[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:23

Owww, helemaal niks ingeleverd deze week, ik schaam me diep :o
Zal vanavond nog aan de slag, als ik het haal..

Komen weer mooie dingen voorbij!
Zo leuk om te zien dat iedereen geïnspireerd raakt door elkaar en allerlei soorten materialen gaat proberen! *\o/*

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:45

Ik moet even een inhaalslag maken, ben al een tijd niet aan tekenen toegekomen.... -O- challenge verpest.

Wel ga ik even reageren :D
Yvanna: ik vind de pose heel gaaf, hij heeft alleen een dik bovenbeen :P
xxCYNNxxleuke tekening! :D
Fnanne: Ik ben echt fan van je stijl :D
Pluizebolpum: wauw, dat is echt supervet!
Ginger:Mooie opzet, iets meer contrast misschien? :D
Renskefrea:Volgende keer misschien andere/meerdere kleuren gebruiken? ik vind dit erg verwarrend kijken.
Sergeantroos: Leuk! Heel grappig die manen zo
Bimmerd: Zoals je weet ben ik fan van je stijl en alles wat je maakt!
Silverstorm: Gaaf!
Renskefrea: Ja, hier moest ik toch echt even om lachen! :D Ze zijn zo heerlijk simpel dat ik er blij van word.
SiemxFunny: Lastige pose, misschien de nek wat dunner? lijkt erg dik zo.
Sjolvir: Erg gaaf dat contrast!
Drawerlover: ik vind hem grappig! :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:32

RenskeFrea O ja, hij is echt leuk zo. Zie ze ook zo al in het echt staan...
SIEMxFUNNY Slaan we dus maar over, moet wel even kwijt dat ik dat oog verdraaid mooi vind.
Fnanne't Word wat saai zo, maar ik vind 'm gewoon weer mooi.
Sjolvir Uh, ik weet niet in welke wereld dit een voorbeeld is van niet goed met kleurtjes zijn maar in mijn wereld is dit gewoon hartstikke mooi. Als in echt gaaf. Die manen, het hoofd en die glans op de vacht, gewoon spot on. Die kleurtjes op de achtergrond maken het mooi af zo.
SilverStorm Zelfde als Fnanne. Gewoon mooi. Die onderste wil ik op mijn slaapkamer.
drawerlover Waar ben je niet tevreden over dan? Het is toch gewoon een leuk strak getekend koppie? Niks mis mee hoor, integendeel.
prugelpiet Dan doen we toch gewoon of er niets gebeurd is? En dan maar gewoon door challengen?

Huppelfrutsel:
Op papier geschetst met potlood van een afbeelding af, vervolgens gescand en digitaal gekleurd en bewerkt. Vooral bewerkt :') . En ben er nog niet helemaal tevreden mee maar het is een vrolijk paardje met mooie hoefjes. Zou ik als paard ook van gaan huppelen.
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:38

Pluizebolpum schreef:
drawerlover Waar ben je niet tevreden over dan? Het is toch gewoon een leuk strak getekend koppie? Niks mis mee hoor, integendeel.

Ik kijk er gewoon vreemd tegenaan op een of andere manier. En ik zie nu dat ik een oor vergeten ben in te kleuren :')

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:35

Even snel een berichtje nog voor het slapen gaan. Ik moet wel zeggen dat dit topic mij erg veel tekenenergie geeft, motivatie en vrolijkheid.
Er komen elke dag weer heel veel toffe dingen langs. :D

Vandaag naar aanleiding van mijn dierentuinbezoek. Het is wel niet helemaal een paard maar kon het toch niet laten. Hoop dat het me niet kwalijk genomen wordt :P
Krabbeltje in de trein naar huis, met een foto als voorbeeld, vanaf een klein camerascherm.
Potloodschets (met gebrek aan gum) op A5. Leuk als de trein over wissels rijdt :+

Afbeelding

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:52

*\o/* Hij gaat lekker in dit topic! ik heb het erg druk gehad deze week, maar nooit te druk om even te spieken of er al nieuwe inzendingen waren! Dit topic is zo leuk voor de motivatie en de stok achter de deur! Laat andere mensen maar met z'n allen afvallen of stoppen met roken, wij doen een paard per dag/week :j hihi

