[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:37

Dankejwel! :) Ga eens even kijken wat ik kan doen haha

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:10

annepaardoes schreef:
Matheno schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van mijn website?

http://www.paddestoel-urk.nl/

Ik vind de website te simpel als je het mij vraagt. Zeker voor als je je diensten aanbiedt als websitebouwer.
Ook het Engelse menu stoort mij nogal terwijl de rest van je website gewoon Nederlands is. Verder vind ik de informatie vrij schaars.

Probleem is dat het snel te druk wordt en de aandacht dan van de content wordt afgeleid.
Tip van de footer van de andere bokker zal ik morgen ook even toepassen.
Haha ben heel goed in bouwen voor anderen alleen aan mijn eigen creativiteit ontbreekt het 1 en ander hahaha :+

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:31

Matheno schreef:
Probleem is dat het snel te druk wordt en de aandacht dan van de content wordt afgeleid.
Haha ben heel goed in bouwen voor anderen alleen aan mijn eigen creativiteit ontbreekt het 1 en ander hahaha :+

Haha ja, het ziet er verder goed uit hoor. Alleen door soms net even wat anders te doen ziet het er gelijk een stuk anders uit.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:39

Matheno schreef:

Maar dat is jammer want dat kan potentiële klanten weg houden, omdat je eigen website hen niet overtuigt. Dat je de website minder simpel maakt, wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het dan ook druk wordt. Je kan ook een hele drukke website hebben, terwijl deze toch vrij simpel overkomt. Nu is het gewoon vrij saai om het zo even te zeggen.
Anders bedenk je gewoon dat je een website voor iemand anders aan het bouwen bent. Wie weet komt dan je creativiteit meer naar boven. :P

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:24

Mag ik vragen wat jullie in je website hebben voor slideshow en dergelijke? Ik krijg geen goede en makkelijke gevonden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:40

Ik heb ook even snel gekeken en een paar dingetjes die mij opvallen zijn o.a. dat het lettertype wat in de slideshow gebruikt wordt, niet optimaal is. Dan heb ik het over de titels zoals "Persoonlijke website" "Google Ranking" etc. De letters zijn zo vet gedrukt, dat de letters helemaal samenklonteren/in elkaar gedrukt lijken te zitten. Ik zou daar zelf dus een ander lettertype voor gebruiken.

Dan kijk ik naar de naam (Paddestoel Urk), dat staat super groot bovenaan je website en ik word nieuwsgierig waar dat vandaan komt. Het is namelijk niet een naam waarbij je gelijk aan het maken van websites denkt. Dan klik ik op "about" en verwacht ik een verhaaltje over de persoon achter de webshop, waar de naam vandaan komt, etc. maar daar krijg ik de mogelijkheden te zien. Ik zou bij about dus iets persoonlijks zetten (het verhaal achter het bedrijf) en voor alle opties/mogelijkheden een aparte menuknop maken.

Overigens snap ik ook niet zo goed wat al die natuurfoto's op de website doen. Het zijn prachtige foto's, maar ik leg de link niet met het bedrijf. Of heeft dat weer te maken met die paddestoel?

Ik zie verder ook geen adresgegevens, kvk nummer, etc. staan. Toen ik 2 jaar geleden opzoek was naar een webdesigner, zou ik op jouw website zijn afgehaakt. Het ziet er wel netjes uit, maar het voelt voor mij te oppervlakkig. Er staat te weinig info en het totaalplaatje klopt in mijn ogen niet.

Dit is bijv. de website van de persoon die mijn webshop heeft gebouwd: http://haageninternet.nl/
Het is geen website die ik zelf mooi vind, maar er staat heel veel info. Dat geeft mij een goed/vertouwd gevoel en daardoor heb ik contact met hem opgenomen om eens samen om de tafel te gaan zitten. Ik wou weten wat hij van mijn plannen vond en of hij dat uit kon voeren. Daar bleek hij heel goed toe in staat, voor een hele nette prijs en hij stond erop om de plannen face-to-face te bespreken ipv via de mail. Heel erg prettig en binnen no-time had ik besloten dat hij de opdracht kreeg. Moraal van het verhaal: Bouw een website die dicht bij jezelf staat, maar zorg er wel voor dat er voldoende uitleg en info staat, zodat je (toekomstige) klant overgehaald wordt om contact met je op te nemen.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:21

Niemand die mij kan helpen met slideshow? Lukt me namelijk echt niet -O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:32

Ik heb van www.bananar.com Dat werkt samen met Flickr. Wil je bij een paardenportfolio dan maak je op Flickr een set met je foto's erin, en kan je op deze site de link invullen. En dan via een iframe intregeren in je site.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:44

Ah super, bedankt dat ga ik even proberen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:19

