[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:53

Ja toch vertrouw ik het niet helemaal... :')

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:58

Ik denk dat Prem zich gewoon al die tijd niet heel erg bewust is geweest van wat er bij Nina speelde :oo

Ze zijn wel leuk samen zo hoor <3 Ik hoop dat het gaat werken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:15

Zo is het wel leuk inderdaad ....hèhè eindelijk! Maar hoe lang duurt het en wanneer gaan die kinders weer zeuren :=

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:29

Ben ik nou die enige die denkt; neeee niet weer het zelfde?
Ruzie - soort van half goed maken? - Prem die dr verbaasd - en ze gaan weer eten/het is weer ‘goed’?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:31

Benthhh schreef:
Ruzie - soort van half goed maken? - Prem die dr verbaasd - en ze gaan weer eten/het is weer ‘goed’?

Nee dit denk ik ook haha. Nina kan zoveel beter krijgen dan deze zak...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 16:34

Benthhh schreef:

Haha zoals aangegeven, was ik al "bang" voor deze reactie. Ik heb ook getwijfeld het eruit te laten, maar het "hoort" er wel bij. Later mag je aangeven wat je ervan vindt (in of eruit).

En ik zei al: hierna wordt het heel anders...........................

Goed, misschien plaats ik wel een spoiler. Even nadenken, nog..............

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:38

Ik denk niet dat het als commentaar op jou of jouw verhaal bedoelt is, maar meer een reactie van: hoezo trapt Nina er weer in?
Als je het snapt haha. Nina en Prem zitten in een ongezond patroon vast.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:39

Ben er vergeten bij te zeggen dat ik het stuk wel fijn geschreven vond, gaat steeds lekkerder weg lezen.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:43

Even uit de meelezerrol, volgens mij is er een typfoutje geslopen in het stuk over Manuela, er staat nl. dat ze het glas altijd halfvol ziet & over alles zeurt. Moet het dan niet halfleeg zijn?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 16:46

IlBuono schreef:
Even uit de meelezerrol, volgens mij is er een typfoutje geslopen in het stuk over Manuela, er staat nl. dat ze het glas altijd halfvol ziet & over alles zeurt. Moet het dan niet halfleeg zijn?

HAHAHAHAHAHAHAH je hebt gelijk hahaha! Ik moet ook geen uitspraken gebruiken die ik niet snap :P .

THX!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 16:47

Zertab schreef:
Ik denk niet dat het als commentaar op jou of jouw verhaal bedoelt is, maar meer een reactie van: hoezo trapt Nina er weer in?
Als je het snapt haha. Nina en Prem zitten in een ongezond patroon vast.

Ok super, maar ik moet zeggen dat ik ook even twijfelde haha! Vandaar!

Misty444

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:59

Ik lees al vanaf het begin mee en ik vind dat je echt mega veel vooruit gang hebt gemaakt! In het begin had je veel reacties met tips, over hoe het net wat beter kan en nu gaan de reacties over het verhaal, en leven de mensen met de hoofdpersonen mee (of juist niet :') ) Dus ga vooral zo door!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:20

Benthhh schreef:
Ben er vergeten bij te zeggen dat ik het stuk wel fijn geschreven vond, gaat steeds lekkerder weg lezen.

Eens! Het leest een stuk lekkerder en ik kijk regelmatig uit naar een nieuw hoofdstuk. :j

Dit gedeelte vind ik een beetje twijfelachtig, omdat het naar mijn mening maar halfslachtig ingaat op Nina haar eetprobleem (die opeens naar boven komt nu?) en eigenlijk meer vragen oproept dan beantwoordt. Waarom zou ze opeens haar hart uitstorten bij een man die haar enkele uren daarvoor nog zo behandeld heeft?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:07

Prem gedraagt zich idioot en maakt het goed door een zielig verhaal op te hangen. Nooit een excuus of verantwoordelijkheid opnemen. Brrrr

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:23

topsylover schreef:
Dit gedeelte vind ik een beetje twijfelachtig, omdat het naar mijn mening maar halfslachtig ingaat op Nina haar eetprobleem (die opeens naar boven komt nu?) en eigenlijk meer vragen oproept dan beantwoordt. Waarom zou ze opeens haar hart uitstorten bij een man die haar enkele uren daarvoor nog zo behandeld heeft?

En ik ben het weer eens met jou, hahaha!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:15

Ik vind het eetprobleem in de eerdere hoofdstukken zeker wel naar voren komen. Juist erg knap hoe dat zo subtiel erin verweven wordt, zonder expliciet benoemd te worden. Ik dacht in één van de eerste hoofdstukken al: jeetje die heeft eet-issues (en minderwaardigheidsissues). En de cravings en gedachten over eten lopen als een soort rode draad door het verhaal.

Ik vind sowieso dat de hoofdpersonen beiden psychologisch gezien erg goed uitgewerkt zijn! Superknap geschreven!!

