[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:16

Gnome schreef:
Ik vraag me wel af wat ze nou had gedaan als hij niet gestopt was.

Nou ze zei wel meteen dat ze het niet op die manier wilde. Dus waar Tom tot de conclusie komt dat ze het zonder protectie wilde doen snap ik niet. Ja een aanname. Maar ze zei dat ze het niet wilde.

Dat die Morris een catfish was had ik al gedacht. Maar zo ziek dat hij haar zo controleert. Echt, wanneer wordt ze wakker?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:24

Suzanne F. schreef:
Gnome schreef:

Nou ze zei wel meteen dat ze het niet op die manier wilde. Dus waar Tom tot de conclusie komt dat ze het zonder protectie wilde doen snap ik niet. Ja een aanname. Maar ze zei dat ze het niet wilde.

Dat die Morris een catfish was had ik al gedacht. Maar zo ziek dat hij haar zo controleert. Echt, wanneer wordt ze wakker?

Nee klopt dat zei ze maar hij trok zich er niets van aan. Daarom. Ik was even bang dat het in een verkrachting uit ging monden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:09

Gnome schreef:
Nee klopt dat zei ze maar hij trok zich er niets van aan. Daarom. Ik was even bang dat het in een verkrachting uit ging monden.

Nou dat dacht ik ook even.

En man man man wat is die tom een vos. Wat een vreselijke man, hij weet precies hoe hij haar moet pakken. Hij heeft nog helemaal niks toegegeven of gezegd. En dan aanbieden het zonder bescherming te doen om haar hoop te geven. Wat smerig.

Eerst dacht ik Nina, doe niet zo dom. Maar hij is zo gewiekst en zij zo verliefd. Ooh Nina zet door, sluit het af!

Koekie73

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:02

Ik vraag me vooral of waarom Nina deze keuzes steeds maakt. Wat heeft ze meegemaakt dat ze zichzelf dit steeds aan doet?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:12

Ja Nina, ga eens wat meer van jezelf houden :j

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:24

Koekie73 schreef:
Ik vraag me vooral of waarom Nina deze keuzes steeds maakt. Wat heeft ze meegemaakt dat ze zichzelf dit steeds aan doet?

Dit. Misschien zat Tom er toch niet zo ver naast toen hij het drama maakte dat haar familie haar niet genoeg liefde had gegeven en dat ze steeds in een slachtofferrol kruipt. Begrijp me niet verkeerd, die man is een gestoorde idioot die niets liever doet als een ander de grond in trappen. Maar toen in dat relaas vond ik wel dat er best eens een kern van waarheid in kon zitten wat hij zei, het zou haar gedrag wel verklaren. Ik weet niet wie van de twee ik onstabieler vind.

Eigenlijk weten we ook niet zoveel van Nina hè..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 16:21

Suzanne F. schreef:
Het was gewoon een test. Wat ziek. Ik wist al dat hij niet spoorde maar dit is wel next level hoor.

Next level naar beneden :D .

Eleadoras schreef:
Dit stuk in een ademhaling gelezen :D

Thanks! Er komt meer :+ .

kiki1976 schreef:
Ik ik ik ik, ik heb geen woorden ervoor.
Wat een laag ziekelijk mannetje. Dat hij koekoek is, dat is nog zacht uitgedrukt

Zo had ik dat nog niet eens gezien!

zorro schreef:
kiki1976 schreef:
Ik ik ik ik, ik heb geen woorden ervoor.
Wat een laag ziekelijk mannetje. Dat hij koekoek is, dat is nog zacht uitgedrukt

Absoluut. Maar.. (gooit knuppel in hoenderhok) ze geeft hem daar ook telkens de kans voor hè? Ik kan niet zeggen dat ze ‘er in trapt’, ze zoekt hem telkens bewust weer op.

*Victim blaming* kuch :D Grapje. Ik kom hier later nog op terug in dit blokje.

Gnome schreef:

Serieus, probeer een man als hem te weerstaan :D .

beert schreef:
Yeah!! Daar gaat ze. Je merkt wel dat Nina steeds meer haar grenzen stelt.

