[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:20

Kunstzinnig jouw kinderen! Ik snap de frustratie maar ergens vind ik het super schattig <3 volgens mij zie ik op de rechterpagina ook echt pogingen om jouw to do lijst aan te vullen, pogingen tot blokjes aan een kant en netjes binnen de lijntjes 'geschreven' op een paar plekken daarnaast. Wat lief om mama zo te helpen!

JustMe8484

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

Het is ook best schattig. Als ik niet al 20000x had gezegd dat ze er van af moesten blijven. Maar de aantrekkingskracht van die mooie kleurtjes pennen is zooooo groot. En als mama dan even druk is met koken ga je er toch iets mee doen. Op de linker pagina heeft de jongste van bijna 2 gekrabbeld en idd aan de rechterkant kant heeft de oudste van 3,5 geprobeerd mij na te doen. Ze waren heel lief samen bezig.
Kan er ook niet al te boos om zijn hoor. Het zijn niet belangrijke papieren oid en dan nog: had ik het maar beter op moeten bergen!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 15:22

Ik heb zojuist wat washi tape gescoord bij de pipoos <3 en een 0.05 mm fineliner

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:44

Oef, pipoos is daar super duur in := Ik ga naar de action en de xenos, stukke goedkoper :P

Ik vind het stiekem ook wel schattig, die kinderen <3 Kan je ze geen eigen schriftje en pennen geven? Blijven ze van die van jou af :P

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:59

*stille meelezer kruipt onder de meeleessteen vandaan *

Mooie afbeeldingen en wat zijn jullie creatief :D
Ik gebruik een zelf gefabriceerde agenda heel simpel, maandoverzicht op 2 bladzijdes (A6 formaat) zodat alles lekker overzichtelijk blijft.
Alleen.... nu ben ik voor mijn werk op zoek naar iets waar ik simpel van veel verschillende onderwerpen notities, actiepunten en dat soort zaken kan bijhouden, zonder door de bomen het oerwoud niet meer te zien :roll: one-note heb ik geprobeerd, dat is het niet... wie o wie heeft er een tip :)*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:56

@lieke: ik gebruik apple's notitieapp/programma daarvoor, maar dat is wel gelinkt aan apple producten..
Is een 'running list' niet iets voor je? Weet niet precies hoe en wat, maar misschien is het wel wat om even te googlen ^^.

Heeft iemand tips voor handige BuJo gerelateerde dingen die je voor werk kan gebruiken? Ik ben -hopelijk!- morgen klaar met mijn studeren (duim voor me :=) dus ik ben op zoek naar handige weeklies en andere dingen die je kan gebruiken!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:41

Er schiet meteen vanalles door mijn hoofd voor werkgerelateerde dingen :+ Misschien dat iemand hier iets leuks in ziet?

- Wat voor je werk misschien nog leuk en bruikbaar is zijn project pagina's waarin je kan bijhouden wie wat doet, wanneer, en daar een zeker schema van bijhouden.
- Dingen als mindmappen daar leent een bujo met dots of blokjes zich denk ik ook erg leuk voor, kan handig zijn als je veel moet brainstormen
- Een pagina voor de gegevens van je collega's, zoals functie + emailadressen +telefoonnummers.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:51

Ik heb nu een agenda gekocht bij de action en plak gekleurd papier over de pagina's die ik niet nodig heb. Soort BJ idee :D

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 16:45

Afbeelding
Mijn buit aan tape en stempels :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:43

Ah, de echte doe-het-zelver kán niet zonder de Action ;p

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:14

Ik ben door dit topic ook vanaf juli begonnen met een bullet journal. Maar aangezien ik dit soort dingen normaal gesproken niet langer dan 2 weken vol houd, gewoon op een goedkoop boekje begonnen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:44

Connie schreef:
Ik ben door dit topic ook vanaf juli begonnen met een bullet journal. Maar aangezien ik dit soort dingen normaal gesproken niet langer dan 2 weken vol houd, gewoon op een goedkoop boekje begonnen;

