[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:42

je schrijft echt zoooooooooooooo goed

soeboenoe

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 12:32

Dankjulliewel! <3

Niet storend dat de complete dagen tussen "Daniëlle huilend op de bank" en het bericht van Daniëlle samengevat zijn in een soort dagboeknotities en alleen de momenten van "waarde" uitgewerkt zijn? :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:33

Nee, dat vond ik juist heel sterk.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:35

soeboenoe schreef:
Dankjulliewel! <3

Niet storend dat de complete dagen tussen "Daniëlle huilend op de bank" en het bericht van Daniëlle samengevat zijn in een soort dagboeknotities en alleen de momenten van "waarde" uitgewerkt zijn? :)

Nee leuk juist .
Deed me beetje aan bridget Jones denken

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:51

Zinzi_jewel schreef:
soeboenoe schreef:
Dankjulliewel! <3

Nee leuk juist .
Deed me beetje aan bridget Jones denken

Ik dacht net hetzelfde :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:26

mooi stuk weer

en juist heel goed die op sommingen.
anders spring je ineens 5 dagen vooruit en dat is lastiger te volgen.
elk dag een heel verhaal wordt wat saai.
geeft een goed tijdsweergave zo

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 14:25

Even een leuke sidenote!
Ik zit inmiddels bijna aan de 100 pagina's in Word. Is voor mij toch altijd een soort magisch getal geweest om te halen zonder zaken te verzinnen om te "vullen". Ik ben toch een klein beetje trots op mezelf :o Hopelijk blijft het lekker lopen, ik denk dat we nu ongeveer iets voor of op de helft zijn.

Maar had het zeker niet gered zonder jullie input en motiverende reacties! Waarvoor nogmaals heel veel dank! :D

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:56

Wow dat aantal is al boekwaardig als je nu ongeveer op de helft zit!
Het laatste stuk is weer erg goed vind ik!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:14

Weer een fantastisch stuk!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:39

Heel goed geschreven weer :D ik moet zeggen dat ik nog wel een beetje moeite heb met 'de wending', een sprong vooruit bij wijze van teaser is leuk maar naar mijn mening mogen we inmiddels toch wel weer een stukje terug, het is dat je aangeeft dat dat nog wel komt maar in een boek zou ik denken dat de schrijver een stuk vergeten is :o

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 20:21

beestenfreak schreef:
Heel goed geschreven weer :D ik moet zeggen dat ik nog wel een beetje moeite heb met 'de wending', een sprong vooruit bij wijze van teaser is leuk maar naar mijn mening mogen we inmiddels toch wel weer een stukje terug, het is dat je aangeeft dat dat nog wel komt maar in een boek zou ik denken dat de schrijver een stuk vergeten is :o

Geloof me, komt echt nog :)

Ik kan er in een verhaal echt van genieten als ik weet dat ik nog ergens achter moet komen of als ik iets niet snap en het komt later terug dat ik denk; aha! Now it makes sense! - is een beetje het idee achter deze "sprong" :o

Maar ben stiekem wel benieuwd naar jullie invulling ervan... Hoe zou het komen dat ze ineens die avond samen komen? Ben nieuwsgierig of jullie al in de goede richting denken. :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:10

Ik vond het ook wel leuk op die manier, later in gedachten de terugblik naar hoe het gebeurde.

Hmmmm het drama effect? Niels had gedronken en was boos op Daan, hij was erg close met Biebs. Daan was zo jaloers dat ze zich op Syl stortte.
Romantisch: Ondanks dat Daan boos was op Syl wist ze zich geen raad met Syl zo dicht in haar buurt. Iedere keer als ze elkaar passeerde roken ze elkaars parfum. Daan voelde zich zo alleen, miste een arm oom haar heen. Syl stond in vuur en vlam en wist zich geen enkele houding te geven.
Maar één ding wisten ze beide de spanning was te snijden. Af en toe raakte elkaars lijven elkaar per ongeluk in de krappe garderobe. Daan kon de spanning niet langer aan en besloot toch haar kans te wagen, ze wilde nog één keer die kus ervaren.
Nadat het gala was afgelopen liepen Syl en Daan naar buiten. Het was koud en guur, Daan zag haar kans schoon en bood Syl een rit naar huis aan. Ze wilde niet dat ze in het donker en kou alleen naar huis zou fietsen. Syl maakte maar al te graag gebruik van het aanbod. Eenmaal onderweg legde Daan haar hand op Syl d'r knie en nodigde haar uit voor een wijntje bij haar thuis. De spanning steeg harder en harder. Het moment dat de voordeur achter hun dicht ging, gingen alle remmen los.

