[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:51

Kijk eens in de kringloop bij de stofjes, soms hangen er ook leuke gordijnen die je prima kunt gebruiken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:06

Wat een goed advies Minikatje:
Ik zou zeggen at katoen erg snel kan slijten, maar zoek eens bij de jeansstoffen (waar spijkerbroeken van gemaakt worden) Die heb je in verschillende kwaliteiten. Succes.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:11

Wij hadden vroeger in de caravan een extra kussen zodat er iemand op de kop kon zitten met gewone katoen, was vrij vlug versleten.
Ik heb van de winter hele leuke ribcord kinderstoffen gezien van stenzo. Ik denk dat als je in die hoek zoekt je mss wel iets tegen komt. Of ga eens bij het stoffenspektakel kijken als die bij jou in de buurt is, daar hebben ze ook echt heel veel keus.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 07:56

Ga van de week even bij de grote stoffenhal hier kijken, misschien dan gordijnstof, maar op internet kom ik buiten katoen nog niet veel spectaculairs tegen helaas. Heb mijn zinnen een beetje op een soort Pip studio achtige stof gezet, maar zoiets is nog niet te vinden in iets stevigers, we zoeken nog even door.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:15

Even een up-date van al mijn naaiactiviteiten: de jeansrokken voor de verkleedpartij zijn klaar en netjes geworden (ik ben toch trots!) alleen de bloezen moet ik nog maken dan ben ik voor de verkleedkleding klaar. :roll:
Tzt krijgen jullie een foto te zien van het geheel; 't moet nog even geheim blijven hoe we verkleed gaan.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:51

MightyMike schreef:
Ga van de week even bij de grote stoffenhal hier kijken, misschien dan gordijnstof, maar op internet kom ik buiten katoen nog niet veel spectaculairs tegen helaas. Heb mijn zinnen een beetje op een soort Pip studio achtige stof gezet, maar zoiets is nog niet te vinden in iets stevigers, we zoeken nog even door.

Probeer het eens op deze site: http://www.stoffennl.nl/categorie/72423/canvas/

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:05

Ik heb net een mailtje gestuurd naar een dame die naaicursussen geeft! Wilde het aaaaltijd al!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:16

Leuk, gewoon doen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:46

Leuk! Ik ben in oktober met naailessen begonnen samen met mijn zusje en ik baal iedere keer als de les afgelopen is. Om een of andere reden is het erg lastig om thuis de tijd te vinden aan de slag te gaan.
Ondertussen heb ik een jurkje af en ligt en broek te wachten tot ik tijd/zin heb die met een onzichtbare stik om te zoomen. Ik heb ook nog een proefversie van een blazer in elkaar gezet, maar daar ben ik nog niet over uit of dat model me nu wel zo aanstaat en nou ben ik begonnen aan een zomerjas, de trenchcoat uit de Ottobre.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:53

Ik heb mijn eerste naailes gehad en gister een naaimachine gekocht. Een aanbieding bij de Kruidvat!
Ik vond die machine van de HEMA zo leuk maar heb die toch maar niet gekocht ;)

Ik vind het superleuk en heb al twee theedoeken vernaggeld door ze helemaal door elkaar aan elkaar en naast elkaar te stikken :)

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:26

Toevallig vind ik dit topic!
Heb niet alle voorgaande berichten gelezen, maar wat ik heb gelezen klinkt leuk!
Ik ben ook een (redelijk) actieve naaimachine gebruiker, vind het héérlijk :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:05

Komend weekend wil ik een bermuda gaan maken, spijkerbroek model, voor het werk. Mijn baas wil dat wij donkerblauwe broeken gaan kopen à €70 per stuk. Ben Gekke Gerrit niet! Weken gezocht naar fluor oranje en dat recent gevonden voor €3 per meter. Stretch spijkerstof. Meteen 5 meter gekocht: 2 bermuda's, een knielange broek en een lange broek. Niet voor het voetballen hoor want daar heb ik NIETS mee. Maar mijn werkpolo is marine met oranje dus ik vind voor de zomerse dagen fluor oranje véél leuker dan donkerblauwe broeken.
Volgende week nog werken en dan 1 weekje vrij. Eens kijken of ik dan de andere broeken kan maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:33

Is het eigenlijk mogelijk om twee losse dekbedden aan elkaar te naaien tot een tweepersoonsbed? :+ Vriendlief vervloekt me inmiddels met die twee losse dingen, haha..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:56

Hoe bedoel je dat? Dat je wel twee afzonderlijke hoezen houd waar twee aparte dekbedden in kunnen, maar wat toch een geheel is doordat de hoezen aan elkaar zitten.
Zoiets als dit maar dan voor twee dekbedden ipv vier kussens?

