[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:16

Kan iemand een voorbeeld sturen van Dry bush, mag ook in pb

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:17

Je hebt pb :)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:19

Helaas een klein reactie rondje van mijn kant vandaag.. M'n laptop oplader heeft het begeven en via de telefoon is het niet ideaal :')

Saskiakefie - hele mooie tekening! Fijn kleur gebruik en de kat staat er mooi op :)

JoycexEnya - leuk zo'n repaint! Origineel tussen alle tekeningen, helaas kan ik je hierin geen tips geven. Maar zo van de foto's ziet het er goed uit!

IngeCharlie - leuk werk, mooie zonsondergang kleuren en de silhouette is ook duidelijk :)

Mijn nummer 7:
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:21

Nr 7 :
Afbeelding
Van de film Rumble Fish
Uurtje aan bezig geweest ongeveer, vind hem nog redelijk gelukt behalve de ogen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:28

En mijn reactieronde vanaf pagina 26:

Martine: Leuk hoor, zou je nog vlammende manen van kunnen maken :D

Sanneb: Mooie kleuren! De borst lijkt wel een nogal te breed

Nayomie; toch nog altijd goed gelukt hoor!

sunny; amai zeg! super gelukt!

Elanor: alletwee leuk gedaan :) vind de eerste de mooiste

Seven: Leuk! Alleen lijkt mij de hals te breed of te kort

Selina; niet veel over te zeggen haha :+ hoewel heul minimalistisch toch goed gelukt qua beweging en verhoudingen

LarissaJulia: de ogen spreken al echt!

Tigress: Amai, net echt! echt goed gedaan!

ingeCharlie: mooie sfeer al :)

saskiakefie: Die oren :wow: Prachtig!

Plovesb: het begint saai te worden om het steeds te moeten herhalen.... alweer een prachtwerkje :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:35

Oh saskiakefie, mag ik dan misschien ook een voorbeeld? :)
Ik bedoel op de manier dat je pastel gebruikt op een model, dus de poeder ervan. Maar dan zal ik het vast verkeerd hebben, ik zou graag willen weten wat het dan wel is :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:36

Reactierondje voor deze pagina

plovesb
Mooi. Het spreekt me heel erg aan :j

Damned
Mooi :)
Je geeft zelf al aan dat de ogen niet helemaal kloppen. Misschien kun je de volgende keer een hulplijn tekenen :). Ik vind de handen ook niet geweldig. Maar ik ben zelf bagger in verhoudingen :')

Nu de mijne *\o/*

Ik heb gisteren wel getekend, zo tussen de momenten door dat ik tijd had, maar uiteindelijk had ik geen tijd/zin meer om hem te plaatsen. Ik dacht, ja nog een plicht. Doei, heb het al druk zat gehad vandaag. Zal op woensdag wel vaker voorkomen. Dat is echt een drukke dag voor mij -O-

Maar ik had gisteren eventjes niet de regels gevolgd en ik heb iets anders dan een cartoon getekend. Ik ben wel best blij met het resultaat.
Een hartje <3
Afbeelding

En vandaag ben ik een leuk YouTube kanaal tegengekomen. Fun to Draw!!
Dat zijn echt zo'n schattige cartoontjes, dat ik het niet kon laten om de maand hierop af te maken <3
Dus vanaf zul je er heel veel van zien bij mij :P

We beginnen met een ijsje, toepasselijk bij het weer van het noorden :')
Afbeelding

De foto's zijn alleen slecht uitgekomen helaas :(

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:39

Sorry voor de afgelopen dagen geen update, toetsweek hier.
Hierbij 5, 6
Afbeelding
Fjordenpoown is niet geweldig, kleur is prut. Korte beentjes horen zo, is ook zo op de voorbeeldfoto. Andere is snelle schets.
En 7
Afbeelding
Gedaan met kleurpotlood, om te voorkomen dat ik veel ging gummen.

Sorry, maar geen tijd voor reactierondje. Morgen weer.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:08

Afbeelding
mijn nummer 7. het is niet geworden wat ik wilde. ik raakte helemaal gefrustreerd en niks lukte. en uiteindelijk is dit er uit gekomen. ben er niet heel blij mee. ik heb helaas geen tijd voor een reactierondje :(

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:12

Wat leuk om alle verschillende werken iedere dag weer te zien.

