[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:49

Hmm ik ben ondertussen al een aardig eindje op weg met het begin, maar dit draad draait steeds, het zit al gedraaid in de strengen en is echt super irritant.
Mensen hier met tips?

Heb trouwens respect voor die grote werken van jullie, mensen lief wat een karwei moet dat zijn _/-\o_

Carolien007

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:33

Wat een handige site om je foto zo om te laten zetten. Ik heb ook al wel wat dingen gemaakt, met name met vakantie, Nu de winter er zo weer aan komt wil ik het wel weer gaan oppakken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:35

Ik heb hier nog een prachtig patroon van een australian cattle dog liggen (hondenras) wat ik heel graag geborduurd zou willen hebben, heb er zelf de feeling niet voor. Het word bij mij nooit echt netjes, herstel foutjes niet of merk ze niet op.
Is er iemand die zin heeft om hem voor mij te maken? Tis best een groot patroon, betaal natuurlijk voor de aida en zijde en voor de moeite heb ik ook wel wat over.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:03

Ik zou dat wel leuk vinden om te doen, ik zat er juist over na te denken dat ik sinds dit topic wel weer erg graag een nieuw project wil hebben, maar ik zat er ook zo tegenaan te hikken dat het allemaal niet goedkoop is. Dus dit is wel een buitenkansje dan.
Hoe groot is het ongeveer?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 11:36

MarChak schreef:
Citaat:
Het slingeren is al uitgelegd maar ik plak de randen altijd af met papieren pleister , beter weet ik niet maar wel sneller. ;)

Nou inderdaad een snelle manier, was ik nog niet opgekomen.

Slingeren vind ik zulk rotwerk. Afplakken ga ik bij fde volgende ook eens proberen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:36

En anders wil ik hem ook wel voor je maken hoor :j
Heb je afbeelding van het patroon?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:12

Ik zal het patroon vanavond even opzoeken, kan het nu even niet vinden.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:27

Ik meld me ook even!

Door jullie krijg ik er weer helemaal zin in om mn tafelkleed af te maken :D

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:34

Door julllie word ik ook weer aan mijn borduurwerken herinnerd.Heb heel veel geborduurd vroeger.Heb nog wel een paar hele mooie paarden borduur pakketten liggen voor de liefhebber.
Kan ze zelf nu niet meer maken.
Bij interesse even pb en.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:25

Er is dit weekend handwerkbeurs in Ahoy voor de liefhebbers :)

Ik ga er zondag even heen met m'n oma, even kijken wat ze hebben!

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:05

En nu zijn alle pakketten inmiddels vergeven. ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:13

zigoteau schreef:
En nu zijn alle pakketten inmiddels vergeven. ;)

Leuk voor Zigoteau als we een update doen in dit topic als we ermee bezig zijn?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:13

ik wil voor mijn toekomstige neefje of nichtje ook iets gaan maken. liefst iets echt nederlands. zat zelf te denken aan Jip en Janneke, Pluk van de Petteflet of A.J. Kwak maar die pakketten zijn echt debiel duur (als je geen boekenlegger wil maken tenminste) iemand een tip waar ik zoiets kan vinden maar dan liefst iets goedkoper. of een ander leuk idee is natuurlijk ook welkom!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:21

ik maak van die kussens op voorgedrukt stramien, telt dat ook mee?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:32

Wat mij betreft wel hoor!. Zo heel af en toe maak ik ook wel eens zo'n kussen, voor als m'n ogen even niet willen meewerken (brilletje nodig maar wil d'r nog niet aan). De laatste was een zeehondje en ik heb nog ergens een pakket voor een postduif-kussen liggen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:00

Meldt zich ook hier.

Ben ooit in mijn studententijd begonnen. Wilde wat 'omhanden' hebben tijdens het tv kijken.
Op het moment ben ik niet zo fanatiek met het gevolg dat ik nu al een jaar bezig ben met een Winnie de Pooh-meetlat. Had vorig jaar de ijdele hoop dat ik die wel voor de geboorte van mijn dochter zou afkrijgen.... dochterlief is onderhand bijna 6 maand oud :')
Verder heb ik nog ergens een werkje liggen van een met paarden ploegende boer die bijna af is..... maar ik wilde vorig jaar persé aan de meetlat beginnen.

