[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:00

had vorige week een bestelling gedaan,
en heb zoon leuke nieuwe spulletjes, heb echt reusachtige slotjes gekocht en prachtige swarovski parels (redelijk grote ovale met in hééél veel facetten geslepen :P )
en weet niemand hoe je zo van die open kapjes moet gebreuken? :+

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 22:24

@kelcy: Leuk, leuk.. (nja dat je ook gaat beginnen met de sieraden dan he)
Ben zelf met elastiek en kraaltjes rijgen begonnen.
Heb je al enig idee wat je eerste sieraad gaat worden?

@twinkel poes: klinkt gaaf!!
Krijgen we eindproducten te zien :D
Ik heb geen idee hoe het met die kapjes werkt..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:39

Hoi,

Ook ik maak sieraden met en van paardenhaar ;) Mijn inspiratie heb ik 1,5 jr. geleden opgedaan van Amerikaanse sites, daar wordt je echt doodgegooid met paardenhaarsieraden.
Ben wel begonnen met sieraden maken zonder paardenhaar. Voor mij is het een hobby waar ik erg veel tijd in steek :D

Ik koop bijna alles via webshops, ook bij groothandels maar nooit via MP dat vertrouw ik niet.

Hieronder wat webshops;
De Kralendoos
Creadream
Sayila
Kralenpost

Groothandels;
Sunbeads
Bead-it
Snowfall-beads
Beadcenter

De slotjes die Assepoetster gebruikt hebben ze bij de Kralendoos en bij Pippoos (gewone winkel).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:45

twinkle_poes schreef:
hier nog iemand die zich meld :D
ik maak en verkoop ook sieraden (niet enkel zelfgemaakte ook pandora-style enz)
En ik ben net ook begonnen met frontriemen :P
en jha ik vraag mij dus ook al lang af hoe je die haren in zo'n open kapje krijgt? :+

Dat wordt echt gelijmd!

elinebakker

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:57

Niet van te voren gebundeld oid?

Ik heb even in de gereedschapskist gesnuffeld, en echt suuuuper sterke lijm gevonden. Ik dus die haren vastlijmen, mooi niet dat je die nog los krijgt _O-

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:03

@Eefsoll neej geen idee wat ik ga maken.. ik ben net bij de hobby winkel geweest en ik zie zoveel.. dat ik niet weet waar ik moet beginnen :P
denk dat ik eerst nog maar eens wat dingen er over ga lezen haha en dan nog eens terug ga... ik zat er over de renken om iets van een haardband met kralen te maken of een spelt... maar dat gaat zeker weer niet of wel?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:15

Assepoetster schreef:
Niet van te voren gebundeld oid?

Ik heb even in de gereedschapskist gesnuffeld, en echt suuuuper sterke lijm gevonden. Ik dus die haren vastlijmen, mooi niet dat je die nog los krijgt _O-

Ja, het zal wel gebundeld worden. Wil jij eens uitleggen hoe jij dat doet? Met naald en draad ofzo? Daar heb ik geen kaas van gegeten.

Ik heb altijd secondenlijm, daar kun je prima mee verlijmen. Ook je vingers :+ maar wel weer oppassen dat het niet op de kralen komt want dan slaan ze dof uit.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:17

kelcy schreef:
@Eefsoll neej geen idee wat ik ga maken.. ik ben net bij de hobby winkel geweest en ik zie zoveel.. dat ik niet weet waar ik moet beginnen :P
denk dat ik eerst nog maar eens wat dingen er over ga lezen haha en dan nog eens terug ga... ik zat er over de renken om iets van een haardband met kralen te maken of een spelt... maar dat gaat zeker weer niet of wel?

Tuurlijk kan dat. Heb je een haarband met stof overtrokken? Daar kun je leuk kleine kraaltjes op borduren (rocailles). Anders ff een foto plaatsen van de haarband dan kan ik m'n gedachten er over laten gaan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:26

Ik heb vanmorgen oorbellen gemaakt met paardenhaar, seedbeads en halve edelsteen kraaltjes.
Had nieuwe, hele kleine kapjes gescoord (3 mm breed) en stekers ipv hangers. Die had ik nog niet.
Hoe vinden jullie ze geworden?

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:57

5VWO As, hoezo denk je niet dat je dat volhoud?

Ze zijn leuk singasong. Welke edelsteen heb je gebruikt?
De foto is niet scherp dus het is allemaal niet zo goed te zien. Zijn het stardust knijpkraalverbergers bovenin?
Wat een priegelwerk zeg, 3mm :D

Ik vind creadream en sayila een fijne webshop voor iemand die voor de hobby spulletjes nodig heeft.

Kelcy tuurlijk is het mogelijk om een haarband of speld te maken met kralen. Wat jij wil.

Waarom heb je voor swarovski parels gekozen Twinkle en niet bv gewone glasparels?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:14

holly schreef:
Ze zijn leuk singasong. Welke edelsteen heb je gebruikt?
De foto is niet scherp dus het is allemaal niet zo goed te zien. Zijn het stardust knijpkraalverbergers bovenin?
Wat een priegelwerk zeg, 3mm :D

Ik vind creadream en sayila een fijne webshop voor iemand die voor de hobby spulletjes nodig heeft.

