacht dat er nog meer achteraan komt, maar ik houd mijn mond. Misschien was het niet echt een antwoord op zijn vraag, maar ik realiseer mij wel wat. Ik dacht ook dat we close waren, maar blijkbaar heb ik mij vergist. Mijn blik glijdt opzij naar Matt waar ik zijn blik ontmoet. Hij blijft mij scherp opnemen en voor een lange tijd staren we elkaar aan. Uiteindelijk breek ik het contact, door naar Bo te kijken die aan mijn voeten ligt. Nadenkend aai ik Bo over zijn kop heen. Wat moet ik nu eigenlijk gaan doen? “Ik ga even naar buiten. Frisse lucht halen,” zeg ik tegen Matt. Zonder op antwoordt te wachten verdwijn ik de deur uit.

Er was ineens iets tot mij doorgedrongen. Wat moet ik nu eigenlijk gaan doen? Wat ben ik eigenlijk aan het doen? Ik maak mij druk om simpele dingen als Justin. Dat terwijl mijn ouders weet ik veel waar zitten. Zonder Justin zal ik niet de mogelijkheid hebben om dit probleem op te lossen. Misschien moet ik naar Justin toegaan. Kijken wat hij te zeggen heeft. Ik blijf met die gedachten spelen, terwijl ik doorloop. Heb ik eigenlijk wel recht om boos op hem te zijn? Wat heeft hij nou eigenlijk precies verkeerd gedaan?

De rest van de dag zwerf ik door het bos heen. Pas helemaal aan het einde van de middag kom ik aan bij het huis. Een paar uur eerder was ik er nog van overtuigt dat ik zou gaan doen. Nu weet ik het niet meer zo zeker. Vertwijfelt blijf ik even staan, waarna ik plomp verloren op de grond ga zitten in de kleermakerszit. Een tijd lang blijf ik naar het huis staren. Mijn gedachten van de ene naar de andere keus verspringend. In het huis lijkt het stil en ik kan niks van beweging ontdekken. Toch weet ik zeker dat Justin in huis is. Misschien is het alleen een voorgevoel of de zo gezegde vrouwelijke intuïtie. Ik wilde dat Abbigail er was. Zij had waarschijnlijk goede raad kunnen geven. Of een grap kunnen maken, waardoor alles vergeten is.

Het begint al te schemeren als eindelijk de deur van het huis opengaat. Justin komt naar buiten lopen, recht mijn kant op. Automatisch begint mijn hart sneller te kloppen en voel ik de spanning omhoog komen. Ik ben helemaal stijf geworden van de lange tijd stil zitten en mijn rug doet zeer, toch blijf ik stil zitten. Afwachtend wat Justin gaat doen. “Moet je niet naar de vriendje toe,” opent Justin het gesprek enigszins sarcastisch. “Ik denk dat ik die wel verdient had,” antwoord ik. “Waarom ga je niet naar hem toe. Ik dacht dat ik je die overnachting al geregeld had.” “Klopt, maar ik wilde jou nog even spreken,” probeer ik mijn rust te bewaren. “Ik zie niet in waarom.” “Zonder jou zal ik mijn ouders niet kunnen vinden. De missie moet doorgaan, dat kan alleen als ik met jou samenwerk.” Hij glimlacht een keer minachtend. “Was dat wat je kwam vertellen? Dat je ook nog om meer mensen geeft dat om jezelf? Niet zo’n ego bent als dat je laat voorkomen?” “Ik ben geen ego!” roep ik verontwaardigd. “Oh ja?! Had je aan je ouders gedacht voordat je wegging? Nee, want op zo’n moment denk je niet na. Je bent onverantwoordelijk en ondoordacht!” zegt Justin scherp. “Mijn ouders zijn voor mij het belangrijkste in de wereld.” “Dan zou je dat eens moeten laten merken! Bovendien zijn het je pleegouders, mocht ik je eraan moeten herinneren.” Kwaad kijk ik hem aan. “Wat ben jij een… een…” “Een wat? Iemand die eerlijk verteld wat hij vindt? Of denkt? Opnieuw kijk even naar jezelf wil je.” Intussen zijn de tranen in mijn ogen gekomen. Ik wil nog meer zeggen, maar mijn stem is in staking. Zonder nog wat uit mijn keel te krijgen, draai ik mij om en loop weg.

