[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:30

Ga je dat toevallig uitsorteren en doorverkopen? O:)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:36

lisa_pluisje schreef:
Ik wil jullie niet gek maken hoor, maar deze mevrouw woont vlak bij me en moet je eens naar haar advertenties kijken, vooral
de egyptische katoen is geweldig en ze kan verschrikkelijk mooi haken.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

Ahhhhh daar gaat mijn spaarpot. Echt wel dat ik ga bestellen!!!!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:36

lisa_pluisje schreef:
Nee, ik heb van iedere kleur de volle verpakking gehaald en heb nu nog een aantal kleuren die ik ontzettend graag erbij wil.
Honderden bollen heb ik nu. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik is sjaloersssss

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:20

Ik kreeg vlak na mijn mailtje bericht dat ik korting krijg :D. Nét pas gelezen want ik moest ook nog ff werken... Omdat ik niet zó veel haak, heb ik van alle 40 kleuren 1 bol besteld. Leuke aanvulling op mijn voorraad die niet bepaald klein te noemen is. Maar ik heb meer voorraad voor breien dan haken hoor! Toch leuk dat ze korting geeft op losse bollen +:)+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:14

Top Patpen!

Ik heb nu ook al een hekel aan het haken met zwart, ik moet voor deze trein met wagons een stuk met zwart haken met popcorn stitches, ik ben nu al zeker 4 keer overnieuw begonnen -O- en als het me nu weer niet lukt dan maak ik er maar een gewoon wagonnetje van ipv een kolenwagon. :\ De rest van de trein en wagon(onderdelen) zijn al af. http://img1.etsystatic.com/000/0/517131 ... 743001.jpg

Recentelijk heb ik deze babygiraf afgemaakt (zonder beertje, had ik geen tijd meer voor :o ) en aan mijn broer gegeven aangezien zijn vriendin zwanger is. http://img1.etsystatic.com/000/0/517131 ... 344713.jpg Hopelijk heeft mijn man er nog een redelijke foto van gemaakt met zijn telefoon, aangezien ik het vergeten was te fotograveren met de normale camera.

Straks ga ik beginnen aan een schaap van Mala, mijn eerste duitse patroon (hopelijk ga ik die begrijpen :o ) Afbeelding

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:32

Die schapen zijn leuk!

Haken met zwart garen vind ik ook niks. Haha

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:32

Je hebt mijn smaak qua designers :)
De giraffe heb ik ook gemaakt (met beertje :P), de schaapjes 2 maanden geleden, maar ik had/heb ook de add on dus één van de 2 die ik maakte had een bloemkostuum (de ander was grijs met hoorntjes, die zit wel in het basispatroon).
Mala patronen vind ik zeer goed te doen hoor, als je eenmaal de vertaling van de basissteken kent/weet kun je de rest al aan de vele foto's afleiden meestal, kom je er nu niet uit kun je het altijd hier vragen of aan mij per pb aangezien ik het patroon dus zelf pas gemaakt heb, zit nog wel goed in mijn hoofd :)
En de trein heb ik hier ook al een tijdje liggen om te maken.

Als zwart lastig is hiermee waarom neem je niet bijv. iets van marine/donkerblauw? Dat haakt wat makkelijker en ach de rest van de trein is toch in alle kleuren dus dat het dan niet zwart is maakt weinig uit.

Och lisa! Hier nog een jaloers persoon lol, heb je er al mee gewerkt en hoe haakt het?
Toevallig ook met de grotere cones en zijn die ook glans/gemerchaniseerd, ws niet want het staat er niet bij

edit:
even gezocht naar een foto maar helaas heb ik zelf geen foto's gemaakt van de giraf, ik had hem nl net net op tijd af (hij moest eigenlijk alleen in elkaar gezet worden, de gehaakte onderdelen waren al maaaaaaanden af lol), voor hij meeging met de zending voor het Poekie project:
Op deze foto's zie je hem wel zitten:
http://saencrea.blogspot.nl/2013/03/saen-crea-spaart-knuffels-voor-poekie.html
(blog is van de handwerkwinkel hier in de buurt die helaas vorige maand heeft moeten sluiten, in het najaar gaan er hoogstwaarschijnlijk wel weer wekelijkse handwerk avonden van start)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:37

