[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:50

Thnx pielapataan :D Merklappen in wat voor vorm dan ook zijn altijd leuk!
@xingridx Ik zit al bijna een jaar met een kale muur dus dat maakt ook niet meer uit :D
Overigens voorspelde mijn schoonzus dat ik 5 jaar met de hond bezig zou zijn, dus wat dat betreft :Y)
@Truf Ja, die is het! Blijft leuk! Heb jij 'em gemaakt of iemand anders?

Ik vind zelf dat je toch wel een beetje ziet dat ik per pagina heb gewerkt. Maar misschien is dat gewoon omdat ik dat weet. :+ Ik was er ook al een beetje bang voor maar ik werd gek van het heen en weer bladeren %) en maakte daardoor echt vervelende fouten. Bij een volgende ga ik dat toch weer anders proberen.

Zit net nog even op borduureenfoto.nl te pielen. Doe ik een van de panorama's (voor de tigste keer := ) is eindelijk de overgang in de blauwe lucht een beetje mooi - het werd telkens zo'n rechte lijn van donker naar licht en dat vond ik niet mooi. Maar, toch nog even wat andere foto's geprobeerd. Ga ik weer terug naar het panorama is die rechte lijn er weer :? Nou ja zeg! Was ik nou maar doorgegaan die ene keer dat dat goed was... Zo nog maar eens proberen...

Truf

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:01

@ spotless, mijn oma heeft die gemaakt, dat is me een nog even te groot project ;)

Kan eigenlijk niet zien dat je per pagina heb gewerkt en dat heen en weer bladeren is rot he, had er met die pup al erg last van. Nog even door oefenen, gaat het vast straks wel beter, kan van mezelf niet verwachten dat het nu al perfect gaat.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:06

Wat een mooie dingen zeg.
En ik vind het heel knap dat je zo ver kan doortellen, bij mij gaat dat vaak toch mis, al check ik het wel 5 keer.
Ik ben nog druk op zoek naar een foto en nog met de kerstkado's.
Ik kreeg laatst van iemand de site door van "Papilion fotoborduren".
Ik weet niet of die hier al bekend was? Het schijnt dat je daar ook je foto's kan laten bewerken of van meerdere foto's 1 patroon kan laten maken.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:21

@Truf Oefening baart kunst he :D
@merensje Ik kan ook niet zo ver doortellen zonder fouten :o en die site ga ik even checken :j Misschien wordt het toch nog de rozen dan.
Tjee zo'n panorama-telpatroon beslaat gewoon 104 pagina's... Kost me dus ook nog zowat een hele cartridge... hmmmm. :$ Hij is wel errug gaaf... Nog ff door twijfelen :+

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:24

Zo! Die zijn duur! Bij borduureenfoto.nl kost het patroon je maar 5 euro (en een cartridge dus voor een grote haha) en je krijgt het direct over de mail.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:54

Wat is iedereen weer fanatiek. Leuk :D

Aan zulke grote werken begin ik nog niet. :n

Maar ik las dat je kan zien als je per pagina werkt. Misschien een hele blonde vraag maar hoe dan? Zie je dan rechte lijnen ofzo?

Ik ben nu een patroon van deze site aan het borduren en het lijkt heel mooi te worden.
http://www.pic2pat.com/index.nl.html Die had ik hier in het topic gevonden. :j

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:26

Je kan inderdaad merken dat het borduurseizoen begonnen is :P

Ik heb mijn foto ook gratis met pic2pat.com gedaan. Maar die vormt maximum tot 75 kleuren om, terwijl borduureenfoto.nl meer kleuren aanneemt, nietwaar?

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 01:04

@ Nelleke_H
Ik zie een soort van lijnen in het werk idd. Ook op de foto die ik hier geplaatst heb. Maar zoals ik al zei kan dat ook suggestie zijn... Als jullie dat niet zien - des te beter :D

@ Pielepataan
Borduureenfoto.nl kan met maximaal 127 kleuren overweg. Je kunt kiezen uit DMC, Venus of Anchor garen. Het aantal kleuren wisselt dan ook. Als ik bijvoorbeeld de onderste panoramafoto van mijn eerdere bericht gebruik, afmeting 90 x 28, krijg ik met DMC 77 kleuren, met Venus 86 kleuren en met Anchor 70 kleuren. Aangezien mijn voorraad alleen bestaat uit DMC hou ik dat dus maar aan, anders wordt het toch wel erg :$ :$ :$

Mijn dochter gaat dit weekend even met de panoramafoto's aan de slag bij haar vader - daar zit een uitgeklede versie van photoshop op de computer...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 13:03

Ga zo achter de comp vandaan en lekker bij de houtkachel borduren, nadat ik afgewassen heb

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:15

Vorige winter ben ik dankzij bokt de hele winter aan het haken geweest -- [UK] Amigurumi (Haken)
Na een aantal zeer geslaagde creaties, ben ik er nu klaar mee.
Een paar weken geleden kwam ik dit topic. Na het even te hebben doorgespit heb ik helemaal zin gekregen in borduren. Gevolg: onder de kerstboom ligt een mooi borduurpakketje op mij te wachten. Ik kan niet wachten!!!
Ik sluit me hierbij dus ook aan in dit topic :D (als jullie mij er tenminste bij willen hebben...) :+

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:31

HelgaV schreef:
Ik sluit me hierbij dus ook aan in dit topic :D (als jullie mij er tenminste bij willen hebben...) :+

Tuurlijk - iedereen is welkom, wat mij betreft wel in ieder geval ;)
pic2pat kende ik nog niet - zeker overheen gelezen...
Voor mijn grote project is ie minder geschikt - max. breedte is 60 en ik wil 80 of 90 breed.

Kennen jullie deze al? Kan zó op je PC. Mijn krakkemikkige laptopje kan dit helaas niet aan -O-

In afwachting van de door mijn dochter bewerkte foto ben ik inmiddels begonnen aan de vlinder op de bloem zonder achtergrond die ik eerder al plaatste. Schiet ook al weer lekker op. :Y) Hopelijk gaat het over niet al te lange tijd een stuk minder snel; maandag moet ik voor een 2e sollicitatiegesprek. Ben de enig overgebleven kandidaat dus dat geeft burger moed.

De hond heb ik vanmiddag ingelijst. 1e keer dat ik dat zelf heb gedaan dus dat was wel ff puzzelen.

Afbeelding

Afbeelding

Scheelt niet alles, zoals ze hier in Friesland zeggen.

Hoe is het met jullie projecten?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:35

Helga welkom hoor!

Spotless, hij is leuk geworden zeg!

Hier gaat ie lekker, nu met dit weer lekker bezig, jammer dat ik ook nog moet werken af en toe :+
heb al bijna de eerste provincie af, leuk ook dat je heel gericht bezig bent met de verschillende figuurtjes, dan zie je snel vorderingen :j

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:40

Ik heb nu bijna alle 3 de geboortetegels af. En heb bijna alles binnen voor mijn volgende project. Een foto van mijn paard. Dat heb ik via borduur een foto laten doen. 84 kleuren en 108x159 kruisjes groot. :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:03

Hoe gaat het met iedereens projecten? Hier ligt het na de kerstkaarten een beetje stil, moet eerst mijn stageverslag verbeteren en dan pas weer verder (afspraak met mezelf :P ).
Heb er gelukkig aan gedacht om een foto te maken voor ik de kaarten op heb gestuurd:
Afbeelding

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:47

Leuke kerst kaarten.
Ik ben inmiddels klaar met mijn drie geboortetegels.
Bijna 2,5 jaar over gedaan. In de zomer borduur ik bijna niets.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn volgend project

Afbeelding

Helaas moet je je hoofd een beetje draaien :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 09:14

Wow 3 in 1x dan ben je wel even bezig. Ik wil straks eerst even afwassen, boodschappen halen. Houtkachel aan en dan weer verder met mijnzeilboten te borduren

