[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:24

Thanks allebei! Was eventjes doortypen, maar het is echt zo leuk om te zien wat iedereen maakt! En mensen gaan zo pittig hard vooruit! Echt heel veat!

@Quebelle: Bizar gaaf in dat geval!

Nog even mijn tekening van deze week (neusje lijkt groter op de foto en kleuren zijn een beetje veranderd, mweh. Fotograferen is gewoon te moeilijk :') ) Zijn waterpotloodjes op 28x36 en het veulentje bij de buren.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pharootz op 24-01-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:26

Pharootz schreef:
Thanks allebei! Was eventjes doortypen, maar het is echt zo leuk om te zien wat iedereen maakt! En mensen gaan zo pittig hard vooruit! Echt heel veat!

Nog even mijn tekening van deze week (neusje lijkt groter op de foto en kleuren zijn een beetje veranderd, mweh. Fotograferen is gewoon te moeilijk :') ) Zijn waterpotloodjes op 28x36 en het veulentje bij de buren.

[ [url=m/1ar79s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jpnqV0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ik zat echt naar die eerste te kijken (had de 2e nog niet gezien)
met het idee, wat is dit?
Dat ik iets verder scrolde zag ik dat het een close up was :P
maar misschien leuk voor verbeelding van mensen om hem ergens alleen zo te plaatsen als close up :P

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:04

lovelyfiefy schreef:
Pharootz schreef:

[ [url=m/1ar79s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jpnqV0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ik zat echt naar die eerste te kijken (had de 2e nog niet gezien)
met het idee, wat is dit?
Dat ik iets verder scrolde zag ik dat het een close up was :P
maar misschien leuk voor verbeelding van mensen om hem ergens alleen zo te plaatsen als close up :P

Ja ik dacht ook dat het wat anders was haha (wil wel zeggen wat, maar dat is misschien niet leuk voor de anderen ;) )

Pharootz

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:09

Zo, even omgedraaid voor het geval dat :p

Wat dachten jullie dat het was? Gewoon nieuwsgierig ^^

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:16

Zo wat een mooie lange reactiepost, Pharootz!
Ik heb vroeger veel cartoons nagetekend, maar sinds ik mijn eigen figuurtjes heb bedacht teken ik alles uit het hoofd. Ik gebruik hooguit wat voorbeelden voor lastige dingen als handen die ik niet goed krijg of aparte gezichtsuitdrukkingen. Maar dan vertaal ik ze wel altijd naar mijn eigen stijl :j

Straks ga ik ook nog even achter de pc zitten en wat reacties plaatsen. Geen tijd voor gehad afgelopen dagen!
En morgen weer wat schetsen plaatsen :D

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:22

Pharootz schreef:

Ik dacht dat het een naakte vrouw was in een of andere artistieke pose :')

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:31

Eerste olifantje is idd Dombo.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:36

Ik zag er niets anders in Pharootz, gewoon wat het is :j

Ga weer een reactie rondje doen

Selina
Mooi dat inkt, heb je het verdund voor de lichtere kleur?

Telpeva
Haha gremlin rat, ik vind hem leuk heel grappig koppie

Sanne
Mooi dat blauwe, de oren zijn alleen wel erg klein
Je olifant vind ik prachtig mooi los werk mooie kleuren

Renskefrea
Mooi oog en uitdrukking wel wat krassig

Eclair
Heb je die gemaakt met pastel potloden of krijt of?
Zitten wat minder details en glans in maar toch heel herkenbaar

Mhollander
Mooie dombo
Ook je andere olifant in kleurig leuk heel guitig

Eclair
Die is mooi, lieve blik heb je hem gegeven

Sanne
Erg mooi weer, knap met zo weinig zoveel neer te zetten. Kleuren zijn ook prachtig

Pharootz
Prachtig werk voor mij gelijk herkenbaar :j
Het oog is iets rond maar je kleur gebruik is fantastisch

Vandaag dus pastel op velours
Geb hem afgewerkt, door het licht oogt hij geler helaas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:51

Seven: Gaaf kleurgebruik! de oren hadden volgens mij wat groter gemogen en het oog zit niet helemaal op de goede plek, maar hij is mooi! :)

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:55

Ik ga morgen ochtend even reageren op iedereen. Of in mijn werk pauze morgen...