De gewone katoen is niet gemerceriseerd maar daar zie je na een keer wassen toch niks meer van.
De glanskatoen natuurlijk wel, en die haakt ook nog eens fantastisch.
Wil ook voor de winter en zo sneeuwvlokken maken voor de ramen.
Ik loop eens even naar boven om te kijken naar de kleuren die ik heb, voor de liefhebbers wil ik best een bolletje of wat opsturen hoor.
Deze verzameling haak ik echt niet weg in mijn eentje.
Moet ook nog een boekje hebben over sloffen haken, even op internet rond loeren.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:52

Lisa, ik heb nul verstand van garens, maar met lengte 180 m en 50 gr kun je er dan van uit gaan dat het een dunner garen is dan catania? Of werkt dat niet zo?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:14

Johnnydepony schreef:
Lisa, ik heb nul verstand van garens, maar met lengte 180 m en 50 gr kun je er dan van uit gaan dat het een dunner garen is dan catania? Of werkt dat niet zo?

Ik heb werkelijk geen idee, maar heb wel de indruk dat het dunner is dan gewone glanskatoen, de katoen die niet glans is ook lekker om
mee te haken.
Het haakt in ieder geval super lekker, allebei de soorten.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:02

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:08

ik heb van haar al een aantal patroontjes gemaakt, wel alleen de gratis patronen dat weer wel, en pluisjes :) heb een stuk of 10 pluisjes gemaakt
Haar gratis patronen zijn trouwens goede beginners projectjes!

dingen die hier op het 'to do' lijstje staan zodra ik er zin en tijd voor heb zijn:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor diegenen voor wie het nog niet duidelijk was, dit zijn niet mijn haaksels! Dit zijn de foto's van de ontwerper(s) van dingen die ik nog wil gaan maken, vooral de vogeltjes (de eerste foto) is hierbij groot favoriet dus die zal ik ws binnenkort het patroon van gaan aanschaffen, daar kun je zoveel leuke dingen mee doen!

't zijn die 'verdomde' ontwerpers die veel te veel leuke dingen uitbrengen... daardoor kom ik zelf niet toe aan het oefenen tot eigen ontwerpen :')

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 21:11

die vogels op een rij zijn ook echt geweldig!! De elf heb ik ook, maar zal die niet zo snel maken, ik vind de Grinch van haar wel geweldig.
Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:13

de grinch is ook geweldig! die is toch ook van mala? De elf nl niet die is van tine (tine-12345-Tine op DaWanda), zat net te kijken maar ik zou ze nu niet eens kunnen aanschaffen lol, tine haar webshop is sold out voor het moment (zal wel op vakantie zijn oid)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 21:13

ooowja, klop, dies niet van haar!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:19

Stipenhaak heeft inderdaad ook leuke ontwerpen.

Die kuikens die je als eerste plaats zijn gaaf Annemiek.

De grinch heb ik hier ook op mijn to do list staan, waarschijnlijk begin ik daaraan na het schaap.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:23

Mala maakt gruwelijk mooie (en ook zeer goede) patronen, ik kan wel bezig blijven daarmee lol, deze heb ik laatst gemaakt van haar (die stond al wel op de foto):
Afbeelding
en haar patronen van de laatste maanden spreken me ook aan... gelukkig is pasen voorbij, dus de hazen vallen af... voor dit moment, plus dat ik net een konijn gemaakt heb (nog niet op de foto), de panda's zit heel veel zwart in en werk ik dus liever ook niet mee dus die valt ook af (weer een gegronde reden gevonden *\o/* , de tuinkabouter staat op het to do lijstje (heb het patroon), en de vogels bij de zonnebloem vind ik helemaal geweldig...
Maar ach ik droom lekker verder tot mijn dag 48 uur heeft >.<

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:53

Die 48 uur in een dag wil ik ook wel... En een onuitputtelijke portemonnaie, zie zo veel gave patroontjes voorbij komen maar ik leg me voorlopig even toe op de gratis dingen van ravelry. Zit ook al veel leuks tussen :). Eigenlijk had ik mezelf ook beloofd eerst de voorraad restgaren van m'n schoonmoeder op te maken, maar dat gaat niet lukken denk ik, zijn niet zulke gangbare kleuren en ik vind juist wat meer knalkleuren wel erg leuk.