Abbigail
Ik kijk naar het mes in de hand van Nathaniel. Wie was het op die motor? En wat wilde diegene met die mes doen? Met grote ogen kijk in van het mes naar Nathaniel. “Het was sowieso een man.” Mompelt hij en kijkt nog even in de verte. Net of hij wilde kijken of hij zag wie het was. Dat kon natuurlijk niet, want diegene was allang weg. “En nu?” vraag ik voorzichtig. Nathaniel kijkt mij even aan. “Nou diegene zal vast niet meer terugkomen. Ik bel George, die kan dan dit laten ophalen en de omgeving onderzoeken. Jij gaat slapen en morgen gaan wij terug naar huis.” Ondertussen pakt hij al zijn mobiel. “Ik ga waar jij gaat hoor,” zeg ik scherp. “Ik wil niet buitengesloten worden.” Nathaniel knikt kort. Vlak daarna gaat blijkbaar de telefoon over en hoor ik hem praten. Hij vertelt kort wat er gebeurd is en wat hij gevonden heeft en blijkbaar spreken ze dan nog wat af over het onderzoek.
Omdat ik zo goed mogelijk probeer te luisteren naar wat Nathaniel zegt, hoor ik de voetstappen achter mij niet. Wanneer ik een hand op mijn schouder voel draai ik mij met een ruk om. Ik kijk recht in de ogen van de moeder van Nathaniel. “Problemen.” Constateert ze kort. Ik knik en kijk even naar Nathaniel die zijn moeder nog niet in de gaten heeft. “Er wilde iemand inbreken,” zeg ik kort. Niet van plan veel meer te zeggen. Straks maak ik deze mensen voor niets ongerust! “We zijn wel wat gewend. Kom jij maar naar binnen, ik zet wat water op.” Langzaam trekt ze mij naar binnen. Ze weet duidelijk hoe ze moet reageren, want al snel voel ik me wat rustiger. “Nathaniel lost het wel op en straks horen wij vast meer.” Stelt ze mij nog even gerust.

Het is ondertussen al over drie wanneer de laatste mensen vertrekken. Niemand in het huis, behalve de moeder van Nathaniel heeft iets gemerkt. Ze slapen allemaal nog en de mensen die langs zijn gekomen voor het onderzoek waren verschrikkelijk stil. Ze hebben de hele omgeving afgezocht, maar hebben verder geen harde bewijzen gevonden. Geen vingerafdrukken, geen materiaal. Niets belangrijks. Alleen een bandenspoor van een motor en wat voetafdrukken van diegene zijn schoenen. Maat 46. Hebben zoveel mensen. Het mes was verder ook niet bijzonder, dus ver zijn ze niet gekomen. Ze zouden alles nog een keer op het kantoor nagaan, maar hier waren ze klaar. En wij moesten maar gaan slapen. Eigenlijk ben ik ondertussen al verschrikkelijk moe.
Nathaniel komt binnen en gaat op de bank zitten. “Niets, helemaal niets.” Ik knik begrijpend. “Morgen gaan we terug naar huis en vertellen het aan de anderen,” gaat hij verder. “Maar eerst gaan we maar slapen.” Hij sluit alles goed af en loopt met mij mee naar boven. Hij doet de deur open en geeft me nog een zoen. “Slaap lekker en maak je maar niet ongerust. Het zal vast maar een gewone inbraak zijn geweest.” Dan schuift hij me naar binnen en doet de deur achter mij dicht. Ik ga op het bed zitten en kijk uit het raam. Er bekruipt mij een angstig gevoel. Iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Er is gewoon iets raars aan de hand, maar wat?
Ik wou dat Casey hier was. Die zou mij helpen. We zouden samen nog even kunnen napraten. Misschien dat we wat te weten zouden komen? Of ze zou iets grappigs zeggen waardoor de sfeer meteen beter zou zijn. En daarna zouden we gaan slapen. Rustig. Ik zucht diep. Wat het ook is, het zal tot morgen moeten wachten.

