[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:33

Leuk Resistance, een nieuwe deelnemer! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:46

Niet te zien op de scan, maar hij is gemaakt met hele foute glitter stiften. Alles glittert :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:52

Hier is het helaas ook even stil, eerst twee weken griep gehad en toen een ongelukje gehad met het bekappen. Nou ja, ongelukje... >;) Ik hield zijn hoef vast, hij wilde hem neerzetten, ik was het daar niet mee eens en dacht 'oke, dan hou ik hem gewoon vast terwijl jij hem op de grond zet, dan leer je het wel af'.
De wijze les: ik leerde zelf iets af, want het paard leerde helemaal niets af want die had er totaal geen last van dat hij op mijn rechterhand stond. Gelukkig niets gebroken alleen gekneusd, maar dat tekent toch wat minder comfortabel. We live and learn... :')

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:47

Hier ook helaas stil gelegen. Maar kijk wel elke dag wel even naar de geweldige tekeningen die voorbij komen <3 Ik probeeer toch maar wat meer te reageren... heb 2 eigenaren die op vakantie zijn deze maand... dus ik heb een paarden maand. Begin januari 7 dagen voor verzorgpaard gezorgd en nu start mijn 17 dagen bijrijdpaaard ... helaas dus weinig tijd om te tekenen.. Maar kijk wel elke dag in de topic. Ga ook maar eens proberen dan meteen te reageren... met z'n waslijst ben je wel even bezig :(:)

Heb toch niet helemaal stilgelegen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook achter de schermen bezig met de website klaar te zetten *\o/* Werk ook terug op Deviantart met Characters :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:30

Mijn nieuwste project afgerond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:54

Het rompertje voor een vriendin is nu af (digitale versie hiervan staat op pagina 26, dit is het resultaat)
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:05

Wat mooi weer allemaal! (Hopelijk later een uitgebreidere reactie.)

Ik verveelde me en heb met een bot grafietpotlood op a4 printpapier getekend. Ik had geen gum of puntenslijper. Maar hij is wel leuk geworden denk ik en hij is af. Dus ik laat hem gewoon meetellen.

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:41

Ik lees stilletjes mee, ik heb een beetje een art block. Ik vind de dingen die voorbij komen nog steeds prachtig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:52

Fennadev schreef:
Ik lees stilletjes mee, ik heb een beetje een art block. Ik vind de dingen die voorbij komen nog steeds prachtig.

Probeer anders vanavond nog iets te maken? al is het maar wat kleins, soms is iets kleins al voldoende om de motivatie weer een beetje op te pakken, de dagen erna is het dan soms weer wat makkelijker vol te houden :j

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:52

De haflinger is klaar!

Afbeelding

Ben heel blij met de achtergrond, het geeft hem toch een extra kick! De vacht was wel een uitdaging maar ik ben er redelijk gelukkig mee +:)+

Reactie- rondje :D
@fennadev niets forceren maar af en toe wat nieuws uitproberen kan helpen!
@malenka woow, vindt hem super leuk!
@telpeva Aww wat lief <3
@seven Mooi, heb je echt haar gebruikt?
@nalonyda Wow deze vindt ik zo ontzettend gaaf! Super mooi!!
@xyzutu2 _/-\o_ Beterschap!
@telpeva mooi, beetje glitter kan nooit kwaat :o
@sanneb ze zijn weer heel mooi, mooi gebruik van contrast bij de tekeningen!
@resistance Leuk die strip en ik vindt het paard ook erg mooi,welkom! :wave:
@victory-boy Ik snap het ook, soms denk ik ook waarom doe ik nog de moeite als ik maar drie reacties krijg 8)7 Maar ja, hoop dat we het forum wat kunnen opkrikken en misschien wat actiever maken ik zal ook wat vaker iets plaatsen!
@selina Leuk om je verschil zo nu al te zien, hij wordt super mooi!
@eclair98 gaaf, er komt een leuke 'vibe' vanaf!
@martine096 mooi!

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:53

Het schilderij ziet er trouwens wat minder uit in dit licht en het is nog niet mooi droog maar zal binnenkort een mooiere foto bij daglicht plaatsen :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:23

Oké, heb even een heel lelijk iets van een halfuurtje ongeveer gemaakt. Random art ding gaf mij als onderwerp een zeemeermin. Dus hier is in diezelfde doorzichtige style als eerder een zeemeermin.
Afbeelding

Misschien maak ik morgen iets beters _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:29

Kijk en nu heb je toch weer wat gemaakt!! goed toch :D ik vind hem wel wat hebben, je hebt zelfs de moeite gedaan om er een achtergrondje bij te maken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:20

Ik gebruik mohair dus geen paarden haar, hoewel ik dat ook eens wil proberen

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:15

Haha dacht al, het ziet er zo realistish uit wel!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:51

@Nalonyda: hele gave stijl! Welke technieken heb je gebruikt? De laatste lijkt op papier neergezet, ingescand en verder bewerkt, of niet? Heel gaaf hoor!
@Seven: zo cool wat je maakt :) zou zoiets graag eens zelf willen leren. Zeker nu ik voor mijn opleiding en examens heel veel op papier moet uitwerken en tekenen lijkt het me heerlijk om eens op een andere manier met mijn handen bezig te zijn.
@Telpeva: dat is nog eens een super creatief cadeau voor de kleine! Er leuk bedacht. Kwam je vriendin ermee of heb je de inspiratie zelf gevonden?
@Malenka: heel gaaf, je gebruikt je eigen hond als inspiratie toch? Dat vind ik erg gedurfd, ik vind het altijd spannend om mijn eigen dieren op papier te zetten :Y)
@Pleun02: Mooi gedaan, de achtergrond knalt lekker en de beweging in de pony is goed zichtbaar, ik kijk alleen nog een beetje scheef tegen de vacht op het hoofd aan. Ik neem aan dat de pony geschoren was maar dan hoort de vacht officieel onder het oog nog wat verder naar achteren naar de kaak te lopen. Misschien kun je dat nog een beetje aanpassen. Of lekker zo laten natuurlijk :9

Ik ga vanavond weer verder met fluffy project, ik heb de afbeelding terug kunnen vinden! *\o/*

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:53

@fennadv: ik vergeet jou helemaal! Toch lekker dat je even hebt gewerkt. Welke app gebruik je? Ik heb net What to Draw gedownload. Kreeg wel een hele vage ingeving van de app: "A chef llama, wearing an utility belt, running away from an assassin llama in forest enviroment"..... :Y) :')

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:11

Ik had gehoopt begin februari klaar te zijn met m'n huidige studie, maar het duurt allemaal toch nog iets langer en momenteel zit echt al mijn tijd daar dus in. Maar het eind komt nu gelukkig wel echt in zicht en ik hoop binnenkort toch wel weer het tekenen op te kunnen pakken. Heb al wel een idee wat ik wil gaan doen. De schets staat al op een lekker heel groot doek, dus daar ga ik wel even zoet mee zijn :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:27

Horsiegek kom rustig eens hier heen om te knutselen :D

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:43

Ik ga aan een nieuw teken dingetje beginnen! Ik weet alleen nog niet precies wat dus ik ga maar eens inspiratie op doen

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:32

Hoevaak beginnen jullie opnieuw aan een tekening? Ik meestal 3 tot 4 keer, is dat een beetje normaal

Zie hier de eerste poging(mislukt)
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:37

horsiegek schreef:
@fennadv: ik vergeet jou helemaal! Toch lekker dat je even hebt gewerkt. Welke app gebruik je? Ik heb net What to Draw gedownload. Kreeg wel een hele vage ingeving van de app: "A chef llama, wearing an utility belt, running away from an assassin llama in forest enviroment"..... :Y) :')

http://artprompts.org/ Ik had deze site gebruikt :j

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:37

@Seven: cool! Haha daar zal ik eens over nadenken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fluffy krijgt weer wat meer vorm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:48

Wat lukt Fluffy goed! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:44

Fluffy <3