[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:39

Liiza- heel mooi! Maar weet je ook dat woensdag in het engels niet Wensday maar Wednesday is?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:01

Mooie pagina's Liiza, het idee om websites en paswoorden zo te onthouden kende ik nog niet, leuk!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:31

Haha wat erg! Je hebt gelijk, ik had gewoon niet tot laat door moeten gaan *schaam, schaam*

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 14:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is wat ik tot nu toe heb. Ik doe geen agenda gedeelte oid. Vind hem eigenlijk tot nu toe gruwelijk saai :+ moet bedenken hoe ik het ga pimpen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 19:34

Vandaag nog een pagina gemaakt waar ik stiekem wel heel trots op ben :+

Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:38

Die is super mooi!

Welke maat schijven heb jij nu?
Ik heb in de standaard nu een heel pak ruitjes zitten maar heb denk ik ongeveer de helft lijntjes eruit gehaald omdat ik het wat vol vond worden. Voorlopig nog genoeg erin maar wil eigenlijk ook wel een x aanvullen met bv blanco en meer ruitjes bv.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 19:43

JustMe8484 schreef:
Die is super mooi!

Welke maat schijven heb jij nu?
Ik heb in de standaard nu een heel pak ruitjes zitten maar heb denk ik ongeveer de helft lijntjes eruit gehaald omdat ik het wat vol vond worden. Voorlopig nog genoeg erin maar wil eigenlijk ook wel een x aanvullen met bv blanco en meer ruitjes bv.

Dankjewel!

Er waren bij de staples maar 2 maten, de normale/kleintjes en deze grote.. Dus ik weet zo niet wat de maat is!

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:00

In de vakantie met zeeën van tijd, hier een daily spread haha.

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:43

Mijn travel journal is besteld :D

Eind Augustus mag die mee naar Macedonië, dus tot die tijd kan ik vanalles bij elkaar verzamelen om te gebruiken. Iemand tips voor fijne (zwarte) pennen die niet doordrukken?
Ik wil graag een ballpoint mee, maar ook een stift, vulpen en Kalligrafie pen. De ballpoint en kalligrafie red ik me wel mee, maar ik heb al tig stiften geprobeerd en alles drukt door :=
Ligt misschien ook aan het papier, maar wil het graag zo min mogelijk.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:51

Mirtheee: ah, ik zag losse in twee maten maar wellicht zijn de kleine losse gewoon het standaard formaat...(?)

Goriginal: wauw dat ziet er creatief en vrolijk uit!

Dit heb ik tot nu toe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou nog graag iets van een mood tracker willen maar zoek eigenlijk een manier om het te kunnen koppelen aan bv 'gebeurtenissen' als weinig slaap, ongesteld etc. Maar weet nog niet hoe...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:31

Ik heb een 'a few words a day'. Een soort mini-dagboek. Ik heb per dag drie regels waarbij ik beschrijf wat ik gedaan heb en me voel.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:16

prugelpiet schreef:

Eind Augustus mag die mee naar Macedonië, dus tot die tijd kan ik vanalles bij elkaar verzamelen om te gebruiken. Iemand tips voor fijne (zwarte) pennen die niet doordrukken?
Ik wil graag een ballpoint mee, maar ook een stift, vulpen en Kalligrafie pen. De ballpoint en kalligrafie red ik me wel mee, maar ik heb al tig stiften geprobeerd en alles drukt door :=

Ah wat leuk! Ik ben zelf ook bezig om iets van een travel of memory journal op te zetten! Dat vond ik namelijk het leuke van mijn bullet journal, maar als agenda werkte het niet. Dus besloten om dit dan maar te doen! Ik ga vanmiddag een rondje doen om wat leuke dingen voor er in te vinden en dan mag hij mee op vakantie :)

Ik weet niet of jullie het oke vinden dat ik hier dan nog steeds meepraat en wellicht creaties laat zien?

En qua stiften, ik heb zelf een pigma pen (van sakura), en dat heeft in mijn leuchtturm nooit doorgedrukt. Ik heb ze bij de kler vandaan, lag bij het handlettering spul.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:42

linoleum schreef:
Ik heb een 'a few words a day'. Een soort mini-dagboek. Ik heb per dag drie regels waarbij ik beschrijf wat ik gedaan heb en me voel.

Dat is ook een goed idee!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 10:46

Felicxa schreef:
prugelpiet schreef:

Ah wat leuk! Ik ben zelf ook bezig om iets van een travel of memory journal op te zetten! Dat vond ik namelijk het leuke van mijn bullet journal, maar als agenda werkte het niet. Dus besloten om dit dan maar te doen! Ik ga vanmiddag een rondje doen om wat leuke dingen voor er in te vinden en dan mag hij mee op vakantie :)

Ik weet niet of jullie het oke vinden dat ik hier dan nog steeds meepraat en wellicht creaties laat zien?

En qua stiften, ik heb zelf een pigma pen (van sakura), en dat heeft in mijn leuchtturm nooit doorgedrukt. Ik heb ze bij de kler vandaan, lag bij het handlettering spul.