O wauw, ik ben fan! <3
Ik vind het horizontale model erg verrassend en hou persoonlijk ook heel erg van strakke.minimalistische en functionele bullet journals. Al die kunstwerken zijn geweldig om te zien, maar niet heel erg praktisch in de praktijk, en van origine zijn bullet journals ook eigenlijk gewoon praktische notitieboekjes, geen kunstverzamelboeken.
Ook erg leuk dat je je kleuren beperkt houdt, dat ziet er heerlijk rustig uit. :j

xdandelion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:58

Ik heb een vraag! Op welke volgorde plaatsen jullie eigenlijk dingen in jullie bullet journal? Wisselen jullie de weekplanners af met bijv. trackers? Of doen jullie eerst de maand uitplannen en dan trackers? Of als je bijvoorbeeld zo'n lijstje met series die je volgt hebt, plaats je die dan ergens tussen of met opzet achterin? Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen! :o

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 21:05

xdandelion schreef:
Ik heb een vraag! Op welke volgorde plaatsen jullie eigenlijk dingen in jullie bullet journal? Wisselen jullie de weekplanners af met bijv. trackers? Of doen jullie eerst de maand uitplannen en dan trackers? Of als je bijvoorbeeld zo'n lijstje met series die je volgt hebt, plaats je die dan ergens tussen of met opzet achterin? Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen! :o

Ik heb een tab met dagelijkse trackers, een tab voor hobby gerelateerd en een tab voor toekomst. Heb nog 2 tabs over tho

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:17

@imandra, ik heb geen apple :o ga even snuffelen bij de runninglists. En anders mss toch maar eens beter verdiepen in de one-note :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:38

Connie schreef:

[ [url=m/0xLwLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1SS5cN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0GX2WU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PBkUFu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wryK1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/egoVEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/luZW6d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hUZ5AL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mQwS72.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:22

Ik ben zelf ook begonnen met er een te maken. Hij is nog niet zoals ik hem wil hebben, maar dat komt wel op den duur.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:14

Wauw die van jou is echt mooi geworden Connie!

Ik heb net ook even wat foto's van mijn Bullet journal gemaakt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:47

Heel gaaf hierboven! Waarom heb je bij het Weer 2 invulvakjes als ik het vragen mag?

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:37

In de 1 teken ik een wolkje of zonnetje net wat voor weer het is en in het tweede vakje schrijf ik de temperatuur :)

Zo iets dus, alleen zaterdag vergeten :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lora22 op 13-07-17 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:38

Ik denk één voor de temperatuur en de ander voor het symbool (zonnetje, wolkje, regen, etc.)

Jou bujo ziet er mooi strak uit Lora!
Waar gebruik jij die verschillende vakken per dag voor? Een scheiding van werk en privé of toch anders?

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:44

Cabelona schreef:
Ik denk één voor de temperatuur en de ander voor het symbool (zonnetje, wolkje, regen, etc.)

Jou bujo ziet er mooi strak uit Lora!
Waar gebruik jij die verschillende vakken per dag voor? Een scheiding van werk en privé of toch anders?

Eigenlijk gebruik ik het niet echt... maar ik had het bij de eerste week in deze maand zo gedaan dus vind het dan mooier om het de hele maand zo te laten en de volgende maand iets anders te doen :D

Wel een idee om het voor werk en privé te gebruiken!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:55

Moooooooi! Ook die van Connie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:44

Ik zag vandaag bij de boekhandel wel heel erg mooie bullet journals van het merk 'Mijn Bullet Journal' (dat stond in elk geval op de voorkant). Niet alleen staand formaat, maar ook liggend formaat. Vooral dat laatste zag er echt supermooi uit, zulke brede pagina's. <3
Mocht het bullet journal van mijn paard ooit vol raken, dan stap ik over op dat model, erg mooi!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:16

Dankjewel voor de leuke reacties! <3

lora22, jouw handschrift is mooi! Ziet er netjes uit.

xyzutu2, dat horizontale is echt fijn! Wel even kijken hoe je je pagina indeelt telkens aangezien op Pinterest alles verticaal is haha.