[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:05

Is dat die bruine met hoofdstel? Die is best leuk.

Die van mij is net af, dwz ronde 1, nu nog de finishing touches: dry brushing. Ben ik nog miet zo goed in, dus ff afwachten hoe het wordt...
:-)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:05

kiki1983: Heb je die in 3 dagen gemaakt.. ?? :oo Ben wel benieuwd naar een foto hoor.. :P

ik weet nog steeds niet welke ik hierna moet gaan doen.. :+

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:19

pfoe voor mij vandaag een hard gewerkte dag.. ik ben nu weer 5 kleuren verder.. hij begint nu echt op te schieten.. :D morgen plaats ik wel weer een foto hoe hij nu is. Hij begint me langzaam echt te boeien. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:05

Hibiscus Hummingbird (Paintworks), het eerste schilderij(tje) dat ik gemaakt heb van mijn mega-order uit de VS.

genummerde vakjes af
Afbeelding

+ mix kleuren af
Afbeelding

en na de poging dry brushing (waarbij ik duidelijk nog het een en ander te leren heb). Inmiddels ook een tweede laag op wat vlakken gezet, maar mag nog minder zuinig zijn met de verf, ik houd altijd ontzettend veel over, en dat is gewoon zonde. Zal nog wel een extra laag zetten op in elk geval de grote vlakken, vooral het lichtblauwe.
Afbeelding

Nog geen idee welke ik hierna ga doen, heb een beetje veel keus, maar het wordt hoe dan ook weer eentje van Paintworks.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:09

Wauw. !! mooi zeg..!!
WAt is dat dry bruching precies.. ??

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:19

Paintworks PbNs hebben een aantal mogelijke 'finishing touches'. Sommige PbNs helemaal geen, sommige een aantal verschillende, bv. dry brushing (droog schilderen), watering (met een sterk verdunde verf een tweede laag aanbrengen, wordt soms voor water gebruikt), feathering (zo uit mijn hoofd, met dunne penseelstreken op de scheidingslijn van twee vakjes de kleuren in elkaar laten overlopen, dus als ze nog nat zijn), details aanbrengen etc.

De kolibrie heeft alleen zgn. dry brushing.

Het idee is dat het lijkt alsof de kleuren in elkaar overlopen. De scheidingslijn tussen de twee kleuren moeten sowieso niet meer te zien zijn. Je krijgt dit effect door eerst de twee kleuren te schilderen en goed te laten drogen. Dan neem je wat van de lichtere kleur op je penseel, en je dept er mee op een stuk papier (keukenrol oid) zodat je penseel zo goed als (maar dus niet helemaal) droog is. Dan dep je langs de rand van de twee kleuren en als je dat goed onder de knie hebt... zou het er heel mooi moeten uitzien, maar ik ben er nog niet zo goed in, hehe. Je kan het effect wel goed zien door plaatje 2 en 3 te vergelijken, vooral links (je gebruikt het eigenlijk altijd voor de achtergrond).

Zie aan de rechterbovenkant dat het bijna lijkt alsof ik een paar lijnen vergeten ben, maar dat is dus niet zo, die zijn alleen zo slecht dat je het bijna niet ziet. Kan dus nog wel een extra poging wagen. ;-)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:27

Dallista: ja die bruine met hoofdstel! Hij is echt supermooi geworden en heb maar een paar kleine aanpassingen gemaakt om hem realistisch te krijgen!

Liesje: Ja 3 dagen maar wel redelijk non stop haha met deze lukte dat ook wel omdat het redelijk grote vlakken zijn en niet erg veel priegel werk.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:01

Da's een van de eerste die ik gemaakt heb, ik meen me te herinneren dat het hoofdstel een beetje raar was qua kleuren, klopte gewoon niet met de cover art, daar heb ik toen wel wat aanpassingen bij gedaan, met de riempjes en de gaatjes in de riempjes enzo (heet vast anders bij een hoofdstel, sorry). Maar toch een leuk paardenhoofd!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:04

Ja het hoofstel daar moesten de bakstukken grijs van zijn dat heb ik niet gedaan

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:44

hoihoi!

Nou ik heb mijn tijgers van Royal en Langnickel ook af, al was het wel frustrerend ja :+ Ik snap heel goed dat sommige mensen ze aan de kant hebben gelegd whahah. Dekt inderdaad voor geen meter, de mengkleuren kloppen van geen kant, en ook de structuur van de verf verandert onwijs als je ze mengt, wordt veel korreliger lijkt het wel.. :S Geen succes, ga snel maar een ander merk proberen haha.

Wat een leuke concepten, dat dry brushing etc! Schattig schilderijtje ook. Het effect is op zich wel te zien hoor, leuk!

Ben benieuwd hoe die van jou er nu uit ziet Liesjuh.

Ik ga morgen maar eens kijken of we een winkel hebben hier in Wageningen waar ze ook schilderen op nummer verkopen. Geen idee eigenlijk :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:35

Hhhmmm, Wageningen... niet dat ik weet, ken er alleen een superdeluxe en eng dure kledingwinkel (ik mag er maar een paar keer per jaar van mezelf heen) ;-)

Je zou denken dat iets wat Royal (!) heet, wat betere kwaliteit zou zijn, he? Erg jammer, want het zijn best leuke afbeeldingen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:55

Dallista, die arabier die jij als avatar hebt, enig idee of die ook in nederland te koop is? Of in een webshop? :-) Ik ben niet zo van het bestellen uit het buitenland.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:00

Cindeeh schreef:
Dallista, die arabier die jij als avatar hebt, enig idee of die ook in nederland te koop is? Of in een webshop? :-) Ik ben niet zo van het bestellen uit het buitenland.