Enigszins zorgwekkend vind ik wel je laatste opmerking dat in het echte verhaal er niet omgekeerd had, maar ik neem aan dat je nu niet met Tom op de bank in Miami zit, dus dat zal toch gestopt zijn.

Precies! Zou ook totaal niet geloofwaardig zijn als ze opeens hem uit zou gaan kafferen... Dat past niet echt bij een normal development.

En... Ben blij dat je het vraagt :D .
Heb de oude, originele versie niet meer helaas, maar het ging ongeveer zo: blauwe plekken, Tom staat op, boos... Stilte... Nina blijft zitten, Tom draait zich om, zegt dat hij wil slapen en dat hij moet nadenken, ze kan niet naar huis (origineel speelde dit af in Hahn), in de nacht is het zo heftig en intenstief... En de volgende dag zegt hij: "Ik denk toch dat dit niet werkt".
DAT was pas echt banketstaaf en dus best dicht bij de realiteit (al begon dat niet met een break). In de nacht een kind willen maken (gevoelig onderwerp, voor de vroege volgers in het Prem-tijdperk) en weet ik wat meer, en dan de volgende dag een directe afwijzing. Toen moest ik nog 5 uur huilend naar huis rijden om blauwe plekken die NIET van een man kwamen :') . Ik zou die vroegere versie van zelf echt een dikke knuffel willen geven, nu!
Dus: heb Nina al veel mondiger gemaakt. En helaas: de realiteit is niet altijd mooi!

Suzanne F. schreef:
Gnome schreef:

Juist! Dat hoopte ik eigenlijk dat de lezer dat eruit zou pikken. Thansk!

Joltsje schreef:
Gnome schreef:

Nou dat dacht ik ook even.

En man man man wat is die tom een vos. Wat een vreselijke man, hij weet precies hoe hij haar moet pakken. Hij heeft nog helemaal niks toegegeven of gezegd. En dan aanbieden het zonder bescherming te doen om haar hoop te geven. Wat smerig.

Eerst dacht ik Nina, doe niet zo dom. Maar hij is zo gewiekst en zij zo verliefd. Ooh Nina zet door, sluit het af!

Blij met jullie reacties :D .

Koekie73 schreef:

Goede vraag en vind het ook tof dat er meegedacht wordt. Dat wil ik precies! Dat dit bespreekbare onderwerpen worden. Een iets andere insteek, maar waarom vallen vrouwen voor loverboys? Waarom gaan ze terug? Dat ligt niet altijd per se aan diegene die mentally ill zijn. Kijk naar de Epstein files etc. Soms is er geen verklaring. Soms is het zoals het is.
Ik ben bijvoorbeeld zelf poliklinish opgenomen geweest bij Ursula/ eetstoornissen, daar waren ze ook gebrand om de oorzaak te vinden (want: neem de oorzaak weg en je neemt het vervolg weg, natuurlijk) maar is ook nooit iets uitgekomen (tot DNA testen aan toe).
Mochten we hier uitvinden waarom mensen bij loverbys blijven of teruggaan naar foute exen (zeven keer, heb ik hier geleerd :D ), kunnen we spreken van een doorbraak!

Uiteraard zijn er wel heel veel dingen doorgeschemerd die je zou kunnen aanmerken: vriendinnen die zeggen dat ze niet knap genoeg is, eetstoornis, Prem die zei dat ze te dik was... Noem maar op.

prompter schreef:
Ja Nina, ga eens wat meer van jezelf houden :j

Is moeilijk!

zorro schreef:
Koekie73 schreef:

Dit. Misschien zat Tom er toch niet zo ver naast toen hij het drama maakte dat haar familie haar niet genoeg liefde had gegeven en dat ze steeds in een slachtofferrol kruipt. Begrijp me niet verkeerd, die man is een gestoorde idioot die niets liever doet als een ander de grond in trappen. Maar toen in dat relaas vond ik wel dat er best eens een kern van waarheid in kon zitten wat hij zei, het zou haar gedrag wel verklaren. Ik weet niet wie van de twee ik onstabieler vind.

Eigenlijk weten we ook niet zoveel van Nina hè..

Zat zeker kern van waarheid in (codeopendency), alleen niet wat je verwacht van een lover. En familie is uiteraard echt onzin (vraag Ursula :D ).
En waar twee vechten... Zoals mijn moeder zei (zie me geen trauma's aanpraatte maar juist altijd goed advies): "Het zou bijvoorbeeld wel lukken als iemand grenzen aangeeft."
Ik heb die grenzen afbakeningsperiode in het begin van de relatie niet optimaal benut, hij deed dat heel slim! En denk ook aan hoe ze bij Nienke waren, dat ze hem wel direct "zijn hok in schopte", hoe hij opeens wel aardig werd...
Dus zeker, achteraf zou ik vooral zeggen: het is niet altijd de een of de ander die fout is, maar wel de combinatie!
In mijn vorige verhaal probeerde ik Nina teveel op te poetsen, moraalridder. Hier is ze ook zeker geen held. Dat wil ik ook niet. Maat wil wel eerlijk documenteren hoe zoiets KAN gaan, juist voor meer begrip en niet victim blaming, wat helaas wel steeds voorkomt.
Sommige dingen zou niemand mogen zeggen, ongeacht de aard en oorzaak.

Niet als verdediging (komt denk wel zo over hahaha), maar vind dit ook mega interessante discussies en beetje uitleg waarom ik het juist zo rauw hou. Deze dingen gebeuren, helaas!

In het volgende stukje misschien wel weer meer eye-opener waarom Nina zo onzeker is? Maar durf nu haast niet meer te plaatsen :') .

[edit]Niet echt clean writing, ik heb koffie nodig! Enorme gedachtendump LOL sorry

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:57

Haal een lekkere koffie! :D

Ik vind het echt waanzinnig knap hoe je autobiografisch schrijft en dat met fictie verwerkt. Love it!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 17:29

Unwritten schreef:
Haal een lekkere koffie! :D

Ik vind het echt waanzinnig knap hoe je autobiografisch schrijft en dat met fictie verwerkt. Love it!

Wat lief :wow: !

Ik denk dat ik bij dit verhaal meer vasthou aan mijn game plan, dus mijn eerste idee blijven volgen. Lezer zelf conclusies laten trekken (jullie weten vaak net zo veel als ik toen wist). En vooral laten zien: het kan iedereen (!) overkomen.
Al weet ik dat ik niet bepaald een relatie-expert ben :+ .

En wie weet komen jullie wel tot de conclusie dat Nina een stoornis heeft, dat is ook prima. Iedeeen mag zijn eigen oordeel vormen, dat maakt lezen juist zo leuk! Daarom wil ik niks in de mond leggen of reacties afdoen als onjuist. Juist mooi!

Het leuke is denk ook dat wat ik eerder zei, het vooral de relatie is die telt tussen twee mensen. Zo kun je bij de één heel anders zijn dan bij de ander. Een aantal ex-vriendjes gaan mij in dit verhaal ook echt niet herkennen. Integendeel, daar was ik meer de Tom (oké... tikkeltje overdreven)(krijg opeens een idee voor een volgend verhaal :') ).

Trust the process,
En we zijn er bijna. Er komen nog wat lijntjes samen!

Dus ik ga het volgende stuk denk maar weer afbakken?
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 05-10-25 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:31

Bakkers klaar? Bakken maar.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 17:32

Gnome schreef:
Bakkers klaar? Bakken maar.

Hhhhahahhahaha al kan ik dus echt niet bakken!

Maar inderdaad. Genoeg gelul :D .

Vind het vooral zo leuk dat ik weet wat er op het menu staat, jullie niet :D . Dus hoop weer te verrassen (zonder te frustreren).

En onwijs bedankt iedereen!
Waardeer de reacties ZO!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:34

Wij waarderen jou ook!! Echt leuk en zit echt aan dit topic gekluisterd. Ga het later ook nog een keer helemaal opnieuw lezen zodra het klaar is.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 17:38

Gnome schreef:
Wij waarderen jou ook!! Echt leuk en zit echt aan dit topic gekluisterd. Ga het later ook nog een keer helemaal opnieuw lezen zodra het klaar is.

Ja, dat is een goede!
Ik denk dat sommige stukken ook minder impact hadden omdat ze nu al wat langer in het verleden liggen. (Spoiler: het hoofdstuk van Raymond was er niet voor niets O:) ).

Al heb ik in het vliegtuig al wel geedit en vind ik het begin nu behoorlijk slappe koffie :D .

Maar nogmaals: THANKS!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:46

Ik volg ook nog steeds met veel plezier!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:11

Ja ik ook hoor, een van mijn favoriete topics hier op bokt! En ook leuk dat wij een soort "proeflezers" mogen zijn :j

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:15

Ik volg ook met plezier en herken het ook wel dat vrouwen steeds weer naar de foute man teruggaan. Dat zit blijkbaar in veel vrouwen en wat voor reden het ook heeft, wij volgen het hier maar wat graag. Als je zelf in een situatie zit, dan kijk je er anders tegenaan dan mensen die het vanaf een afstand kunnen bekijken. Wij lezen dit en denken die is gek, maar als je zelf in die situatie zit dan zie je het heel anders.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:29

Ik volg en lees ook met plezier en herken zeker dingen, hier lekker uitvergroot top!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:40

Een ander van de zijlijn ziet altijd meer dan diegene die er zelf in zit.
En als dat knopje staat op: verliefd . Dan is het lastig om dat knopje ergens anders op te zetten.
Soms zie je dan letterlijk niet wat er voor je neus gebeurd. Of je ziet het wel maar praat alles goed.
Liefde maakt blind. Meestal figuurlijk en soms zou je dat tijdelijk letterlijk even willen want dan smolt Nina niet meer voor dat goddelijke lichaam.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 20:03

Suzanne F. schreef:
Ik volg ook nog steeds met veel plezier!

Heel leuk! Je hebt altijd scherpe (=slimme) reacties!

prompter schreef:
Ja ik ook hoor, een van mijn favoriete topics hier op bokt! En ook leuk dat wij een soort "proeflezers" mogen zijn :j

WOW :wow: ! Echt heel leuk!
En inderdaad, anders had ik denk nog 10 keer aan/uit erin gestopt (als in de echte versie), dus thanks!

Paardenfann4 schreef:
Ik volg ook met plezier en herken het ook wel dat vrouwen steeds weer naar de foute man teruggaan. Dat zit blijkbaar in veel vrouwen en wat voor reden het ook heeft, wij volgen het hier maar wat graag. Als je zelf in een situatie zit, dan kijk je er anders tegenaan dan mensen die het vanaf een afstand kunnen bekijken. Wij lezen dit en denken die is gek, maar als je zelf in die situatie zit dan zie je het heel anders.

Yup... Mooie reactie!
Ik hoorde ooit ergens: "We hadden 5 jaar een relatie waarvan 1 jaar vrijwillig". Dat is me altijd bijgebleven :D . Volgens mij van Peter Pannenkoek.

pantarhei schreef:
Ik volg en lees ook met plezier en herken zeker dingen, hier lekker uitvergroot top!

Yes, dit is wel worstcase scenario :D .

Mellow schreef:
Een ander van de zijlijn ziet altijd meer dan diegene die er zelf in zit.
En als dat knopje staat op: verliefd . Dan is het lastig om dat knopje ergens anders op te zetten.
Soms zie je dan letterlijk niet wat er voor je neus gebeurd. Of je ziet het wel maar praat alles goed.
Liefde maakt blind. Meestal figuurlijk en soms zou je dat tijdelijk letterlijk even willen want dan smolt Nina niet meer voor dat goddelijke lichaam.

Ik denk dat dit de essentie van mijn "probleem" is. Ik vind loslaten echt heel, heel moeilijk. Geen bindingsangst, maar loslaatangst.

OK! Hier zijn we weer!

