[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:06

De zebravinkjes <3 ik heb ze gekweekt en deze telkassatjes zitten diep in mijn hart. Echt heel erg goed weergegeven.

De kauwsen ben ik benieuwd naar, meestal sokken in het beste gevalde maat erop en op een papiertje eromheen een wasvoorschrift. Maar meestal weinig info op de sokken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:12

Leuk man ik ben zo benieuwd!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 12:51

Helaas.. matige update :(
Ik heb de sokken gekregen en ze zijn niet goed. De maatvoering klopt niet (bij 36-42 komt de hak ergens in mijn kuit.. ik heb maat 38), hij is 4 cm te kort, ze zitten bij de kuit te strak, het design zit te ver naar beneden, de woordgrap staat er niet op.. etc. Bedrijf reageert wel heel goed en ze gaan een oplossing bedenken!
Ik baal wel ontzettend, keek er heel erg naar uit, maar het is niet anders! En het bedrijf reageert goed dus hopelijk komt er een geschikte oplossing. Het had zo makkelijk verholpen kunnen worden als ze een sample op hadden gestuurd, wat ze van tevoren gezegd hadden. Ach ja!

Ik heb nu in ieder geval de theedoeken om naar uit te kijken (nog geen update maar dat zit nog prima binnen de tijd allemaal, ze had wel beloofd om een foto door te sturen zodra ze wat had) en mijn idee voor het gebouw is goedgekeurd! Plus, ik heb gisteren de zebravinkjes doorgestuurd en de PhD student was er ontzettend blij mee <3 Dus het komt allemaal wel goed hahah

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:26

Oh sjemig, dat is wel heel slordig. :( Helemaal omdat het gewoon geen ding was geweest als ze inderdaad netjes een sample hadden gestuurd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:41

Wat een rare maatvoering ook.
Ik zie normaal altijd maat 35-38 en maat 39-42 in de winkel liggen, iig voor dames sokken.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 22:28

julius_juut schreef:
Oh sjemig, dat is wel heel slordig. :( Helemaal omdat het gewoon geen ding was geweest als ze inderdaad netjes een sample hadden gestuurd.

Ja, echt heel balen! Maar ze reageren wel vlot, vriendelijk en netjes dus dat is wel weer heel fijn, lijkt echt alsof ze het op willen lossen. Ik had er alleen op gehoopt voor de feestdagen, maar dat zit er niet meer in helaas.

Ik mocht de maatvoering kiezen lor1! Deze was het meest gekozen en waren veel mensen tevreden mee. Het zijn niet specifiek damessokken trouwens, meer unisex. Het zijn dus ook twee maten, de kleinere die ik aan had en de grotere voor grotere voeten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:59

Met een maatvoering 36-42 zou ik ze bij voorbaat niet kopen.
Dan denk ik wat een slobber dingen voor kleine voet of strak voor de grotere voet.
Ik denk bij voorbaat dan dat de pasvorm van zo’n sok ruk zal zijn.
Dat zijn 6 a 7 verschillende schoenmaten.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 23:30

Dat mag natuurlijk, ik heb een hele hoop sokken in dit soort maatvoeringen, bijna allemaal zelfs! En die zitten prima.
Hou er rekening mee dat ik geen groot bedrijf heb dat zomaar even een paar duizend sokken in kan kopen, ik moet vaak (nog) kiezen voor iets algemenere maten/unisex dingen zodat ik het kan betalen en op kan slaan. Je moet een minimumaantal per maat kopen, als ik veel meer tussenmaten koop zwem ik straks nog meer in de sokken, en dan weet ik nog niet eens welke er überhaupt een beetje zouden gaan verkopen.
Deze pasten niet - dat kwam niet door de maatvoering maar omdat er ergens iets mis gegaan is in het proces. Ik heb een vermoeden wat, maar ik ben benieuwd wat het bedrijf zegt.

Verder heb ik geen behoefte aan een discussie hierover trouwens: ik baal enorm van de sokken en heb dat even niet nodig :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:36

Ik heb het een beetje bot geschreven, maar ik bedoel het niet bot.