Vandaag dag 6 en 7 van mij. Twee totaal verschillende werken.

6/366
Aquarelverf
Afbeelding

7/366
Fineliner
Afbeelding

Dat was de eerste week op naar nog en hele hoop weken.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:31

Even reactie op pagina 29.
Plovesb, wauw wat mooi. Ik hou wel van die stijl.

Damned,ik mis een lichtpuntje in de ogen, misschien is dat het?

Drawlover, mooi hart, aan beide kanten gelijk, super ook die schaduw erin.je ijsje is lief!

Yamsi, goed bezig, probeer wat schaduwen toe te voegen.

Jeika, mooi!

Nelleke, super. Vind nummer 6 heel mooi!

Hierbij nu eindelijk mijn tekeningen.

Afbeelding
1. Mijn bijrijpaard die gekke bekken naar me aan het trekken was.

Afbeelding
2. Weer bijrijpaard, was hem aan het invlechten en dit was mijn uitzicht.

Afbeelding
Paard uit aanvraagtopic in pastel.

Dit voor nu even. Morgen de rest.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:54

*wandelt half slapend binnen* Tot zover voornemen om vandaag uitgebreid te tekenen en te reageren, er was plotseling bezoek en huiswerk deed vervelend. Maar hier wel alvast die van gister.
Ogen zijn best aardig gelukt, maar urglh, die handen.. Weet ik in ieder geval wel wat ik vandaag kan gaan doen. Of naja, morgen, want dan heb ik meer tijd om er echt voor te gaan zitten.

Puppyoogjes
Afbeelding

En ontzettend gave dingen komen er weer voorbij ^^ Ik wil minder moe zijn en op alles wat zeggen, maar ergens lijkt me het een beter idee om nu nog even wat te tekenen en dan te gaan slapen. EN laat ik eens verstandig zijn. :P

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:00

Hier de mijne van gisteren en vandaag :) Zie echt al hele inspirerende werken langskomen.
Ik heb vandaag mijn kleurpotloden erbij genomen, dat is een beetje meer in mijn comfortzone..

Nummer 6
Afbeelding

En nummer 7
Afbeelding

Roodvos: Ik vind de ogen heel goed gelukt! Toen ik de tekening eerst bekeek leek het me eerst dat er dramatisch in een zakdoek gesnoven werd, hihi. Die "pretty please" blik heb je wel te pakken!

Rijsa: De eerste vind ik technisch erg goed! Leuke schets met net genoeg details, die blik heb je goed te pakken. De tweede is een moeilijke pose maar dat doe je ook heel goed. Had misschien iets meer van het rechter oog willen zien. Ik zie dat je veel blauw probeert te gebruiken, echt top. Volgende keer misschien ook wat warmtinten meenemen? De derde vind ik vooral de schaduwposities erg goed. Op het eerste gezicht lijkt het dat in deze tekening minder kleur in de manen zit.

Nelleke: Het aquarel werk vind ik prachtig. Weinig op aan te merken, wellicht kon het (voor ons) rechter voorpootje wat beter uitgewerkt worden. Al stoort het niet. Je fineliner tekening vind ik ook heel knap. Dit soort werkjes verknal ik juist vaak omdat ik teveel details erin wil hebben. Jij hebt het perfect gedaan zo denk ik. Koppie is ook herkenbaar. Misschien is de linkervoorpoot wat weggevallen, maar ook dat stoort eigenlijk niet!

Jeika: Volgende keer beter! Ik vind de contouren van het hoofd wel heel goed gelukt. Volgende keer gewoon wat meer oefenen met het lijfje!

Yamsi: De fjord vind ik erg cool! Die pose is niet makkelijk en volgens mij heb je ook wat kleuren proberen te mengen, top! De eerste schets vind ik ook goed gelukt, misschien de volgende keer nog goed kijken naar de vorm van de oren en het plaatsen van de schaduwen op het hoofd! De laatste schets is ook een goede poging, het is best nog wel lastig om in één keer iets "perfects" neer te zetten. Top dat je hiermee hebt geoefend door kleurpotloden te gebruiken die je niet zomaar kunt uitgummen!

Drawerlover: Goed geoefend met de schaduwen in het hartje! Ziet er echt goed uit zo. Het cartoon ijsje is gewoon om op te eten haha.