Mijn broer woonde ooit naast een vrouw met Tourette. Elke dag, meerdere keren per dag, schreeuwde ze: 'ALLE MANNEN ZIJN EIKELS!'
Daar moest ik opeens aan denken toen ik dit stukje glad streek :D .

68.
10 oktober 2022

Of: Hoe mannen en katten allebei hun eigen regels hebben.

Dev had in Dubai gezegd dat hij langs zou komen. Tom was weer verleden tijd (de geestelijke Nummer Zes, maar wie telt dat nog), dus ik had ‘ja natuurlijk!’ geantwoord met een enthousiasme dat ik niet voelde. Want blijkbaar kan ik alleen maar dingen afspreken met mannen die me willen zien op momenten dat ik uitsluitend dood wil zijn of minimaal in coma.

We hadden afgesproken in het Kattencafé in Utrecht. Omdat blijkbaar mijn liefdesleven niet genoeg ellende bevat zonder de toevoeging van kattenbakgeur en een rit naar een stad waar ik alleen kom als er sprake is van noodweer of emotionele instorting. Of beide. Meestal beide.

Het vinden van een parkeerplaats is een logistieke nachtmerrie. Drie keer heb ik om het blok gereden voordat ik een plekje had – uiteindelijk voor de deur. Small wins. Utrecht: milieubewust maar niettemin bloedirritant.

Ik schud mijn haar los. Bekijk mezelf in de achteruitkijkspiegel. Mijn concealer doet zijn best om mijn slaaptekort te maskeren (dankjewel hè, Tom, voor de nachtelijke reflecties die ik heb sinds het Forensisch Onderzoek naar mijn blauwe plekken). Mijn witte blouse zit net strak genoeg om sexy te zijn maar niet zó strak dat Dev zou denken dat ik ben aangekomen. Hoop ik.

De deur van het café zwaait open. De geur van koffie vermengd met kattenhaar slaat me in het gezicht. Er worden bonen gemalen en het is een hels lawaai.
Een oranje kat geeft me kopjes. Dev zat met zijn rug naar de deur op een oude, vintage groene bank.
Ik wil hem laten schrikken. Kinderachtig, ik weet het, maar na Tom's emotionele waterboarding heb ik behoefte aan enige vorm van controle.

Als ik dichterbij kom, hoor ik hem praten, aan de telefoon. Zacht maar geanimeerd. Niet zoals hij praatte tijdens zijn zakelijke calls over server-migraties en cloud-infrastructuur in San Diego.
Niet zoals hij tegen mij praat.
Er zat iets... intiems in zijn stem. Het soort toon dat mannen reserveren voor mensen die ze daadwerkelijk belangrijk vinden, in plaats van mensen die ze aardig genoeg vinden om mee naar een kattencafé te gaan op een doordeweekse middag.
Ik probeer niet te luisteren. Maar mijn oren functioneerden blijkbaar automatisch als geavanceerde afluisterapparatuur wanneer mijn liefdesleven op het spel staat (nogmaals bedankt, Tom).
Fragmenten dringen door:
‘...mis je ook...’
‘...onze toekomst...’
‘...je moet volgende keer mee...’
Cool. Cool cool cool.

Mijn handen beginnen te trillen. Niet van de zenuwen. Van woede. Van het besef dat ik hetzelfde patroon volg als bij Tom – negeer alle rode vlaggen, vertel mezelf dat ik het verkeerd zie, blijf er gewoon in zitten tot het te laat is. Een wetenschappelijk experiment in zelfdestructie, en ik ben blijkbaar zowel de onderzoeker als het proefkonijn.

Dan draai ik me om en loop naar mijn auto. Maar in plaats van naar huis te rijden – waar een normale persoon naartoe zou gaan om haar gevoelens te verwerken met bijvoorbeeld een stukje comfort-kaas – parkeer ik om de hoek en pak ik mijn telefoon. Als Dev één ding niet weet over mij, dan is het dat ik verdacht bedreven ben geworden in detective-werk sinds Tom.