Ik bedoelde dat wanneer ik sokken in zijn algemeenheid sokken met deze ruime maatvoering zie liggen, dat ik die laat liggen.

Ik begrijp je positie en wat je mogelijkheden zijn goed.

Excuus als het kort en bot is binnengekomen.
Ik wil daar ook geen discussie over voeren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:04

Hoe nu verder eigenlijk met de sokken die je nu hebt? Ben je die investering kwijt of ligt dat risico bij het bedrijf?
Als je het daar niet over wilt hebben dan snap ik het trouwens ook, ik vind het gewoon heel rot voor je, het loopt net zo leuk allemaal en dan zo'n tegenslag dat is rot.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 11:00

Telpeva schreef:
Hoe nu verder eigenlijk met de sokken die je nu hebt? Ben je die investering kwijt of ligt dat risico bij het bedrijf?
Als je het daar niet over wilt hebben dan snap ik het trouwens ook, ik vind het gewoon heel rot voor je, het loopt net zo leuk allemaal en dan zo'n tegenslag dat is rot.

Dankjewel! :)

Ik heb ze gisteren terug gestuurd naar het bedrijf in Nederland! Hij leek geschrokken via de mail. Ik heb al het contact ook via de mail gehad dus ik heb zwart op wit waar ik akkoord mee was gegaan, ze kunnen dan natuurlijk niet iets heel anders gaan leveren en mij dan laten betalen (lijkt me).

Hij wilde de sokken eerst zelf zien zodat hij een oplossing kon bedenken, dus dat wacht ik eerst even af. Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet! Ik heb via de mail een aantal dingen aangegeven die niet kloppen, en of ze daar naar kunnen kijken als ze ze terug hebben gekregen. Ook gevraagd of ze ze aan zouden willen doen voor de maatvoering en hoe hij zit bij de kuiten. Benieuwd of ze dat gaan doen :+

De kauwtjes staan er trouwens verder wel goed op en de kleuren zijn mooi, dus ik heb er wel vertrouwen in verder.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:46

Gelukkig dat dat vertrouwen er is, duimen dat ze het netjes oplossen :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 13:34

De update!

Het had nog even wat voeten in de aarde, maar we gaan een nieuw plan maken voor de sokken (met hetzelfde bedrijf) en dan gaan ze dus opnieuw in productie. Ik baal ontzettend dat ze niet gewoon meteen een sample hebben gestuurd (zoals beloofd), dan zaten we nu ook niet met al die extra (overbodige) sokken. Ik mag ze overnemen voor de helft van de oorspronkelijke prijs, maar ik heb het geld simpelweg niet hiervoor.
Betekent ook helaas wel dat ze niet voor de feestdagen hier zijn, wat natuurlijk het oorspronkelijke plan was. Goed, doe je niks aan.

De theedoeken zijn wel af! Ik heb een hele (hele) slechte foto gekregen dus die ga ik toch maar niet delen :+ Maar het zag er verder goed uit. Het duurt vast wel even voor ze er zijn, maar wel leuk nieuws dus!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 15:49

Een paar updates weer :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn er al! *\o/* En ze zijn erg leuk. Ik ben zelf niet zo van de extra labeltjes en was heel blij dat mijn logo op de 'hanger' kon, op de achterkant staan de wasvoorschriften en het materiaal (100% katoen). Ik vind ze echt leuk geworden.
Helaas was er niet een lekker zonnetje voor de foto's :+ Ik denk dat ik de foto's opnieuw ga doen als het iets mooier weer is. Maar zo kunnen ze in ieder geval op de website.