@RenskeFrea: mooie zebra! Naar welke Zoo ben je geweest?
@Pluizebolpum: Mooi beeld, waar begint de bewerking en stopt de schets? heb je het paardje ook ingekleurd digitaal? Vind het een prettig plaatje geworden.
@Prugelpiet: welnee, niets verprutst. als je nu stopt is het jammer. Gewoon oppakken en verder gaan :)
@Drawerlover: mooi paardje, is dat met markers gedaan?
@Sjolvir: Mooi gedaan, kleurpotlood is een lastig medium, en al helemaal als je normaal niet met kleur werkt :/
@Fnanne: Jij gaat als een trein he! Nog steeds a4 formaat?
@ SIEMxFUNNY: Mooie schets, heeft iets melancholisch over zich

Hier maar weer twee van de stapel, morgen twee uploaden en dan ben ik weer bij :7 jammer dat je niet meer dan twee foto's per post mag doen haha. nu zijn deze wel heel experimenteel voor mijn doen. sorry daarvoor alvast :(:) :') wederom aceo inkt en aquarel

23/365 Pjuukje, mijn mooie inktmengsel werd een soort kotsplakje en k heb met wit de vormen van een vlek gevolgd waar k een paardjesvorm in zag
Afbeelding

24/365 lost
Afbeelding

haha hopelijk vanaf deze week weer wat normale dingen :o

Jaimyliefje

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:58

Silverstorm jij maakt echt geweldig werk, helemaal mijn soort ding :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:26

De diversiteit in dit topic is zo heerlijk :)

@Silverstorm: nog steeds A4 inderdaad. Ga proberen de hele serie op dat formaat door te zetten. De jouwe zijn ook weer fijn, beiden nog geïnspireerd op grot tekeningen?
Renskefrea: al die streepjes :) hij heeft een echte zebra houding, heel herkenbaar ook zonder streepjes :j
Pluizebolplum: wat een vrolijkerd! Prachtige kleuren in de achtergrond!

Afbeelding
26/365.
En weer acryl op papier :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:28

Afbeelding
De kleuren valken weg op de foto het os op n erg klein papiertje

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:48

4/52
25 min.
Afbeelding

Ik heb morgen een rustige dag. Dan ga ik toch eens de tijd nemen te reageren. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:02

drawerlover O, lol, dat oor was me nog niet eens opgevallen. :')
RenskeFrea Ah, leuk! Een streepjescodepaard! En nog een mooie ook. Maar potverdorie wat een werk, hé, al die streepjes. En dan nog een wisselrijdende trein als extra handicap...Petje af hoor!
SilverStorm Tjeetje, jij blijft ook maar van die mooie dingen maken, zeg...Hoeft niet normaler hoor, mag wel, maar vind deze ook wel erg mooi. Die onderste met dat ieniemienie paardje helemaal.
Btw, mijn huppelfrustel heb ik helemaal digitaal ingekleurd. De schets was gewoon potlood op papier. Vind het eigenlijk best een grappige manier van werken. Een soort van schilderen op nummer voor gevorderden. :D
Fnanne Ah, dat oog. Zo mooi zoals je dan met een veeg en een stip zo een oog kunt neerzetten...
yvanna Moet een priegelwerkje geweest zijn zeg. Toch mooi geworden. Ik vind vooral die halslijn en die kaak heel erg mooi.
SIEMxFUNNY Voor een klein halfuurtje werk niet verkeerd hoor. Mooi hoofdje en ben een beetje jaloers op die staart...