Zou iemand hier misschien garen willen ruilen? Ik kan wel eens m'n verzameling op de foto zetten, wie weet ziet iemand er iets leuks tussen voor zijn/haar eigen projectje? Of als iemand leuke (gratis) projectjes weet die bij m'n kleuren passen, zou ik ook leuk vinden! Ik ben zelf nog niet handig genoeg met kleuren uitzoeken.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:09

Er zitten zeker heel veel leuke patronen tussen de gratis patronen hoor! Als ik ieder patroon wat ik leuk vind ook zou kopen zou ik geloof ik geen brood meer kunnen eten :)
Je moet er soms even wat meer voor zoeken en door de soms slechtere kwaliteit foto's heenkijken. De kooppatronen hebben vaak zeer goede foto's. Maar op een foto kun je ook een hoop verbloemen :)
Ik gebruik zelf ook regelmatig 'hulpmiddelen' om iets leuker op de foto te laten komen lol.
Wel is het voor gratis patronen handig als je in meerdere talen kunt haken, dus een beetje handig bent met google translate en/of het opzoeken van online vertaalschema's en niet bang bent vragen te stellen :)
Mijn kameel (zie profiel), heb ik bijv. vanuit het russisch gehaakt, maar is wel een gratis patroon, als je alleen in het nederlands kunt/wil haken is er gewoon een stuk minder verkrijgbaar.

Spelden om de manen leuker te laten vallen voor de foto bijv, bij de my little ponies (die haal ik er nadien weer uit natuurlijk).
Een verhoging onder 1 van de voeten omdat hij niet lekker rechtop wil blijven staan.
Hem iets achterover leggen zodat hij steunt tegen een plant omdat hij niet lekker wil blijven staan.
Handje in de juiste positie vastspelden.
Hem zo draaien/in beeld krijgen dat die ene niet helemaal mooie steek niet te zien is.
Pure hulpmiddeltjes, photoshop komt er niet aan te pas, maar helemaal werkelijkheid is het ook niet.

@lisa,
zou de grotere lekker zijn om een dekentje voor op de bank/bedsprei mee te haken? En hoeveel kleuren heeft die soort?
Anders zou dat misschien een goede vervanger zijn voor Drops Paris, daar heb ik nog niet mee gewerkt nl en de post van patpen motiveerd me niet erg om nu Drops Paris daarvoor aan te schaffen. En tja voor een groot project heb je toch 20+ bollen nodig dus tikt het qua financiën dan ook aan.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:37

Annemiek: deze poncho is gehaakt van Paris
Afbeelding

Ik weet het, geen knuffels maar het gaat hier even om het materiaal. Draden meehaken om direct af te werken is zo goed als onmogelijk want de draad blijft niet zitten. Na één keer wassen zijn er dus ook al heel wat draden uit. Het garen is ook allesbehalve glad. Gevolg: mijn moeder d'r vingers waren kapot na het haken van deze poncho. En mijn moeder heeft toch echt veel ervaring met haken hoor! Zij heeft gordijnen gehaakt met vissersgaren maar zou dat nog verkiezen boven Paris. Verder ook spreien voor op bed. En uiteraard heel veel kleding. Recent heeft ze voor haar poppenhuis een sprei gehaakt op naald 0.8 :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:50

ik ben ook zeer kritisch op materiaal hoor, ik heb nl nogal gevoelige handjes en omdat ik ook vrij strak haak (en de draadvoering langs mijn vingers wat typisch is) heb ik snel last van branderigheid. Het is wel wat verminderd omdat waarschijnlijk mijn huid er wat aan gewend is geraakt (na 1.5 jaar lol), maar ik haak bijv nog steeds niet graag met zeeman/wibra acryl waarbij ik het dus heel erg heb.