Ik moest trouwens wel in een boom klimmen om een goede foto te maken :+ Ik heb een 50 mm lens, dat is een vaste brandpuntafstand en kan je dus niet mee uitzoomen. Matig als je iets op de grond legt!
Afbeelding

Ook een nieuwe tekening, en bezig met de tweede, voor een opdracht:
Kievit (af, misschien ga ik er nog iets aan veranderen maar ik moet er over een paar dagen even met frisse ogen naar kijken)
Afbeelding

Wulp, nog bezig
Afbeelding

Enn de sokken zijn weer rond en ze gaan weer bezig, hopelijk duurt het nu iets korter dan 8 weken maar met de feestdagen er tussen denk ik van niet, helaas. Goed nieuws wel: de sokken die ze al hadden gemaakt worden allemaal gedoneerd! Heel fijn, vaak worden ze 'vernietigd' bij dit soort fouten maar nu gaan ze naar het leger des heils. Hopelijk zijn er mensen blij mee :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:55

Yes leuke updates weer <3 Die boom foto :')

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:57

Heeft de sokkenmeneer dat even goed opgelost :+
Was ook anders wel echt zonde geweest.

De kauwtjes zijn zo cute <3 het is dat ik nog geen nut heb voor een theedoek omdat ik nog thuis woon, anders had ik het wel geweten :D aan kraaien nooit genoeg :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:36

Oh maar komen er dan ook keukenhanddoeken van? Ik hang altijd een setje neer in de keuken.

Wel echt heel leuk. Hele frisse kleuren zo!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 00:29

Wat tof die theedoeken!

En fijn dat de sokken niet vernietigd worden.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 13:19

Dank jullie! :D

Die staat helaas niet op de planning Melzazu

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:04

Oh wat jammer maar begrijpelijk hoor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:22

Onder het motto, de brutalen hebben de wereld.
Zou het mogelijk zijn om een longsleeve te bestellen met een vogelopdruk? Dus dunne stof zoals een shirt maar dan met lange mouwen, ik draag zoiets graag onder een trui of vest in de winter. Een gewoon shirt vind ik te koud want ik ben een kauwkleum (pun intended).

Als dat teveel gedoe is dan snap ik het uiteraard!

En nog een vraag! Had je nog (toekomst?)plannen met de coolmees, want die vind ik geweldig maar ik zie hem nog niet op producten.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 19:59

Ik denk dat dat wel zou kunnen Telpeva! Ik vraag me af hoe goed ze op de website zouden lopen, wat we zouden kunnen doen is dat je een pb'tje stuurt en dan vogelen we iets uit zodat je het niet te kauwt krijgt (hehe). Kan zijn dat de kleuren van de t-shirts dan ietsjes anders zijn omdat het net weer andere stof is geloof ik. Geldt trouwens ook voor mensen die net iets anders willen (bijv. tanktop of V-hals oid), omdat het print on demand is kan ik in principe iets uitzoeken. Alle opties ook op de website zetten zou het wat overspoelen ben ik bang.

Ja ik dacht vandaag toevallig nog aan de coolmees toen mijn paard en ik op buitenrit waren! Die zou toen op petjes gaan en dat viel toen even fors tegen met hoe mooi ze zouden worden en toen heb ik het even laten zitten.
Ik zit nu even financieel niet heel ruim, net de studie afgerond en kan in januari pas weer ergens starten (met een PhD!! Bij de kauwtjes! Zo blij!). Hopelijk kan ik de petjes begin volgend jaar weer oppakken zodat we met komend voorjaar stijlvol de zon uit onze ogen kunnen houden..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:20

Yes wat leuk! Dan ga ik er even voor zitten om te kijken welke ik wil en dan stuur ik een pb'tje :D

Cool dat de coolmees toch terug komt van weggemeest <3

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:35

Ik houd me ook (twee keer, broertje is ook enthousiast) aanbevolen voor de coolmees!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 17:29

Afbeelding
Wat vinden we van de kleur groen?

Hier de kleur :)
Afbeelding

Groen is echt mijn lievelingskleur dus alles moet altijd groen voor mij :+ Ik vind hem ook wel mooi natuurlijk ogen zo.

Wulp is af!
Afbeelding

Nu is de grutto aan de beurt! Hier ben ik tot nu toe heel blij mee, hij oogt zacht vind ik.
Afbeelding