De volgende dag ben ik rond 8 uur wakker. Ik spring snel onder de douche en daarna pak ik mijn koffer in. Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk terug. En binnen een recordtijd sta ik dan ook beneden. Zoals verwacht is Nathaniel ook al helemaal klaar. Wanneer ik op de trap sta met mijn koffer komt hij me tegemoet. “Goedemorgen!” zeggen we tegelijk en ik grinnik. “Zal ik je even helpen? Op deze manier ben je morgen pas beneden.” Zegt hij met een lach en neemt de koffer van mij over en gaat mij voor de trap af. “Gaan we meteen terug?” vraag ik hoopvol. “Ja.” Hij zet mijn koffer in de gang en vangt mij op wanneer ik net de laatste tree af wil stappen. Ik sla mijn armen om hem heen en we draaien een rondje. “Gek.” Zeg ik lachend. “En bedankt schat,” antwoord hij. Dan zet hij me weer neer op de grond, maar laat me nog niet los. “Mijn ouders weten overigens overal vanaf, maar mijn broers en zusjes niet. Dus zeg er maar niets over.” Fluistert hij nog even. Dan lopen we samen naar binnen voor het ontbijt. Al is het ontbijt heerlijk, toch kan ik niet wachten om weg te gaan. Wanneer het dan ook eindelijk de tijd is om te gaan bedank ik de ouders nog even voor alles en stap dan in de auto. Nathaniel volgt mijn voorbeeld. “We gaan nog eerst langs George, vanavond komen we pas thuis aan. Hij wilde nog even met ons praten. Daar naartoe is het ook weer zo'n drie uur rijden.”
Hij knijpt even in mijn hand en start dan de auto.

De hele dag is eigenlijk prut. Eerst drie uur in de auto naar George. Daar hebben we gepraat over onze bedenkingen, over wat mogelijk de bedoeling was met de inbraak en het gaat nog even over de ouders van Casey. Want we gaan toch eerder op missie. Vooral na alles wat er is gebeurd. We lunchen laat met George en daarna stappen we weer de auto in. Nu dan daadwerkelijk op huis aan. Daar moeten we Casey en Justin gaan inlichten over het hele gebeuren…

Op het moment dat we het terrein oprijden zie ik Casey zich omdraaien en weglopen. Justin kijkt onwijs zuur. Casey verdrietig. Wat is hier nou weer gebeurd? Meteen stap ik uit. Nathaniel heeft het blijkbaar ook al door en over de auto kijken we elkaar even aan. We snappen elkaar meteen. Ik Casey en Nathaniel Justin. Ik ren vlug achter Casey aan. “Casey, wacht! Wat is er aan de hand?” Met grote passen loopt Casey door, maar ik laat mij niet afschrikken en volg haar op de voet. Dan word ik het zak en pak hij mij de arm en draai haar om. “Hij…. Hij is verschrikkelijk!” De tranen biggelen over haar wangen. Zonder wat te zeggen sla ik mijn armen om haar heen. “Ik … ik… ga niet daar slapen..” Mompelt ze. “Dan nemen wij onze oude kamers, je weet wel een stuk van het huis vandaag. Die hadden we toen ook. Alleen nu blijven we samen in een zo’n hutje!” antwoord ik meteen. Casey mompelt nog wat, maar wordt dan stil. Opeens kijkt ze me aan. “Nee! Ik ga bij Matt slapen. Heb ik al beloofd!” Er gaat een schok door mij heen, maar ik probeer het niet te laten merken. “Ik ga mee.” Zeg ik vastbesloten. Casey veegt haar tranen weg en er komt een waterig glimlachje op haar gezicht. “We zijn weer samen hoor.” Ze haakt me door haar arm en samen lopen we langzaam richting het huis van Matt. Ik voel mijn maag even ineenkrimpen. Ja, er is iets...

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Groeten,
Jeltien en Daniëlle
Laatst bijgewerkt door Danielle_ op 11-04-10 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt