Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Blijheid schreef:Inderdaad, goedkope stof (op de markt zijn stoffen voor 1 euro per meter te krijgen) en dan oefenen op simpele patronen. Denk aan bijvoorbeeld kussensloopjes, knikkerzakken etc.
En als dat goed lukt (rechte naden stikken) zou je bijvoorbeeld een knuffelbeest kunnen proberen, daar heb je ook weinig stof voor nodig en dan kan je oefenen met bochtjes sturen.
Op het forum van http://www.sancho.nl kan je ook altijd terecht met je vragen

.
breng die van mij altijd naar de lingerie zaak, voor een paar euro fixen hun het
Wat een mooie dingen maken jullie zeg!!! 
Heb een keer een dekje gemaakt en een rokje 

)
Evelli schreef:Ik snij de stof trouwens altijd uit inplaats van knippen. Met zo'n pizzasnijachtig dingwerkt ook super

Zwartwitje schreef:Evelli schreef:Ik snij de stof trouwens altijd uit inplaats van knippen. Met zo'n pizzasnijachtig dingwerkt ook super
Oh, waar heb jij die vandaan? Daar was ik van de week nog naar op zoek bij de Jan Sikkes, maar ze hadden 't niet. En ik weet niet hoe het heet, dus googlen op 'pizzastofsnijding' wil niet echt![]()
Heb daar nog nooit mee gewerkt dus daarom was ik van plan om het met de hand te gaan doen. Of is het gemakkelijker met de naaimachine?
tja best logisch eigenlijk

) naar achteren draaien. Dat zijn dingen die je nooit moet doen. Heb je niet een moeder, vriendin, tante of zus die je de beginselen kan uitleggen? 
Heb wel een naaimachine, maar weet nooit wanneer ik 'm hoe moet instellen

Dan doe je er echt een eeuwigheid over 
Je moet even wat basisdingen weten en dan gewoon gaan oefenen. Het valt echt heel erg mee 
En anders zou ik gewoon kijken naar een vergelijkbaar kledingstuk dat je gekocht hebt en dat fijn zit 
tegenwoordig woon ik op mezelf en moet ik het dus wel zonder hulp stellen
Evelli schreef:Nee, lingerie waag ik me niet aanbreng die van mij altijd naar de lingerie zaak, voor een paar euro fixen hun het
, herstellen doe ik wel altijd zelf, maak ook vaak de omvang korter omdat mijn maat zo moeilijk te vinden is
. Heb nog wel mooie stoffen ervoor liggen, misschien binnenkort toch maar eens gaan proberen
.
)
.