Whaahhaa zoiets

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:24

Kan best, maar ik vind de schrijfstijl van TS wel iets meeslepender :')

Goed idee wel! Begin je ook een verhaal op bokt? :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:37

Hahhaha ik ben geen schrijver (wel duidelijk te lezen) hahah, dus nee niet aan mij besteed.
Ik geniet wel van het lezen van de verhalen hier op bokt.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 03:16

Ik vind het wel heel leuk om te lezen Kiki1976!
En er zit ook wel een klein deel in dat ik herken. Vooral ook omdat ik lang met verschillende scenario's heb zitten spelen :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 16:35

Ik loop terug naar mijn moeder op de bank, maar kan mijn gedachten niet meer bij me houden. Ze springen van hot naar her, ieder gesprek eindigt vanuit mij met een “uhuh” en na een uur samen nog naar het mierzoete programma te hebben gekeken, besluit ik dat ik mijn moeder niet langer wil vervelen met mijn mentale afwezigheid. Ik verontschuldig me wel zes keer voor mijn “humeurtje” van de afgelopen anderhalf uur, waarop mijn moeder, lief als altijd, antwoord dat ze liever heeft dat ik chagrijnig op de bank hang dan de schijn ophoud dat ik altijd maar vrolijk ben. Ik geef haar nog een ontzettende dikke knuffel, bedank haar voor het heerlijke eten en beloof voor de zoveelste keer dat ik snel weer een keer langskom.
Ik stap op mijn gerepareerde fiets, zwaai nog een keer naar mijn lieve mams en fiets met een glimlach van oor tot oor terug naar mijn huis.

Ik heb veel gewoeld afgelopen nacht, ben veel wakker geweest en heb veel moeite gehad om écht goed door te slapen. De ochtend kan me niet snel genoeg voorbij gaan, ik ben uit puur tijdverdrijf alles maar gaan opruimen en schoonmaken. Ik denk dat in de tijd dat ik hier woon, het nog nooit zo schoon en fris is geweest als nu, ik heb zelfs mijn koelkast uitgesopt en de hoekjes achter de Senseo en de kraan eens ontdaan van alle stof en waterresten die zich er behoorlijk thuis hebben gevoeld.

Ik pak mijn telefoon om te zien hoe laat het is en stiekem om te checken of Daniëlle niet alsnog een bericht heeft gestuurd. 12.03… Ik moet nog een uur overbruggen en kan dan pas op de fiets stappen naar haar toe. Ik ben al gedoucht, heb mijn haren al droog geföhnd en zo goed als kon in model geprobeerd te krijgen. Ik draag niet veel make-up, alleen bij speciale gelegenheden ga ik los, maar om nu compleet opgetut aan te komen geeft wellicht ook het verkeerde signaal. Ik kijk nogmaals in de spiegel die tegen de muur aanhangt en beoordeel de outfit die ik momenteel aanheb. Strakke donkere spijkerbroek, zwart hemdje met een kanten randje en daaroverheen een openhangende denim blouse. Zwarte enkellaarsjes met gesp om de enkel en een bescheiden zwarte riem rond mijn middel maken het geheel af.
Ondanks dat ik weet dat er niks zal gebeuren, heb ik toch mijn bordeauxrode lingerie aangetrokken. Op de een of andere manier maakt de wetenschap dat ik dat aanheb me een stuk zekerder van mezelf.
Ik kijk nogmaals op mijn telefoon, 12.06. Jezus wat gaat de tijd langzaam!
Ik loop naar beneden om op ons balkon nog even een sigaret te roken, maar halverwege de trap hoor ik dat Emma en Paul in de keuken bezig zijn. Wanneer ik binnen kom lopen kijkt Emma even om en stoot dan Paul aan. Paul draait zich om en kijkt wat bezwaard voordat hij begint;

‘Syl, we hebben gemerkt dat je de laatste tijd veel weg bent of je bent er wel, maar we zien je niet. En dat is prima natuurlijk, maar Emma en ik draaien nu wel op voor de schoonmaak van het hele huis… En voor de delen waar wij leven vinden we dat natuurlijk geen probleem, maar bijvoorbeeld de badkamer en het gedeelte waar de wasmachine staat, zou het toch wel fijn zijn als jij daar ook een keer een doek overheen haalt…’ – Ik moet moeite doen om niet in de lach te schieten als ik zijn verwrongen gezicht zie waarbij hij wel 14 keer per seconde knippert. Een trekje wanneer hij nerveus is heb ik wel gemerkt.

