[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janique

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:01

Ik vind hem prachtig Bloos! De snuit is erg mooi uitgewerkt : €60,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:22

edelweis1:

erg mooi werkje! Knap dat je zo met acrylverf kan werken! Jammer dat hij maar op a4 is.
60 euro.

edelweis1

mooi werkje, maar ik heb wel het idee, dat hij een beetje is afgeraffeld. Hij komt wat vlugjes over. Ook mis ik het tweede oor.
30 euro.

mariskaatjuh

leuk werkje. Je hebt de diepe en schaduw mooi aangegeven! Ik mis een beetje de haarstructuur.
25 euro.

Cyntje

Supergaaf werkje! Hele mooie blik! Mooie haarstructuur ook!
60 euro.

janique

wat heb jij toch altijd zon super werkjes he!
Ik vind hem persoonlijk wel een kleine kaak hebben, en een erg lang hoofd.
Ook lijkt de frontriem bijna tegen het oor aan te lopen.
75 euro. Zeker!

Lunas

Mooi werkje! Naar mijn idée lopen de manen een beetje raar?
Ook vind ik het oog een beetje een aparte uitstraling.
Wat janique ook al zei, de snuit is echt súper gaaf uitgewerkt! Net een foto!
70 euro.

weer een werkje van mij:
Afbeelding

Afbeelding

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:45

Het is al lang geleden dat ik nog eens in dit topic gekeken heb maar ben wel een beetje verbaasd, wat is het niveau omhoog gegaan hier. Echt de ene na de andere heel mooie tekeningen/schilderijen. Heel erg knap allemaal Ja In het eerste deel van dit topic kwam je ontzettend veel 'oefen eerst nog maar even door'-tekeningen tegen maar nu Bloos! OK dan! Ik heb nu wel alleen maar de laatste 6 paginas bekeken maar ik ben zo goed als geen enkele tekening tegengekomen die ik op minder dan 50 euro zou waarderen (is nu zwaar jaloers Clown Haha!)

Mijn laatste tekening: Derwent coloursoft op a4 fotokarton.
Het is mijn eerste geheel kleurpotlood tekening en eigenlijk is deze zwaar mislukt. Ik heb nog veel te oefenen met kleur maar ik ben ervan overtuigt dat ik het wel ooit onder de knie krijg, vraag is alleen wanneer Tong uitsteken
Ben toch benieuwd vandaar dat ik ze toch plaats:
Afbeelding

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:14

He!
Ik ga vanavond wel taxeren, als ik wat meer tijd heb:)

Hier is mijn tekening, a4 formaat, 190 gr/m2 papier met hoofdzakelijk HB en 4B potlood.
De krassen op de hals zijn inmiddels weggewerkt en er zit wat blaus in het oog, wat je niet in het echt ziet ^^

Afbeelding

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:37

Ben vreselijk slecht in texeren maargoed:

mariskaatjuh: €15,-
Cyntje: €35,- Aangezien hij toch wat klein is..
janique: Zeker over de €50,-! (groot en gewoon echt super prachtig!)
Lunas: Tussen de €40,- en €50,- denk ik!
astridjhu: €15,- (hij is op A4 toch?)
Utan: €40,-
_Jennifer_: €40/45,-

Mijn tekening:

Op A4 papier, potlood, heeft me zo'n 10 uur gekost..

Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:57

Utan schreef:
Het is al lang geleden dat ik nog eens in dit topic gekeken heb maar ben wel een beetje verbaasd, wat is het niveau omhoog gegaan hier. Echt de ene na de andere heel mooie tekeningen/schilderijen. Heel erg knap allemaal Ja In het eerste deel van dit topic kwam je ontzettend veel 'oefen eerst nog maar even door'-tekeningen tegen maar nu Bloos! OK dan! Ik heb nu wel alleen maar de laatste 6 paginas bekeken maar ik ben zo goed als geen enkele tekening tegengekomen die ik op minder dan 50 euro zou waarderen (is nu zwaar jaloers Clown Haha!)

toch is het jammer dat menig tekenaar nog veel te laag wordt getaxeerd...
dit is al een paar keer gezegd maar er zijn maar weinig mensen die hier serieus naar luisteren...

dus hier nogmaals:
taxeer aub op:
- materiaal,
- tijd
- positie
- resultaat
- etc etc
en aub niet alleen maar op "oh die is mooi" of "nee ik hou niet van honden, alleen maar van paarden"

denk dus eens aan het geld wat de tekenaar erin stopt om het resultaat eruit tehalen...

thank you all!!!

ps: we zijn idd met zn allen qua niveau gestegen utan, das idd waar Haha!
en daar zijn we maar wat trots op toch??

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:32

Sorry..
Maar ik heb geen idee wat je nou voor zo'n tekening moet vragen en nog kan krijgen ook.. No Cheer

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:34

oh bedoelde het niet persoonlijk naar jou hoor... maar een paar maanden terug werd er zo belachelijk laag getaxeerd...
tekeningen die minimaal 50 euro waard waren werden op 15 euro getaxeerd ect etc...
dus op die manier bedoelde ik dat een beetje...

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:37

Alleen al de uren werk die je eraan hebt besteed zou wel €30,- waard zijn, dan de rest er eigenlijk nog bij..
tja, dan wordt er idd laag getaxeerd als je alleen al naar de tijd die erin zit kijkt..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:09

Ik zal hoofdzakelijk meningen geven, ik probeer te taxeren, maar hecht er ajb niet te veel waarde aan ..

@mariskatjuhh: mooi gedaan, het oog en schaduwen enzo! persoonlijk vind ik het halster niet kloppen in vergelijking tot de rest die wat minder schaduw etc. heeft. Zo'n 35 euro?
@cintje: de kleuren die je gebruikt heb vind ik erg leuk, 40 euro
@janique: vind 'm erg mooi! meer dan 75 iig
@lunas: heel veel details, erg mooi! 55 euro
@astridjuh: mooi, die bloem heeft ook echt zo'n bloemen-structuur. 40 euro
@utan: ook erg leuk Tong uitsteken vooral een beetje het illustratie effect (of zo iets, daar doet het me aan denken) 40
@_lucy_: De ogen zijn echt mooi gedaan! 40

nogmaals, niet te veel waarde hechten aan mijn taxeringen Bloos

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:50

_lucy_ schreef:
Alleen al de uren werk die je eraan hebt besteed zou wel €30,- waard zijn, dan de rest er eigenlijk nog bij..
tja, dan wordt er idd laag getaxeerd als je alleen al naar de tijd die erin zit kijkt..

Ik ben het er helemaal mee eens dat er soms wel heel erg laag getaxeerd wordt(zal het zelf ook heus gedaan hebben), maar wou er even aan toevoegen dat " alleen al het aantal uren" ook niet altijd werkt.
Als iemand 20 uur aan een portret werkt, maar de gelijkenis is er totaal niet/verhoudingen kloppen niet, dan taxeer ik lager dan de 20 uur werk die erin zitten.
Is de gelijkenis er wel en goed, dan taxeer ik de 20 uur plus meer.

(Zou het trouwens ook handig vinden als er hier foto's/links bij kwamen als er nagetekend was, nu ik erover nadenk Knipoog )

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 21:57

hmmm misschien in een link maar niet de voorbeeldfoto, dat zou het topic er niet overzichtelijker op maken. Vaak zijn er al topics op UK of CB gemaakt met daarin de betreffende foto waardoor je (vaak) al weet van welke foto iets is nagemaakt, tenminste... nu spreek ik voor mezelf Bloos

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:16

Hier weer een aantal taxaties van mijn kant:

mariskaaatjuh: Leuk gemaakt, je ziet niet vaak bonte paarden hier! Probeer het niet een te vegerig geheel te maken, nu neigt het lichtjes die kant uit. €15
Cyntje: Erg leuk! Achtergrond is ook lekker rustig bij je kleuren. Probeer het neusje niet te grof te laten worden. €30
janique: Mooi met die hals zo! Ik vind het wel een groot contrast met deze kleur achtergrond, misschien omdat de flits ook wat weerkaatst nu. Verder erg mooi geschilderd. €80
Lunas: Mooie compositie! Ik vind de hals alleen wel erg licht worden, maar dat zal vast je bedoeling zijn! €60
astridjuh: Leuke afwisseling! Probeer wel iets meer tijd te besteden aan je foto, want nu lijkt de 1e wat onscherp. €15
Utan: Probeer het niet te veel met vlakken te maken, ik dacht in 1e instantie dat het een computertekening was, als je iets mengt, komt het meestal net iets realistischer over. €20
Jennifer: Mooi! Fijne uitstraling heb je neergezet! €35
_lucy_: Knap gemaakt, mooi egaal met je schaduwen. Jammer van het niet afgewerkte stukje oor. €35

Hoop het een beetje goed ingeschat te hebben, ik vond het moeilijk, de bovenstaande werken zijn allemaal van mooie kwaliteit!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:32

Lontje schreef:
hmmm misschien in een link maar niet de voorbeeldfoto, dat zou het topic er niet overzichtelijker op maken. Vaak zijn er al topics op UK of CB gemaakt met daarin de betreffende foto waardoor je (vaak) al weet van welke foto iets is nagemaakt, tenminste... nu spreek ik voor mezelf Bloos

ja en toch teken ik van foto's na, maar geef er altijd mn eigen draai aan...
dus dan zou de tekening niet genoeg lijken op de foto zeg maar...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:48

ok mn nieuwste tekening is af!!
heeft ff geduurd, maar ben nu wel tevreden, alleen het voor ons rechter oog had beter gekunt, maar daar ga ik nu niet meer aan prutsen Haha!

meet Mr. Lion
Afbeelding

ok foto is aangepast, beter krijg ik hem niet, dus de mensen die hierop niet kunnen taxeren, helaas het is niet anders, dus maakt niet uit... Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoli op 22-01-08 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 11:54

sexy_back schreef:
maar ja iedereen is bekend met die verslechtering van foto's toch?

Ja maar.... deze foto is wel heel erg slecht!!
In een fotobewerkingsprogramma kun je dit soort foto's qua belichting best nog aanpassen zodanig dat hij wel acceptabel wordt (= zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid). Aan de hand van een foto als deze zou ik het werk niet taxeren.

sexy_back schreef:
ja en toch teken ik van foto's na, maar geef er altijd mn eigen draai aan...
dus dan zou de tekening niet genoeg lijken op de foto zeg maar...

Dat geeft toch niks? Tenzij je een opdracht gekregen hebt van iemand om zijn/haar dier te tekenen. Dan moet het dier op de tekening wel lijken op het dier wat ze vastgelegd wilden hebben Knipoog al dan niet aan de hand van 1 of meerdere foto's Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:07

Taxeer later bij (maar loop geloof ik niet zo heeeel veel achter?)
Afbeelding
Pastelpotlood op A3 van deze foto van smeetjoew.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:29

wow! highwaykind, ik vind m echt supermooi! ik denk ongeveer 50 euro?

en wat vinden jullie van deze?
Afbeelding
met pastelkrijt op een doekdinggeval (of hoe dat ook heet Tong uitsteken ) ongeveer 50x50cm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:47

_lucy_ schreef:
Ben vreselijk slecht in texeren maargoed:

mariskaatjuh: €15,-
Cyntje: €35,- Aangezien hij toch wat klein is..
janique: Zeker over de €50,-! (groot en gewoon echt super prachtig!)
Lunas: Tussen de €40,- en €50,- denk ik!
astridjhu: €15,- (hij is op A4 toch?)
Utan: €40,-
_Jennifer_: €40/45,-

Mijn tekening:

Op A4 papier, potlood, heeft me zo'n 10 uur gekost..

http://i38.photobucket.com/albums/e129/ ... nov07c.png

hij is op a3 Haha!

allemaal nieuwe tekeningen hier Haha!
gaat ze binnekort taxeren Ja Haha!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:14

Ik heb even een vraagje voor jullie.
Ik mag namelijk folders neerleggen in het café van de ouders van mijn vriend.
Nu heb ik dus een folder gemaakt en aan mijn vader laten zien.
Echter vond hij mijn prijzen veel te laag.
Ik vraag 15 euro voor grafiet op A4 en 20 euro voor kleurpotlood op A4.
Wat zouden jullie reëel vinden voor mijn tekeningen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:44

Evelijn_ schreef:
Ik heb even een vraagje voor jullie.
Ik mag namelijk folders neerleggen in het café van de ouders van mijn vriend.
Nu heb ik dus een folder gemaakt en aan mijn vader laten zien.
Echter vond hij mijn prijzen veel te laag.
Ik vraag 15 euro voor grafiet op A4 en 20 euro voor kleurpotlood op A4.
Wat zouden jullie reëel vinden voor mijn tekeningen?