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:19

Klopt. Ben begonnen zodra ik wist dat ze er drie zou krijgen.
Dat wat met ong. 10 weken.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:26

Een 3ling! Dan ben je inderdaad wel even bezig! Leuk gedaan!
Ik zal binnenkort ook weer wat van mijn werkje plaatsen, ben druk bezig elke dag.. :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:42

Na een tijdje niks te hebben gedaan, ben ik gister in de auto weer begonnen. :)
Ik ben bijna klaar met de rendieren, en dan de achtergrond nog en dan klaar :D Dan zal ik wel een foto maken :j

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:39

Ik ben bijna elke dag bezig geweest aan mijn borduurwerk en dan lijkt het nog haast niet op te schieten :( :P
Soms word ik dan ook bijna gek van al die kleine uiteenliggende puntjes die ik moet maken.
Bijna al de gedeeltes met de kleuren die ik reeds had, zijn nu gedaan, dus ik wacht nog steeds vol spanning op mijn bestelling garen uit Spanje.
Die man zei dat het wel 3 weken kon duren. We zijn nu een dikke 2 weken verder, dus hopelijk arriveren ze ergens volgende week.

Zo was het na 5 dagen borduren:
http://img141.imageshack.us/img141/4717/naamlooszee.jpg

En zo is het nu... na 31 dagen:
Afbeelding

Ik kan niet wachten om straks de gezichten te vervolledigen :D

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:06

Hallo allemaal, ik kom ook weer eens om de hoek kijken ;)

@ Truf Wat leuk zijn die kaarten, zeg! Zó simpel maar je moet er maar op komen :j
@ Bora Geboortetegels zijn ook erg leuk, Pooh is altijd schattig
@ pielepataan Het wordt al echt wat, vind ik +:)+ Erg irritant dat je nog steeds op je bestelling zit te wachten (ook al had die man dat wel gezegd :+ )

Ik ben inmiddels zo ver:
Afbeelding

En van wat dichterbij
Afbeelding

Maar binnenkort gaat het niet zo snel meer -O- want ik ga 10 januari weer full-time aan het werk *\o/*

Bij http://www.borduureenfoto.nl kan op je een gegeven moment de stof kiezen en dan is er een optie "Aïda 10 kruisjes p cm". Ik kan dat dus nergens vinden :\ het fijnste wat ik heb kunnen vinden is 7,2 kruisje p cm. Iemand van jullie nog een idee?

Heb trouwens een adresje gevonden waar de DMC maar 0,37 per streng kost (hier in de winkel 1,30! - onbegrijpelijk). Ze hebben geen site maar adverteren wel soms via marktplaats. Ze verkopen ook paketten en stof en ik heb er nu 2x wat besteld en krijg snel en netjes geleverd. E-mail: f.wallen1@chello.nl

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:43

wat een mooie kleuren, spotless!

En je ziet echt wel vorderingen hoor, pielepataan! Het heeft ook wel wat vind ik, dat je die vlakken steeds meer opgevuld ziet raken!

Hier schiet het niet erg op..er sluipen af en toe stomme foutjes in en das niet de bedoeling :+ zal dit weekend eens foto's maken van de vorderingen, heb de eerste provincie zo goed als af en de komende 3 dagen vrij,dus lekker de tijd :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:05

@ spotless hier heb ik ook mijn garen besteld voor mijn nieuwe uitdaging.

Mijn nieuwe uitdaging: (mijn paard)

Afbeelding

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:40

Wat zie ik weer mooie werken voorbij komen. Mijn eigen werk ligt alweer even stil. Heb elke keer ruzie met mijn draad. ;)

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:36

samantha5 schreef:
Heb elke keer ruzie met mijn draad. ;)

Haha, heb ik ook vaak :P Als er knoopjes in komen, krijg ik ze er gelukkig altijd uit.
Maar wat ik zo raar vind, is dat er gemakkelijker knoopjes vormen bij de donkere kleuren draad...
Nouja, bijgeloof zeker :D