[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:22

Toch vind ik hem wel leuk! de kleurencombi met het wit staat ook mooi

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:17

Telpeva schreef:
Toch vind ik hem wel leuk! de kleurencombi met het wit staat ook mooi

Dankje Telpeva!

Ik heb wel even gisteren een oefenstuk gedaan. En het toolen begint alweer wat normaler aan te voelen. Nog veel ruimte voor verbetering, maar we komen er wel weer :+

Afbeelding

Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:23

Wat is het hier rustig :+
Nog iemand met iets leuks bezig? Of hebben we een zomer dipje te pakken?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:18

Ik mis het leerbewerken ontzettend! Maar al een tijd niet echt iets kunnen maken helaas. Eerst een (klus)huis gekocht, dus klussen, alles inpakken en verhuizen. En nu we wonen zit ik al 2 maanden in de lappenmand.
Heb een paar kleine dingetjes van wat restleer gemaakt, that's it -O-
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:32

Ohjee, Wendy! :(
Heel veel beterschap gewenst!

Je hebt wel, mooie vrolijke kleurtjes gebruikt. Goed gebruik van het restleer :+

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:00

Hoi allemaal,

Zou ik hier mogen meepraten?
Ik werk in mijn vrije tijd (naast mn kind, baan en dieren) met leder.
Ik bewerk met name halsters. Maar het leukste vind ik tuigage maken.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 11:11

Welkom PaulSimonFan! Heb je foto's van je creatie's?

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 14:23

Zal ik zo even uploaden :D

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 14:57

Ik ben begonnen met een halster als kadootje. Voor een stalgenootje die mijn paard voor me bijgehouden heeft toen ik dankzij knie issues niet zef kon rijden. Lekker zuurstok _/-\o_

Afbeelding

Inmiddels al tig halsters "gemaakt". Bij halsters met onderleg bouw ik de neusriem helemaal opnieuw op.
Bij simpele halsters stik ik er een laag leder bovenop.
Ook vliegenfrontriemen gemaakt. (Schroefconchos ipv dat klittenband dat altijd maar los gaat. Ik ben zelf enthousiast, mijne is hem anders continue kwijt :+ ).
Het leukste halster vond ik die van "lucky Sunshine". Gigantisch priegelwerk. Maar deze was kadoo voor een jonger meisje, en die was zooo verrast en blij <3
Afbeelding

Het leukst vind ik ontwerpen. Dit hoofsdstel vond ik geweldig om te maken.
Vriendinnetje wilt hem heel graag hebben. Ik mag er nog een bitloos sidepull neusriem bij maken. *\o/*
Afbeelding

Deze heb ik onlangs vlug tussendoor gemaakt. Ik heb al jaren de staart van mijn oude paard liggen. En ik wil deze in een hoofdstel verwerken. En wilde zodoende kijken of inleggen lukt. Dat lukte. Maar het hoofdstel is geen hoogstandje :')
Afbeelding

Ik werk puur voor de hobby. Ik neem geen betaalde opdrachten aan. Ik krijg vraag van vrienden en stalgenootjes. Die leveren een halster, en ik maak er wat leuks van. Het moet hobby blijven. Ik wil geen druk ervan ervaren.

Mijn eigen paard heeft al wat halsters (met zn naam, met zn bijnaam, just handsome, the brightest shadow, en er liggen er nog 2 te wachten om bewerkt te worden :+).
Dochters heeft een halster met haar naam voor op de manege <3
En wilt voor haar verzorgpony nog tig halsters *\%/*

Wat op mijn plannenlijst staat is een ingelegd hoofdstel met haar van mijn oude paard. Een nieuwe barebackpad. (Huidige heb ik ook zefgemaakt, maar ik wil er een met een leren toplaag, in westernstijl :~ ).
En ooit een tas.
Maar er staan nog tig halsters op t lijstje voorlopig *D en de schooltas van dochterlief. Die wilt er een leren stuk op met haar naam gecarved :):)

Ik zou het leuk vinden hier mee te lezen en inspiratie op te doen!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:09

Wat een leuke dingen maak je! Dat met de halsters zo versieren is echt een goede!

En prachtige hoofdstellen!!

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:54

Veriye schreef:
Wat een leuke dingen maak je! Dat met de halsters zo versieren is echt een goede!

En prachtige hoofdstellen!!