Ik gooi even een iets ouder werkje erin. Het is een DA. En ik ben niet heel erg ervaren op dit gebied. Dus tips zijn zeker welkom! (Ik zoek nog steeds naar een tekentablet dus dit is op m'n ipad gemaakt).

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:09

Waar zou het oog heen moeten volgens jou Jeika?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:15

Sorry voor de megapost, was even een beetje druk. Je kunt gewoon doorscrollen want in principe staat er toch voornamelijk leuk, mooi, schitterend en gaaf. En iets met inlijsten en creepy. :P

Vanaf blz.25
IsaCalixa De oefenpuntjes geef je zelf al aan, maar verder, voor zo weer 'voor het eerst' zien ze er best goed uit.
joey_lover 18/1 is prachtig; door de kleuren heeft het zo'n heerlijke ouderwetsche uitstraling en dat maakt het zo mooi.
De vogelschetsen zijn zó leuk om te zien. Vooral dat plofuiltje, te snoezig.
Beer is mooi. Wat je er ook zelf van vindt, ik vind 'm mooi, juist doordat het wat onduidelijker is maar ook door de kleuren. Gewoon een gave beer.
IJsvogel is zó mooi! Die kleuren, maar vooral die spetters. Wat een mooi werk.
Seven Leuk, dat sneeuwpaardenhoofdje! En dat soort dingen als dat hart, daar krijg ik jeuk van aan mijn ogen, hoe krijg je het voor elkaar om het gewoon zo te tekenen.
Boxer is leuk, dat oor ook.
Mooi vogeltje, ik vind de kopveertjes zo gaaf gedaan. En blijft lastig om werk netjes op de foto te krijgen.
Waterpaard heeft mooie lijnen en spat er echt af.
Ach, dat vosje, wat kijkt het lief. En wat een fijne kleuren bij elkaar.
Kardinaalvogel is een mooi werkje geworden. Zoals hij uiteen spattert is gaaf.
Knappe kop. Zowel met als zonder markers. Ik denk zelf dat ie met net wat minder detail misschien ook al heel gaaf was geworden.
Jawel, die bloemen, gaat goed! Valt vast wel wat te miepen over details maar de plaat op zich, de sfeer en kleuren vind ik erg fijn om naar te kijken.
Wauw, gave pastelkop.
sanneb Gewoon mooi, weinig aan toe te voegen.
De aap is echt heel mooi. Echt, maar door de spatten en kleuren toch lekker artistiek om te zien.
Mooie paardenportretten, heel simpel en mooie houdingen.
Leuk om te zien, die twee dezelfden naast elkaar. En mja, denk wel dat je 'iets' :D bent vooruitgegaan. Al was je toen ook al beslist niet slecht.
Nr.23 en bonus. Wauw. Bonus helemaal. Lijst erom en ophangen.
24 spat er ook zo gaaf vanaf. Wat een heerlijke kleuren en wat een mooie kop.
xTitanic Ook gewoon weer mooi werk, alleen die manen...zucht, ik vind dat je dat altijd zo gaaf doet.
Potloodwerk zonder hulplijnen is ook erg goed gelukt.
Michelle_S Mag je inderdaad trots op zijn. Wat een prachtwerk :oo ! Realistischer ga je het niet krijgen. Vooral die ogen en neus, zo gaaf!
Jeika Yep, dat is Trump. Sprekend. :j
eclair98 De vormen en kleuren kloppen goed bij de flamingo maar oogt inderdaad misschien iets slordig. Misschien helpt het door de achtergrond ook te schilderen, gewoon wit? Dan kun je het naderhand weer wat overschilderen om je werk wat te vernetteren.
De kikker is best gaaf geworden. De lijnen waren al netjes, maar het inkleuren ziet er ook best goed uit. Vooral dat oog! Knappe glimmer er in.