@ Caira: no offense maar dit had ik nou niet achter je gezocht. Moet mijn beeld van jou weer een tikkie bijstellen ;) niet dat die zo slecht was hoor :+

Ik heb trouwens ook zo'n dvd'tje voor op je computer waarmee je foto's/plaatjes kan omzetten tot borduurpatronen. Maar je moet daarbij wel weten wat je precies wilt want anders word het te onduidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:05

Hier ook nog iemand die borduurt. Op het ogenblik niet zo fanatiek, maar heb menig uur voor de tv doorgebracht met een borduurwerk (meest lanarte of dimensions). Zo erg dat je je kaal voelt als je zonder borduurwerk tv kijkt :D
Maar de laatste tijd is het wat minder, als ik dan weer eens begin, heb ik de volgende dag toch een stijve nek! Ben momenteel weer aan de legpuzzels.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:44

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:04

ja ook deze borduur idioot meld zich heeft nog genoeg dingetjes liggen die ingelijst moeten worden..
heb nu al jaren ligge een heel groot project van orka's maar weet niet meer waarom ik em heb weg gelegd..

krijg door dit topic weer zin in borduren zeker nu kerst enz eraan komt

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:08

Ben vandaag op de handwerkbeurs geweest, supermooie dingen gezien! Prachtige stukken van Lanarte, maar die kan je ook online bestellen en heb nog genoeg liggen om me het komende jaar mee te vermaken :+

Duik nu weer op de bank, er staat een filmpje op dus even weer stukje verder met mn borduurwerk!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:22

Ik heb een tijdlang ook geborduurd. Daarna ben ik aan het haken geslagen en ook dat is heel leuk.

Met name omdat ik heel veel kindertjes inmiddels al blij heb gemaakt met barbiejurken (Spaanse danseressen). Mijn dochtertje heeft deze jurken in allerlei kleuren, rood, blauw, geel. Haar vriendinnetjes wilden ze ook allemaal voor hun verjaardag, dus ik maar haken tot mijn vingers blauw zagen :D .
Ik heb ze nog eens op internet willen verkopen, maar dat liep helemaal niet; ze boden niet meer dan een euro >;) . En dat terwijl er al voor minimaal € 2,00 aan garen in zit en uuuuuuren werk!

Ik heb eventueel het patroon voor degenen die het eens willen proberen.

AfbeeldingAfbeelding

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:30

vrouwke schreef:
meld me ook even.
ik heb daar ook een foto zo laten maken love-romeo, maar daar word je gek van.
275 kleuren heb je nodig en overal 1 of 2 steekjes en dan weer andere draad :D

Had m'n moeder ook. die ging voor een kennis een hond borduren. mijn moeder heeft altijd een handwerkwinkel gehad en weet alle kleuren bij nummer uit haar hoofd maar ze wist niet dat er bijv. zoveel kleuren groen waren. hij is supermooi geworden, echt levensecht. maar moeders had er wel spijt van :D ze is er een half jaar mee bezig geweest, zo'n 3 uur per avond en had kaarten liggen waar van alle kleuren een draad met naald aan hingen. 2 steken van de ene kleur en vervolgens weer een andere pakken. erg tijdrovend maar supermooi geworden. heb er helaas geen foto van.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:53

MarChak schreef:
Ik heb op borduureenfoto bekeken, maar de tekens vind ik eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Iemand nog een tip om een foto om te zetten naar borduurpatroon?

@Alatariel: welkom in ons borduurtopic! Aanstekelijk he!

Je hebt er speciale cd's voor.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:17

wij hebben vandaag foto's in het bos gemaakt met die mooie herfstkleuren en mijn pony. Die wil ik ook graag omzetten naar een patroon.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:22

Silly1972 schreef:
MarChak schreef:
Ik heb op borduureenfoto bekeken, maar de tekens vind ik eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Iemand nog een tip om een foto om te zetten naar borduurpatroon?

@Alatariel: welkom in ons borduurtopic! Aanstekelijk he!

Je hebt er speciale cd's voor.

Klopt, op internet is ook wel e.e.a. te vinden, maar welke is goed en niet duur?