Damned: Hoewel je de ogen niets vind, vind ik wel dat je zijn blik goed te pakken hebt. Fijne stijl heb je ook!

Plovesb: Ik ben echt fan van jouw stijl. Ik wil ook graag oefenen met semi-gedetailleerd maar toch minimalistisch. Erg mooi!
Laatst bijgewerkt door Flux op 07-01-16 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:16

Gaaf Flux! Vooral die onderste! :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:36

Saskiakefie - vet! Heel Nice

Plovesb - wauw...heerlijk creatief zeg!

7/366
Lekker simpel gehouden

Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:04

Ik krijg het toch niet voor elkaar om iets onafs te plaatsen. Voor mij word de challenge dus 1 per week minimaal.

Ik merk dat ik het erg leuk vind de belevingen en tips te lezen van anderen en wil dat dus ook gaan doen. Maar hoe doen jullie het? Ik kan niet alle namen onthouden met bijbehorende tekening en wil wel alles in 1 bericht.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:05

sanneb schreef:
Ik krijg het toch niet voor elkaar om iets onafs te plaatsen. Voor mij word de challenge dus 1 per week minimaal.

Ik merk dat ik het erg leuk vind de belevingen en tips te lezen van anderen en wil dat dus ook gaan doen. Maar hoe doen jullie het? Ik kan niet alle namen onthouden met bijbehorende tekening en wil wel alles in 1 bericht.

Twee tabbladen. Eentje waar ik typ, ander waar ik de tekeningen bekijk.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:08

Inderdaad twee tabbladen :j Ik heb stiekem nog meer luxe; twee beeldschermen :')

Nog bedankt IngeCharlie :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:10

Of je opent twee browsers en die zet je naast elkaar..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:19

Heb m'n kaartje af, maar het is zo zonde om hem nu bij lamplicht op de foto te zetten (aquarel vandaag weer) dat ik dat morgen wel doe.
Ik zal wel vast weer eens even wat feedback geven, deze pagina in omgekeerd chronologische volgorde. :)

In het algemeen: ik zou het ook leuk vinden om te lezen wat je met de challenge 'wilt'. Wil je jezelf echt dwingen om nieuwe creatieve perspectieven te kunnen ontwikkelen, wil je beter 'technisch' leren tekenen of gaat het je alleen maar om het principe dat je elke dag 'iets' neerzet?

Nayomie: met welke gedachte heb je deze hoef gemaakt? Ervan uitgaande het een technische studie is, kijk dan nog eens heeeel goed hoe een hoef, kroonrand en kogel eruit zien. Wat zit daar nu allemaal, en hoe loopt het in elkaar over?
Flux: leuke set deze twee, mooie uitdaging aan jezelf! Het zijn meteen al veel interessante platen om naar te kijken doordat je kleur hebt gebruikt, leuk. Mooi dat je in de schedel bij de eerste en de hoorns bij de tweede wat kleurverloop met groen/geel hebt gedaan. Dat maakt ze alletwee 'spannend'.
Roodvos: vlotte schets en handen zijn ook lastig. Lekker dooroefenen.
Rijsa: leuk hoe verschillend jouw werken zijn en hoe je met divers materiaal werkt. Dat wordt een interessante serie zo. :j
Nelleke: wat een puppyoogjes heeft het hondje. :D Je lijkt vooral nat of droog te werken, probeer ook eens nat-in-nat, dan biedt aquarel ineens nog veeeel meer mogelijkheden. Lastig perspectief die ene voorpoot op de tweede met die extreme foreshortening, goed neergezet!
Jelka: dit vind ik nou juist weer een heel leuk werkje. Kleur, beetje abstract, ik houd er wel van.
Yamsi: lekker doorwerken. Probeer ook eens een hoofd in een andere pose te doen, krijg je nog meer gevoel voor hoe zo'n kop nou in elkaar zit.
Drawerlover: ik heb dan weer niets met cartoons, maar leuk dat jij er zo vrolijk van wordt. :D Heb je deze echt zelf ontworpen?
Damned: je beste tot nu toe in dit topic denk ik! Knap gedaan met alleen arceren.
Plovesb: ik hoop dat je aan de kunstacademie studeert, want wat een gave portretten maak jij. Ik vind het echt fantastisch hoe jij precies de balans vind tussen hoeveel je tekent en hoeveel je weglaat. Heel gaaf.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 08-01-16 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:28

Bedankt, ik kijk vanaf mijn mobiel, maar denk dat ik dat dus anders ga aanpakken.