Misschien wat misvormd maar ik vind hem ook wel iets snoezigs hebben zo, die vos. En voor uit je hoofd al helemaal niet slecht zo.
Wasbeer! Wat een droppie.
Mooie dolfijn. Lekker simpel maar wel mooi.
Jammer dat je geen zin meer had in de beer. De lijnen zijn heel goed en de uitdrukking is heerlijk.
8nnemiek Hoe gaaf, gewoon een echt stripverhaal! Ziet er ook zo echt uit, knap werk.
Handenoefening is erg leuk om naar te kijken. Naambordje is ook weer erg goed gelukt.
Telpeva Hihi, inderdaad, als je snel kijkt denk je echt 'Stik, dat ziet er vet uit'. Als je heel goed kijkt zie je wel wat dingetjes. Maar toch...op zich de vormen, licht en schaduwen zijn gewoon goed en dat linkerportierraam is gewoon heel erg goed gelukt.
Fudge is schattig! Die grote ogen en die snorren.
Dat je Fudge in vergelijking met dit ratje minder vindt snap ik wel, deze is weer net wat meer 'echter', maar zo los van elkaar zijn ze allebei op hun eigen manier ontzettend leuk en snoezig.
AmyLyklama Heel mooie vogelkop. Ga je daar nog wat mee doen? Want op zich vind ik 'm zo ook al mooi zat. Juist dat wat onafgewerkte maakt het heel interessant.
De draak is gaaf. Hele mooie kleurovergangen in dat blauw.
De 'eekhoorn' vind ik ook wel goed gelukt, zou 'm alleen niet hier in de boom willen hebben. Dat trekt mijn kat niet. _O-
Maagd vind ik in de eerste versie al heel aardig gelukt, zitten mooie details in.
Tips heb ik niet voor de laatste, al vind ik hem wel heel leuk om te zien. Die kat paradeert zo mooi, ik vraag me af wat die vogel gaat doen en het sfeertje is lekker een beetje creepy.
pompompom Knappe Haf! En het inktprobeersel lijkt wel zo'n Konikpaardje. Leuk om dat zo eens uit te proberen.
kallipooh Wauw, wat een knappe kat! Die ogen ook (ik heb geloof ik iets met ogen vandaag :') ), wat zijn die mooi!
Selina Die wordt mooi! WIPje is zo al knap om te zien.
Knap kopje zo voor een eerste keer. De handen zijn ook briljant. _O- (vind 't nog meevallen, ik ken mensen die er een ergere zooi van kunnen maken O:) )
Malenka Is vast ook bijna onbegonnen werk om al die kleuren in de haan er goed op te krijgen. Evengoed wel mooi geworden, vooral die kop en die kam zijn zó goed gelukt.
RenskeFrea Altijd leuk om jouw werk te zien. Vossekop is heel mooi geworden. Ik vind zelf het koebeest dan de minste van het stel, bij de anderen zijn de koppen en de verhoudingen ook al erg mooi.
Hihi, ik vind puffin ook zo'n geinig woord :D . De hele vogel trouwens ook. Mooi werkje zo. De voetjes zijn misschien wat onduidelijk maar het kopje is heel netjes gelukt.
Quebelle Zou je dat snel misschien willen weglaten? Beetje demotiverend. :+ Neh, gewoon mooi werk, ik vind de lichtinval op het tafeltje schitterend.
Nora_lovely Hij oogt inderdaad heel donker zo. Achtergrond weglaten is wel een goede tip van Jeika, dan komt het hoofd wat meer tevoorschijn. Schaduwen komen met houtskool het best door harder of zachter te tekenen en eventueel wat te vervegen.
mhollander Ah, wat een leuke olifantjes. En Dombo. Lief!
Pharootz Ik was bij je buren ingetrokken, wat een lief koppie! En gewoon mooi werk, fijn gezicht zo met die kleuren. In de close up zie ik ook nog gewoon een paard. Zal m'n afwijking wel zijn.