Ik blijf toch denken dat het verhaal grotendeels autobiografisch is :o je kan je zó goed inleven in de dynamiek.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 26-08-20 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:16

Dat vind ik ook VogeltjeM, heel goed geschreven Ts

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:48

Ahhh weer heerlijk gelezen! Het is idd echt een twist die ik niet had verwacht. Ik voel zoveel emoties die heen en weer slingeren, ik wordt zelf ook mee genomen daarin.
Ik wil een teaser en daarna heel snel het volgende hoofdstuk!!! Haha

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:14

VogeltjeM schreef:
knip

Ik blijf toch denken dat het verhaal grotendeels autobiografisch is :o je kan je zó goed inleven in de dynamiek.

Ja ik ook, daarom ben ik vrij rustig met mijn commentaar op de karakters :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:56

als het (volledig) autobiografisch was, dan moet TS nu wel heel sterk in haar schoenen staan om zich niet uit het veld te laten slaan. En als dat zo is, wil ik haar als coach!!!

Kan uiteraard ook dat Nina een vriendin of zus is, die eea meegemaakt heeft. Of dat TS juist Nienke is.

Maar linksom of rechtsom, ik geniet van de schrijfsels en zie een duidelijke verandering (positief). Het blijft pakkend.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 13:23

Haha,
Blijf vooral doorkomen, hoor, met de opmerkingen!

Als het autobiografisch was (haha), kies ik er tenslotte ook zelf voor om me "impopulair" neer te zetten. En niet neer te zetten als een heilige :) . Ook al zou de verleiding dan ongetwijfeld groot zijn (hahahaha).

OK, door de opmerkingen over het "negatieve" beeld van Nina, wat ik neergezet heb - waarschijnlijk door veel gedachten neer te pennen -, heb ik al eerder een dagboekbladzijde gedeeld. En dat ga ik nu weer doen. Dan zie je dat het niet helemaal een deprimerend meisje (vrouw??? Wat ben je als je 35 bent hahaha) is die alleen maar denkt aan drama+Prem (en vooral die combinatie). Het is nogal "rauw" geschreven, maar dat laat ik zo.

In mijn verhaal komen een aantal dingen niet "terug", zoals de hond etc. Maar anders wordt het echt een soort encyclopedie. Kwa dikte, dan.

Vanavond komt er weer een update. Maar het volgende hoofdstuk, tja........... Dat vraagt even wat extra naleeswerk hahaha!

Nina's Dagboek
Dinsdag 2 juli 2019

Moet echt vaker schrijven. Nu niet eens over Brugge geschreven en de “ruzie” omdat ik me niet op mijn gemak voelde en over Chander begonnen was. En over het feit dat ik kennis heb gemaakt met z’n ex en kids toen die ongevraagd lanskwamen toen we Harbourclub waren geweest.

Maargoed, eerst dit weekend. Vrijdag moe, ohnee wacht. Ik eerder vrij genomen om met Pop naar de DA te gaan. Ze hoest naar :-( uiteindelijk toch hartfalen :-(. Arm dier. Kreeg ’n plasprik en plaspillen. Ze knapte gelukkig al snel op, maar ze plast nu overal en ze voelt zich daar erg rot bij :-(. Maar ik was dus gesloopt erna. Zou misschien met Kim naar de bios, maar geen zin meer en alles. Besloot dus maar ’s avonds naar de springles te gaan van mijn bijrijdster, dat was weer erg leuk. Prem had Manfred, maar kwam ook even een kwartiertje kijken zodat we elkaar toch nog even konden zien. Hij wilde Man niet te lang alleen laten. Hij is 12 denk ik dan, maar goed. Het was wel lief dat hij kwam. Hij had Indiase Chai meegenomen. Daar had ik opeens onwijs trek in. Had hij speciaal voor me gehaald.

Zaterdag uitgeslapen tot laat, tropisch warm, toch maar hardlopen. Toen naar mijn paard en heel stuk buiten gewandeld, vet goed want hij is best wild, toen naar huis en naar Leiden, mocht niets kopen, mislukt hhahah. Was toch wel leuk. Had zo’n trek in stroopwafelkruimels en moest wachten bij de paskamer van de Hudson Bay, dus toen heb ik die hele zak boven mijn mond leeggegooid hahaha mijn hele gezicht zat onder hahaa. Overal stroopwafelkruimels. Ook nog tapenade en onlijfjes gekocht op de markt en opgesmikkeld. Toen klaarmaken voor een superleuke avond uit met mijn schoonzus – met zijn allen naar de feesttent! Was super!

Ondanks dat ik er niet over geschreven had, staat de ontmoeting met Prem’s ex en kinderen nog in mijn geheugen gegrift. Fronzend leg ik mijn pen neer.

to be continued

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:59

ontmoeting met zijn ex? damn daar wil ik ALLES over weten :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:16

inderdaad..

en wat ik tussen alle regels doorlees is dat ze wel eens zwanger zou kunnen zijn. al dat eten en cravings, steeds zin in thais. moodswings..

we gaan het meemaken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:24

Ja dat vroeg ik me ook al af, wat is er gebeurd met die aanloop naar iets dat nogal "life-changing" zou zijn en dat leek op een zwangerschaps-aankondiging....? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:36

Het is avond, update?

Ts je schrijft heerlijk!