En zoals ik al zei, voor een groot project heb je al gauw 20+ bollen nodig, en als dat uiteindelijk is met een garen waar je niet graag mee werkt ... dan geloof ik niet dat mijn plaid er uiteindelijk zal komen lol, ik heb zo het vermoeden dat het dan een plekje achterin de kast in een plastic tasje wordt :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:03

Heb je al een patroon voor een deken Annemiek? Want je kunt natuurlijk gewoon het patroon gebruiken met een eigen garenkeuze! Alleen zou je dan eventueel een andere maat krijgen.
In dat boekje met Pimmetje staat dat je Catania zou moeten gebruiken met alle kleurnummers erbij. Maar ik heb gewoon garen gebruikt wat ik dus in huis had... Binnenkort komen die 40 kleuren deze kant op en dan zoek ik een paard op wat ik wil haken maar gebruik dan dat garen. Op Ravelry staat bij veel patronen ook bijvoorbeeld "4-ply yarn" of "worsted yarn". Tja, dan weet ik nog weinig :+.

Was er nou nog iemand op zoek naar geel in een tussendikte van 3,5 ongeveer? Door de vele posts ben ik dat een beetje kwijt :D.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:05

De katoen van die mevrouw haakt hartstikke lekker maar als ik zou moeten kiezen voor een sprei waarom denk je dan niet aan
de (wel dure) scheepjes sammy?
Heb jij trouwens het patroon van die halfblote bos elf? *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:20

patpen schreef:
Heb je al een patroon voor een deken Annemiek? Want je kunt natuurlijk gewoon het patroon gebruiken met een eigen garenkeuze! Alleen zou je dan eventueel een andere maat krijgen.
In dat boekje met Pimmetje staat dat je Catania zou moeten gebruiken met alle kleurnummers erbij. Maar ik heb gewoon garen gebruikt wat ik dus in huis had... Binnenkort komen die 40 kleuren deze kant op en dan zoek ik een paard op wat ik wil haken maar gebruik dan dat garen. Op Ravelry staat bij veel patronen ook bijvoorbeeld "4-ply yarn" of "worsted yarn". Tja, dan weet ik nog weinig :+.

Lol nope, ik heb nog niet eens een idee hoe de deken eruit moet gaan zien :P, zie te veel leuke dingen, aangezien ik veel met ravelry werk neem ik altijd al eigen garenkeuze en zie dan vanzelf wel hoe groot het wordt, met een knuffel of kleed is dat natuurlijk niet zo'n probleem, met kleding wordt dat al wel wat lastiger natuurlijk.

De 4ply yarn ding snap ik nog weinig van, worsted of aran heeft te maken met de dikte, opeenvolgend heb je sport-aran-worsted en veel van de garen die wij in nederland gebruiken kun je in de database ook terugvinden, met dat labeltje erbij.
Zeeman royal is bijv aran, phildar impact is sport, maar beide haak ik met een haaknaald 3, de phildar is wel wat dunner dus een knuffel zal iets kleiner uitvallen.

En nee, ik heb de boself (nog) niet, maar wil hem wel gaan maken, kan hem alleen nu niet bestellen want de webshop is uitverkocht lol, vanaf 1 juli is ze weer 'open'. Als je nu op DaWanda bij tine-12345-Tine kijkt lijkt ze geen patronen te hebben en zie je de foto's dus ook niet, maar DaWanda heeft een functie waarbij je producten kunt herzen (hartje geven)-merken (op lijstje zetten)-op wenslijst zetten, en tussen die categoriën zie ik haar producten dus nog wel staan en kan ik de foto's dus ook even lenen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:19

Mijn trein van delicious crochet is af :D , ook heb ik nog even een rendier in elkaar gezet die al ruim een half jaar bijna gereed lag (heel lang was een catania kleur niet meer te verkrijgen waar ik nog 2 achterpootjes mee moest maken, maar pas kon ik daar nog een hoeveelheid van krijgen hoewel er wel wat kleurverschil in zit :o ).
Net begonnen aan het schaap van Mala, tot nu toe is het goed te begrijpen.

En ik kon het niet laten heb ik gelijk 4 andere ontwerpen van Mala erbij incl add on voor de schapen := , ik hoef me de komende tijd niet te vervelen. :+