Nog van vorige week, ik heb zo lopen dubben met die sneeuw...Uiteindelijk, al mompelend 'Je gáát nu iets doen met sneeuw' een vos uit mijn fotobestand gerukt en die nagekladderd op A4 formaat met stift en fineliner. En Gimp omdat ik een creatief meningsverschil had met mijn fototoestel over de kwaliteit.

Moe van het sjoppen:
Afbeelding
(had het diertje vlak bij Bataviastad gespot, zat er echt bij alsof ie te lang tussen de koopjes had gestaan - had trouwens iets meer fineliner mogen gebruiken vind ik, ben er niet helemaal wijs mee)

En er dan lol in krijgen en er zo uit de losse pols nog iets uit krassen voor deze week. A4 zwart papier, witte gelpen en stift.

Pony:
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:33

naarppc schreef:
Pharootz schreef:

Ik dacht dat het een naakte vrouw was in een of andere artistieke pose :')

haha dit dacht ik dus ook _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:54

Seven: Leuk dat je weer pastel doet! Voor de dunnere vlakken heb ik inderdaad wat inkt op een bordje met water gegooid.

Die vos hierboven is zo cute <3

Rest reageer ik morgen even op, alweer bedtijd zie ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:25

Amylyklama
Mooie kat de sfeer doet me aan Alice en wonderland

Pluizebolpum
Bedankt voor je feedback :D
De vos is mooi, zacht met een mooie sfeer. Maar je pony vind ik geweldig echt mijn smaak

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:45

Ik loop een dag achter -O-
Gisteren zo druk, dat het er gewoon helemaal niet van gekomen is.
Misschien dat ik zo nog even wat ga doen.

Zondag had ik ook al erg weinig tijd, dus weer een snelle krabbel uit het hoofd. Moet eigenlijk eens wat uit m'n hoofd gaan doen als ik wat meer tijd heb, dan kan ik het wat beter uitwerken.

22/01
Afbeelding

En die van vandaag, was een experimentje voor de achtergrond met veel water, acryl en een föhn. Ging niet helemaal zoals verwacht, maar het resultaat was wel geinig. Heb het daarna natuurlijk wel een beetje verknald door er op sommige plekken nog weer gewoon overheen te verven terwijl ik met de vogel bezig was.

24/01
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:57

Joh, ik loop een week achter met die examens die er geweest zijn :')
Heel leuk dat je dingen uit het hoofd probeert. Konijntje is ook heel schattig! Vind het echt knap dat niet alles perfect hoeft te zijn. Ik heb dan weer zoiets van, ik wil een boekje maken, het moet er goed uit zien, niet te veel verschillende dingen enz. Best wel perfectionistisch. Dus vind het echt leuk dat veel mensen hier dat kunnen loslaten!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:26

Ik begin ook te twijfelen aan mijn tekeningen, het loopt allemaal door elkaar :')

25/365
Een veels te blij varken. Weet niet wat ik er van vind...Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:24

Seven: over het oog, volgensmij zit hij wel goed, maar had hij ietsje groter gemogen :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:01

Vandaag begonnen met een prachtige rottweiler
Afbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:06

Gaaf seven. Wel een beetje eng nog zo haha.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:32

Haha ja nog maar 2 uurtjes werk dus nog lang niet klaar

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:57

Jeetje seven, waar heb je dat geleerd?! Zo mooi en realistisch

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:31

Gewoon doen, nooit les gehad in iedergeval. Dit is wel op velours watet gewoon papier kan ik dan weer niets

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:11

Drukke dag vandaag... mijn reacties en inzending voor vandaag blijven even achterwege, ik red het gewoon even niet met de tijd. Morgen weer een dag...

In de tussentijd, even een pluim voor iedereen die het braaf elke dag vol weet te houden! Jullie motivatie is aanstekelijk, ik ga zo denk ik toch even iets op papier zetten, al is het maar wat kleins :)