Ik check zijn Instagram. Zijn Linkedln. Zijn Facebook. Ik ga door zijn geschiedenis, zijn foto's, zijn connecties.
En daar is ze. Het meisje wat ik eerder op Dev’s profielfoto had gezien.
Blonde krullen. Grote glimlach. Perfecte tanden die waarschijnlijk nooit koffie hadden gedronken in een etablissement waar katten je schoenen als krabpaal gebruiken. Dit is niet zijn zus. Niet zijn moeder. Niet zijn zakelijke collega.

Haar naam is Sarah. Ze woont in San Diego. En volgens haar eigen Instagram is ze ‘missing my Dutch adventure buddy.’
Met een foto van haar en Dev bij de zeeleeuwen in La Jolla. Een foto waarin hij haar kust op een manier die definitief niet vriendschappelijk is, tenzij vriendschap in Californië andere regels heeft dan in Nederland.

Ik scroll verder. Meer foto's. Dev en Sarah op wandelingen. Dev en Sarah bij restaurants. Dev en Sarah in zijn huis – dat huis waar ik ook was, in dat bed waar ik ook heb geslapen.
Jaren aan fotomateriaal.
Gepost terwijl hij de vorige keer in Utrecht zat. Terwijl hij mij vertelde dat hij me miste. Terwijl hij met mij Gran Turismo speelde en ik Ferrari nummer zestien in het grind parkeerde omdat ik blijkbaar ook virtueel niet kan rijden.

En dan herinner ik het me.
Zijn whiteboard in de keuken, in San Diego. Met daarop, in roze marker: ‘I LOVE YOU’ met een hartje.
Ik had gevraagd wie dat geschreven had. ‘Mijn moeder’, had hij gelachen. ‘Ze is een beetje dramatisch.’
Dit was niet van zijn moeder.

Die vriendin op zijn profielfoto was inderdaad hartstikke bezet. Door Dev. Die hier zit. In Utrecht. In een kattencafé. Doende alsof hij single is terwijl zijn Amerikaanse Blonde Krullen-vriendin waarschijnlijk op dit exacte moment een motiverende post aan het schrijven is over long-distance relationships en the power of trust.

Het is genoeg. Ik stap uit mijn auto en ga dat verdomde kattencafe weer in en loop rechttoe rechtaan naar zijn tafeltje. Dev kijkt op – eerst verward, dan schuldbewust, dan defensief. In die volgorde.
‘Nina! Ik dacht—’
‘Dat ik niet zou komen?’ Mijn stem klinkt kalmer dan ik me voel, wat waarschijnlijk komt door de training met Tom waarbij ik had geleerd om emoties te onderdrukken totdat ze zich manifesteerden als lichamelijke klachten. Of honger.
Hij staat op. De zwarte kat springt van de bank. Zelfs de kat weet wanneer hij moet evacueren.
‘Wie is Sarah?’ vraag ik. Geen omwegen. Geen small talk. Recht door zee, zoals mijn therapeut zou adviseren als ik een therapeut had in plaats van alleen maar Gaby die me gratis advies geeft in ruil voor updates over mijn chaotische bestaan.
Zijn gezicht verandert. Die blik. Die universele mannelijke blik van ‘hoe weet ze dat’ gecombineerd met ‘hoeveel weet ze precies’ en een vleugje ‘kan ik hieruit liegen’.
‘Dat is... dat is ingewikkeld.’
‘Ingewikkeld.’ Ik lach. Niet een vrolijke lach. Meer ‘borderline hysterisch met ondertonen van wanhoop’.
De cyperse kat die nog bij Dev op de bank ligt stopt met wassen. Twee andere katten pauzeren ook. De barista achter de toonbank leunt naar voren. Zelfs de koffiemachine lijkt even te stoppen uit respect voor dit moment.
‘Het betekent niets.’
‘Het betekent niets,’ herhaal ik. De universele zin die mannen gebruiken wanneer iets heel duidelijk wel degelijk iets betekent maar ze hopen dat je dom genoeg bent om het te geloven.
(Ik ben niet dom. Naïef misschien. Wanhopig zeker. Maar niet dom.)