Oeps, het is 1 na minder! Dus bananr.com

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:56

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:39

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:22

Hoi mensen! Sorry dat ik zomaar even kom binnenvallen, maar ik ben druk bezig aan mijn website en heb wat hulp/ervaringen nodig.
Ik ben nu aan het klooien met de hosting webstarts, maar wat mij opvalt is dat als ik een poosje aan het werk ben en ik sla het op, er als ik terugkom vaak een balkje verkeerd zit oid. Dan pas ik het weer aan en sla het op, maar als ik dan weer refresh staat het balkje weer terug. :S Dit is nogal irritant aangezien het er zo nooit netjes uit komt te zien.
Nu is mijn vraag: moet ik gewoon geduld hebben en komt dat balkje uiteindelijk wel goed te zitten of is webstarts gewoon niet zo'n goede hosting en moet ik overstappen naar een andere?
Ik heb verder qua gratis webstarts die me bevielen nog Yola, Jimdo en Intuit gevonden... Iedere hulp is welkom, echt waar!

Maureen95, leuke site! Ik zou 'm enkel nog even nakijken op spel- en vooral typfouten.

xBueno, ik vind de site echt een proffesionele uitstraling hebben! Ik snap alleen het nut van de tekst 'Portfolioshoot!' in rode letters niet helemaal. Dat vind ik afdoen aan het geheel. Ook zou ik van het kopje 'fotografe' 'de fotografe' maken. Dan snap je beter waar het over gaat. :j

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:03

xBueno, ik heb even gekeken, mooie site! Ik vind alleen het lettertype niet zo 'makkelijk' lezen. Misschien is het gewoon mijn stijl niet, maar ik vind het niet echt een lettertype voor op een site. En dan nog een heel klein puntje: , "en later kocht ik een
eigen spiegelreflex."
Die 'eigen' staat wat teveel naar rechts :p Als je detailopmerkingen wil ;)
En idd ook dat kopje van fotografe veranderen :)
Verder niks op aan te merken!

Maureen95: mooie, nette site. Ik denk dat ik een typfout vond! Maar ik ben zelf ook enorm slecht in dt-fouten dus het kan zijn dat het wel juist is, maar jij schreef "In de tijd dat ik in het gezinshuis gewoont heb" en volgens mij is het "gewoond".
Ook bij NH-lessen springen de puntjes wat te ver naar beneden.
Bij tarieven:
Bij alle lessen die ik geef op locatie gelden mijn reiskosten bovenop de normale prijs Ik zit in de omgeving Barneveld.

- Proefles: 5,- p.u. exc, reiskosten

- Voor 1 uur les reken ik 10,- exc, reiskosten

- Elk half uur erbij is 5,-

Ik zou dit gewoon veranderen naar:

Bij alle lessen die ik geef op locatie gelden de reiskosten bovenop de normale prijs.
Ik woon in de omgeving Barneveld.

- Proefles: 5,- p.u. exc, reiskosten
- Voor 1 uur les reken ik 10,- exc, reiskosten
- Elk half uur extra is 5,-

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:24

Bedankt voor de tips, ik ga het gelijk even veranderen! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:43

Maureen95 schreef:
Willen jullie eens kijken wat je van mijn website vind?
http://equimia.weebly.com/index.html

Het eerste wat me opvalt is dat je site er nog heel erg kaal/kil uitziet. De "klik hier voor tarieven" knop op je homepage ziet er bij mij heel onduidelijk uit, de tekst is heel vaag. Op je tarievenpagina vind ik dat er heel veel tussenruimte tussen de tarieven zit, misschien dat je dit wat dichter bij elkaar kan zetten zodat het er overzichtelijk uitziet.

Overigens ook even wat kritische puntjes die niet zoveel te maken hebben met je website, maar wat ik persoonlijk wel erg belangrijk vind. Ik mis namelijk bij wie je een opleiding hebt gevolgd, wat je ervaring is, wat je eventueel al bereikt hebt, etc. Je tarieven zijn ook ongelofelijk laag! Wees je ervan bewust dat (als je bedrijfje gaat lopen en je echt lekker zou gaan verdienen), je ook een deel af moet gaan staan aan de belastingdienst. Van die €10,- per uur blijft dus geen ene klap over. Wanneer ik als potentiële klant naar jouw website kijk, krijg ik het gevoel dat ik met iemand te maken heb die nog op amateurniveau zit. Dit doordat de opleiding(en) en ervaring op je website ontbreekt, er wordt niet echt inhoudelijk op problemen/situaties ingegaan en je tarieven liggen veeeeel te laag voor een uur privéles.