Traveljournal bullet journal close enough! Do keep sharing!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:59

Ik gebruik de mijne ook niet echt als agenda, ik heb het geprobeerd maar dat werkt voor mij ook niet. De weeklogs die ik maak gebruik ik eigenlijk vooral voor reminders en om taken bij de houden (to do lijstjes), niet echt voor afspraken. En ik ben groot fan van alle trackers :D

Wat fineliners/pennen betreft drukt bij mij (in mijn leuchtturm) weinig tot niets door, maar wat wél blijft is dat je op de achterkant van het papier wel ziet dat er op de andere kant geschreven is, ik heb geen enkele pen gevonden waarbij die soort van schaduw niet te zien is. Als ik een pagina 'mooi' wil hebben en wil houden dan hou ik de pagina's er voor en er na gewoon leeg. Dan gaat je bujo misschien iets sneller vol, maar voor mij weegt het plezier van een mooie pagina zwaarder dan dat ik misschien een paar dagen eerder een nieuwe bujo moet kopen zodra deze vol is.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:53

mirthheee schreef:
Traveljournal bullet journal close enough! Do keep sharing!

In dat geval :D
Vandaag even een mooi boekje gehaald en meteen ook langs de hema gegaan om wat leuke soorten papier en stempels te halen. Daarna direct mijn eerste pagina kunnen maken, namelijk van een vliegtuigvlucht van gisteren.

Afbeelding

Ben best blij met het resultaat :)
Oh ja btw, foto's die over elkaar heen zitten kunnen opgetild worden om de foto eronder te bekijken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:13

Mijn poging tot een spel element in een tracker, maar dit ehm... werkt in zijn huidige vorm nog niet, ik moet minder dingen gaan tracken óf het tetris veld groter maken want op dit tempo is het veld te snel vol.

Het idee was:
Wanneer ik iets afvink in de tracker met X kleur, dan mag er in het spelletje ernaast ook één tetrisblokje met bijbehorende kleur worden geplaatst. En dan proberen om elke maand zoveel mogelijk rijen te hebben :) Maar zo hoe het nu is heb ik hem te makkelijk gemaakt, want ik heb hem maar een paar dagen ingevuld en toen was die al zo vol.
Afbeelding

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:21

@ Felicxa Tof! De extra 'pagina' voor die foto is gaaf.
@Telpeva heeel gaaf gedaan dat tetris!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:23

Telpeva, wat een geweldig leuk idee dat tetris. Dat had ik moeten weten toen ik nog op school zat :) Ik heb op papier bv wel patience gespeeld, maar tetris is veel leuker! (En zo fleurig.)

Overigens: je kunt natuurlijk ook per vier hokjes van een kleur een nieuw tetrisblokje doen. (Dus de 8 gele blokjes bij 'bullet' = 2 tetrisblokken.)

Van de andere kant: als je lijnen vol ongeveer gelijk loopt met de dagen zou het uit moeten komen :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:17

Wat doen jullie als jullie een grote fout maken?
Heb net een habit tracker voor juli gemaakt, maar ik heb ten eerste niet genoeg ruimte voor alle dagen (kom 1 hokje te kort), en daarnaast heb ik per ongeluk een fout gemaakt in de plaatsing van de onderwerpen. De bladzijde is dus "verpest".

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:52

Met mijn maandtrackers (zoals die hierboven naast de tetris) begin ik om die reden aan de rechterkant met nummeren vanaf de laatste dag in de maand, ik begin met 31 en tel naar links af tot 0. Pas als ik dat gedaan heb ga ik de lijnen tekenen en de tekst er in schrijven, want dan weet je pas hoeveel ruimte je kunt gebruiken voor je tekst. Mislukte pagina's laat ik er gewoon in zitten, die zitten mij niet in de weg.

Trouwens, wie de originele bedenker is van de tetris in een bujo weet ik niet, maar ik ben het niet :o ik vond hem zelf ook ergens op een website :) de eer van het verzinnen gaat niet naar mij! Het enige dat ik verzonnen/veranderd heb van het originele idee is het spelletje te combineren met die maandelijkse tracker. De originele maker had hem gelinkt aan een eenmalige to-do lijst :) bedankt voor de leuke reacties, ik weet niet meer waar ik het origineel heb gezien anders zou ik een link plaatsen

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:53

Maanlicht schreef:
Heb net een habit tracker voor juli gemaakt, maar ik heb ten eerste niet genoeg ruimte voor alle dagen (kom 1 hokje te kort), en daarnaast heb ik per ongeluk een fout gemaakt in de plaatsing van de onderwerpen. De bladzijde is dus "verpest".

Iets moois maken op een stevig stuk karton/papier en het eroverheen plakken?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:04

Maanlicht schreef:

Heel erg balen, eruit scheuren en opnieuw beginnen :+

Ik maak eerst het hele idee lichtjes met potlood, dan trek ik het over met fineliner en gum ik de potlood resten weg :o Vanmiddag ga ik naar sotrene gene (ofzoiets) washi tape scoren en naar de civo voor een hele hele dunne fineliner <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:53

Ik doenook de afmetingen met potlood eerst en daarna fineliner. Gaat soms nog mis. Typex doet ook wonderen!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:03

Waar het aanvaardbaar is laat ik het zitten, ik typex weg of haal de pagina er uit (voordeel van ARC dat dat zo simpel kan).

Gisteren hebben mijn kinderen besloten om mijn week en to do wat op te vrolijken... Zucht...
Afbeelding