‘Prima Paul, haal ik er een keer een doek overheen!’ – Met een brede glimlach loop ik hen voorbij, ze staan me nog enigszins verbouwereerd na te kijken, maar ik laat niets mijn goede humeur dat ik nu heb verpesten. Zelfs geen zeurende Emma die via Paul even wil laten weten dat zij het hele huis wel even zal runnen.

Het is een heldere dag, geen wolkje te bekennen en het zonnetje straalt. Het is wel koud, afgelopen nacht heeft het best wel gevroren en in de tuin is te zien dat de vorst nog op het ijzer van de fietsen ligt. Ik steek snel mijn sigaret op en geniet van de eerste trek. Ik leun tegen de muur aan en moet eigenlijk enorm om mezelf lachen. 7 dagen lang heb ik als een natte, verlepte vaatdoek door mijn studio gezwalkt, een soort van kerst gevierd terwijl ik me heb gedragen als Scrooge die zijn fortuin heeft verloren. Eén berichtje van Daniëlle en ik ben compleet het tegenovergestelde. Ik heb een continu vrolijke toon in mijn hoofd, ik bruis van de energie en het lijkt of niets me moeite kost. Behalve wachten… Dat kost me veel moeite.

Ik laat mijn gedachten even afdwalen naar de “ene speciale nacht”, mijn glimlach wordt nog breder. Ik denk terug aan haar oogverblindende voorkomen. Het nummer Lady in Red wordt in mijn hoofd afgespeeld terwijl ik terugdenk aan het gala. Ik ben niet meegegaan om te eten, dat was te ongemakkelijk met zowel een boze Biebs als een dreigende Daniëlle. Ik en Eric waren op school bezig om wat kleine voorbereidingen te treffen voor het gala toen de rest een voor een binnen kwamen druppelen in vol ornaat.
Ik stond net bij het kantoor van de conciërges vlakbij de voordeur om te vragen naar het zwarte achtergronddoek voor de foto’s toen ze binnen kwam lopen. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo onder de indruk ben geweest van het voorkomen van iemand. Ze had haar krullen half opgestoken met een chique speld, zich net wat meer opgemaakt dan normaal en met de elegantie van een ballerina op halfhoge pumps kwam ze de school binnengeschreden. Ik moest moeite doen om mijn mond niet open te laten vallen en ik geloof dat de conciërge me twee keer aan heeft moeten spreken om te vertellen dat Biebs het doek al klaargelegd had in het lokaal waar de foto’s gemaakt zouden worden. Ik stond zelf nog in een simpele spijkerbroek en trui, maar had mijn jurk in een aparte tas meegenomen naar school. Ik was in de eerste instantie niet van plan om er veel werk van te maken, maar baalde wel enigszins dat zij er nu zo oogverblindend uitzag en ik me enkel zou verkleden.

*ping*
“14.00 is oké?”

Ik open het bericht en antwoord dat ik over een half uur op de fiets stap. Het is vanuit mij zeker driekwartier tot een uur fietsen, maar dat heb ik er meer dan graag voor over.

“Tijd voor een auto! ;)” – Wat bedoelt ze hier precies mee? Is het gewoon een grap omdat ze weet dat het een pokkeneind fietsen is of insinueert ze hiermee dat ze wil dat ik vaker langskom en het dan niet handig is dat ik enkel een fiets ter beschikking heb?

