[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:31

Gefeliciteerd!!

Wat is Kevin een leukerd. <3

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:01

Wauw, toe maar hoor, doctorandus klinkt wel heel stoer!
Toffe tekeningen heb je weer gemaakt voor je presentatie! Blij dat het goed ging!

Also liefde voor Kevin <3

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:09

Wat fijn dat je presentatie goed ging!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 22:27

Dank jullie, wat lief! <3 Ik heb een 8 op de presentatie gekregen dus daar ben ik ook blij mee. Voelt gek om het afgerond te hebben!

Deze heb ik nu trouwens, mijn kauwenpatroon:
Afbeelding

Ik heb hem eerst besteld op een rokje om te kijken of het leuk is zo en ik zit eraan te denken om er theedoeken oid van te laten printen als one time only-iets. Mochten mensen het leuk vinden, zit er natuurlijk geen grapje aan vast.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:30

Gefeliciteerd *\o/*

Oh theedoeken en kleine handdoekjes voor de keuken in die print zou echt tof zijn.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:55

Oeh ja! Handdoeken en theedoeken hiermee, geweldig!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:23

Gisteren werd mijn mezen voerbol aangevallen door een groep kauwen. Ze waren slim genoeg om hem vast te pakken en hun hoofd door de tralies te steken zodat ze bij de voersilo konden. Ernaast hangt een losse silo en vetbollen, maar blijkbaar was dit lekkerder... moest er wel om lachen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:41

Of behang!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:10

xMyrth schreef:
Of behang!

Jaaaa! Of een dekbed <3

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 11:53

Hahahah mijn moeder had het ook al over een behang :D Ik ben nu in gesprek over theedoeken, als dat een succes is komen er misschien andere dingetjes van. Ben altijd blij als er meer mensen enthousiast worden van mijn kauwen 'merch' :+ We hebben dit soort patroontjes niet genoeg met inheemse vogels vind ik!

Het printje is dus oorspronkelijk gemaakt voor een jurk die ik wil gaan maken voor mijn diploma-uitreiking. Nog niet helemaal zeker wat het model van de jurk moet worden trouwens, maar ik heb nog even want die diploma-uitreiking is pas volgend voorjaar :+ Ze zijn met dat soort dingen niet heel vlot bij de uni.

Muga schreef:
Gisteren werd mijn mezen voerbol aangevallen door een groep kauwen. Ze waren slim genoeg om hem vast te pakken en hun hoofd door de tralies te steken zodat ze bij de voersilo konden. Ernaast hangt een losse silo en vetbollen, maar blijkbaar was dit lekkerder... moest er wel om lachen.

Hahahaha ja ze weten heel goed wat ze wel en niet lekker vinden :+

Oh trouwens! Ik ga dus door met het onderzoek, en ik wilde nog iets vragen: mochten jullie nou in het noorden wonen (helemaal Drenthe/Groningen) en een geringde kauw zien, wil je dan een foto maken? Het liefst waar de ringetjes een beetje op te zien zijn, het metalen ringetje kunnen we nooit lezen maar de kleurringen wel. De kans dat je er één tegen komt is niet heel groot hoor, maar voor het geval dat :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 18:59

Nu ook bezig met een andere tekening :) Ook leuk!
Geen woordgrap dit keer! Het is voor de voorpagina van de PhD van iemand in mijn onderzoeksgroep, hele leuke meid. Ze werkt met zebravinken en hun DNA-methylatie. Op de voorkant komen drie zebravinken die op een grote DNA-streng zitten. Methylatie moet je even heel simpel zien als een extra aanhangsel aan zo'n DNA streng. Het vogeltje hieronder probeert een van die aanhangels op te eten.

Afbeelding

Voor wie het interessant vindt, mijn versimpelde uitleg van methylatie zodat je het niet op hoeft te zoeken:

DNA is eigenlijk een code, daar staan een hele hoop genen in die iets coderen. Zo'n gen wordt dan afgelezen door een enzym/lezertje en dan komt het gen tot uiting. Stel in dit geval even voor dat je een gen hebt wat ervoor zorgt dat je ogen vochtig blijven.
Je wordt geboren met het DNA wat je van je ouders hebt gekregen en hier en daar misschien een mutatie erin. Hier ga je je hele leven mee verder! Steeds komt dat lezertje langs om ervoor te zorgen dat de genen die je hebt ook daadwerkelijk tot uiting komen.

Methylatie kan de genen die je hebt eigenlijk aan en uit zetten. Als er een bepaald deel van een gen gemethyleerd wordt, kan het lezertje er niet meer langs en kan het gen dus niet tot uiting komen. Stel je dus voor dat ik het ogen-vochtig-houden gen heb en daar komt een methylatie op, dan krijg ik dus ineens droge ogen.

Er zijn verschillen in methylatie over je leven, sommige genen zijn als je jong bent heel erg gemethyleerd en komen dus niet tot uiting, andere genen worden juist op latere leeftijd gemethyleerd. Methylatie kan er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat je makkelijker of moeilijker aankomt in gewicht, wat je wel eens leest bij mensen die een periode heel veel honger hebben geleden.

Het is een best wel slim systeem om ervoor te zorgen dat je plastisch bent als persoon en je je kan aanpassen aan verschillende omstandigheden, zonder dat je DNA aangepast hoeft te worden.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 16:43

Afbeelding
<3
Hij werkt echt super als print! Zo benieuwd naar de theedoeken :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:49

Oh die zou ik ook zo als rokje/jurkje dragen. Super leuk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:45

Zo leuk <3

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:49

heel erg tof dat stofje

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:06

Super leuk <3
Ik moest vanmiddag nog aan je post over zebravinken denken. Ik was in een restaurant en daar was het overdekte terras gescheiden met de rest van het gebouw met een volière die bewoond werden door een aantal zebravinken en parkieten. Dat eet heel gezellig, die geluidjes op de achtergrond terwijl je eet <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:27

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 09:36

Dank jullie! :D

Ik ben ook echt blij met hoe m'n printje is geworden. Ik heb een stalenboekje gekocht bij een printbedrijf zodat ik de stoffen voor de jurk kan voelen voor ik ze bestel, echt super leuk allemaal!

Vikawiek wat leuk! We zijn ook eens in een soort dierentuin in Duitsland geweest waar er ook zoiets was, van die lori's ietsjes verderop. Super gezellig!

Dammie ja een simpelere jurk lijkt me ook mooi inderdaad, komt het printje goed uit. Dat specifieke model is niet helemaal mijn stijl, past niet zo goed bij mijn verhoudingen geloof ik :)

Er is een update van de kauwsen :D Helaas geen foto dus ik heb nog geen idee hoe ze geworden zijn, maar ze worden eind vd week of begin volgende week als het goed is opgestuurd naar Nederland (vanuit Italië). Ik zou eigenlijk een foto krijgen voor alles in productie zou gaan dus het is een beetje spannend voor mij of alles mooi is geworden, maar een beetje spanning is goed voor je, ofzo :+

Zebravink kereltje update :) Heb er weinig aan gewerkt door drukte, maar hij is bijna af en dan begin ik met de volgende!
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:21

Gisteren toen ik op de bus stond te wachten deze geschoten:
Afbeelding
Nog steeds helemaal blij met de tas, hij is mooi, stevig en met de huidige plaatsing vd buggyhaken hangt hij op een fijne hoogte. +:)+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 16:21

Ooh echt te leuk lor1_1984! Dankjewel! Blij dat hij goed bevalt, ik gebruik de mijne ook (bijna) elke dag voor van alles :D

Ik heb net een super leuke opdracht aangenomen en ga illustraties maken voor een gebouw! 6 vogels en 5 zoogdieren. Te leuk!

En nog even, wat voor informatie zouden jullie graag willen weten als je een paar sokken koopt? Ik ben de labels aan het maken voor de kauwsen op het moment. Ik heb nu:

Voorkant:
'kauwsen'
maat

Achterkant:
ruimte voor een prijssticker/barcode voor de winkel
Mijn naam/logo
Materiaal van de sokken

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:30

Wasvoorschrift?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:32

Daar heb ik niet 123 antwoord op, ik zou denk ik kleding winkels in gaan en daar afkijken naar hoe men daar de sokken verkoopt. Onder het motto beter goed gejat als slecht verzonnen.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:16

Als dingen in winkels liggen vind ik het altijd wel aangenaam als er ook een matenrange op staat (dus de kleinste en grootste bestaande maat), zodat je weet of het zin heeft om naar je maat te gaan zoeken of dat die helemaal niet bestaat. Maar als ze alleen online beschikbaar komen is dat niet zo relevant.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 17:10

vikawiek schreef:
Wasvoorschrift?

Ah yes! Die staat er nu op :D

Ik heb inderdaad in winkels gekeken maar ze zetten eigenlijk verdacht weinig op die labels zag ik. Soms is zelfs de maat bijna niet te vinden. Ze komen als het goed is trouwens ook wel in winkels te liggen, niet alleen op de webshop dus. Super leuk!

Hier de zebravink die een dingetje gaat pakken, af:
Afbeelding

Nu bezig met deze:
Afbeelding
Dit wordt een oude kerel, dus de kleuren worden allemaal nog veel doffer en hij wordt een stuk meer 'scruffy'.

Helaas geen foto gekregen van de kousen, ze zijn al onderweg naar Nederland. Heel spannend want ik heb dus echt nog geen idee hoe ze eruit zien verder. Gek hoe dat is, als je ze net besteld hebt sta je te stuiteren, dan vergeet je het weer en dan vlak voor ze er zijn kan je ineens niet meer wachten :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 11:56

Afbeelding
Deze kerel is af, misschien maak ik hem nog ietsjes ouder maar dat gaan we zien

Nu bezig met de laatste!
Afbeelding

De kauwsen zijn verstuurd met PostNL, dus vanuit Nederland! Ik heb ze nog niet gezien dus ik weet nog niet of alles goed gegaan is :+ Echt ontzettend spannend. Vandaag (zometeen, binnen nu en een kwartier hopelijk) komen de labeltjes ook aan dus dat komt dan precies goed uit.
Ik check elke dag voor theedoek-updates maar daar nog niks, zal nog wel een weekje duren.

Het is een beetje druk met alles, hierna bezig met de tekeningen voor een gebouw. De tekeningen mag ik hier wel laten zien, het gebouw helaas niet. Maar het worden weer inheemse vogels en zoogdieren! :D