Winston is af!!! Slurf is alleen mislukt... Tose? Mijn vent heeft nu een rode scania met vanaf maandag deze Winston
Kayila
Geplaatst: 13-02-10 13:37
Hoi!
Zo heb nu even anderhalf uurtje omweer een begin te maken met winston. Vind alleen de slurf wel enorm lang in alle voorbeeldjes mischien die ik hem wel korter. Lache joh als die beestjes in de vrachtwagen!!
Ik had al bedacht mocht ik er wel goed in worden eens bij ziekenhuizen langs te gaa. Op de kinderafdeling voor na operaties is msichien leuk als de kids er dan eentje meekrijgen ofsa? Bij tandartsen als ze lief zijn geweest hihi my amigurumi's will take over the world! (ehm en we beginnen maar in een klein durpje in friesland )
Okki is af Morgen denk ik een foto, ga eerst carnavallen
Emori
Geplaatst: 13-02-10 13:46
hahaha super gamble! mijn winston is bijna af, moet zijn lichaamsdelen aan elkaar vastnaaien, en nog even witte wol halen voor oogjes...
Kayila
Geplaatst: 13-02-10 15:49
Zo ben verder als waar ik vorige keer was met winston. Heb stukken netjeser gewerkt nu maar toch hier en daar iest groffer dan het hoort...komt dat door oefenen goed? Tis mijn eerste beestje en zit nu wel goed met tellen dus maak hem gewoon wel af. De tweede word octopus denk ik en dan een pinguinnetje. Ik hoop dat ik ze elke keer netter kan maken.
Hadden jullie ook dat de eerste sommige kleinere gaatjes bevatte (dus zeg maar geen steken laten vallen maar iets grofer gehaakt)? en word dat per beestje minder (of worden ze mooier strak bedoel ik)
tis verslavend! Vind het gewoon jammer dat ik op koffie zou...baal... kan pas maandag verder....
Kayila: komt goed hoor, in het begin ben je vaak nog een beetje zoekende naar een fijne balans tussen strak/los haken en zijn je steken onregelmatig. Veel blijven oefenen, het wordt echt steeds beter en mooier
TE5
Geplaatst: 13-02-10 15:55
Klein vraagje: waarmee vullen jullie je beestjes? Dacht dat ik al ergens had gelezen dat mensen het doen met oude T-shirts, maar ik heb nou niet echt een stapel oude shirts staan
Ik denk dat ik die ronde patroontjes uit die hondenboekjes even helemaal ga uitschrijven. Die patronen uit 'Lieve diertjes' zelf haken zijn makkelijker dan die rondjes vind ik
Heb mn haaknaald, heb een 3,5 genomen, werd aanbevolen Single crochet en double crochet gedaan, vind de double makkelijker of ik kreeg gewoon wat meer handigheid er in. Maar wat zijn nou precies de single en double in het nederlands?
Weet ook al hoe het komt dat Winston zijn lijfje zo klein was. Toen ik bij de slurf aangekomen was stond er dat je halve vasten moest haken. Even snel op internet gekeken hoe dat moet. Bleek dat ik continue met halve vasten had gehaakt i.p.v. "gewone" vasten
Ik heb nog nooooooit gehaakt, ja zo'n ston armbandje maar dat lukt zelfs zonder haaknaald... en het geen hierboven heb ik mezelf aangeleerd via internet