Even een vluggertje (klein kwartiertje) uit de losse pols met kleurpotlood op A4. Ging een beetje per ongeluk. Wilde wat oefenen met springende paarden en begon daarom wat te krabbelen. En toen kwam er ineens een heel paard uit. Inkleurduiveltje riep om kleurtjes en kon het niet laten. Hier en daar klopt ie niet helemaal, ik geloof ook dat ie straks met de achterbenen vreselijk door de balken vliegt, de kleuren hadden iets minder krassiger kunnen wezen en ik blijf consequent horrorogen maken maar ik vond de benen té mooi om hem op de stapel 'laatookmaar' te gooien.
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:29

Silverstorm, Ik was deze maand naar Artis. Het plan is elke maand een andere te bezoeken, dus wie weet krijg ik nog eens zebrainspiratie :P
Ik vind jouw plaatjes echt de hele tijd zo leuk. Ik vind jouw fantasy creativiteit erg gaaf :) Ook grappig dat ze allemaal een titel krijgen.
Fnanne, ik vind deze ook weer heel gaaf. Jouw speling met licht en met paar streken zoveel voor het oog details neerzetten bewonder ik echt.
Yvanna, Leuk zeg, knap neergezet op zo'n klein blaadje.
Siemxfunny, Ik vind hem heel mooi. Het doet me alleen een beetje lijken of hij een hol oog heeft. Erg tof hoe jij die haren op papier krijgt en ik bewonder ook je schaduwwerking erg. :)
Pluizebolpum, Ach ja, ik was nog nooit zo snel op eindbestemming met de trein (uurtje reizen), had bijna gewild dat ie vertraging had. En serieus, na het hoofd en de hals dacht ik al hier stop ik maar... Maar toen had ik toch een doorzetstemmetje in mijn hoofd, en was uiteindelijk blij met de overwinning :P
Mooi plaatje, mooie kleurtjes, superleuk. En vooral je achterbenen vind ik erg goed gelukt, ik vind dit altijd een erg lastige hoek voor benen en hoeven. Op de een of andere manier komt hij wel over alsof ie heel klein is, miniatuurpaardje, misschien door de grootte van de balken eronder.

Ik moet maar eens gaan bedenken wat ik vandaag weer eens zal tekenen. Ben momenteel nog erg inspiratieloos.... :P

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:58

Pluizebolpum, wat gaaf! De benen zijn inderdaad goed gelukt!
SIEMxFUNNY, wat een knap paard!
Yvanna, leuke kleuren!
Fnanne, knap hoe het oog zo levendig lijkt!
SilverStorm, wat een gave abstracte werken!
RenskeFrea, leuke zebra! Ik zou het geduld echt niet hebben voor al die strepen...

Ik zat (zit) vandaag ziek thuis dus heb maar gelijk mijn tekening voor week 5 afgemaakt (zaterdag al mee begonnen).

Ik heb net een nieuw deel van broederband gekregen, en daarin gaan de Skandiërs samenwerken met een Grijze Jager, dus ik vrees dat daar m'n inspiratie vandaan komt :o

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:29

Pluizenbol super leuk!
Siem er leuk ziet er goed uit! Alleen lijkt het net of het paard een dekje op zijn rug heeft.

Dit is mijn schele shetlander. Niet helemaal zoals de bedoeling maar opzich prima. Helaas krijg ik mijn fotos niet recht.
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:34

Pluizebolpum: je eerste tekening: leuk! iets aan de voorbenen stoort me, maar kan er de vinger niet op leggen
je tweede tekening: Lekker veel kleuren! Knap dat je dat uit je hoofd kan
Renskefrea: Raar paard :P Goed gelukt voor zo snel
Silverstorm: Zo apart, jouw stijl. Lekker creatief
Fnanne: Goed gelukt, mooi kleurgebruik en het oog spreekt
Yvanna: Leuk! Wel zijn de benen iets te hoekig
Siem: Jij schetst echt mooi!
Sergeant: Leuk dat je je inspireert van andere dingen :) Misschien hoofd iets minder "krasserig"?
Maylotje: Schattig!

Hier mijn 4/52 :)
Geprobeerd met contrast te werken, maar het is nu meer een zebra :')

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:05

Zo daar ben ik weer. Weekend druk in de weer geweest met ziek verzorgpaard. Gelukkig weer aan de betere hand. Ze mest ook weer goed, dus de verstopping lijkt weg te zijn.

Slina: toch is die leuk hoor. Contrast vind ik zelf ook nog erg moeilijk om te tekenen.