Ik heb dezelfde vraag Lachen

Voor jou Eef, vind ik het wel wat aan de lage kant. Van mij mag je wel wat omhoog hoor, je moet ook aan de uren denken enzo Knipoog
Maar voor de rest had ik het al gezegd.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:08

Eef, ik zou je prijzen wel iets omhoog doen als ik jou was. Al is het eerst maar met vijf euro meer, vind dit wel erg laag. Bij veel vraag kun je altijd nog weer wat omhoog! Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:15

sexy_back: Mooi! Jammer dat de tekening op een raar moment stopt links! Rechts zitten volgens mij ook wat vlekjes, zonde dat je dat dan niet even weghaalt! €30
HWK: Prachtig! De foto van Smeetjoew was al heel mooi, maar jou uitwerking is minstens net zo mooi. Mooie achtergrond kleur erbij, die vult de halsband weer mooi aan. Verhoudingen zijn erg goed, €150 minstens!
welshjesgek: Is je foto scherp? Ik vind dat er nu wat weinig vorm in lijkt te zitten, probeer nog meer met schaduw en je verschillende kleuren te werken. Je bent goed op weg! Probeer ook iets meer met compositie te spelen, dit is wat centraal en de achtergrond maakt het ook niet heel 'spannend'. €10

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:45

astridjhu: erg mooi gedaan, maar ik denk dat het niet snel bij iemand in de kamer zal hangen. Dit omdat er geen achtergrond bijzit. Heel erg jammer want je hebt supermooi met schaduwen gewerkt. Ik denk €10,-

Utan: ik vind hem wél erg mooi. Kan me er weinig bij voorstellen dat je hem niet goed gelukt vind eigenlijk. €40,-

Jennifer: Erg mooie compositie, alles klopt en tot in de details is alles verwerkt. Ook rond de €40,-

Lucy: Moeilijk te taxeren zo'n tekening. Hij lijkt hij goed en is mooi gemaakt. Mooie stijl heb je, heel simpel en licht waardoor het meteen duidelijk is en rust uitstraalt. Ik heb echt geen idee wat je hiervoor zou kunnen vragen, maar ik denk zeker €30,-

highwaykind: werkelijk geweldig! Echt een tekening waar ik uren naar zou kunnen kijken om weer een nieuw haartje of een nieuwe kleur te ontdekken. Mooi natuurgetrouw en verrassende kleuren gebruikt. Ik zou er niet minder dan €100 voor vragen als ik jou was Knipoog

welshjesgek: Leuke tekening, vrolijk kleurgebruik. Ik vind het echter niet heel erg bijzonder, doordat er weinig kleur in je tekening zit en het hierdoor allemaal wat plat wordt. €8,-

Hier mijn schilderij:
Afbeelding
Ik ben er nog niet helemaal zeker over, maar ik denk dat ik het stukje schaduw bij de halsaanzet nog verander, het ziet er nu gek uit met twee verschillende kleuren.
het is acrylverf op doek, 60 x 80 cm.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:43

edelweis1 schreef:
sexy_back: Mooi! Jammer dat de tekening op een raar moment stopt links! Rechts zitten volgens mij ook wat vlekjes, zonde dat je dat dan niet even weghaalt! €30
HWK: Prachtig! De foto van Smeetjoew was al heel mooi, maar jou uitwerking is minstens net zo mooi. Mooie achtergrond kleur erbij, die vult de halsband weer mooi aan. Verhoudingen zijn erg goed, €150 minstens!
welshjesgek: Is je foto scherp? Ik vind dat er nu wat weinig vorm in lijkt te zitten, probeer nog meer met schaduw en je verschillende kleuren te werken. Je bent goed op weg! Probeer ook iets meer met compositie te spelen, dit is wat centraal en de achtergrond maakt het ook niet heel 'spannend'. €10

mn foto is idd niet zo scherp Knipoog