[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 13:37

Goed bezig paxine! +:)+
Ik vind het met de kralen erg leuk.. is weer eens wat anders dan al die bling blingers ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:42

*\o/* Ik heb nu ook goudkleurige slotjes gevonden voor de armbanden type 4 :) Ze moeten snel binnenkomen, hoop dat ze de goede maat zijn!! :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:34

singasong schreef:
Leuk Simone! Ben benieuwd hoe jouw flesje er uit gaat zien. Als je een patroontje zoekt, gewoon even op 'netting' zoeken dan kom je vast wel iets tegen. Ik had het patroontje bij het flesje gekregen dus heb geen link voor je. Heb wel deze link, mss heb je er iets aan http://foto.jewel-art.nl/flesje.pdf

oh nu je het zegt volgens mij heb ik ze toen idd een keer voorbij zien komen op SF en kon je zo'n do het zelf pakketje bestellen toch. Bedankt voor de link!

__danielle__ schreef:
Ik vind die flesjes echt ontzettend leuk maar voel me zo'n na aper als ik daar nu ook aan ga beginnen haha. ben benieuwd hoe jouw flesje wordt Simone! iedereen heeft toch wel weer z'n eigen stijl:)
ik heb deze hele week niets in elkaar geflanst helaas... moet ook maar weer eens wat kralen bestellen want ben er haast doorheen :(

Ik voel me ook een beetje een na-aper maar ik ga proberen er iets origineels van te maken :) Maar kan even duren hoor voordat ik er echt eentje af heb hoor :P

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:57

Assepoetster schreef:
*\o/* Ik heb nu ook goudkleurige slotjes gevonden voor de armbanden type 4 :) Ze moeten snel binnenkomen, hoop dat ze de goede maat zijn!! :D

Klinkt ook heel erg leuk! Maar ik ga eerst voor de zilveren versie, anders houdt mijn paard geen staart meer over :D

Heb de haren trouwens vandaag opgestuurd en het geld overgemaakt hoor. Ben zó benieuwd! Ben op stal al reclame voor je aan het maken ;)

elinebakker

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:06

Hihi had 't gezien inderdaad. Hou je op de hoogte!

Heb trouwens ook een met een magneetslot in de maak, doe ik nu met lijm. Hoop dat het stevig genoeg is, doe normaal met naald en draad..
Heb ook weer voor een flink bedrag nieuwe onderdelen geshopt, can't wait haha!

Gave one-ear trouwens, helemaal vergeten. Vind die western stijl echt stoer, hout, riet en leer haha! :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:11

als je een frontriem maak hoe doe je die kralen dan aan het leer?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:42

deedee19 schreef:
als je een frontriem maak hoe doe je die kralen dan aan het leer?

Ik schat zo in dat die om dat metalen 'nietje' gaan wat door het leer zit? Maar kan het mis hebben.

Paxine, leuke oor-dingen ;)

Holly, op het kralenforum willen ze een gezamelijke inkoop doen vanuit Amerika. Doe jij daar aan mee? Heb al wel hele mooie cabochons voorbij zien komen :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:08

Kneupen Deedee :P

Effe spieken....
Oh FMG, ja dat is een leuke shop om zo eens rond te neuzen. Was het niet zo dat zij erg hoge verzendkosten hebben?
Nee heb ik niks aan, maar wel bedankt voor het roepen +:)+

Zitten er trouwens dingetjes bij waarvan jij denkt, die zou ik wel willen hebben, maar...doe toch maar niet

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:57

Vooral dat eerste frontriempje vind ik erg leuk :D
Heb hier nog de nodige kralen over van de rythm bead...bijpassende frontriem is eigenlijk dan best leuk...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:11

Juut schreef:
Vooral dat eerste frontriempje vind ik erg leuk :D
Heb hier nog de nodige kralen over van de rythm bead...bijpassende frontriem is eigenlijk dan best leuk...

Had je die Rhythmbeads hier al laten zien? Ben benieuwd hoe hij is geworden.

Mijn nieuwe site is bijna klaar *\o/*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:35

Nee, maar zonnetje schijnt nu dus camera gaat dadelijk mee. :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:06

singasong schreef:
Mijn nieuwe site is bijna klaar *\o/*

*\o/*

Gisteren was het hier inderdaad wel lekker zo met dat zonnetje Juut, maar hier is momenteel gewoon de lamp aan zo grijs dat het er buiten uit ziet -O-

Ik heb even een vraagje he. Sieraden die met wat luxere materialen zijn gemaakt, of veel tijd hebben gekost om te maken etc, onder welke categorie naam zou je die op de website kunnen plaatsen? Is dat bv categorie exclusief, of beter een andere naam?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:13

Holly, ik vind 'exclusief' wel een mooie benaming er voor.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:34

ik vind "exclusief" er ook een mooie benaming voor hoor. ik weet niet of je andere sieraden op je site hebt staan die je eventueel vaker zou kunnen maken en van deze "exclusieve" siarden maar 1.. dan kan je misschien ook "uniek" gebruiken..?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:39

Ik kan soms zo lekker twijfelen SS

Hoe is het met jouw cabjes?
Mijn "bloem" is nog niks verder als vorige keer. De pareltjes zijn op en nieuwe zijn nog onderweg.
De andere ben ik nog met omranden van de cabjes bezig. Gaat niet snel, heb weinig tijd, maar dat geeft niet want als ze omrand zijn heb ik een hele berg swarovski's nodig en die zijn ook onderweg nog.
Het grappige van dit soort sieraden maken vind ik dat je ergens begint en eigenlijk maar af moet wachten wat het gaat worden.

Danielle ja er staat ook andere sieraden op. Gaat zeg maar van simpel budget tot wat luxer en duurder.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:35

holly schreef:
Ik kan soms zo lekker twijfelen SS

Hoe is het met jouw cabjes?
Mijn "bloem" is nog niks verder als vorige keer. De pareltjes zijn op en nieuwe zijn nog onderweg.
De andere ben ik nog met omranden van de cabjes bezig. Gaat niet snel, heb weinig tijd, maar dat geeft niet want als ze omrand zijn heb ik een hele berg swarovski's nodig en die zijn ook onderweg nog.
Het grappige van dit soort sieraden maken vind ik dat je ergens begint en eigenlijk maar af moet wachten wat het gaat worden.

Danielle ja er staat ook andere sieraden op. Gaat zeg maar van simpel budget tot wat luxer en duurder.

Mijn cabjes liggen nog niets te doen. Heb inmiddels wel m'n kraaltjes binnen voor de zwart/wit/zilveren.

Die groen/zwarte armband moet ik wss uit gaan halen. Ik heb in een verkeerde draad zitten knippen en het leer zat er al tegen aan geplakt , wat een sukkel hè? :o

Wat ga je met de Swarovski's voor moois maken?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:59

Nou of het mooi wordt is nog maar de vraag haha.
Ze moeten iig rond die cabjes aan de ketting komen.

O auw, maar toch niet helemaal?
Kun je niet een cm het leer loshalen zodat je er tussen in kunt komen. Dan de draad opzoeken die los is, paar kraaltjes uithalen, draad naar onder steken, uiteindje aan nieuwe draad knopen, die paar kraaltjes weer terug, afknopen en weer vastplakken aan het leer?
Wow een heel stuk uit moeten halen zou ik toch ook niet blij van worden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:38

Foto is inmiddels gemaakt, morgen uploaden. Maar inmiddels is de rythmbead ook al weer gesneuveld. Ik had hem bij Ascot om gelaten tijdens het rijden, en hiep hoera; de draf ging wat meer ontspannen en leuk...zijn we bijna terug, zie ik ineens allemaal kraaltjes omlaag vallen }:0 Dus ikke op mn knieën het bospad over alles weer bij elkaar rapen, gelukkig waren er even geen wandelaars in de buurt :')
Nu is mijn vraag; wat voor een draad gebruiken jullie voor een rythmbead? Ik had nu waxkoort van 0.5 m. Was dus niet gebruiksproof

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:34

Juut schreef:
Foto is inmiddels gemaakt, morgen uploaden. Maar inmiddels is de rythmbead ook al weer gesneuveld. Ik had hem bij Ascot om gelaten tijdens het rijden, en hiep hoera; de draf ging wat meer ontspannen en leuk...zijn we bijna terug, zie ik ineens allemaal kraaltjes omlaag vallen }:0 Dus ikke op mn knieën het bospad over alles weer bij elkaar rapen, gelukkig waren er even geen wandelaars in de buurt :')
Nu is mijn vraag; wat voor een draad gebruiken jullie voor een rythmbead? Ik had nu waxkoort van 0.5 m. Was dus niet gebruiksproof

Ach wat sneu dat dat nu net onder het rijden moet gebeuren. Ik gebruik ook waxkoord alleen dan wat dikker 1,5 of 2 mm. Probeer op het knoopje wat je er in maakt eens wat lijm te doen, dan zou het wel moeten houden.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 12:24

Oh dat is zonde juut!
Hopen dat het nu beter blijft zitten met de tip van Singasong..

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:15

singasong schreef:
Juut schreef:

Ach wat sneu dat dat nu net onder het rijden moet gebeuren. Ik gebruik ook waxkoord alleen dan wat dikker 1,5 of 2 mm. Probeer op het knoopje wat je er in maakt eens wat lijm te doen, dan zou het wel moeten houden.

Lijm werkt inderdaad prima als 'beveiliging'. Blanke nagellak ook en dat werkt ook nog eens prima op knoopjes in elastiek!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:10

Oh 't kriebelt bij mij om ook zo'n rythymbead te maken, heb al allerlei leuke kraaltjes gezien. Moeten er persee belletjes aan hangen of is dat juist de hele functie ervan?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:39

Moderatoropmerking:
Het is in dit topic niet toegestaan te proberen spullen te verkopen. ook niet wanneer het restmateriaal is waar je zelf even niets meer mee kunt. Voor het verkopen van spullen hebben we [EA]. Gelieve dat daar ook voor te gebruiken. :)

Ook is het niet toegestaan hier een link te plaatsen naar een [EA] topic. Dat valt onder de noemer spammen. Je mag wel de link opnemen in je onderschrift.

Ik heb een aantal berichten verwijderd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:10

Assepoetster is het niet zo dat de belletjes een rustgevende functie hebben?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:13

Kan maar zo, klinkt wel logisch. Ik vind het principe alleen al leuk haha :+ Of weer een excuus om iets te maken.. _O-

Heb overigens een jasseron van 4,5 mm zilverkleurig, heeft iemand daar nog wat aan? (Sorry Mireille, maar om nou een topic op EA te openen voor één 'artikel'.. ? :+)