[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:16

Klopt Krissis! En voor mijn vader ook al sokken gebreid. Mijn moeder heeft daarna sokken voor hem gebreid maar die zaten niet zo lekker als de mijne :=. Voor mijn vader staat nog een paar sokken op de pen maar die gaan niet zo snel; kabelpatroon... Recent had ik nieuwe (sokken)wol gekocht en mijn broer heeft meteen 2 bollen geclaimd voor zichzelf >;). Conclusie: mijn gebreide sokken zijn zeer geliefd :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:19

Haha, maar toch leuk als je werk ook eht gedragen wordt.

Hmm drops heeft niet echt een goede kleur geel... Is daar nog een alternatief voor?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:42

Die kat is grappig! Ik vind zelf catania erg fijn. Wil ook nog een keer catania grande uitproberen, maar er zijn nog niet zoveel kleurtjes van.

Ben zelf bezig met een draakje. Ben nu 2 daagjes bezig.
Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:08

oh die wordt vast heel schattig.

Ik heb een wit dekje gepimt d.m.v. een gekleurd schulprandje te haken. Best grappig geworden.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:20

Foto? Haha

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:26

ga mijn best doen

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:35

Afbeelding

Was even aan het twijfelen of ik de opzet steken met wit zou doen of in kleur. Gekozen voor kleur, vindt het wel speels staan.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 01:03

Zal morgen nog eens snuffelen bij mijn favoriete winkeltjes voor kleurtjes geel ;)
Mijn 2e slof is ook af! Moet nog wel draden afwerken. En ja, het is zeker leuk dat mijn handwerk gewaardeerd wordt.

Dat dekje is leuk geworden :j. Ik wil nog een paard haken voor mijn fysio (ik rij op een gehandicapten manege onder begeleiding van een fysio). Zij heeft alleen wel een zwart paard dus een lastige kleur om mee te haken! Of misschien ga ik wel een andere kleur gebruiken, kan ze het paard gebruiken met de les :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:30

Wou je hem op ware grote haken? :D

Hebben jullie de Amineko van Fiddjy Fingers wel eens gezien? Leuk om even op te googelen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 08:32

ik vind zwart haken echt een drama, heb gezworen dat k dat nooit meer zou doen. Alleen in opdracht en dan nog....

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:01

Ik haat het ook om met zwart te haken, ben dan constant op zoek naar het beste licht.
Momenteel ben ik ook (weer) bezig met paardjes haken, geen my little ponies dit keer, maar wel dat basispatroon.
Verder had ik jullie foto's beloofd van de projectjes van de laatste tijd, maar het weer zit helaas niet mee om mooie foto's buiten te maken, dus zodra het een dagje echt droog is schuif ik met een tas vol knuffels naar het park om foto's te maken.

... yup de schaamte voorbij :')
moet wel grinekken daarom maar ach, het parkje zit 300 meter verderop en er staan een hoop mooie bloemen in bloei, dus veel kleur :)

Over het garen, heb al even na zitten denken maar ik kom helaas niet met een goed idee, zo erg thuis in de verschillende garens ben ik niet, de dikkere soorten katoen die ik ken zijn drops paris, anchor magicline, phil cotton, maar de laatste 2 zijn op het oog volgens mij even dik als catania grand terwijl je er dus 1 tussenin zoekt, daarnaast heeft magicline helemaal weinig kleuren... maar werkt wel erg lekker trouwens.

Ik weet dat drops 1x per jaar een maand lang een actie heeft dat al hun producten... of alleen drops paris een stuk goedkoper zijn. Aangezien ik drops paris aan wil schaffen voor het maken van een deken/plaid en dus een behoorlijk grote hoeveelheid nodig ga hebben is dit erg interessant. Weet iemand toevallig wanneer deze actie ongeveer komt? Ik heb nog niet eerder met Drops Paris gewerkt, dus gebruikerservaringen ed zijn ook welkom, ik val vooral op het mooie kleurenschema :)

@es...
Zo leuk!
Ik heb er ook serieus over nagedacht om een dekje te pimpen inderdaad, maar dan niet alleen het randje, maar over de hele bovenkant (dus ook onder het zadel) zegmaar, over een oud dekje heen, het haakgedeelte kom ik wel uit, maar ik kan niet naaien, heb geen naaimachine en te weinig ervaring met dit soort dingen om flexibel met beperkingen om te gaan.
Hoop het nog wel ooit een keer te realiseren, heerlijk toch een volledig eigen ontworpen dekje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:48

Leuk Essie!

En Dibbes de draak <3

Ik heb het lijfje van Winston in elkaar zitten, lekker strak opgevuld. Is ongeveer 5CM doorsnee. Dat is wel kleiner dan ik verwacht had, maar op het plaatje komt het dan wel weer aardig overeen :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:38

Drops Paris is een drama om mee te werken! Ik heb er mee gebreid en gehaakt maar de draad is erg los. Het haakwerk was een poncho en mijn moeder heeft hem voor mij afgemaakt. Die wil er ook nooit meer mee haken. De draad is amper getwijnd dus het is haast onmogelijk om de hele draad te pakken.

In het voorjaar/mei zijn de wollen garens met 35% korting en in het najaar/september (dacht ik) zijn de katoenen garens in de uitverkoop.

Wat betreft het zwarte paard: ja die wil ik op ware grote haken en kijken of ik daar op kan rijden :'). Tijdens de lessen worden vaak spelletjes gedaan. Voor de coördinatie en zo. Omdat dat voornamelijk gebruikt wordt voor kinderen met Down syndroom is het misschien leuker om felle aansprekende kleuren te gebruiken. En dan een kleine zwarte als sleutelhanger of zo. Haken met zwart moet ik ook doen bij mijn daglichtlamp anders is het risico groot om verkeerd in te steken!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:41

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:19

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:29

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:33

aha, nog opzoek naar het zorromasker. Ik had ook nog her en der gezocht op verschillende termen maar niks gevonden...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:34

lisa_pluisje schreef:
Ik wil jullie niet gek maken hoor, maar deze mevrouw woont vlak bij me en moet je eens naar haar advertenties kijken, vooral
de egyptische katoen is geweldig en ze kan verschrikkelijk mooi haken.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

Woooow, werelds!! :oo Wat een mooi katoen verkoopt ze zeg!!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:10

Ja die advertenties op MP heb ik ook regelmatig zitten bekijken. Mooie katoen voor een leuke prijs, zeker gezien de looplengte. En behoorlijk wat kleuren te koop!!! Volgens mij vergelijkbaar met Catania gezien de naalddikte.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:13

Krissis schreef:
lisa_pluisje schreef:
Ik wil jullie niet gek maken hoor, maar deze mevrouw woont vlak bij me en moet je eens naar haar advertenties kijken, vooral
de egyptische katoen is geweldig en ze kan verschrikkelijk mooi haken.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

Woooow, werelds!! :oo Wat een mooi katoen verkoopt ze zeg!!!

Krissis blijft er zowat in, de katoen is veel mooier dan Catania, ik heb inmiddels alle, ik herhaal, alle kleuren bij haar gekocht. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 12:31

waaaaaah, no f*cking way!! Hou ons op de hooooogte!!!!!!!!
*maar overal een x aantal bollen van, neem ik aan of alle 15 bollen van 1 kleur????

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:42

Ik heb haar een mailtje gestuurd of er een leuke prijs te maken is als ik alle 40 kleuren uit die serie koop. Tenslotte staat er in de advertentie 20 bollen voor €15 maar dat is natuurlijk voor 20 bollen van 1 kleur. Nou is €1 per bol niet duur hoor maar proberen kun je het altijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:52

Ik vind dat een hele leuke link :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:29

Nee, ik heb van iedere kleur de volle verpakking gehaald en heb nu nog een aantal kleuren die ik ontzettend graag erbij wil.
Honderden bollen heb ik nu. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:37

Heftig. Dan kan jij nog wel even haken haha.