Dankjewel!! Neem het idee gerust over! Is genoeg markt in! Ik hou het als hobby. Mijn paard heeft straks gewoon 30 halsters :')

Deze ligt nu op de werkbank <3
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 07:22

Heel leuk gedaan!

Ach ik knutsel er ook maar mee hoor. Ik verkoop niet echt (af een aan aan kennissen). Ik ben wel bezig om zelf patronen voor tassen te maken en deze te willen verkopen. Maar in mijn beleving is het heel moeilijk om met handgemaakte leren dingen geld binnen te krijgen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:02

Ik ben weer aan het knutselen

Afbeelding

Flapje van een tasje is af <3 zeker niet perfecr, maar ik ben blij mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:12

Waaw, wat gaaf <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:47

Dankje <3

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:43

Vorige week een armband gemaakt, de sluiting is nu via drukknopen. Niet helemaal tevreden met de sluiting, iemand nog tips waar je mooie degelijke armbandsluitingen kan vinden? Die ook mooi blijven.
Ik heb er haar in verwerkt van mijn 2 pony's <3
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 10:32

Leuk gedaan, ricojoreen!
Heel strak geworden! <3

Ik heb ook weer wat klaar
Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste zelfontworpen taspatroon. Het ontwerp op de tas is jiet van mij. Wel door mij met de hand erop gebrandt. <3

Wie is er verder nog bezig?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:53

Ik zit een beetje in een creatieve dip.. maar zag net dat ik deze nog niet had gedeeld. Eigen ontwerp weer :)

Afbeelding

Afbeelding

Ook een faux Barcelona chair geupdate <3
Afbeelding

De originele staat van de stoel :Y)

Afbeelding

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:08

Die tas!! Prachtig!! <3
Gave stoel ook! Hele klus lijkt me dat _/-\o_

Ik ben een paar maanden niet zo actief geweest. Maar afgelopen week dit halster gemaakt;

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog een aantal halsters in opdracht. Maar allemaal simpelere. 4 stuks met enkel naam, recht toe recht aan, in blank leder.
En 1 stuk waarin ik meer los mag. een blauw halster met wit onderlegd bont. Daar mag ik zelf een passende combi bij maken. *\%/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:07

Ahh wat een mooie spullen maken jullie toch! zo inspirerend en motiverend om het zelf ook weer op te pakken _/-\o_

Hier ook bezig momenteel, met een soort polswarmer/brace. Een eigen ontwerp omdat ik niks kon vinden wat mij aansprak, ik maak hem met leer resten. Dit is wel echt hobbymatig hoor, mijn motoriek is niet meer zo best en ik verwacht er niet zo veel van, ik zit hieraan te prutsen voor de lol van het prutsen :D en als hij nou toch leuk wordt dan maak ik hem nog een keer met mooier leer.
Als iemand toevallig ervaring heeft met leren handschoenen of braces dan hou ik mij warm aanbevolen voor tips en tricks :+

Eerst een mal gemaakt van mijn hand, wegwerphandschoentje erom en vol plakken met tape op de plekken waar je je leer wilt. Met een stift gemarkeerd waar ik de opening wil hebben.
Afbeelding

Na open knippen en een beetje trimmen hier en daar voor de vorm, en dan heb je een vorm in je eigen maat.
Afbeelding

Daarna de gammele mal van tape & handschoen overgenomen op papier, met tape iets verstevigd + met tape 'riemen' gemaakt en geplakt waar ik ze ongeveer wil. Nog een 3e riem komt vanaf de handpalm, tussen de duim en wijsvinger door naar de rug maar die wou niet blijven zitten voor de foto.
Afbeelding

De huidige versie van leer, work in progress, voor de foto heb ik hem even vastgemaakt aan mijn hand met tape. Hier ga ik nog het een en ander aan wegknippen voor een betere vorm. Voor wie de pleister heeft gespot, ik had ruzie met mijn mes tijdens het uitdunnen van de randen van het leer
Afbeelding

Met zacht leer is dit gewoon een polswarmer, als dit goed lukt zoals hoe ik het in mijn hoofd heb dan hoop ik dat hij ook dienst kan doen als duimbrace maar dan zou ik hem overnieuw maken in steviger tuigleer.
#wishfull thinking

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:10

Ik kan hier ook eindelijk wat delen :')

Halsband voor mijn whippet Appa! Ik vond het stiksel eerst niet helemaal top, maar nu ik eraan gewend ben vind ik het toch wel leuk, het is lekker vrolijk en dat past goed bij Appa <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding