1 van de dingen die ik had gevraagd voor m'n verjaardag waren een hoop random dmc garen. En die heb ik Ongelooflijk blij mee op naar meer borduurprojectjes
Ja nog gefeliciteerd!! Leuke kleurtjes kan je lekker mee vooruit!
——
Omdat jullie zo supportive zijn in dit topic heb ik m’n eerste opdracht aangenomen voor een leren halsband superleuk!!
DubbelFun
Geplaatst: 11-10-25 14:25
Dat zijn een hoop leuke kleurtjes
Ik ben begonnen aan mijn volgende projectje.... nou ja project eigenlijk. De bedoeling is dat het een vloerkleed gaat worden. Hij is nu pas 30x100 cm en er zitten al 3 bollen garen in. De bedoeling is ergens rond de 120/130x180/200 cm uit te komen. Officieel moet de veelkleurige wol met haaknaald 10, maar omdat ik nogal los haak én ik wil hem vooral stevig werk ik nu met nr 8.
De kleuren paars en aquagroen passen precies bij de gespikkelde bol, maar ik moet van de aqua-groen een dubbele draad gebruiken en van de paarse een 3-dubbele draad.
Ik was er niet gerust op dat ik van de veelkleurige wol genoeg zou hebben dus ik hoopte dat ze in de 2e zaak in Ede nog wat bollen hadden liggen en die hadden ze Dus die heb ik alle 4 mee genomen. Als morgen mijn internetbestelling binnen komt hoop ik dat de bestelde 9 daar ook bij zitten (op de website staat er nu een streep door die kleur) en dat ik er met in totaal 15 dan genoeg aan heb. Liever teveel en een paar terugbrengen dan tekort komen
PotjeMayo
Geplaatst: 13-10-25 21:36
Bezig met een nieuw borduur werk. Moet eigenlijk nog steeds een bloemenboekenlegger afmaken maar ik vind deze leuker Voor op een totebag, valt wel klein uit maar dit fatsoenlijk op een goede grootte is lastig. Dus dan maar zo! Kleuren horen meer paars tinten te zijn. Ofwel paars en de blauwe vakjes moeten meer blauw met paarstint zijn. Aan de andere kant wil ik hetzelfde doen maar dan is paars/blauw in groen tinten. Borduurstof over de totebag heen, hopen dat het werkt. Ben benieuwd of dit gaat lukken.
Oh gaaf! Ben benieuwd hoe die gaat worden. Borduren heb ik echt nog nooit gedaan!
PotjeMayo
Geplaatst: 13-10-25 23:22
Officieel heet het kruissteken, wat niet onder borduren valt. Maar ik noem het meestal zo om het simpel te houden. Ik vind het heerlijk, muziekje op. Kan zo perfectionistisch ermee zijn als ik zelf wil. En het is steeds dezelfde steek zetten. En toch wel nadenken over waar je langs moet om zo min mogelijk draad aan de achterkant te 'verspillen', of nouja dat doe ik dan. Dat hoeft niet ofzo
Mooi PotjeMayo, enne kruissteken vind ik gewoon wel borduren hoor Enne Dubbelfun, jeetje wat haak jij snel, benieuwd naar je deken.
Hier is de eerste kerstkrans bijna af, de sterren die er op komen geknoopt en alleen nog een kerstboom of kerstbal erin. En het volgende ligt al weer klaar, dat wordt iets met paars micro koord.
@PotjeMayo: respect voor je geduld En het wordt weer een echte headturner.
Mijn kleed is nu 60x130, dus ik zit op 1/3. Een mooi moment om uit te rekenen hoeveel wol er dus in gaat zitten. Ik gok nu dat het er +/- 21 gaan worden. Met een simpele 'alleen maar vasten' gaat het haken erg snel, zeker met naald 8 Ik kan ondertussen ok gewoon TV kijken, alleen bij de hoeken moet ik even nadenken
Wow PotjeMayo, knap dat je dat geduld hebt Ik heb dat voor borduren dus echt niet, ik vind het wel heel tof, ben er ooit mee begonnen maar nee geduld is ver te zoeken haha.
@Qimm wat een onwijs leuke pompoentjes Ik ben helemaal fan. Mijn schoonzus had granny squares pompoentjes gehaakt, ze zou er ook 1 voor mij maken. Zo leuk!!
@DubbelFun wauw ook al zoveel geduld nodig! Knap hoor, je hebt nog een heel eind te gaan Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
DubbelFun
Geplaatst: 15-10-25 10:53
We zijn weer een stapje verder... hij is nu 80x130. Ik heb hem met de rand op het bestaande kleed gelegd wat 190 is.
En een puntje voor het detail (dat rode spikkeltje is een stichmarker
Wordt erg mooie DubbelFun benieuwd naar het eindresultaat.
Gisteren en vandaag ook lekker aan het knopen geweest. Weer wat koord op, maar ik knoop toch liever met borduurgaren/zijde, dat is zachter en makkelijker te verwerken. Maar desalniettemin, weer 2 setjes oorbellen af voor op de markt. Kan nog 2 maanden doorknopen