Ik heb zelf een tijdje bijverdiend door privé paardrijles aan huis te geven. Een jaar of 6 geleden was ik daar nog fanatiek mee bezig en ik vroeg €15,- per half uur privéles. Ik heb een afgeronde opleiding paardenhouderij en management en ik heb mijn Orun Basis. Verder heb ik geen resultaten in de sport behaald, dus ik beperkte mezelf tot lesgeven aan beginners, angstige ruiters en aan recreatieruiters die meer aan de basis wilden werken. Je moet je tarief dus ook bepalen aan de hand van je eigen kunnen/ervaring. Heb je nog niet voldoende ervaring, ga dan eerst zorgen dat je basis goed is, want anders help je iemand misschien van de regen in de drup!

Hopelijk weet je wel wat je doet en heb je de juiste (aantoonbare) kennis om mensen les te geven, maar plaats dit dan ook even op je site en gooi je tarieven wat omhoog naar een marktconforme prijs! :)

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:22

Ik nog even extra ingaan op het punt dat joyce2 had genoemd: "tarieven". Er staat namelijk exclusief reiskosten. Maar wat zijn deze kosten dan? Hoeveel per km? Vanaf wanneer reken je reiskosten?
Er staat onder het kopje "contact" bij naam "first" en "last". Dit kun je beter veranderen in "voornaam" en "achternaam".
Op home staat een enorme typefout ( "ik vind dit hel leuk om te doen.") Zulke dingen vind ik echt niet kunnen.. Ik zou persoonlijk ook niet beginnen op je homepagina met "klik hier voor de tarieven". Mensen willen graag eerst wat meer over jou en wat je precies doet te weten komen. Je zou deze knop wel kunnen vermelden op je home-pagina, maar niet helemaal bovenaan. Ik zou de twee banners die je hebt eerder omdraaien.
Verder sluit ik me helemaal aan bij joyce2. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:15

Goede punten Farpz!

Ook nog een toevoeging, dat was ik ook nog vergeten erbij te zetten: Het is voor klanten niet relevant om te weten dat je in pleeggezinnen hebt gezeten. Als je zoiets kwijt wilt kan je dat altijd face-to-face tegen klanten zeggen als het er in het gesprek toevallig op komt. Niet banketstaaf bedoelt, maar deze informatie is namelijk niet van toegevoegde waarde op een website die gaat over NH instructie. Je zou de tekst bijvoorbeeld zo aan kunnen passen:

Mijn naam is Maureen Stegeman en ik ben 17 jaar. Sinds kort woon ik op mezelf in Barneveld en ben ik deels nog in Putten te vinden (waarschijnlijk de weekenden?? Dit zou je er dan bij kunnen zetten). Ik studeer nu aan het Groenhorst College in Barneveld en doe de opleiding ....

Enkele jaren geleden heb ik Natural Horsemanship (let op, dit stond aan elkaar, heel erg slordig voor iemand die dit doceert) ontdekt en heb ik mij voornamelijk beziggehouden met Parelli. Etc, etc.

Eigenlijk zou de hele tekst omgegooid moeten worden, want de zinnen lopen niet helemaal lekker. Daar moet je verder even zelf naar kijken, want het is immers jouw site. Hopelijk heeft het bovenste stukje je alvast een beetje op weg geholpen! Bij dit stuk kan je dus ook vermelden waar je ervaring op hebt gedaan (in welke gevallen je bent ingezet bijvoorbeeld) en bij wie je een opleiding hebt gevolgd om NH instructie te mogen geven.

Heel veel succes en ik ben benieuwd hoe je site er straks uitziet!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:19

handig topic dit!!(:
ben benieuw wat jullie van die van mij vinden, gewoon een gratis site maarja.
(de biografie veranderd naar wat strakker)

www.xina-shots.weebly.com

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:20

en mijn portfolio krijgt nog een update....

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 08:39

XiiaaooNaa schreef:
handig topic dit!!(:

http://www.xina-shots.weebly.com

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar heb je zelf ook al sites beoordeeld? Wel zo leuk voor het topic!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:37

My_Little_P schreef:
XiiaaooNaa schreef:
handig topic dit!!(:

http://www.xina-shots.weebly.com

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar heb je zelf ook al sites beoordeeld? Wel zo leuk voor het topic!

jaja, ga ik doen, alleen was het al zo laat en dus reageerde ik alvast omdat ik anders het topic geheit kwijtraak

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:50

XiiaaooNaa: Ik vind het een erg mooie site qua stijl. Alleen heb ik het graag als er ook op de homepagina wat informatie of een klein tekstje staat. Het lettertype is ook erg klein daar waar er teksten staan.
De info bij biografie is ook nogal beknopt, als artiest mag je daar veel meer in schrijven.

Nog over de site Equimia: ik zou het leuk vinden als het logo nog ergens terugkwam ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:12

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:26