[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:11

Gaaf die surprise..
Welkom Jiwa

Jeetje oOoKellyoOo is nogal wat zo.. Heb niet alle berichten van dit topic doorgelezen dus weet niet precies wat er met je is maar klinkt behoorlijk heftig zo..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:18

Leuk Krissis!
En inderdaad: welkom Jiwa!

Fijn dat je nu andere medicijnen hebt Kelly, hopelijk gaat het nu wat beter met je!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:31

Klinkt goed kelly hopenlijk ook het resultaat

Leuk idee die sigaret

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:43

YES Ik heb geslapen vanacht heerlijk wat doet een mens dat goed zeg, krijg je tenminste weer zin in alles !!!!!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:01

Goedenmorgen zal ik dan maar zeggen :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:21

Welkom nieuwe breisterren :)
Ik ga vandaag verder aan een tochthond voor m'n broertje, daarna een kol voor m'n schoonzus. En dat allemaal met wat tempo, het moet voor Sinterklaas afzijn.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:03

Zo je bent lekker bezig zo :D Ik schiet al een aardig eindje op met de sjaal voor mijn zoontje, daarna nog een muts voor me dochtertje en een muts voor hubbie.. Moet ook binnen afzienbare tijd af.. In ieder geval voor de "echte" kou komt ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:11

Ik ben zelf weer even aan het haken geslagen. Heb nog 3 paar babyslofjes die klaar moeten. Veel hoogzwangeren ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:58

Haken *\o/*

Ik ben ook vollop aan de haak.
Heb die zak voor de babysokjes nOG steeds niet :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:32

Toch maar even haak spamfoto's doen :)

Afbeelding
Dit word een plate, gewoon een lekker kleedje dat je er even bijpakt als je het koud hebt. Als je goed kijkt zie je katjes :)

En bij deze ook een muts die ik zag in de krant hier had ik hem voor de helft klaar :) :
Afbeelding

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:05

Leuk die muts :j
even een vraagje... Waar kopen jullie de haaknaalden?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:09

Bedankt ben trotser op mijn plate eigenlijk. Daar zit al een hele hele hele hoop werk in :p die muts was binnen avondje af die is nie zo moeilijk :)

Haak/brei naalden haal ik bij het handwerkhuisje hier in het dorp. Maar die hebben niet alle dikte dus ben ook op zoek naar een goed online webshop die beetje duidelijk is :p

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:19

Die vind ik inderdaad ook erg leuk hoor :j geloof ik graag dat daar een hele hoop werk in zit..

Ik ben ook even aan googlen geslagen hahaha..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:50

Ik zou ook graag leren haken, vind dat er zo knap uitzien altijd :D Alleen niemand in de omgeving die het me kan leren. Is het te doen om het vanaf plaatjes op internet te leren?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:01

Ik denk dat het met filmpjes die er te vinden zijn op het net wel moet lukken..
Er is ook een haaktopic ;) [UK] [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2 Daar zitten er vast wel die meer weten daarover.. Die zullen vast wel tips voor de beginnende haakster hebben ;) Voor mij is het alweer een heel aantal jaar geleden dus moet het eerst nog even zien wat ik er nog van weet en kan ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:03

Ik zal eens in dat topic gaan neuzen :)) Lijkt me echt leuk, heb hier op bokt ook al hele leuke dingen voorbij zien komen die gehaakt waren.

En even op youtube gaan neuzen dan. Even navragen of oma nog een verdwaalde haaknaald heeft liggen :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:07

bromfiets schreef:
Ik zal eens in dat topic gaan neuzen :)) Lijkt me echt leuk, heb hier op bokt ook al hele leuke dingen voorbij zien komen die gehaakt waren.

En even op youtube gaan neuzen dan. Even navragen of oma nog een verdwaalde haaknaald heeft liggen :D

Als je het vanaf internet wilt leren zou ik filmpjes zoeken van crochet geek. Toets dat maar eens in op youtube zo heb ik het ook geleerd en zie hier het resulaat :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:13

Oke, ga ik doen. Dank je voor de tip :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:16

Leuk die muts Annemieke!

Ik ga ook maar weer eens proberen een muts te haken na de kolsjaal breien.. tijdje terug geleerd, maar weer even kwijt. Moet wel weer op te pakken zijn, ik ben van plan m'n beanie-collectie uit te breiden, vooral met van die hangende exemplaren (beetje zoals de muts die jij aan het maken bent!)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:24

Als je nog iemand zoekt om te haken? Voor je (neem aan) bedrijfje :) meld ik me aan :)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:26

Heb je het tegen mij?
Ik heb geen haa/brei-bedrijfje, maar ik ben wel een grote colletie/verzameling mutsen. ;)
Dat plan is er wel ooit geweest met een andere bokker, maar helaas een beetje verwaterd. Ik zal je onthouden, wellicht een leuk idee voor de toekomst.

Mocht je het leuk vinden iets voor me te maken mag dat wel hoor... :D :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:12

bromfiets schreef:
Ik zou ook graag leren haken, vind dat er zo knap uitzien altijd :D Alleen niemand in de omgeving die het me kan leren. Is het te doen om het vanaf plaatjes op internet te leren?

Ik heb het me vorig jaar helemaal zelf geleerd. Ik kon alleen een lossen ketting haken. Veel filmpjes op youtube kijken, veel proberen. Nu kan ik alles haken, ook buitenlandse patronen.
Zo ben ik dat nu weer met breien aan het doen. Heb nu echt tig projecten liggen. Moet nu wat afmaken van mezelf en daarna mag ik pas weer wat anders doen. Dus eerst de slofjes, want die nood is het hoogste.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:25

Ik heb het breien ook zelf aangeleerd, alleen verkeerd om. Dus met ajour breien loop ik tegen de omslagen aan die niet uitkomen. Moet daar weer eens wat onderzoek voor doen, want ik vind ajour echt heel mooi.

Dus haken zal wss ook wel lukken als de filmpjes duidelijk zijn, maar daar moet ik wel even voor gaan zitten want het is wat uitgebreider dan breien denk ik :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:03

dat ziet er leuk uit
Heb laats een boek gekocht over haken daar staat het heel goed in uitgelegt, 300 haaktechnieken heet het geloof ik 7,95

Bromfiets als je wilt probeer ik het boek in te scannen met de ajour steek misschien dat het dan wat duidelijker is

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:13

Bromfiets: ajour in een heengaande naald is echt niet zo moeilijk! Draad naar voren halen, de volgende steek gewoon recht breien (of samenbreien/overhaling als het patroon dat aangeeft) en je hebt een omslag. Niets meer, niets minder. In de teruggaande naald brei je de omslag averecht. Ff oefenen met een prutslapje ;)