Geen idee :o? Ik heb er een heleboel maar weet niet wat wat wat is :+ Ze zijn grijs glimmend. Op mijn site kun je op de foto klikken en dan zie je ze wel scherp vergroot. Het zijn idd 'stardust knijpkraalverbergers.
Ik houd wel van priegelwerk :D

Ik bestel vaak bij Creadream en Sayila, waarom vind je het speciaal voor hobby-spulletjes?

kiaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:27

Gaaf egmaakt die oorbellen!

kan iemand mij vertellen hoe jullieh et doen enzo, want ik wil ook een armband maken van paarenhaar. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:28

Wat voor model armband wil je maken dan?

kiaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:30

dat weet ik nog niet helemaal, wat voor modelen kun je allemaal maken?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:32

Gevlochten...

kiaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:33

ik heb wel iets in gedachten, nmaar volgens mij is dat onmogelijk

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:37

ik heb nog geen haarband... ik ben nog in de "ik ben aan het bedenken wat ik wil gaan doen" fase haha

ik heb ook nog geen spulletjes... ben vanmiddag even in de hoby winkel geweest maar ik weet niet wat ik moet hebben of kopen ;(

kiaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:38

ik had in gedachten om 2 vlechtjes te maken.. met het haar en dan 3 gewonen kralen rijtjes en dan om en om.. en dan wel een mooi sluitings metode

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:40

Ik heb even het topic doorgelezen, en ik vroeg me af..
Weet 1 van jullie waar je Skai-leer kan kopen??

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:47

kiaraaa; Wees origineel en verzin iets nieuws.. Zoals je zelf een idee hebt met de twee vlechtjes, maak het! :D Dat is nou juist het leuke eraan, iets nieuws uitvinden wat anderen nog niet hebben :+

Fristi_; Op de markt? Speciale stoffenwinkel? Internet?

Singasong; Leuke oorbellen zeg, kan me alleen weinig voorstellen bij de maat :+ Worden er bij jou veel oorbellen gekocht als ik vragen mag?

Mijn geheim verklap ik natuurlijk niet, maar ik maak mijn sieraden inderdaad met naald en draad. Zit dan ook muurvast, heb eens geprobeerd er een te slopen maar dat wil echt niet. Kan hooguit zo zijn dat er een haar uit steekt/los zit, maar verder... :+

Holly; Even in het klein omdat dit geen HK is, ga ieder jaar nét op het randje over, en 5VWO is echt een vreselijk moeilijk jaar. Heb nu ruim 10 tekorten, dus heb nog flink wat in te halen.. Daarbij ben ik langzamerhand de moed een beetje aan het opgeven, steeds maar onvoldoendes terug krijgen na keihard blokken werkt niet erg motiverend..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:08

As je hebt 1, 2, 3 en 4 toch al doorlopen?
5 ben je mee bezig. Moet je dan ook nog een 6de jaar?
Dat kleine beetje nog? Dat moet je gewoon effies doen. ~~}>
Bedenk het maar zo, als je dat binnen hebt kun je alles gaan doen wat je wil doen.

Idd kiara, niets namaken want dat wordt je niet in dank afgenomen hoor, gewoon zelf ontwerpen en knutselen.
In de winkel kun je ook een tijdschrift (of hoe noem je die dingen) kopen waar allerlei patronen in staan. Misschien is dat een handige eerste stap?

Kelcy wanneer je in een kralenwinkel koopt betaal je meestal wat meer voor de kralen dan wanneer je ze in een webshop koopt. ;)

Singasong ik bedoel dat van de gewone webshops deze 2 erg leuke spulletjes hebben voor niet al te veel geld.
De foto op je site is duidelijker, maar ik kan er niet uit halen wat voor edelsteen het is. Mat bergkristal of regenboogmaansteen, iets in die geest ofzo?

Ik hou niet zo van priegelwerk. Was met 2 anemonen bezig. Van de ene moet ik nog een kraaltje of 30 en bij de andere zit er een knoop in de draad, dus beide even aan de kant gelegt tot ik mezelf weer gekalmeerd heb.

Kiara je hebt van die slotjes met 5 oogjes eraan.
Uh hoe heten die dingen ook alweer?
Het zijn iig buisjes met aan de zijkant links en rechts 5 oogjes.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:12

Jep ook nog een zesde. Punt is dat ik totaal niet weet wat ik wil gaan doen, laat staan een richting. Zo'n stimulans is dat dus niet :+

Ik heb overigens ook een armbandje van jou bedenk ik nu, helaas is het zilver erg verkleurd, draag hem nu niet meer.. Vind het nog steeds wel een leuk ding :)

kiaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:37

Okee bedankt allemaal, hoe doen jullie het haar erin? want ik heb zeg maar nog nooit zo iets gemaakt :P

en kan je die oogjes kopen bij de pipoos?
en wat voor sluiting kan ik het best gebruiken? als ik dat idee wat ik hiervoor schreef wil uitvoeren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:55

De zilverkleur verkleurd? Wat heb je er allemaal mee gedaan dan?
Normaal gesproken zou dat toch gewoon netjes moeten blijven.

Wat ik doe met mijn sieraden (en dat doe ik met alle sieraden en losse onderdeeltjes) is ze in gripzakjes zonder lucht bewaren en de kralen zitten daarna ook nog in boxen.
Dat houd zoiezo de materialen al langer mooi.

Dingen als huid, zweet, zeep, parfum, creme, water etc zien niet al te best voor je sieraad.
Van de week hier nog een topic waarin wordt vermeld, zwem en douche vast.
Nu mag het aan mij liggen maar je gaat toch niet met je sieraad in chloorwater of met douchegel/shampoo onder de douche?

Kiara dat is een kwestie van uitproberen.
Het idee met 5 strengen, kun je dus een schuifslotje met 5 oogjes gebruiken, of je laat de strengen samen komen in 1 slotje. Wat jij wil.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:01

@singasong: Gaaf die oorbellen!
@kiaraaa: Als ik jou was zou ik eens op de sites kijken die hier in het topic worden gegeven (of zelf even googlen) dat is meestal goedkoper dan in de hobby zaak!
Ik volg jou idee even mee :P
Ben wel benieuwd naar de adviezen voor de sluiting..