Suzanne F. schreef:Het was gewoon een test. Wat ziek. Ik wist al dat hij niet spoorde maar dit is wel next level hoor.
Next level naar beneden
.
Eleadoras schreef:Dit stuk in een ademhaling gelezen

Thanks! Er komt meer
.
kiki1976 schreef:Ik ik ik ik, ik heb geen woorden ervoor.
Wat een laag ziekelijk mannetje. Dat hij koekoek is, dat is nog zacht uitgedrukt
Zo had ik dat nog niet eens gezien!
zorro schreef:kiki1976 schreef:Ik ik ik ik, ik heb geen woorden ervoor.
Wat een laag ziekelijk mannetje. Dat hij koekoek is, dat is nog zacht uitgedrukt
Absoluut. Maar.. (gooit knuppel in hoenderhok) ze geeft hem daar ook telkens de kans voor hè? Ik kan niet zeggen dat ze ‘er in trapt’, ze zoekt hem telkens bewust weer op.
*Victim blaming* kuch
Grapje. Ik kom hier later nog op terug in dit blokje.
Gnome schreef:Ik vraag me wel af wat ze nou had gedaan als hij niet gestopt was.
Serieus, probeer een man als hem te weerstaan
.
beert schreef:Yeah!! Daar gaat ze. Je merkt wel dat Nina steeds meer haar grenzen stelt.
Enigszins zorgwekkend vind ik wel je laatste opmerking dat in het echte verhaal er niet omgekeerd had, maar ik neem aan dat je nu niet met Tom op de bank in Miami zit, dus dat zal toch gestopt zijn.
Precies! Zou ook totaal niet geloofwaardig zijn als ze opeens hem uit zou gaan kafferen... Dat past niet echt bij een normal development.
En... Ben blij dat je het vraagt
.
Heb de oude, originele versie niet meer helaas, maar het ging ongeveer zo: blauwe plekken, Tom staat op, boos... Stilte... Nina blijft zitten, Tom draait zich om, zegt dat hij wil slapen en dat hij moet nadenken, ze kan niet naar huis (origineel speelde dit af in Hahn), in de nacht is het zo heftig en intenstief... En de volgende dag zegt hij: "Ik denk toch dat dit niet werkt".
DAT was pas echt banketstaaf en dus best dicht bij de realiteit (al begon dat niet met een break). In de nacht een kind willen maken (gevoelig onderwerp, voor de vroege volgers in het Prem-tijdperk) en weet ik wat meer, en dan de volgende dag een directe afwijzing. Toen moest ik nog 5 uur huilend naar huis rijden om blauwe plekken die NIET van een man kwamen
. Ik zou die vroegere versie van zelf echt een dikke knuffel willen geven, nu!
Dus: heb Nina al veel mondiger gemaakt. En helaas: de realiteit is niet altijd mooi!
Suzanne F. schreef:Gnome schreef:Ik vraag me wel af wat ze nou had gedaan als hij niet gestopt was.
Nou ze zei wel meteen dat ze het niet op die manier wilde. Dus waar Tom tot de conclusie komt dat ze het zonder protectie wilde doen snap ik niet. Ja een aanname. Maar ze zei dat ze het niet wilde.
Dat die Morris een catfish was had ik al gedacht. Maar zo ziek dat hij haar zo controleert. Echt, wanneer wordt ze wakker?
Juist! Dat hoopte ik eigenlijk dat de lezer dat eruit zou pikken. Thansk!
Joltsje schreef:Gnome schreef:Nee klopt dat zei ze maar hij trok zich er niets van aan. Daarom. Ik was even bang dat het in een verkrachting uit ging monden.
Nou dat dacht ik ook even.
En man man man wat is die tom een vos. Wat een vreselijke man, hij weet precies hoe hij haar moet pakken. Hij heeft nog helemaal niks toegegeven of gezegd. En dan aanbieden het zonder bescherming te doen om haar hoop te geven. Wat smerig.