Nee, geen idee. Ik ben dit schilderij in elk geval nog niet tegengekomen in Nederland of in een NL webshop. De dichtsbijzijnde optie die ik ken is van een seller op ebay Duitsland, dan kost 'ie 21,90 euro plus verzendkosten (ik laat alles wat ik bestel in Duitsland naar een adres net over de grens in Duitsland sturen, scheelt aan verzendkosten).
Overigens vind ik ebay en amazon betrouwbaarder dan de meeste NL webshops... ;)

Wellicht dat hij ergens te koop is in NL, ik ben wel eens een winkel tegengekomen die Paintworks schilderijen verkocht, dus ze zijn er wel degelijk, maar deze zat er helaas niet bij.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:33

Ik kon inderdaad geen verkooppunt in Wageningen vinden, jammer genoeg -O- Dan van het weekend maar in Zwolle kijken, daar hebben ze vást wel :)

Nou inderdaad, als iets Royal heet verwacht je er toch veel van! Ik had hem voor sinterklaas gekregen, en mn moeder zei al : het was niet eens de goedkoopste, verwacht je dan toch nog wel wat van.. Het zijn inderdaad best ook mooie afbeeldingen, waar je ook best iets leuks van kan maken volgens mij mja, erg jammer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:35

Dallista: Wauw wat is die gaaf geworden zeg!!!

Tipje voor mensen die nog lijsten zoeken...
Vandaag bij de Action gehaald...

Houten lijst, in donkerbruin en zwart verkrijgbaar, simpel, 40x50
€4,99

Houten lijst, bruin, bolling in het hout en een gouden sierrandje, chique,40x50
€5,99

Zo ziet die bolling er een beetje uit :P
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:24

Ooooh, lijsten! Moet ik ook eens naar kijken. Action, he? Nog nooit geweest.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:04

Ik meld me :D ik ga nu even op alle websites kijken of ik met een kleintje kan beginnen, even kijken of ik het wat vind :)!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:21

Dallista schreef:
Graag gedaan! Ja, heel prijzig, ze geven ook alleen maar een dure optie voor shipping, dus geen keuze om het goedkoper en dus langzamer te laten komen. Was best bereid een maand te wachten, maar ja...
Het was trouwens Emmen waar ik er een paar heb gezien, niet Assen.

Welke winkel in emmen? Ik woon er super dicht bij, dan rij ik daar liever heen dan iets uit america te halen haha

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:33

Dallista schreef:

Echt niet? Nou dan heb ik een tip voor je! Neem alleen 20 euro mee en laat je pinpas thuisliggen!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:53

kiki1983 schreef:
Dallista schreef:

Echt niet? Nou dan heb ik een tip voor je! Neem alleen 20 euro mee en laat je pinpas thuisliggen!

Hahaha, ja, klinkt als een hele gevaarlijke winkel voor de geldbuidel. ;-)
Loopt die actie van de lijsten nog? Ik heb vorige week op de website gekeken, maar kon er helemaal niets over vinden. Of zijn die dingen er altijd?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:01

Bij de action weet je dat nooit zeker. Assortiment verschild ook per zaak. DE ljsten zijn hier in de action weer niet te koop ( heb lopen zoeken joh ;) ) En lang niet alles staat op de site. En de action is echt de meest geweldige zaak ooit ze hebben echt alles voor supergoedkoop en heb daar maar 2x een miskoop gedaan en ga er minstens 1x in de week heen haha

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:12

loveidefix schreef:
Welke winkel in emmen? Ik woon er super dicht bij, dan rij ik daar liever heen dan iets uit america te halen haha

Ik weet het niet zeker, ik ken Emmen niet goed, maar een beetje googlen brengt me op Alfring, op de Derksstraat. De straat lijkt me wel te kloppen, in mijn herinnering zitten daar allemaal van dat soort 'aparte' winkeltjes. Het was in elk geval een naai / borduurwinkel. Zit in de buurt van de Houtduif, dacht ik.
Ik durf niet te zeggen of het de moeite waard is erheen te gaan, toen ik er was hadden ze er misschien een stuk of vijf, zes, van Paintworks, maar die dame zei toen dat ze ze niet meer kreeg, dus...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:17

kiki1983 schreef:
Bij de action weet je dat nooit zeker. Assortiment verschild ook per zaak. DE ljsten zijn hier in de action weer niet te koop ( heb lopen zoeken joh ;) ) En lang niet alles staat op de site. En de action is echt de meest geweldige zaak ooit ze hebben echt alles voor supergoedkoop en heb daar maar 2x een miskoop gedaan en ga er minstens 1x in de week heen haha

Aww, okay. Ik weet inmiddels wel waar de Action zit. Verklaart ook waarom ik geen idee had dat we er eentje hebben hier (Nijmegen); ik kom zeer zelden in Dukenburg.
Dank voor de tip, ik ben dol op dat soort winkels! :o

En om dit nog verder on-topic te houden, kaap ik hierbij mijn eigen post voor deze eerste update van mijn Paintworks "Moonlit Paradise" PbN. <3

Afbeelding
Dit zijn drie kleuren, trouwens: zwart, iets heel donkers maar wat geen zwart is, en dan nog een mix van die twee (het blauw in de zee telt niet mee, duh).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:32

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:26

SteffiiY schreef:
Wauw dalista heel erg mooi :D

Bedankt, ja, ik vind die boom rechts zelf erg mooi, nu al, en hij is nog lang niet af. ;)
Citaat:
Zojuist met mijn paardenschilderij begonnen, die lag nog in de kast!

Paardjes zijn altijd leuk! Ik heb er nog een heleboel liggen, maar nu ik die lading van Paintworks heb, ga ik denk ik niet snel, of uberhaupt niet meer, tijd steken in die 'slechtere' paintings.