[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PaulaC98

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:11

Annepaardoes, Ik ben het eigenlijk 100% eens met dit wat hierboven staat, heb voor de rest eigenlijk niets meer toe te voegen :)

Ik zit nu op mobiel, en op ene of andere rare manier, kan ik niet op andere pagina's komen, dat stopt ie ermee :')
Dus daar kan ik nu even geen commentaar op geven :=

mijn site; www.paulaconraadsfotografie.tk :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:12

Annepaardoes, ik kan er ook eigenlijk weinig meer aan toe voegen...
Ik was opzoek naar het winkelwagentje, kon de niet vinden :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:27

Applelover schreef:
Gianti schreef:
Als eerst, ik zal eerlijk zijn, ik vind je Copyright absoluut niet mooi. Waarom? irriteer mij aan dat die niet overal het zelfde staat, soms van boven naar beneden, soms schuin etc. Daarnaast, wat ik het belangrijkste vind van de copyright, is dat ze de fotograaf eraan herkennen, doe dus iets met je naam, zet er gewoon mooi op "Yentl shots". Ook vind ik hem veel te groot, je hebt nu een leuk achtergrond bij de copyright, ipv foto met copyright.

Ik zou nog niks vragen, aangezien je behoorlijk wisselende kwaliteit foto's hebt :) gewoon lekker door oefen! Er zitten wel hele mooie foto's tussen!

Persoonlijk zou ik ook niet zo erg je portfolio onderdelen, aangezien je niet heel veel foto's hebt.

Ik heb een nieuw watermerk, even hierzo en dan helemaal onderaan kijken, ze worden later allemaal gedaan
http://yentlshots.weebly.com/portretfotos1.html

Veel beter!! Erg mooi :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:36

joyce2: Dank je wel voor je bericht. Dat zijn inderdaad zuci en assad :)
De regels wat betreft retourneren en de wet van koop op afstand staan in de algemene voorwaarden die op onderaan de website te vinden zijn. Daarnaast moeten mensen ook aangeven, voordat ze hun bestelling kunnen doorvoeren, dat ze de algemene voorwaarden gelezen hebben.
De speeltjes verkoop doe ik hobby matig, want ik heb nog geen kvk-nummer, maar ik hanteer wel de regels die voor webwinkels in de wet vast staan
Van die G klopt. Dat ligt volgens mij aan het lettertype. Van de week maar eens naar een ander lettertype kijken die wat duidelijker en lekker leest.

cp112: Die staat bovenaan maar is die niet duidelijk genoeg? Ander moet ik daar ook nog even naar kijken. (of kijk je op je telefoon. Kom er net achter dat het winkelwagentje niet zichtbaar is als je de site via je telefoon bekijkt.)

Shadow0: Bedankt voor je feedback! Het overweldigd wit klopt. De achtergrond is bewust wit omdat er nog een studiofoto van een hond met een speeltje op de achtergrond gaat komen. Ik ben het helemaal eens met het duidelijker maken van het producten menu. Deze moet inderdaad nog een kleur krijgen. Daar zijn we het afgelopen weekend niet meer aan toe gekomen en het is ook een beetje vergeten :P Eens kijken wat ik nog kan doen om wat meer contrast te maken, zonder dat het eventueel te druk gaat worden.

Citaat:
Ik zou dus zorgen dat het logo helemaal bovenin komt, en 'winkelwagentje' en de menu-bar ernaast (niet onder elkaar, ook bij wat smallere schermen.)

Hoe bedoel je dit precies? Dat het logo, het bovenste menu en het winkelwagentje in één lijn komen als het ware en dan alles naar boven verplaatsen zodat er geen wit meer tussen zit?

Ik vind animaties op zich wel mooi, maar ik vind het een goede tip van je om ze wat rustiger te maken. Het is nog wat druk zo. (Ik heb het effect van de hondenfotoslideshow al direct aangepast. De tweede animatie moet ik nog even over nadenken. Misschien maar ik het animatie gedeelte ook nog wel ongedaan zodat het 6 vaste foto’s worden.) Het verschuiven van de tekst ben ik zelf wel erg blij mee, want ik vond het niet mooi als er tekst in de foto’s zou komen te staan. Dit hadden we eerst, maar stond erg rommelig.
Een tekst om duidelijk te maken waar de site voor dient moet er inderdaad ook nog op. Dit moet de slagzin “Voor vrolijke hondenartikelen van fleece” worden. Mijn vriend moet daar alleen nog even mee gaan puzzelen, want we hadden die er van het weekend al wel opgezet, maar dan had de zin geen vaste plaats op de website en ging hij zweven als het ware als je de site op verschillende computer bekeek.

PaulaPom: Ik heb even gekeken, maar op mijn telefoon doet die het wel (was al bang dat het in de website zelf zou zitten). Ik zie alleen nu ,doordat ik het door jouw bericht de site via de telefoon aan het controleren ben, het winkelwagentje niet zichtbaar is.