http://debaeremaeker.blogspot.nl/2011/0 ... d.html?m=1

Technisch gezien moet dat mogelijk zijn, een dekbedovertrek is immers ook maar van stof, maar hoe je dat in de praktijk moet uitvoeren zou ik zo vlug niet weten.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:13

Ben ik dan de enige hopeloze mbt naaimachine. Na 3 hopeloze pogingen om te leren de machine in te spannen heeft mijn moeder het gedaan. Bij haar doet dat rot ding het goed zodra ik er achter ga zitten gaat hij lussen. Ooit wil ik het leren. Moet al heel lang de zoom van mijn gordijnen opnieuw vast zetten. Maar heb de hoop maar opgegeven voor nu

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:17

Mbt hoezen dekbed ja dat is mogelijk mijn oma heeft 2 1 persoons hoezen aan elkaar gezet .ze hadden ook beide hun eigen deken of dekens maar net wat de persoon wilde. Zij was zo handig. Jammer dat ik het niet geërfd heb

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:34

Ik ben ook benieuwd. Wil je de dekbedden aan elkaar stikken of de hoezen?
Dekbedden zou ik op elkaar stikken ipv aan elkaar vanwege de dikke naden.
Hoezen is niet zó moeilijk. Eigenlijk kun je dan het beste precies langs de locknaad (binnenkant) afknippen aan 1 kant van elk hoes en ze dan opnieuw aan elkaar zetten. Uiteraard wordt je overtrek dan wel kleiner :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:35

Even een vraagje van mijn kant; Iemand vroeg me ringetjes in de vlag te zetten. Ze vergat er bij te zeggen dat het materiaal waar de ringen in moeten volledig weggerafeld is. Geen plek om een ring te zetten dus. Wie weet waar ik vlaggenmateriaal kan krijgen? Ik denk dat een gewoon wit katoenen lapje niet fungeert, omdat het algauw te zwaar is? Kan ik er geen lapje bij vinden, geef ik de opdracht terug.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:43

Vlaggetjes worden gemaakt van hetzelfde materiaal waar ze ook markiezen van maken. Of zonneschermen. Je kunt ook zeildoek gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:07

patpen schreef:
Ik ben ook benieuwd. Wil je de dekbedden aan elkaar stikken of de hoezen?
Dekbedden zou ik op elkaar stikken ipv aan elkaar vanwege de dikke naden.
Hoezen is niet zó moeilijk. Eigenlijk kun je dan het beste precies langs de locknaad (binnenkant) afknippen aan 1 kant van elk hoes en ze dan opnieuw aan elkaar zetten. Uiteraard wordt je overtrek dan wel kleiner :D

Ik weet niet wat ik precies wil :') Ik heb op het moment twee losse eenpersoonsdekbedden die veel te duur zijn om weg te gooien, maar ik wil wel graag voortaan slapen onder een tweepersoonsdekbed. Dus de ene optie is om de dekbedden aan elkaar te stikken, de andere optie is om de hoezen aan elkaar te stikken maar volgens mij houd je dan dat die dekbedden niet 'evenredig' verdeeld worden..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:17

Wij slapen al 23,5 jaar onder 1 dekbed (240x220) en het verschuift niet echt hoor in de hoes. Althans, niet meer of minder dan een 1 persoonsdekbed ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:16

patpen schreef:
Vlaggetjes worden gemaakt van hetzelfde materiaal waar ze ook markiezen van maken. Of zonneschermen. Je kunt ook zeildoek gebruiken.

Het materiaal dat jij noemt, Patpen, lijkt mij nog steeds erg zwaar. Het is heel licht spul, die vlag.
Ik ga nog even verder zoeken. Dank je.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:43

Als je gewoon katoen neemt, scheurt het heel snel Sandrina. Of het rafelt weg omdat het uiteraard dient te wapperen. Natuurlijk kun je ook nylon gebruiken: licht maar redelijk stevig vergeleken met katoen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:06

patpen schreef:
Als je gewoon katoen neemt, scheurt het heel snel Sandrina. Of het rafelt weg omdat het uiteraard dient te wapperen. Natuurlijk kun je ook nylon gebruiken: licht maar redelijk stevig vergeleken met katoen.

Ja okay zal nylon nemen. Waar kan ik dat kopen? Ik heb heel veel zin om de opdracht terug te geven; zo lastig om nieuw materiaal te verzorgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:51

Heeft iemand een patroon/tutorial voor een badjas?