Maylotje; je shetlander is best goed gelukt hoor. Hoofdje is een beetje erg bol, maar verder vind ik hem wel geslaagd.

SergeantRoos: gaaf gedaan zo met de elf achtige cape.

Pluizebolpum; Mooi gedaan; je springende paard. Benen zijn idd erg goed gelukt. Vind zelf trouwens wel mee vallen hoor; dat horroroog.

SiemxFunny: mooie schets, echt goed gelukt en dat in nog geen half uur. Doe dat niet na met ook nog eens alle schaduwplekken op de juiste plaatsen. Die staart is idd heel erg gaaf; wou dat ik ze zo op papier kreeg. Ziet er echt levensecht uit.

Yvanna; mooie tekening, vind de kleurtjes zeker geslaagd. En knap dat je dat zo op zo'n klein papiertje krijgt zeg. Denk dat ik zelf net het hoofd erop getekend had en dan was het papier op geweest.

Fnanne: wauw; gaaf gedaan. Dat oog is echt heel aansprekend

Silverstorm; ik vind jouw fantasiewerkjes echt zo gaaf. Moest op de tweede wel even zoeken waar het paard nu was, maar beide weer hele gave werken.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:33

Sergeantroos, supertof, ben nu toevallig net Grijze Jager deel 12 op luisterboek aan het luisteren (moet natuurlijk wel mijn handen vrij houden om te tekenen :P), een grijze jager paard!
Maylotje, ik vind hem echt superschattig. Lekker zo door gaan :D
Slina, Ik vind je contrast best wel goed, heb daar ook altijd moeite mee, maar ziet er prima uit. Anders moet je eens een zebra proberen, hahaha, ik vind het nog reuze mee vallen met "streperigheid" :)
Hij kijkt wel een beetje treurig... :P

Ik heb vandaag maar eens uitgeprobeerd of mijn goedkope krijtjes op grof papier werken, en dat blijft in elk geval beter zitten. Dus heb me even lekker grof uitgeleefd op A3 papier wat ik in mijn tekenbak vond, naar een schilderij van Franz Marc, mijn favoriete schilder. Hij is totaal niet in proportie, heeft veels te dikke kont :P Maar is wel heel leuk om te doen, lekker veel primaire kleuren :D
Beetje verder uitvinden hoe pastel werkt (en wat je wel en absoluut niet moet doen.... iets met vieze vingers en lichte krijtjes :P )
Denk half uurtje werk

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:44

RenskeFrea schreef:
Slina, Ik vind je contrast best wel goed, heb daar ook altijd moeite mee, maar ziet er prima uit. Anders moet je eens een zebra proberen, hahaha, ik vind het nog reuze mee vallen met "streperigheid" :)
Hij kijkt wel een beetje treurig... :P

Hij is verdrietig omdat hij een zebra wilt zijn :(

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:57

hahaha ik raad het je niet aan, zebrastrepen te tekenen :+

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 13:10

RenskeFrea: het eerste waar ik aan moest denken; hey, dat lijkt een werk van Marc :D dus de gelijkenis is er :j Even een oude doek naast je werk houden om je vingers aan af te vegen werkt goed bij pastel :j
Slina: zie geen zebra hoor :n wel een leuk springend paard :j
Maylotje: issie scheel dan? ;) ik zie een typisch shetlander-lichaam met van die schattige korte pootjes :)
SergeantRoos: sfeervol werk :j
Pluizebolplum: inderdaad niet voor de laatookmaarstapel hoor; is 'ie veel te leuk voor. Vind vooral de vorm van het paard dynamisch; komt echt op je af :j
SiemxFunny: ik begin je stijl te herkennen. Leuke schets :j
Yvanna: :oo dat is klein! Knap!

