Nueve schreef:Heeft iemand een patroon/tutorial voor een badjas?
Patroon: ja. Tutorial: nee.
Sandrina: voeringstof kan ook natuurlijk. Dat is nylon doorgaans.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
. De prijzen van een lockmachine zijn tegenwoordig niet meer zo belachelijk hoog. Ik heb een zwaardere categorie omdat ik veel met jeansstoffen werk. Mijn vorige was op zich nog goed maar niet zwaar genoeg voor mij. Dus die is naar een tante van mij gegaan. Je zou het ook kunnen proberen om 2e-hands een lockmachine te kopen via een naaimachinehandel.

.
Is natuurlijk gewoon 'recht toe, recht aan', maar iedereen was er zeer tevreden mee gelukkig. En hoewel het al eerder kriebelde om zelf te gaan naaien en dan vooral zelf iets te verzinnen, heb ik nooit de stap gezet. Ik had echt zoiets van ' Dat is te moeilijk voor me, dat kan ik niet'. Nu heb ik inmiddels een paar patronen uitgetekend (makkelijk!), de stof ook daadwerkelijk gekocht en ga ik het binnekort samen met m'n moeder in elkaar zetten.
Alle technieken en handigheidjes moet ik dus nog echt wel leren!
)? Maar ze zei er ook bij dat dat eigenlijk niet is hoe het hoort. Dat rijgen hebben hebben wij ook alleen een paar keer gedaan bij een moeilijk stukje, bij een rits ofzo, om te zorgen dat het niet gaat schuiven. Ik vond het op onze les wel fijn dat ze eerst alles 'volgens het boekje' uitlegde en het ons goed aanleerde, maar daarna ook zei: sommige dingen doe je in de praktijk niet (altijd) of vind je je eigen weg in (zoals bijv. met hoe je patronen overneemt en knipt).
.