[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:32

Het is ook echt enorm warm.

Vandaag voor het eerst bij van Beek in Eindhoven geweest. Vooral wat papier, doek en intens potloden meegenomen om wat meer uit te proberen en te kijken wat ik fijn vind werken.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:07

Oh, die Hahnemuhle is mijn go to papier, maar dan wel de warm pressed :D.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:51

Mooie haul :D ik hoor goede verhalen over Hahnemuhle papier en zie de prachtigste werken voorbij komen gemaakt met Inktense. Veel plezier!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:43

Dat is een mooie verzameling. De intense potloden zijn ontzettend fijn. Pas wel op dat je het niet op je kleding krijgt want als het nat is geweest krijg je het nergens meer uit. Ik spreek helaas uit ervaring.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:38

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijd mee en geniet van jullie mooie kunstwerken :D houd zelf ook van tekenen, maar ben er niet zo heel goed in en heb vrijwel nooit inspiratie. Op het moment ben ik wel met een project bezig, waarvoor ik hoop dat iemand van jullie misschien een goede tip heeft. Ik ben namelijk eeb groeilat aan het maken. Deze is van hout en geverfd met witte grondlak. Ik ben hierop nu met potlood figuren aan het tekenen, maar weet nog niet hoe ik het inkleuren moet doen.. Met kleurpotlood gaf rare streepjes, maar met verf ben ik totaal niet handig. Iemand tips van wat ik kan gebruiken? Een soort (verf)stiften of iets die wat werken als kleurpotloden zou ideaal zijn..

Verder wil ik nog even zeggen dat ik het echt heel bijzonder vind om hier alle creatieve dingen te zien. Zo bijzonder hoe iedereen iets totaal anders maakt bij dezelfde challenge :D Bij de zentengles moest ik ook echt aan de strakke kleurboek voor volwassenen plaatjes en aan mandela's denken. Als ik dan die lossere interpretaties daarvan zie, kan ik daar echt van genieten :o Ik ben wel héél slecht in reageren, dus blijf verder vooral op de achtergrond lekker meelezen :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 23:21

Zouden Posca’s kunnen werken? Ik ben niet heel bekend met werken op hout maar over verf werken Posca stiften bij mij wel altijd goed. Maar wellicht kunnen anderen in dit topic je een beter advies geven.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:02

Ik dacht hetzelfde als Tazzey:D ik denk dat poscas zeker kunnen werken, zeker als er al grondverf is gebruikt. Afhankelijk van het type hout en hoe het is behandeld heeft het anders de kans om te 'bloeden'. Maar dat zal nu dan waarschijnlijk niet gebeuren.
Posca markers zijn er trouwens in veel verschillende maten, van heel klein tot een brede chisel. Dus je kan kiezen wat voor jou het fijnste werkt

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:08

Ik kwam van de week bij de action een setje (acryl)verfstiften tegen, een beetje hetzelfde idee als posca's. Sommige kleuren zijn wat weeïg/flets en posca's doen het uiteraard wel beter, maar het is wel aanzienlijk minder grote investering voor gewoon één projectje (lees: de hele set kost ongeveer hetzelfde als één posca, een paar euro).

edit: https://www.action.com/nl-nl/p/3209561/ ... winmarker/

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 07:16

_roodvos_ schreef:
Ik kwam van de week bij de action een setje (acryl)verfstiften tegen, een beetje hetzelfde idee als posca's. Sommige kleuren zijn wat weeïg/flets en posca's doen het uiteraard wel beter, maar het is wel aanzienlijk minder grote investering voor gewoon één projectje (lees: de hele set kost ongeveer hetzelfde als één posca, een paar euro).

edit: https://www.action.com/nl-nl/p/3209561/ ... winmarker/

Bedankt voor de tips allemaal! Denk dat ik dan eerst deze van de action eens ga proberen en als dat niet (goed) werkt haal ik eerst één posca om te testen voor ik alle kleuren aanschaf die ik nodig heb. Ik heb gelukkig van hetzelfde hout (geloof dat het mdf is) een los stuk bewaard en die ook gegrond zodat ik daarom kan testen hoe kleuren en dergelijke pakken

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:27

Sterkte ezellover25. Ik hoop dat je snel van je burnout af bent

@laurora wat cool die cheval chinois! Echt goed gelukt die stijl weer te geven.

@polarize, wauw dat zijn ook echt hoofdpijn kleuren. Hoop wel dat je dr vanaf bent. Ik denk dat je liever een andere inspiratiebron hebt voor je schetsen.

@vikawiek gave live schetsen! Met weinig stroken iets weer kunnen geven is echt een van de meest waardevolle oefeningen vind ik. En die fjord, echt gaaf!

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:40

Ik heb dit weekend nog wat schetsen uitgewerkt van mijn dierentuin bezoekje. Er is dit jaar een welpje geboren en ze mag sinds kort naar buiten in de complete groep (mama, papa en haar twee broers). Maar de vader is enorm beschermend en valt af en toe flink uit naar zijn twee oudere zoons tijdens het voermoment. Daar heb ik wat video materiaal van en dat leverde een paar mooie actie poses op.

(plaatje van het paartje had ik eerder al eens gemaakt van een internet foto)

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:42

Vikawiek, wat een prachtige schetsen!
Ik moet het ook gewoon eens gaan doen. Ik heb een mooie set met waterverf van Faber Castell gekocht met zo'n handig water penseeltje erbij dat je simpel mee onderweg kunt nemen. Ik woon ik een mooi park dus ik heb eigenlijk niet zo veel excuses om er niet lekker op uit te gaan.

Tabbladen, wauw prachtig! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 17:58

Afbeelding

Victory Dance schiet ook wat meer op. Hoop 'm deze week af te kunnen ronden.

En Macedo heeft een lijst:
Afbeelding

Er moet nog wel een achterkant in zodat het geheel mooi aangesloten zit. Zo blij met het ontspiegelde glas! Ga t voor mijn andere lijsten ook bestellen.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 18:49

Wauw wat ziet dat er prachtig uit zo ingelijst! Maakt het helemaal af.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:58

De lijst maakt hem inderdaad helemaal af. En wat is hij mooi <3

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 07:40

Ik ben er weer, heb ik wat gemist ? Haha. Ik heb bijgelezen hoor. Ik heb nog niet een juni challenge gezien…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:25

Tabbladen schreef:
Wauw wat ziet dat er prachtig uit zo ingelijst! Maakt het helemaal af.

Tazzey schreef:
De lijst maakt hem inderdaad helemaal af. En wat is hij mooi <3

Thanks! Ben er ook helemaal blij mee :D. Zal niet voor iedereen zijn, zo groot en veel wit, maar ik houd ervan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:28

Normaal is zoveel wit niks voor mij, maar die kleur van de lijst legt de nadruk heel gaaf op het beetje kleur die in de tekening zit waardoor het hier echt heel goed werkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:49

Ik heb trouwens sinds een week of wat een nieuw printer, en we hadden ergens in huis mat fotopapier liggen, dus nu heb ik twee pagina's uit mn schetsboek ingescand en geprint!
Morgen heb ik een gesprek met iemand voor een soort artists' market in Leeuwarden, dus als dat iets wordt kan ik deze mooi meenemen
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:36

Gaaf Polarize!

Is die linker nou een kraai met een parel?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:42

Signe schreef:
Ik ben er weer, heb ik wat gemist ? Haha. Ik heb bijgelezen hoor. Ik heb nog niet een juni challenge gezien…

Ik had het thema labyrint voorgesteld als jullie dat leuk vinden.

Wat gaaf Polarize!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:25

Wauw San, geweldig! <3

Polarize, als je mee mag doen, laat je dan even weten wanneer die markt is? O:)

Ik ben voor Tazzey! Gooi m er maar in, wat mij betreft!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 10:27

Toffe vangst Thats_Me :j

Wow gaaf die Leeuwen in actie getekend Tabbladen!

Heel mooi geworden San, interessante en geslaagde compositie! En je veulen wordt ook weer geweldig!

Wat leuk Polarize, succes!

Zal ik de challenge van maand Juni oppakken of wil iemand anders dat al graag doen?

Edit: Weet je wat, ik ga hem gewoon doen want ik heb een hele leuke, vind ik :D

Wordt vervolgd straks, nu even naar paard

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:22

Jis: Tazzey had labyrint voorgesteld als thema, paar berichten hierboven. (hup Tazzey, kondig dat gewoon even groot aan, dan lezen mensen er niet steeds overheen)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:32

Is het een idee om het is de openingspost te plaatsen als centrale plaats? Of is dat niet mogelijk?

Ik zal vanmiddag even een duidelijkere post maken.