[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:33

Let op! dood paard. Gewoon een skelet van een paard, niet super schokkend maar ik zet hem toch maar in een spoiler voor geval iemand er gevoelig voor is
Spoiler:
Oeps ik was vergeten dat je door de ribben heen kan kijken, en dat je daardoor de linker ribbenkast ook had moeten kunnen zien. Vergeten te tekenen :+Afbeelding

Seven

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:02

Hoe bedoel je grof Malenka alsin dik of? Het is een opdracht en deze houding wou de eigenaar graag.

Mooie schets zo met het wit daar houd ik van.

Mooi Telpeva ziet er ook goed uit

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:13

De houding is erg mooi gelukt en de omvang van de hals wat mij betreft ook. Hij lijkt op de foto alleen wat detail in diepte te missen. Dus hij oogt wat vlakker dan ik mooi zou vinden. Maar ik kan makkelijk praten... ik heb nog nooit een breyer project afgemaakt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:29

Ik snap wat je bedoelt :j
De details vallen op de fotos ook wel wat weg. Gelukkig is de eigenaar heel blij en zit de vernis er op, nu op naar de manen/staart en de houten base

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 01:49

Dank je wel iedereen voor het reageren :)
Ik heb hem gisteren eindelijk afgekregen:

Afbeelding

Pleun: die schets ziet er al goed uit. Ben benieuwd naar je inkleuren!

Sanneb: Oooh, gave houding heeft deze!! En het ziet er echt zo simpel uit hoe jij het doet, knap!

Seven: blijf het interessant vinden om jou beeldjes te volgen. Zou het zelf echt nooit durven, zo'n hoofd eraf slopen := Kan mij voorstellen dat de eigenaar hier heel blij mee is!

Malenka: Gaaf zo op dat zwarte. Kwam er vorig jaar achter dat op zwart tekenen dus echt helemaal niet makkelijk is, omdat je echt helemaal om moet schakelen. Maar het is jou goed gelukt hoor! Je hebt hem ook een erg mooie blik mee gegeven.

Telpeva: haha, ik was al voorbereid op veel bloed en los vlees, maar het viel (voor mij) gelukkig mee. Knap al die details, heb je deze uit je hoofd gedaan of wel met referentie? In ieder geval lijkt het mij een goede oefening voor de anatomie.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:39

Seven, heerlijk is dat als de opdrachtgever blij is met het eindresultaat!

Joey_lover, hij is leuk! Prachtige aardse kleuren.

Voor mij is het werken op zwart papier niet zo'n punt. Dat doe ik meestal met oliepastel omdat de kleuren zo mooi uitkomen. Het lastigste was dan ook om geen kleuren te pakken uit de doos.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:44

Ja echt want daar doe je het voor
Hoewel ik net heel brutaal de oren er af heb gehaald en opnieuw heb gemaakt.
Nu zien of het een goed idee was over uren drogen haha

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:38

En Daran is ook af!

Oliepastelkrijt en ecoline op a3 aquarelpapier.

Afbeelding

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:00

@malenka super mooi, die kleuren <3
@joey_lover Hij is echt heel gaaf geworden!
@telpeva mooi, heel interessant!
@malenka ik vind het allebei mooi! Ben benieuwd naar je volgende werken <3
@seven wat gaaf weer!
@sanneb mooi weer! leuke stijl!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:20

De merrie met veulen nog wat extra bijgewerkt en de basecoat zit er op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:00

Argh ik heb weer vet veel moeten werken deze week (om en na bij 50 uur) en heb helemaal geen tijd gehad om te tekenen, loop 3 tekeningen achter en heb ook geen tijd gehad om te reageren. Sorry :(

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:22

Januari:
Afbeelding
Afbeelding
Niet veel bijzonders dus. :P Tekenen staat nog even op een laag pitje.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:00

Een beetje wat gekliederd met waterverf, nav. pinterest. Ik heb te veel ideeën in mijn hoofd maar er komt niks uit.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:47

Nou ik had net echt een kei en kei lange post gemaakt waarin ik uitgebreid op iedereen had gereageerd. En toen ik het wou posten toen was Poef! alles weg -O- Heb er zeker een uur aan gezeten. Baal er zo sterk van :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:12