Ik draai me om. Het is genoeg geweest met mijn naieve gedoe.
‘Nina, wacht—’
Maar ik wacht niet. Voor het eerst in maanden – misschien jaren – wacht ik niet op uitleg, op smoesjes, op beloftes. Ik loop gewoon weg, tussen de katten door, langs de barista die duidelijk meegeluisterd heeft met deze plotline, de deur uit.
De frisse Oktoberlucht slaat in mijn gezicht.
Terug in mijn auto kijk ik naar mijn telefoon. Alleen een bericht van mijn moeder: ‘Heb je al gegeten?’
Nee, mama. Maar ik heb wel weer een man ontdekt die liegt. Telt dat als voeding?

Ik start de auto en zet de verwarming aan. Dan trilt mijn telefoon. Dev.
‘Het spijt me. Kunnen we praten? Ik wil niet dat ze erachter komt. Ik ben dom geweest.’
Ik staar naar het bericht.
Ik typ: ‘Nee.’
Delete.
Typ: ‘Misschien.’
Delete.
Typte: ‘Rot op.’
Delete.
Uiteindelijk laat ik het bericht onbeantwoord. Want als er één ding was dat ik had geleerd van Tom, Dev, en de eindeloze parade van mannen die mijn leven waren binnengelopen met beloftes en waren vertrokken met excuses, dan was het dit: soms is de krachtigste reactie helemaal geen reactie.

En dan, zittend in mijn auto met kattenhaar op mijn broekspijp, doe ik iets waar ik de rest van mijn leven spijt van zal hebben.

To be continued...

(PS BYEEEEEEE DEV! In het echte leven heeft die "vriendin" nog meerdere keren hierna contact met me opgenomen (uit haarzelf) maar dat past niet meer. Maar was ook echt wel boek-waardig, wat een soap :') . Berichtjes van simultaan Dev, smekend om hem te redden, en aan de andere kant Sarah, die verzocht om de waarheid "omdat Dev dit vaker deed").

En dat terwijl iedereen (IRL) Dev echt de meest geschikte keuze vond.

My life sucks, really :D .
Vandaar mijn motto: Maak van je oliebol een hit!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 05-10-25 20:19, in het totaal 8 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:12

Ik zeg nog een nieuw verhaal dan, of toch gewoon aan deze toevoegen..... Want die is anders veel te snel klaar....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:43

Als reactie op jou reactie op mijn reactie ts :Y) Ik ‘oordeel’ over Nina. Niet over jou. Ik heb natuurlijk gelezen dat er een stuk waargebeurd in zit, maar ik lees dit verhaal alsof het over een fictief persoon gaat. Je vorige verhaal heb ik ook gelezen en daar heb ik hetzelfde bij gedaan.

Victim blaiming noem je. Wel een eye opener. Ik heb in dit verhaal inderdaad een sterke mening over Nina, en dat had ik in het vorige verhaal minder. Toen vroeg ik me ook wel eens af waar ze mee bezig was, maar in dit verhaal heb ik heel sterk: als je dit zo doet, dan is het ook logisch dat dat gebeurd. En ergens is dat victim blaiming. En ergens ook niet, want als je ergens bewust voor kiest, kies je ook bewust voor de consequenties. Maar misschien valt dat er ook wel weer onder en is iemand altijd victim als iets niet gaat zoals gepland.

Jakkes, wat zwaar voor de zondagavond :') Maar wel interessant om over na te denken.

Ik heb mezelf net dus ook de vraag gesteld of mijn mening zou verschillen tussen een voor mij fictief persoon of een vriendin van mij die dit verhaal zou meemaken en dat met mij deelt. Eerlijk: geen idee.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:49

Haha ik heb hetzelfde zorro. Komt denk ik omdat wij er van zo'n afstand naar kunnen kijken dat je echt kortsluiting krijgt als iemand zich weer in de ellende stort. Maar voor iemand die zich in zo'n situatie bevind is het natuurlijk heel anders.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 20:51

Sky_As schreef:
Ik zeg nog een nieuw verhaal dan, of toch gewoon aan deze toevoegen..... Want die is anders veel te snel klaar....