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:49

Ik zie wel de tekst "bekijk winkelwagen", maar geen daadwerkelijk winkelwagentje. Een winkelwagentje raad ik wel aan, omdat het sneller vindbaar is voor de gebruiker.
Verder zou ik persoonlijk niet gebruik maken van het woord "koopjeshoek", maar eerder iets van "aanbiedingen". Gewoon stukje website usability. Dat woord wordt veel vaker gebruikt dan het woord "koopjeshoek" en mensen zoeken en herkennen dit woord dan ook sneller. :)
Voor de rest sluit ik me bij veel dingen aan bij de rest. Het ziet er goed uit hoor! :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:28

farpz schreef:
Ik zie wel de tekst "bekijk winkelwagen", maar geen daadwerkelijk winkelwagentje. Een winkelwagentje raad ik wel aan, omdat het sneller vindbaar is voor de gebruiker.
Verder zou ik persoonlijk niet gebruik maken van het woord "koopjeshoek", maar eerder iets van "aanbiedingen". Gewoon stukje website usability. Dat woord wordt veel vaker gebruikt dan het woord "koopjeshoek" en mensen zoeken en herkennen dit woord dan ook sneller. :)
Voor de rest sluit ik me bij veel dingen aan bij de rest. Het ziet er goed uit hoor! :)

Oké. Bedankt voor de tips!

De slideshow is al wat rustiger, het lettertype is aangepast en de het productenmenu heeft al een kleurtje. Ik wil voor de menu's nog wel een ander kleurtje, maar daar moet mijn vriend voor gaan zitten. daar heb ik geen verstand van hoe ik dat moet doen :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:27

Paula:
Nette site! Simpel maar daardoor goed overzichtelijk. Zie zo wel een typfoutje staan bij portfolio, er staat 'bij te bijpassende foto's', ik neem aan dat dit de moet zijn :)
En bij je blog staat 'binnekort' ipv. binnenkort.

En vraagje: waarom wil je alleen fotoshoots doen bij mensen met een eigen paard, en geen verzorgpaard? Ben benieuwd naar je motivatie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:29

Zo, wat gedaan met het commentaar van je Joyce, vind het zo idd. ook prettiger met 'je'. :)
Alleen nog wat opfleuren, maar dat ga ik nog even bedenken hoe en wat. :)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:55

Air schreef:
Paula:
Nette site! Simpel maar daardoor goed overzichtelijk. Zie zo wel een typfoutje staan bij portfolio, er staat 'bij te bijpassende foto's', ik neem aan dat dit de moet zijn :)

En vraagje: waarom wil je alleen fotoshoots doen bij mensen met een eigen paard, en geen verzorgpaard? Ben benieuwd naar je motivatie.

Dankjewel, zal eht straks even veranderen!

Dit doe ik niet omdat er vaker zo kleine meisjes aankwamen met een ponytje, die ze eens in de zoveel tijd mogen rijden.
Ook als er iets zou gebeuren is het niet hun eigen paard :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:57

Zou iemand mijn website ook willen beoordelen? O;) :o

Staat op de vorige pagina en in mijn onderschrift :j Geen fotografie, maar is weer eens wat anders :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:12

PaulaPom: Maar dan kan je beter een leeftijdgrens bijv. aanhouden. Kleine meisjes met verzorgpaarden zijn wel wat anders dan 16+ met verzorgpaarden, lijkt mij :)

Oja cp112, ik had al gekeken maar vergeten te reageren, wat mij als eerste opvalt is dat het allemaal een beetje saai is. Ik denk dat een kleurtje er in brengen wel fijn zou zijn :j
Verder is dat basic gewoon fijn en duidelijk, ik heb daar weinig op aan te merken :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:14

Ik zat erover te denken een kleur in de achtergrond te brengen. Wil het niet té druk maken ook weer.
Ik kan dit overigens niet zelf doen :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:11

PaulaPom schreef:
Air schreef:
Paula:

Dit doe ik niet omdat er vaker zo kleine meisjes aankwamen met een ponytje, die ze eens in de zoveel tijd mogen rijden.

Denk dat je je klantenkring heel erg klein maakt. Van alle shoots die ik heb gedaan was 100% verzorger

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:13

PaulaPom schreef:
Air schreef:
Paula:

Zijn er ook genoeg die ouder zijn en serieus een verzorgpaard hebben ;)
Als je een jonger persoon hebt, vraag je toch gewoon of de eigenaresse ook aanwezig kan zijn?

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:28

Ik heb t aangepast!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:55

cp112 schreef:
_Sanne schreef:
Nou heb mijn site aangepast.
http://www.petspictures.nl

Tips zijn nog altijd welkom!!

Mooie strakke en overzichtelijke site!
Misschien een idee om bij het stukje over jezelf een foto van jezelf neer te zetten?

Ik merkte ook een typfoutje op ;) in het stukje informatie -> paarden -> lijstje met tips. Staat ergens hengsteketting ippv hengsteNketting. En soepjes ipv sNoepjes (dit staat bij de huisdieren ook ;))
Of je moet je paard soep willen geven, dat kan ook :D

:= Haha

Ja moet keer een fatsoenlijke foto van mezelf hebben ;)

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:32

Marit schreef:
@ Femke;
Eerste indruk; ik moet scrollen om de hele pagina te kunnen zien. De foto achter de tekst zou ik weglaten. Verder ziet het er netjes uit. Op je pagina 'over femke' vind ik je foto's niet helemaal netjes staan, zelfde als bij tarieven. Het lettertype van je titels vind ik erg mooi, maar het lettertype van je teksten weer wat minder. Je tarieven pagina zou ik nog wat oppoetsen wat betreft euro tekens en layout. Verder ziet het er best netjes uit!