Je kunt ook overal iets achter zoeken… Ze grapt gewoon over het feit dat je een uur gaat fietsen terwijl je er met de auto in een kwartier/twintig minuutjes bent. – Ik denk dat ik deze keer mijn innerlijke stemmetje gelijk moet geven, maar ik kan het mezelf ook niet kwalijk nemen. Het is nogal een vreemde situatie waarin ik me nu bevind.
Na nog een half uur als een zenuwpees door het huis te hebben gesuisd, stap ik met een bruisend gevoel op de fiets. Ik ga als een speer op de muziek die ik op heb gezet, maar moet mezelf wel een beetje inhouden. Ik wil ook niet al stinkend naar zweet een half uur te vroeg voor de deur staan en dan alsnog Niels tegen het lijf lopen. Ik vraag me sowieso af of ik alleen nog maar langs mag komen als Niels niet thuis is en waarom dan precies. Voor nu kan ik me het prima voorstellen, gezien ze waarschijnlijk toch een aantal zaken aan wil kaarten die Niels nooit mogen bereiken, plus dat het natuurlijk ook wel erg vreemd is als ik in de kerstvakantie ineens voor de deur sta terwijl in zijn perceptie de “vriendschap” tussen Daniëlle en mij niet zó close is. Ik ben daar per slot van rekening pas één keer thuis geweest waar hij weet van heeft en op school hebben we nou ook niet echt de indruk gewekt dat we beste vrienden aan het worden waren.

Een paar minuten voor twee zet ik mijn fiets tegen de heg aan de zijkant van het huis op slot. Ik merk dat bij de aanzicht van hun huis ik meteen weer moeite heb met mezelf een houding geven. Ik sta te klooien met mijn sleutels, weet niet of ik gewoon aan moet bellen of een berichtje moet sturen dat ik er ben en of ik moet wachten tot precies 14.00 of gewoon nu al moet laten weten dat ik er ben. Ik besluit gewoon aan te bellen en hoor al vrij snel de voordeur van het slot gaan. Ik moet moeite doen om stil te staan en het moment voordat de deur opengaat lijkt een eeuw te duren. Wanneer ze de deur opendoet staat ze stralend in de deuropening.

‘Hey you.’ – Een lach siert haar gezicht en ik kan het niet helpen dat ik zelf glimlach van oor tot oor als ik op haar uitnodigende gebaar langs haar binnenstap. Alsof ik het iedere week doe pak ik een hanger van de kapstok en hang mijn jas op. Daniëlle is al doorgelopen naar de woonkamer en vraagt vanuit daar of ik iets wil drinken, waarop ik antwoord dat ik wel een glas water lust.

‘Water? Écht?’ – De wedervraag klinkt bijna verwijtend en ik loop met een verbaasde uitdrukking de woonkamer in.

‘Het is vakantie hè? Je hoeft niet te rijden en ik hoef ook nergens meer heen.’ – Ze staat met haar onderrug tegen het aanrecht aangeleund, kijkt me met haar hoofd wat schuin en haar hand in haar nek lachend aan.

‘Waar denk jij dan aan?’ – Ik zie haar blik afglijden naar de kast waar ze de vorige keer de fles wijn uit haalde.
‘Gewoon één wijntje. Nogmaals, het is vakantie hè.’ – Ze staat me met een scheve glimlach aan te kijken en ik twijfel ineens over de reden dat ik langs mag komen. Ik had verwacht dat we zouden praten over de “afgelopen tijd” en dat ze me ging vertellen hoe het nu verder ging tussen Niels en haar. Maar ze gedraagt zich zo vreemd, het lijkt bijna of ze met me staat te flirten.

‘Wijn is prima.’ – Met een lichte achterdochtige toon in mijn stem kijk ik haar vragend aan.
‘Jee Syl, kijk me niet zo vragend aan. Ik vraag gewoon of je een wijntje met me wil drinken.’
‘Oké, oké, sorry. Ik zal stoppen.’ – Ik glimlach even. Toch hangt er een vreemd sfeertje, of verbeeld ik me dat?

‘Ga zitten, pak ik even een fles.’
Ik laat me op de bank zakken en kijk hoe ze de fles wijn opent en voorproeft. Met twee glazen komt ze naar de bank gelopen en gaat naast me zitten.

‘Je ziet er goed uit Daniël.’ – Dat meen ik oprecht. Ze ziet er een stuk meer uitgerust en minder gestrest uit.
‘Dankje, de vakantie heeft me goed gedaan. Even niet meer de schijn op moeten houden dat er niets aan de hand is.’
‘Fijn om te horen.’ – Ik pauzeer even, maar vraag het toch;
‘Hoe is het nu tussen jou en Niels?’ – Haar relaxte houding verdwijnt een beetje en haar mondhoek heeft een klein trekje voor ze antwoord geeft.
‘Anders…’ – Ze kijkt me vluchtig aan om te zien of ik genoegen neem met haar korte antwoord voor ze vervolgt;
‘We zijn er nog niet. Zoals je weet is hij weer thuis, maar ik merk wel dat we beiden toch nog veel ruimte nodig hebben. Zoals ik zei; het is anders.’
‘Maar jullie gaan wel de goede kant op, toch?’
‘Heel eerlijk… Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om het over Niels te hebben.’ – Ze glimlacht weer naar me terwijl ze even haar hand op de mijne legt.
‘Kun je het er wel met iemand over hebben?’
‘Syl, echt heel erg lief dat je je zo om mij bekommerd, maar dat hoeft niet. Ik wil wat er tussen Niels en mij gaande is momenteel eerst even zelf uitzoeken en een plek geven. Dan kan ik er misschien over praten. Jij bent nu hier, ik wil gewoon samen een wijntje doen en het gezellig hebben, oké?’

Ik knik instemmend en neem een slok van mijn wijn. Er hangt even een ongemakkelijke sfeer en we zitten beiden al nippend aan de wijn wat voor ons uit te kijken.
‘Hoe is jouw vakantie eigenlijk tot nu toe?’ – ze doorbreekt de ongemakkelijke stilte met een koetjes en kalfjes vraag. Gelukkig wordt het gesprek vanaf daar een stuk lichter en de hele zware onderwerpen lijken wat meer naar de achtergrond te verschuiven.

Het derde glas wijn wordt ingeschonken en daarmee de fles leeggemaakt.
‘Eén wijntje zei je toch?’ – Ik laat mijn schouder even tegen haar schouder zakken, ik voel dat de wijn een beetje voor een jolige bui zorgt bij mij.
‘Eén, drie, wat maakt het uit, het is toch gezellig?’ – Ze heeft roze blosjes op haar wangen, de wijn heeft dus ook invloed op haar.
We wisselen een betekenisvolle blik en ik verzucht;
‘Oh Daan…’
Ze grinnikt: ‘Dat is de eerste keer dat je me zo noemt.’
‘Vind je het vervelend dan?’
‘Nee hoor, helemaal niet. Maar ik kan me nog herinneren hoe je heel ongemakkelijk de eerste keer Daniël zei op mijn verzoek. En nu verzucht je ineens Daan, schattig.’ – Ze trekt haar neus daarbij wat op.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:01

Weer een super geschreven stuk!!

Klein tipje, het is: 'Eric en ik'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:01

Ooooohhhh welke kant gaat dit op????? :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:14

ApplePapple schreef:

Dat was ook mijn tip

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:21

trustHim schreef:
ApplePapple schreef:

Dat was ook mijn tip

Thanks! Ga het meteen aanpassen :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 22:07

pimaude schreef:

Hebben jullie al een beetje medelijden met Niels? :x

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:43

soeboenoe schreef:
pimaude schreef:

Nee :')

Maar ben wel heeeel benieuwd naar hoe het verder gaat!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:52

soeboenoe schreef:

Nou, ergens wel. Zo'n typische niet-goed-wat-hij-gedaan-heeft maar nu gedraagt ie zich weer en probeert 'ie er het beste van te maken (dat is tenminste wat n.a.v. het verhaal zo lijkt te zijn) terwijl Daniëlle haar ex fling uitnodigt om wijntjes mee te drinken :(:)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 07:41

soeboenoe schreef:

Dat nog niet echt maar ik erger me wel een beetje aan Daniëlle van twee walletjes te eten en Syl dat die zich gewoon zo laat gebruiken. Kweek een ruggengraat denk ik dan :))

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 10:31

Dieuwke_ schreef:
soeboenoe schreef:

Dat nog niet echt maar ik erger me wel een beetje aan Daniëlle van twee walletjes te eten en Syl dat die zich gewoon zo laat gebruiken. Kweek een ruggengraat denk ik dan :))

Nog nooit zó verliefd geweest dat je niet wilt zien dat iemand niet 100% voor jou gaat? Maar steeds blijft hopen dat het toch wel goed komt. :o
want dat is een beetje de state of mind waarin Syl nu zit.