Hahahah ik heb echt besloten: Dev verdient geen Podium :') . Alleen slechte Karma.

Echt jammer dat ik die berichtjes niet meer heb, van die chick ook.

Maar zo zie je maar hoe je je kunt vergissen.

zorro schreef:
Als reactie op jou reactie op mijn reactie ts :Y) Ik ‘oordeel’ over Nina. Niet over jou. Ik heb natuurlijk gelezen dat er een stuk waargebeurd in zit, maar ik lees dit verhaal alsof het over een fictief persoon gaat. Je vorige verhaal heb ik ook gelezen en daar heb ik hetzelfde bij gedaan.

Victim blaiming noem je. Wel een eye opener. Ik heb in dit verhaal inderdaad een sterke mening over Nina, en dat had ik in het vorige verhaal minder. Toen vroeg ik me ook wel eens af waar ze mee bezig was, maar in dit verhaal heb ik heel sterk: als je dit zo doet, dan is het ook logisch dat dat gebeurd. En ergens is dat victim blaiming. En ergens ook niet, want als je ergens bewust voor kiest, kies je ook bewust voor de consequenties. Maar misschien valt dat er ook wel weer onder en is iemand altijd victim als iets niet gaat zoals gepland.

Jakkes, wat zwaar voor de zondagavond :') Maar wel interessant om over na te denken.

Ik heb mezelf net dus ook de vraag gesteld of mijn mening zou verschillen tussen een voor mij fictief persoon of een vriendin van mij die dit verhaal zou meemaken en dat met mij deelt. Eerlijk: geen idee.

Dankjewel voor je open reactie!
Verademend om gewoon van perspectief te kunnen wisselen. Dat is ook wat ik wil. En GELUKKIG denkt iedereen anders, er is ook niet echt een goed of fout.

Hier is het nog zondagmiddag, dus dan kan het :D !

Iedereen oordeelt met de kennis en ervaring die hij of zij heeft, met de informatie die is aangerijkt. Dat is het mooie, van lezen EN schrijven.

Vind het vooral heel knap dat je er uberhaubt over nadenkt en gewoon je mening deelt! THANKS!

Ben benieuwd of je mening nog verandert naar het einde.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 05-10-25 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 20:52

Gnome schreef:
Haha ik heb hetzelfde zorro. Komt denk ik omdat wij er van zo'n afstand naar kunnen kijken dat je echt kortsluiting krijgt als iemand zich weer in de ellende stort. Maar voor iemand die zich in zo'n situatie bevind is het natuurlijk heel anders.

Ho, deze kwam tussendoor.

Zelfde als mijn vorige reactie, en ook jij: BEDANKT! En super goed dat jullie er over NADENKEN! Inleven, op welke manier dan ook, dat is wat in deze tijden vaak ontbreekt.
:knuffel:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:40

Joh gisteren niet online dus gewoon de bonus van 2 stukken :D maar jeetje Nina Nina Nina, hoe weet je de rotte appels eruit te halen. En van Dev zou je dat niet verwachten. Ik zou inderdaad die apps van die chick wel willen weten en hoe komt het dat ze jou is gaan berichten. Bizar gewoon.

Maarrrrr lekkere cliffhanger weer met dat je iets gaat doen waar je spijt van krijgt niet WEER Tom appen toch? Ik bedoel... erger kan het haast niet.

Wel top dat je weg bent gegaan, jammer dat de realiteit nog erger was. Ik had ooit ook een min of meer vriendje in Hamburg gehad die doodleuk in de avond ze dat hij mij toch niet zo leuk vond, maar wel wilde aanhouden als FwB. Ja doei... ben met mijn koffertje (zou een weekend blijven) zo weer in mijn auto gestapt s'avonds laat en ben in 4 uur naar huis gereden.... (had een TT).

Ik kijk wel altijd even voor een update in dit topic die echt ook bij mij wel favoriet is hoor ;)