Mijn domein is eindelijk in de lucht! :D
http://www.mhilariusfotografie.nl

Hele mooie site.
Ik vind het wel sierlijk al die kleuren, dat is natuurlijk een bepaalde smaak.
Ook de foto's zijn geweldig !
Je heb mooie foto's.
Inhoudelijk vind ik hem ook netjes.
Oftwerijl, een goede , mooie site !

Ik heb mijn site ook weer compleet omgegooid.
Wat denken julie ?
http://amyderksen38.wix.com/thexperfectxmoment

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:30

laatst heb ik mijn website geplaatst en toen kwam er een reactie waarin stond dat het gastenboek beter weg gehaald kon worden en dat de ''links'' pagina ook overbodig was.

ik heb iemand gevraagd om dit voor mij weg te halen,dus wat vinden jullie er zo van?

http://www.horseandspirit.tk/

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:27

AZNLady schreef:
Hele mooie site.
Ik vind het wel sierlijk al die kleuren, dat is natuurlijk een bepaalde smaak.
Ook de foto's zijn geweldig !
Je heb mooie foto's.
Inhoudelijk vind ik hem ook netjes.
Oftwerijl, een goede , mooie site !

Ik heb mijn site ook weer compleet omgegooid.
Wat denken julie ?
http://amyderksen38.wix.com/thexperfectxmoment

Oeh wat een drukke achtergrond :o Ik let helemaal niet meer op de tekst of de foto's die verder op je website staan, de achtergrond trekt continue mijn aandacht..

Misschien kan je hem op een witte achtergrond zetten en dan de bloemenlaag wat transparanter maken? Dan is het wat minder aanwezig :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:29

YelaBrenda11 schreef:
laatst heb ik mijn website geplaatst en toen kwam er een reactie waarin stond dat het gastenboek beter weg gehaald kon worden en dat de ''links'' pagina ook overbodig was.

ik heb iemand gevraagd om dit voor mij weg te halen,dus wat vinden jullie er zo van?

http://www.horseandspirit.tk/

Ik zou de tekst rechts onderin wit of in ieder geval wat lichter maken. Deze is nu erg aanwezig, ook omdat daar al iets 'donkers' zit (het paard). Het logo bovenaan je pagina valt ook door die donkere hoek behoorlijk weg. Ik zou dus de kleuren omgooien van die 2 :j

Ook als je in je menu op bij voorbeelden komt, dan is de 'Drop-down' niet leesbaar omdat deze over je website tekst heen valt :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:46

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:09

Matheno schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van mijn website?

http://www.paddestoel-urk.nl/

Ik vind de website te simpel als je het mij vraagt. Zeker voor als je je diensten aanbiedt als websitebouwer.
Ook het Engelse menu stoort mij nogal terwijl de rest van je website gewoon Nederlands is. Verder vind ik de informatie vrij schaars.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:04

Pff.. ik ben nogsteeds/weer bezig met mijn site.. ik had het eerst te druk met opdrachten om er echt voor te zitten.. dus had de huidige simpele opzet van www.biird.nl gemaakt, maar zoals je ziet de albums nooit afgemaakt.. ook het (nieuwe) logo vond ik net niks.. te dun voor watermerk ook enzo..

Nu ben ik opnieuw begonnen, ook omdat de site verouderd is kwa Joomla-versie, en heb nu wel inmiddels mijn nieuwe logo af.. ik ga binnenkort wel even een postje doen van de nieuwe opzet, en weer eens verder kijken hier wat iedereen heeft gedaan!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:30

Ik ben ook bezig met mijn site, zal zo een screenshot met jullie delen maar zal eerst een wat website's bekijken van jullie :)

http://www.paulaconraadsfotografie.tk/ - Zou meer eenheid creeeren wat betreft de typografie/lettertypes. In je header gebruik je letters met schreef (dat betekend dus met gebogen uiteindjes) en in de navigatie gebruik je schreefloze letters. Dat komt op mij wat rommelig over. Zwart-wit is oke maar zou er klein beetje kleur in brengen, voor de rest nette site en mooie foto's! :)

Voor de website van Paddestoel-urk ben ik het eens met Annepaardoes, de kleurstelling is ontzettend saai. En de meerwaarde van de vergrote tekst in de header zie ik niet echt. Verder zie ik wel dat je het wel kunt maar zonde dat je dat niet laat zien... Wat betreft het gedeelte We are social, dat zou ik in de footer plaatsen. Nu heb je als het ware 2 footers naar mijn idee. :)

Afbeelding

Bij nader inzien na het bekijken van mijn website mag de background wat frisser ;) Iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Noeni op 15-01-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:33

frisser is precies het ding, verder vind ik hem heel netjes ogen zo!