Heel mooi! Nu hopen dat ie mooi blijft, ziet er goed uit hoor! Foto op paard
RicardoOpa
Geplaatst: 27-03-09 17:00
Wooo wat goed!
Wou dat ik een beetje overweg kon met een naaimachine! En inderdaad, ik ben ook wel benieuwd naar foto met paard!
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 17:04
Ik zal even korte uitleg geven hoe ik alles ongeveer gedaan heb.
Eerst heb ik 2 vierkante bruin stof uit geknipt. Aan alle kanten ongeveer 10cm meer dan het uiteindelijk wordt. Dan een hoek van de burberry stof uitgeknipt en die op het bruine gelegd (wel opletten dat straks uiteindelijk deze stof aan bedie kanten voor komt). Dan aan 2 kanten, die waar het bruine stof nog naast komt, omgevouwen naar binnen en vast genaaid. Dit aan beide kanten. Dan heb ik ongeveer een hoek uitgeknipt van 90 graden en ongeveer 10cm breed. 2x. Ook deze omgevouwen (je moet een stukje inknippen) en die over de rand van bruinestof en burberry heen naaien. Toen heb ik onderop flanel dan fyberfille en dan bovenop de stof gelegd, alles goed recht en strak trekken en vast spelden en dan aan alle vier de kanten vast naaien (gewoon nog vierkant). Dan met potlood het uiteindelijke sjabrak vorm er op tekenen. En dan het lijntje volgen met een enkele draad. Daarn ongeveer 0,5 cm ernaast aan de buitenkant, met zigzag lijn. Zodat het niet gaat rafelen. Dan naast de zigzag uitknippen. Dan beide kanten op elkaar leggen en kan je de vorm uittekenen op de andere kant. Let goed op dat alles gelijk zit. Dan het zelfde doen. Als je beide uitgeknipt hebt op elkaar leggen en dan op ongeveer een halve centimeter vast naaien met een zigzag omdat dit sterker is. En dan open vouwen en de bovenste naad met de hand vast naaien zodat die plat komt te liggen.
En dan ben je zover als hier op de foto's te zien is.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 17:05
Leuke reacties!! Ben ik er stiekem toch niet voor niets trots op, voor de aller eerste keer.
Als die helemaal af is, zal ik hem op mijn merrie laten zien!! Ben benieuwd of die er mooi en goed opligt en of die mooi onder het zadel past!
Ooh, ik ben ook erg benieuwd of de stof aan de onderkant niet gaat schuiven straks, laat je het weten na je proefritje? en hoop natuurlijk dat je ze ook op bestelling gaat maken haha
Jammer, je uitleg is nog niet helemaal duidelijk. Maar hij is erg goed gelukt!
Begint zo wel weer te kriebelen om zelf weer eens aan de slag te gaan
Hoe doe je het trouwens met de bies afwerken (dat heb je al klaar begrijp ik?). Krijg je dan niet nog rafels boven het stiksel van de bies van los stof te zien?