[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:06

Ayasha schreef:
Ik weet het je over een paar jaar met zekerheid te zeggen. Maar van alles wat ik er over vond, laat het de kleuren juist meer er uit komen en dat is ook wat ik merk als ik er nu mee werk. Maar wat het over vijf jaar doet kan ik je pas over vijf jaar met zekerheid zeggen natuurlijk. :D

Snap ik :D.

Het klinkt wel als een interessante methode, je potloden wat laten vloeien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:15

Het geeft echt een geschilderd effect imo. :j
Hier is het vandaag nog eens zonnig dus ik ga mijn brakke lijf nog eens op de knol heisen! :D De volgende tekening is al "in progress" maar zit wat te klooien met het oog. Dier in kwestie had een heel rustig en ook erg klein oog... Dat vind ik vaak toch moeilijker dan de hysterische blik van Sam. :))

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 16:00

Gaaf die Olifant Solleke!

Wat een leukerd Tallie. Daar zou ik ook op vallen als ik op zoek was naar een herplaatser. <3 Mooie begin van je Vosje (paard).

Ik ben weer bezig met mijn uiltje.

Het is niet de bedoeling dat hij fotorealistisch wordt, wel realistisch maar dan meer richting de naieve stijl.
Afbeelding

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:14

Ik vind deze stijl echt super leuk! Echt een beetje prenten stijl. Mooi geworden Jis! :j

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 16:18

Leuk, dank je! Is nog wel een wip :j gaat nog iets meer richting realisme alleen niet te veel.

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:28

Charley Toorop-achtig :j. Mooi!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:34

Mooie sfeer heb je al jis

Ik heb dat spul besteld voor de kleur potloden lijkt me interesant :D

Ik ben met twee werkjes bezig
Een opdracht waar ik iets mee verder ben. Voornamelijk nog basislaag.
Afbeelding

En een vrijwerk waar ik af en toe mee bezig wil gaan. Dit word sowieso een langdradig project, alleen hier al dik 3 uur mee bezig geweest zonder de basislaag meegeteld :=
Voor mij dus lang hahaha

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 16:37

Wat tof Ibbel, zag het zelf niet maar wel groot fan van haar. Dus een groot compliment voor mij. <3

Heerlijke pose van dit paard Seven, wordt erg mooi. :j Gaaf die Tijger!

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:54

Ben benieuwd naar je tijger straks!!

Jis: Fijn sfeertje bij je uil <3

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:16

Wat een bijzondere stijl heb jij Jis_ , heel mooi!

Seven, paard heeft mooi voortgang en die tijger :wow: super gaaf!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:43

Jis_ schreef:
Gaaf die Olifant Solleke!

Wat een leukerd Tallie. Daar zou ik ook op vallen als ik op zoek was naar een herplaatser. <3 Mooie begin van je Vosje (paard).

Ik ben weer bezig met mijn uiltje.

Het is niet de bedoeling dat hij fotorealistisch wordt, wel realistisch maar dan meer richting de naieve stijl.
[ [url=m/uwYt9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat tof <3.


Seven schreef:
Mooie sfeer heb je al jis

Ik heb dat spul besteld voor de kleur potloden lijkt me interesant :D

Ik ben met twee werkjes bezig
Een opdracht waar ik iets mee verder ben. Voornamelijk nog basislaag.
[ [url=m/WClyHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een vrijwerk waar ik af en toe mee bezig wil gaan. Dit word sowieso een langdradig project, alleen hier al dik 3 uur mee bezig geweest zonder de basislaag meegeteld :=
Voor mij dus lang hahaha

[ [url=m/oNTVBi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi beide! De blik van de tijger is al heel gaaf <3.


Afbeelding

Klein werkje gemaakt, even groot als de pinguin (ze staan nu naast elkaar :+ ). De slordige cirkel is bewust gedaan :).

Ik beraad me nog op mijn volgende werk... Ik denk dat t een konik hengst wordt.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:45

Mooi in zn simpelheid :j
Ik vind de slordige cirkel juist leuk :D

Ik ook selina ben er nu al even zat van hahaha
Maar ik wou dit jaar een grote katachtige maken dus tijd zat

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:46

Seven schreef:
Mooi in zn simpelheid :j
Ik vind de slordige cirkel juist leuk :D

Ja, ik ook :=. Duidelijk handgemaakt. Ik wil er nog een derde fluffbal bij maken, al het goede komt in drie :+. Maar even zien wat voor beestje dat wordt.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:03

Wat een schatje San! Knap hoor, zo wit op wit en Dan toch dat detail. Poeh!

Ben gestopt met prutsen aan mijn portret, vind hem wel goed zo. Voor een eerste keer uit de vrije hand ben ik echt niet ontevreden. Heb hem eens naast de foto gezet en dan is er toch wel een hoop dat niet klopt. Maar ach.

Ik ben het zelf dus beledig er in ieder geval niemand mee :D


Afbeelding


Verder lekker zitten prutsen met studeren op handen. Beetje cartoonig gehouden voor nu, probeer vooral de vorm te snappen.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 20-01-21 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:10

Ik vind hem alsnog al de goede kant op gaan. Je ogen staan wat anders dan in je foto maar knap gedaan.

Mensen zijn al lastig laat staan je zelf, je focus ligt toch altijd ergens andersbij je eigen gezicht dan bij andere mensen. :j

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:56

Art_Ificious schreef:
Zo hey jullie gaan snel. Ik kom er gewoon niet aan een bijleespost te maken... Iets met tijdgebrek en 's avonds geen zin meer laptop op te starten.

Heb ook even geen fut om te tekenen... Hoewel ik toch leuke foto's als inspiratiebron opgeslagen had.


Nou ik moet zeggen ik ook :')

Ik zag wel alleen maar moois voorbij komen <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:01

Shiloh schreef:
Wat een schatje San! Knap hoor, zo wit op wit en Dan toch dat detail. Poeh!

Ben gestopt met prutsen aan mijn portret, vind hem wel goed zo. Voor een eerste keer uit de vrije hand ben ik echt niet ontevreden. Heb hem eens naast de foto gezet en dan is er toch wel een hoop dat niet klopt. Maar ach.

Ik ben het zelf dus beledig er in ieder geval niemand mee :D


[ [url=m/R1aeTq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Verder lekker zitten prutsen met studeren op handen. Beetje cartoonig gehouden voor nu, probeer vooral de vorm te snappen.


[ [url=m/l6tqxL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is een vosje :)). Het kunstlicht maakt 'm heel licht, en ik heb 'm zojuist ook nog wat donkerder gemaakt want ook in het echt vond ik 'm nog te licht, zal hieronder even een betere versie posten.

Ik vind je zelfportret knap gedaan, mensen tekenen is toch weer een vak apart en helemaal je eigen portret is niet makkelijk. Vooral de ogen heb je, vind ik, goed te pakken waardoor iig je blik klopt.

Afbeelding

Zo moet ie maar blijven :P.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:39

San, wat is hij zoet! <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:58

Jis_ ik vind je uiltje super leuk! <3

seven; prachtig begin van het paard weer! Je ziet er niks van dat dit papier het je een beetje zwaar maakt!
Die tijger is ook prachtig! Zoveel detail!! <3

San: Ahw wat is ie lief! Ik vind die cirkel ook wel wat hebben zo, past bij het type pony en de gehele sfeer vind ik. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:10

Na altijd stilletjes meegelezen te hebben, ben ik van plan om een keer wat actiever mee te praten. :D Gelukkig kwam ik er 5 minuten geleden achter dat het 2021 is en dat er een reden is dat ik het 2020-topic al een tijdje niet meer gezien heb in mijn aangestipte topics. :')

San: Wat een suuuuuperschattige tekening! <3

Jis: Ik ben echt verliefd op de kleuren van dat uiltje. <3 Vind hem heel vet, ik ben benieuwd hoe hij vordert!