Eerst dacht ik Nina, doe niet zo dom. Maar hij is zo gewiekst en zij zo verliefd. Ooh Nina zet door, sluit het af!
Blij met jullie reacties
.
Koekie73 schreef:Ik vraag me vooral of waarom Nina deze keuzes steeds maakt. Wat heeft ze meegemaakt dat ze zichzelf dit steeds aan doet?
Goede vraag en vind het ook tof dat er meegedacht wordt. Dat wil ik precies! Dat dit bespreekbare onderwerpen worden. Een iets andere insteek, maar waarom vallen vrouwen voor loverboys? Waarom gaan ze terug? Dat ligt niet altijd per se aan diegene die mentally ill zijn. Kijk naar de Epstein files etc. Soms is er geen verklaring. Soms is het zoals het is.
Ik ben bijvoorbeeld zelf poliklinish opgenomen geweest bij Ursula/ eetstoornissen, daar waren ze ook gebrand om de oorzaak te vinden (want: neem de oorzaak weg en je neemt het vervolg weg, natuurlijk) maar is ook nooit iets uitgekomen (tot DNA testen aan toe).
Mochten we hier uitvinden waarom mensen bij loverbys blijven of teruggaan naar foute exen (zeven keer, heb ik hier geleerd
), kunnen we spreken van een doorbraak!
Uiteraard zijn er wel heel veel dingen doorgeschemerd die je zou kunnen aanmerken: vriendinnen die zeggen dat ze niet knap genoeg is, eetstoornis, Prem die zei dat ze te dik was... Noem maar op.
prompter schreef:Ja Nina, ga eens wat meer van jezelf houden

Is moeilijk!
zorro schreef:Koekie73 schreef:Ik vraag me vooral of waarom Nina deze keuzes steeds maakt. Wat heeft ze meegemaakt dat ze zichzelf dit steeds aan doet?
Dit. Misschien zat Tom er toch niet zo ver naast toen hij het drama maakte dat haar familie haar niet genoeg liefde had gegeven en dat ze steeds in een slachtofferrol kruipt. Begrijp me niet verkeerd, die man is een gestoorde idioot die niets liever doet als een ander de grond in trappen. Maar toen in dat relaas vond ik wel dat er best eens een kern van waarheid in kon zitten wat hij zei, het zou haar gedrag wel verklaren. Ik weet niet wie van de twee ik onstabieler vind.
Eigenlijk weten we ook niet zoveel van Nina hè..
Zat zeker kern van waarheid in (codeopendency), alleen niet wat je verwacht van een lover. En familie is uiteraard echt onzin (vraag Ursula
).
En waar twee vechten... Zoals mijn moeder zei (zie me geen trauma's aanpraatte maar juist altijd goed advies): "Het zou bijvoorbeeld wel lukken als iemand grenzen aangeeft."
Ik heb die grenzen afbakeningsperiode in het begin van de relatie niet optimaal benut, hij deed dat heel slim! En denk ook aan hoe ze bij Nienke waren, dat ze hem wel direct "zijn hok in schopte", hoe hij opeens wel aardig werd...
Dus zeker, achteraf zou ik vooral zeggen: het is niet altijd de een of de ander die fout is, maar wel de combinatie!
In mijn vorige verhaal probeerde ik Nina teveel op te poetsen, moraalridder. Hier is ze ook zeker geen held. Dat wil ik ook niet. Maat wil wel eerlijk documenteren hoe zoiets KAN gaan, juist voor meer begrip en niet victim blaming, wat helaas wel steeds voorkomt.
Sommige dingen zou niemand mogen zeggen, ongeacht de aard en oorzaak.
Niet als verdediging (komt denk wel zo over hahaha), maar vind dit ook mega interessante discussies en beetje uitleg waarom ik het juist zo rauw hou. Deze dingen gebeuren, helaas!
In het volgende stukje misschien wel weer meer eye-opener waarom Nina zo onzeker is? Maar durf nu haast niet meer te plaatsen
.
[edit]Niet echt clean writing, ik heb koffie nodig! Enorme gedachtendump LOL sorry