En dank allemaal voor de complimenten :)

Afbeelding
27/365 :)
Weer acryl op papier, A4 formaat.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:16

Fnanne ik zal eens kijken of ie scheel is. ;)

Super gave schilderingen fnanne word gewoon lichtelijk jaloers hier ;P

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:19

Omdat jullie ook je best hebben gedaan om op mijn tekening te reageren van mijn kant ook een snelle fb

Pg 29
Pluizebolpum - Wat een heerlijk vrolijk plaatje met die witte pony. Gaaf dat je hem daarna hebt ingescand en bewerkt
RenskeFrea: gave zebra. Ik herken er ook iets paardachtigs in. De hals ofzo.
SilverStorm: Wat heb je toch een herkenbare style!! Zo leuk hoe je je laat inspireren. Vanuit een inktmengsel een kunstwerk maken. Bijzonder knap 

Fnanne: heerlijke jouw acryl werken. Hoelang doe je er over?
Ik vind het knap hoe je de keur van het papier er zo doorheen laat schemeren.
yvanna: leuk op zo’n klein formaat
Pluizebolpum: paard over de sprong. Kan je dat echt in een kwartiertje. Woo dat is snel.
SergeantRoos: hihi je krijgt mij met je kunstwerk aan het lachen.
maylotje: ik herken hier zeker een shetlander in. Goed gedaan.
Slina: knap deze moeilijke houding
RenskeFrea: leuk dat je pastel uitprobeert. Is dit topic ook geschikt voor denk ik zo
Fnanne: prachtig 27/365. Prachtig gewoon!! Hoe je met de weinige kleuren zo duidelijk portret kan neerzetten. Jaloers op jouw talent!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:44

Fnanne, bedankt voor je tip, dat ik daar niet op gekomen was :P
Ik vind jouw werkje weer erg mooi. Doe je eerst de achtergrond erop zetten en erna je paard erop?

Ik vond nog een onaangebroken doosje Conté pastelkrijtjes (volgens mij een jaar geleden ofzo gekregen, :o ), dus die ook maar eens uitgeprobeerd.
Die zijn een stuk harder dan mijn andere krijtjes dus is weer heel anders.
Blijft in elk geval véél beter zitten op het papier :j

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:51

Slina schreef:
Pluizebolpum: je eerste tekening: leuk! iets aan de voorbenen stoort me, maar kan er de vinger niet op leggen
Waarschijnlijk dat ie gezellig overkruist galoppeert of dat ie net wisselt, voorbenen, of achterbenen hoe je het maar net bekijkt, horen in principe andersom. Zat ook al te kijken van 'D'r is wat mee, maar wat...' >;) .

SergeantRoos Oei, lekker duister, ik vind dat oplichtende speldje wel heel intrigerend.
maylotje Waarom is ie scheel? Ik zie hooguit een SteigerShet die naar achteren kijkt om te zien hoe imponerend hij wel niet is. Ik vind 'm leuk hoor.
Slina Contrast is ook zo iets wat je gewoon moet oefenen door veel te kijken en te doen. En het is misschien wat krasserig, maar een zebra trek ik er niet uit hoor. Hooguit een beetje een Brindle Horse.
(zoiets dus https://www.google.nl/search?q=Brindle+ ... 24&bih=631 )
RenskeFrea O, hij is leuk! Inderdaad, lekker kleurrijk maar ook gewoon mooi leuk. En je haalt er ook zo direct Franz Marc uit.
De tweede is weer anders leuk. Lekker ruig koppie, lijkt wel iets wildkleurigs met die bruine snuit zo.
Fnanne Och, wat is deze mooi...Dat oog en dat oor. Het straalt ook iets heel rustgevends uit, vind ik.

Heb vandaag maar weer wat nagetekend, dit keer zo'n lekker dikbilpaard uit een rassenboekje. Op A4 tekenpapier met vulpotlood.
Met het origineel was ik al dik tevreden ( https://lh4.googleusercontent.com/-QFMU ... o/IMG1.jpg ) maar had 'm voor de gein nog even bewerkt en daar kwam ook wel wat moois uitrollen. Zo lijkt 't net wel iets van een ouderwetsche pentekening die op een stoffige zolder is gevonden en gescand is.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:03

Wauw, ik zie zulke gave werken! :oo

Mij lukt het niet om nu te tekenen. Heel erg druk, dus vorige week was er niks en deze week vermoedelijk ook niet. Sorry!! :o