Om op elanor te reageren, ik doe mee voor inspiratie en om mezelf uit te dagen om verschillende technieken te gebruiken. Ook is het een stok achter de deur om door te zetten.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

Elanor schreef:
Ik zal ook weer eens even wat feedback geven, deze pagina in omgekeerd chronologische volgorde. :)

In het algemeen: ik zou het ook leuk vinden om te lezen wat je met de challenge 'wilt'. Wil je jezelf echt dwingen om nieuwe creatieve perspectieven te kunnen ontwikkelen, wil je beter 'technisch' leren tekenen of gaat het je alleen maar om het principe dat je elke dag 'iets' neerzet?

Nayomie: met welke gedachte heb je deze hoef gemaakt? Ervan uitgaande het een technische studie is, kijk dan nog eens heeeel goed hoe een hoef, kroonrand en kogel eruit zien. Wat zit daar nu allemaal, en hoe loopt het in elkaar over?
Flux: leuke set deze twee, mooie uitdaging aan jezelf! Het zijn meteen al veel interessante platen om naar te kijken doordat je kleur hebt gebruikt, leuk. Mooi dat je in de schedel bij de eerste en de hoorns bij de tweede wat kleurverloop met groen/geel hebt gedaan. Dat maakt ze alletwee 'spannend'.
Roodvos: vlotte schets en handen zijn ook lastig. Lekker dooroefenen.
Rijsa: leuk hoe verschillend jouw werken zijn en hoe je met divers materiaal werkt. Dat wordt een interessante serie zo. :j
Nelleke: wat een puppyoogjes heeft het hondje. :D Je lijkt vooral nat of droog te werken, probeer ook eens nat-in-nat, dan biedt aquarel ineens nog veeeel meer mogelijkheden. Lastig perspectief die ene voorpoot op de tweede met die extreme foreshortening, goed neergezet!
Jelka: dit vind ik nou juist weer een heel leuk werkje. Kleur, beetje abstract, ik houd er wel van.
Yamsi: lekker doorwerken. Probeer ook eens een hoofd in een andere pose te doen, krijg je nog meer gevoel voor hoe zo'n kop nou in elkaar zit.
Drawerlover: ik heb dan weer niets met cartoons, maar leuk dat jij er zo vrolijk van wordt. :D Heb je deze echt zelf ontworpen?
Damned: je beste tot nu toe in dit topic denk ik! Knap gedaan met alleen arceren.
Plovesb: ik hoop dat je aan de kunstacademie studeert, want wat een gave portretten maak jij. Ik vind het echt fantastisch hoe jij precies de balans vind tussen hoeveel je tekent en hoeveel je weglaat. Heel gaaf.

Bedankt voor je compliment! Ik studeer niet aan de kunstacademie, al ben ik wel vorig jaar aangenomen voor autonome beeldende kunst, maar mijn werk gerelateerde interesses liggen toch ergens anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:49

Door gebrek aan tijd loop ik een beetje achter, dit weekend hoop ik de dagen die ik achter loop weer in te halen.. Dus helaas nu ook even geen reactie van mij op de andere werken. Ik zag wel hele toffe dingen voorbij komen, dus dit weekend zal ik zeker nog even reageren :D

Mijn nummer 5:
Vogeltje part II
Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:46

Mijn doel van deze challenge als antwoord op de vraag van Eleanor.

Ik wil beter kunnen repainten en ook moeilijke kleuren en kijkem of ik verbetering zie

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 08:34

Ik loop nu een beetje achter, maar ik ga het proberen in te halen. weinig tijd door stage (3 dagen 8 uur per dag en reistijd) school... (uur reistijd dn van 9 tot 4 op school. 2 dagen ) 1 uur vrijwilligerswerk (reistijd 1 uur) auto rijles (1 uur.. plus reistijd) en t verzorgen van mijn paard. ik hoop dat ik het dit weekend kan inhalen ik doe mijn best!

mijn doel: betere schetsjes kunnen maken. sneller, makkelijker en beter. :)