[GAME] Ieder een gedicht bij het woord. Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: [GAME] Ieder een gedicht bij het woord. Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:02

Ik heb misschien een idee... :)
Ligt er aan of jullie er mee inwillen stemmen.
Voor sommige ( jongeren, of mensen met een niveau lager) kunnen niet/nooit op tegen mensen die bijvoorbeeld perfect engels kunnen schrijven, en daarmee dus hogere punten haalt.
Daardoor leek het mij wel wat, dat hoevaak je gewonnen hebt, dat je een * achter je naam krijgt. De aantal sterretjes achter je naam bepaald je niveau dus.
Voor mensen met minder sterretjes ( 0 t/m 3 bijvoorbeeld ) dat die dan in een nieuw geopend topic gaan, en daar met andere van een niveau lager dichten. Zo is de kans groter dat je ook een keer wint, en is het voor sommige misschien ook leuker? :) Mocht je daar veel sterretjes hebben, kun je altijd nog in dit topic plaatsvinden lijkt mij?

Misschien speek ik alleen voor me zelf hoor. Corrigeer me maar als ik verkeerd zit :)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:06

Ik vind het een goed idee! Zo wordt het misschien wat leuker voor iedereen..wat mij betreft prima dus (maar ik kom pas net om het hoekje kijken ;))!

Edit : probleem daarbij is wel dat iedereen uiteindelijk doorstroomt naar het 'hoge' niveau..omdat er elke keer iemand doorstroomt naar 'boven' en er vanaf dat 'hoge' niveau niemand uitstroomt..en iedereen uiteindelijk dus weer bij elkaar in zit..? Misschien is hier een constructie voor te verzinnen?

Edit: bijvoorbeeld door alle gedichten een plaatsing te geven en diegene die 3 keer onderaan is geplaatst weer naar het lagere niveau gaat?

Edit: We kunnen ook eenzelfde topic openen voor alleen maar Engelse gedichten en deze alleen Nederlands?

Edit: Ach ik roep maar wat ;)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:38

Maar Engelse gedichten zijn toch niet beter dan Nederlandse? Daar hoeft wat mij betreft geen verschil in te komen..
Ik vind het opzich dan wel weer wat om met 2 topic te werken. Alleen ben ik bang dat er dan wel weinig inzendingen zijn voor 1 topic?

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:46

Het werd wel aangehaald door giolli..
Maar dat is idd wat ik me ook nog afvroeg..of er genoeg over zou blijven..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:54

Hm dat is waar, maar ik vind dat je opzich niet afgestraft mag worden op welke taal je schrijft?
Ik kan niet goed in het Nederlands schrijven, maar mijn Engels is ook niet perfect. Het klinkt bij mij alleen wat vloeiender in Engels.
Naar mijn mening kan een Nederlands gedicht net zo goed zijn als een Engels gedicht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:56

Als we met twee topics gaan werken dan kan dat beter op leeftijd worden gesplitst dan op taal vind ik

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:03

Hm dan is dat sterretjes-systeem misschien wel wat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:19

Misschien iets als.. 1-5 keer gewonnen = 1 ster, 5-10 keer gewonnen = 2 sterren, 10+keer gewonnen = 3 sterren... of iets dergelijks?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:21

Hm ja, en dat je dan naar het andere topic kan..
Maar op een gegeven moment komt iedereen weer in het 'hogere' topic..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:33

Of gewoon 1 topic tot (of t/m) 16 jaar en eentje vanaf 16 jaar bijvoorbeeld?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:34

Mijn nummer 2
(verveel me weer :Y) )

Hello stranger

Hello stranger, look at me
Hello stranger, it's you I see
You look familiar
Your eyes try to speak
Your eyes are unique
I know who you are

I've admired you
from afar, it's true
You are my prince
or so it seems
from within my dreams
Together ever since..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:46

ik verwacht dat er niet veel mensen over blijven als we 2 topic's maken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:19

Het gaat ook niet om het engelse of nederlandse.. Het gaat gewoon om de niveau's.
En om het feit dat sommige mensen nu nooit de kans hebben om te winnen :) En ja hoor :D Misschien spreek ik wel alleen voor me zelf :D Dat zou zomaar kunnen! Maar eenmaal als het er is zien we toch wel weer verder? Dan kan het altijd nog anders.....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:20

Zal ik er gewoon maar een aanmaken ( ieder een gedicht bij een woord tot 3 sterretjes? )
Dan heb je gewoon 1 x winnen ( 1e plaats dus. 2e of derde maakt niet uit, dat is dus ook geen sterretje. ) is dus 1 *

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:22

Moet je dan wel even bij een mod aanvragen denk ik

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:47

denk het ook. Maar mij lijkt het niet echt een goed idee. Je krijgt dan een wat vaster groepje, aangezien je alleen naar het volgende topic kunt als je 3 sterretjes hebt. Dan heb je dat bokkers die nieuw zijn maar wel goed kunnen dichten in dat topic komen, dan winnen, en vervolgens hebben degene die daar zijn met minder goede gedichten nog geen kans. En bovendien heeft ieder zijn eigen smaak, dus is er niet echt een 'winnaar' naar mijn idee.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:04

Het lijkt mij geen goed idee hoor. Ik wil gewoon met goede mensen mee kunnen dichten, en ik wil me niet als een loser voelen.
Zo lijkt er een scheiding te komen met: beginners en gevorderden. Nee, met dit topic kan ik me mooi peilen.

Het is net wat de "jury" vind, van de stijl enzo. Zo hou ik niet van engelse gedichten in het algemeen, en trekt nederlands mij meer. Per persoon verschillend dus.

En wie bepaald dat iemand echt een hele goede dichter is?
Het is de smaak van iemand. Je vind het mooi of niet, dus een 2e topic lijkt me echt overbodig. En het nodigd mij niet meer uit om dan te gaan dichten.
Geen goed idee.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:07

Giolli schreef:
Voor sommige ( jongeren, of mensen met een niveau lager) kunnen niet/nooit op tegen mensen die bijvoorbeeld perfect engels kunnen schrijven, en daarmee dus hogere punten haalt.
Daardoor leek het mij wel wat, dat hoevaak je gewonnen hebt, dat je een * achter je naam krijgt. De aantal sterretjes achter je naam bepaald je niveau dus.
Voor mensen met minder sterretjes ( 0 t/m 3 bijvoorbeeld ) dat die dan in een nieuw geopend topic gaan, en daar met andere van een niveau lager dichten. Zo is de kans groter dat je ook een keer wint, en is het voor sommige misschien ook leuker? :) Mocht je daar veel sterretjes hebben, kun je altijd nog in dit topic plaatsvinden lijkt mij?

Misschien speek ik alleen voor me zelf hoor. Corrigeer me maar als ik verkeerd zit :)

welke mensen? sorry, voel me beetje aangevallen hierdoor.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:13

Ik ben eigenlijk wel voor, want heb ook nog maar 2 x gewonnen ofzo. :o En jullie zijn gewoon veel beter :o
(sorry dat ik opeens weer binnen kom vallen)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:15

Jester_LeX schreef:
Ik ben eigenlijk wel voor, want heb ook nog maar 2 x gewonnen ofzo. :o En jullie zijn gewoon veel beter :o
(sorry dat ik opeens weer binnen kom vallen)

ik krijg van jou gedichten vaak betere inspiratie := *compliment ;) *

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:16

Giolli schreef:

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, maar zou het ook wel leuk vinden in dit topic te blijven. Ook al heb ik nog nooit iets gewonnen. :+

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:18

Het is juist gezellig in dit topic.
Gaat toch niet om het winnen!
Gewoon leuk gedichtjes schrijven met als extra'tje winnen. Zo bekijk ik het.
Natuurlijk kan ik niet tegen jullie gedichten op, maar het is altijd leuk om te kijken en vergelijken. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:38

VERAx schreef:
Het is juist gezellig in dit topic.
Gaat toch niet om het winnen!
Gewoon leuk gedichtjes schrijven met als extra'tje winnen.
Zo bekijk ik het.
Natuurlijk kan ik niet tegen jullie gedichten op, maar het is altijd leuk om te kijken en vergelijken. :)

AMEN :j

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:48

Ik weet nog een ander leuk systeem:
Ladderranking

De bedoeling van dit concept is dat mensen tegen elkaar strijden om zo hoog mogelijk in de ladder te komen staan! Die gene die bovenaan staat strijdt tegen de nummer 2 voor behoudt plaats 1 of dat je zakt op de ladder! Elke week kom je tegen een andere deelnemer die wel of niet gestegen of gedaald is.

Deelnemer1-deelnemer2 winnaar gaat naar 1 en verliezer naar 4
Deelnemer3-deelnemer4 winnaar gaat naar 2 en verliezer naar 6
Deelnemer5-deelnemer6 winnaar gaat naar 3 verliezer naar 8
Deelnemer7 –deelnemer8 winnaar gaat naar 5 verliezer naar 10
Deelnemer9-deelnemer10 winnaar gaat naar 7 verliezer naar 12
Deelnemer11-deelnemer12 winnaar gaat naar 9 verliezer naar 14
Deelnemer13-deelnemer14 winnaar gaat naar 11 verliezer naar 16
Deelnemer15-deelnemer16 winnaar gaat naar 13 verliezer naar18
deelnemer17-deelnemer18 winnaar gaat naar 15 verliezer naar 20
Deelnemer19-Deelnemer20 winnaar gaat naar 17 verliezer naar 22
Deelnemer21-Deelnemer22 winnaar gaat naar 19 verliezer naar 21

Iedereen jureert elke week. Iedereen beoordeelt elk koppel door aan te geven wie 'wint' en wie 'verliest'. Bij een gelijk aantal stemmen wint de uitdager dus die gene die de laagste ranking heeft.
Het is dus moeilijker om 1 te blijven dan het te worden. We kunnen al dan niet met commentaar werken.

Iedereen kan altijd in of uitstappen. Het is wel handig om dit tijdig te laten weten, want het is vervelend als de nieuwe rank al is opgemaakt. Dit geeft een hoop extra werk.. Vervalt een deelnemer dan stijgt de rest automatisch naar boven. Nieuwe deelnemers beginnen altijd onderaan de ladder!

Met deze opzet komt er nooit een winnaar uit, alleen een top plaats die verdedigt dient te worden.

De instuurdag kunnen we op (een) vaste dag(en) stellen, dus bijvoorbeeld insturen tussen vrijdag en zondag, de uitslag bijvoorbeeld geven op donderdag. Dan wordt ook het schema aangepast. Dit kan dan gedaan worden door b.v.b. diegene die op nr. 1 staat, of we kunnen een vast schema maken waarin iedereen om de beurt het nieuwe schema moet opmaken.

Als mensen door omstandigheden niet in staat zijn om een gedicht in te sturen dan verliest de persoon automatisch zijn strijd en zakt dus twee plaatsen. Als beide personen van 1 strijd-koppel niet in staat zijn om in te sturen, dan zakken beide drie plaatsen naar beneden en stijgen dus andere mensen naar boven (maximaal drie)

Als een strijder vier keer achter elkaar niet instuurt dan wordt deze persoon uit het spel genomen ongeacht de reden hiervoor; het is niet leuk om een gedicht te schrijven zonder een tegenstander.

Bij dit systeem moet alleen nog wel even nagedacht worden over het volgende: Wat doen we als er een oneven aantal is?

Idee duidelijk?
Goed idee?
Laatst bijgewerkt door seabiscuitje op 15-03-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:50

Goed idee! lijkt me leuk!