En vorige op je browser werkte niet? Zuur :(

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:53

Daarom maak ik lange posts meestal op de computer in word en plak het daarna in het online platvorm dat ik gebruik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:14

Ik dacht, doe eens gek. Ben mijn allereerste tekening (van feb 2016) opnieuw aan het tekenen.
Vind het leuk om ze straks naast elkaar te leggen en dan te zien hoe ik vooruitgegaan ben in de afgelopen 2 jaar :) Op dit moment bijna het hoofd af:

Afbeelding

Pag 29:
Telpeva: Heel schokkend, dat naakte paard! Ik heb ook ooit zo'n tekening geprobeerd en toen kwam ik niet uit met de ribben :+ Dus ik snap je worsteling.
Joey: Gaaf! Vind ook de achtergrond krachtig erbij.
Malenka: Echt een kleurenbom geworden! Altijd stoer als mensen niet bang zijn er kleur in te gooien.
Seven: Ik heb echt geen verstand van werken met beelden dus ik kan er niet veel over zeggen :P
Martine: Leuke tijger
Eclair: Komt vast wel weer, toch, dat je je ideeën kan uitwerken? Je bent nu in ieder geval bezig, dus je doet bij elke tekening weer meer ervaring op.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:51

Afbeelding

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:14

Weer veel mooie nieuwe tekeningen en beeldjes. <3
Ik ga niet meer op iedereen reageren, dat kost me gewoon veel te veel tijd en energie en aangezien bijna niemand dat meer doet zie ik er ook het nut niet meer van in. Ik wil wel even zeggen dat ik vind dat jullie goed bezig zijn!
Ik ben zelf bezig met een paar tekeningen, maar wegens andere prioriteiten nog niets af kunnen maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:16

Ik vind het al erg lief wanneer mensen af en toe de moeite nemen om te reageren, al is het maar af en toe, want inderdaad het kost ook gewoon veel tijd. Tof van je dat je nog zoveel hebt gereageerd, en ik kan mij voorstellen dat die motivatie afzwakt wanneer mensen minder reageren. En momenteel worden er ook niet zo veel tekeningen gepost

Ik lig al meer als een week ziek op bed, krijg bijna niks gedaan en loop daardoor nu wat achter. Z.s.m. maar weer inhalen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:20

Ik kom me ook melden! :) Ik heb als enige doel dat ik echt meer wil gaan tekenen; ik zit op de kunstacademie maar mijn tekenskills zijn over het algemeen niet geweldig, en het is toch wel handig als je dingen moet visualiseren. :+ Vandaar dat ik wat netter wil gaan werken en wat vaker.

Ik vind zelf neocolor heel fijn om mee te werken en dikke zwarte stiften doen het ook goed. Eveneens fineliners. Ook heb ik sinds kort ontdekt dat je dingen in kan scannen en dan verder werken in photoshop, dus daar ben ik ook aan begonnen. :) Ik wil hier gewoon lekker regelmatig dingen uploaden.

Eentje van vandaag (fineliners en photoshop):
Afbeelding

Tijdje terug (satirische versie op een smart home, fineliners en kleurpotloden):
Afbeelding

En nog iets voor de lol (kan in alle kleuren worden omgezet, photoshop):
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:26

Geweldig die poep app _O- _O- _O- ik hou van zulke humor! kom maar op met zulke tekeningen! welkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:30

Telpeva schreef:
Geweldig die poep app _O- _O- _O- ik hou van zulke humor! kom maar op met zulke tekeningen! welkom :D

Haha, dankjewel. :') Het idee kwam door een soort van tekenspelletje - Je hebt 3 stapels kaarten en je trekt er eentje van elke stapel. Op stapel 1 liggen voorwerpen (in mijn geval "smart home"), stapel 2 wat je ervan moet tekenen (satirische versie), en op stapel 3 het formaat (hoeft overigens niet alleen tekening te zijn, in mijn geval moest ik een stripverhaal in 6 afbeeldingen tekenen). Echt een aanrader! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-18 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:32

Klinkt leuk zeg! weet je of dat een naam heeft zodat ik erop kan googlen?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:12

victory-boy Ik sluit me aan bij Telpeva.
Herken je struggle, ik heb helaas ook niet altijd de tijd om te reageren. Wel ben ik elke keer blij als iemand weer een tekening heeft geplaatst *\o/*

resistance Welkom!

Afbeelding