Seven: Mooie werken! Ik vind de kleuren en de blik van het paard heel mooi. :j

Shiloh: Oefening baart kunst! Ik zie dat je in ieder geval geprobeerd hebt om bepaalde karakteristieken in je gezicht te tekenen, dus je bent iig al op de goede weg! :D

Ik had een jaar of 3 geleden het briljante idee om een scène uit Spirit digitaal na te tekenen in wat meer realistische stijl. Het is de scène waarin Spirit en Rain afscheid nemen van hun menselijke vriend. Na een schets en wat colour blocking heb ik nooit de motivatie gehad om ermee verder te gaan, tot gisteren.
Hier begon ik gisteren mee (don't judge me :') ):
Afbeelding

En nu ziet het er zo uit:
Afbeelding

Omdat ik nog steeds ambieer om op een dag echt te kunnen schilderen, benader ik het ook grotendeels zo. In plaats van 64.393 lagen, heb ik er nu twee waar ik echt op aan het werk geweest ben. :+ Ik heb ook swatches van de Van Gogh kleuren in Photoshop geladen en mag van mezelf alleen daarmee werken en die kleuren mengen. Ook staat m'n dekking gewoon op 100%, die alleen verandert als ik meer of minder hard op m'n pen druk, en moet ik het doen met olieverfbrushes. Ik merk wel dat ik het lastig vind om genoeg verzadiging in de kleuren te behouden bij het mengen. :=

Jis_

Berichten: 11777
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 10:55

Dank jullie wel!

Vanmiddag neem ik uiltje mee naar een stalgenoot haar atelier, even een andere omgeving in deze tijd. Zij maakt hele mooie dingen met pastel en olieverf.

Ik vind de gelijkenis echt goed gelukt Shilow. :j Mooi je schetsen van handen, zijn moeilijk.

Heel mooi en leuk San. Leuk ook die niet strakke cirkel, past goed bij een beetje een warrige wollige Shet. Vind de eerste met meer verschil in schaduw licht, en het zachte er van wel net wat mooier. Die oortjes! <3

Wat gaaf Mkango! Leuk om er achter te komen dat je bij digi tekenen de dichtheid (dekkend of transparant) kunt regelen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:09

een "grijswitte" schijn op een vos (paard) hoe doen jullie die?
Het is glans van de vacht maar ik heb nu al vier keer opnieuw geprobeerd en ik krijg hem maar niet te pakken.
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=6030CFED
Dit is de foto. Ik zie gewoon niet welke tinten ik nu moet laten overheersen.

Shiloh

Berichten: 19806
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:21

Nooit met potlood gedaan, (maar reageer toch om te kijken of wat anderen zeggen overeen komt, leuke oefening).

Ik zou vooral denken aan crémig wit (richting oranje/bruin). Als ik digitaal zou tekenen zou ik in een oranje tint gaan zitten en die dan vooral richting wit/grijzig trekken. Onder grijzig, daar bovenop wit cremig en dan lekker smudgen :P , maar dat is digitaal. Daar leg ik een extreme kleur erop en smudge ik net zo lang tot ik het er naar tevredenheid ingewerkt heb.

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:31

Ik zou ook voor crème gaan. Of lichtoranje.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:41

Ik heb een hele lichte (10%) olijf bruin die enigszins cremig bruin is. Misschien moet ik die eens proberen.
Voor het grijs boven het oog (wat ook nog een stuk huid is die er door heen komt) heb ik nu mijn polychromos onder het stof gehaald (ben ik dan nu officieel verslaafd aan kleurpotlood?) en daar heb ik een soort beige in zitten. Daar heb ik wat paarsgrijs en heel licht pastelpaars doorheen gemengd van de luminance.
Maar voor de glans ga ik er daarmee niet komen denk ik.
Afbeelding
En ja het oog is nog prut. Dat moet ik ook nog oplossen. :=