[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musquito

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:06

Weet iemand waar ik een breipatroon kan vinden voor een kindertrui (meisje) mt 140 met een paard erop.
Ik wil graag weer beginnen met breien en mn dochter zou zo'n trui heel gaaf vinden.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 20:12

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:05

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:13

whaaaa heb mn vestje klaar, als steven thuis is strik ik hem even voor foto, haha helemaal trots, dat maakt mn dag wel even goed haha

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 22:38

Speciaal voor patpen

http://www.ravelry.com/patterns/library/allegresse en dan "free ravelry download"
De tekeningen zijn het belangrijkst, je breit de sjaal in 2 delen. Zie tekening met rode pleinen in de tekening.
Op de laatste pagina staat het patroon. Ik geef hier de vertaling of omschrijving van de termen die worden gebruikt.
jerney endroit = tricotsteek
aucune maille = geen steek, gewoon leeg in het patroon
2 m du bord (pt mousse) = 2 steken van de rand in ribbelsteek
m centrale (jerney endroit) = centrale steken (tricotsteek)
attention a cet endroit = let op in dit gedeelte (geen idee waarom :? )
motif repeter tour le long du rang = dit motief steeds herhalen
jete = omslag
surjet double = 1 afglijden, 2 samenbreien en dan de afgegleden steek daaroverheen halen
2 mens a l'end = 2 steken samenbreien
dim de gauche = links minderen, dus 1 afglijden, 1 recht breien en dan de afgegleden steek daaroverheen halen

Als je vragen hebt, hoor ik het wel ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:08

Marieke: mijn dank is groot +:)+. Ik ga het opslaan want anders krijg ik te veel projecten tegelijk!
Bij het gedeelte "attention a cet endroit": in de 1e naald (dat oranje hokje) minder je niet maar de naalden daarboven wel. Daarom met je daar opletten ;).
Ik kan alleen de logica nog niet volgen om het in 2 delen te breien. Andere omslagdoeken heb ik ook in 1x gebreid (tot 800 steken) dus zou deze ook in 1x kunnen? Daar ga ik eens rustig over nadenken. Volgens mij wordt het niet mooi om het in het midden aan elkaar te zetten met die omslagen namelijk.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 00:15

Op de foto's vind ik het er prima uitzien ondanks dat het aan elkaar is gezet. De patroon eindigt alleen in een soort van punten, dus je moet het ook als je in 1 keer breit de vanaf dezelfde plek beginnen.
Ik heb twee strengen gekocht (zit bijna 500 m op :=) dus ik brei elke kant 1 streng :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:24

Ja, dat vind ik dus het gekke. Als ik naar die foto kijk zou ik er geld op durven zetten dat de omslagdoek in 1x gebreid is. Maar volgens het patroon dus in 2-en. Ik heb niet echt de tijd om er naar te kijken (sterfgeval in de directe omgeving, geen familie). Maar tzt zal ik er eens goed naar kijken en overwegen om het toch (eigenwijs als ik ben) in 1x te breien.
Die punten ontstaan vanzelf door de dubbele overhaling icm de omslagen, hoef je niets extra's voor te doen :P.

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:27

Patpen, bedankt.

Ik heb er zelf ook nog 2 gevonden dus gaat helemaal goed komen.
Ik zal het resultaat hier wel vol trots laten zien want het is heel lang geleden dat ik een trui gebreid heb.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:18

Jeej, mijn sjaal is af! Moet hem alleen nog afwerken, maar dat doen we vandaag niet meer :+ Als ie helemaal af is, krijgen jullie een foto.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:28

Maartje gefeliciteerd ben benieuwt mijn rugpand van het tebreien vest is ook van de naalden
nu de voorpanden op gezet krijg mijn andere niet goed op de foto de kabels komen niet over

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:06

Ik meld me ook even aan in dit topic.. ik het al een heleboel gelezen en leuke dingen voorbij zien komen.. Ik heb vorig jaar een muts gemaakt voor mijn hubbie.. nu wil ik een muts maken voor me dochter en een sjaal voor mijn zoon en mezelf :D dus kan weer lekker knutselen de komende tijd :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:43

Welkom :)
Hoe bergen jullie trouwens je naalden op?
Mijn moeder kwam met het plan om een lap van 45 cm bij x cm te breien en dan vrij strak. Daar kan ik dan al mn (rond)breinaalden en haaknaalden insteken en dan de lap oprollen. ZO heb ik alles bij elkaar. Hoe doen jullie dat?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:55

Welkom!

Ik heb de naaldenkoker van mijn moeder gejat.. eehhh.. gekregen ;) Naja, ik heb gewoon al haar breispullen meegenomen en mams naalden zaten in die koker. Heel handig!

Foto van mijn sjaal houden jullie nog ff tegoed, maar hij is nu wel echt helemaal af!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:01

Mijn sokkennaalden zitten in een oud mikadodoosje :D. Kostte me helemaal 0,80 bij de kringloop _O-. Het spelletje heb ik bij mijn moeder achter gelaten (zij had het doosje gekocht).
En de breinaalden zitten in een bak van 15 hoog x 15 breed x ruim de naaldlengte. De lange naalden zonder punt zitten in een houten breikoker.
Oh ja, de haaknaalden zitten in het doosje van een dominospel (ook de stenen bij mijn moeder achtergelaten).
Ik heb te veel naalden om in een lap te steken :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:16

Ik heb alles in zo'n albert heijn shopper zitten...

Ben nog steeds op zoek naar een leukere oplossing, maar die zijn hier in de buurt niet zo veel te vinden.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:45

Tnx :)
Bij mij ligt alles tot nu toe nog gewoon in de krantenbak :P die wordt toch niet gebruikt voor kranten.. Maar een koker voor de naalden vind ik ook wel een stuk handiger.. .

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:47

Hier staat een van de leukste manieren om je breiwerk (je) te bewaren. Ik heb zelf ook zoiets maar dan 50 jaar oud, jaren geleden gekregen <3 van mijn oma.
Dit is een modernere versie :') en heel leuk om zelf te maken..........
http://annelyse.be/2009/09/12/breizak/

Ik zelf heb mijn breinaalden en haaknaalden in kokers. Met daarbij aparte doosjes voor de visjes, verzamelspelden enzo.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:31

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:42

Ik heb m'n suprise afgemaakt. Degene had sigarette op het lijstje staan :n die krijgt men niet van mij dus kheb het zo opgelost:
Afbeelding

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:49

Gaaf gedaan krissis :))

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:44

Mijn breispullen liggen gewoon naast de bank en in de vensterbank. Maar ik heb maar 2 breinaalden en 1 bol wol oja en een paar onderdelen voor de pop klaar

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:27

Geweldig die sigaret :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:50

Hier nog een brei-fanaat. Ik heb pas een sjaal af, nu ga ik een kolsjaal maken en daarna wil ik me aan de beanies gaan wagen.

Wat een gave suprise, die sigaret!

En breinaalden opbergen.. mijn breispullen zitten in een mand, gewoon van de xenos. Naalden rechtop erin en de bollen los.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:52

net weer in het ziekehuis geweest nu andere pijnstillers die de hele dag kan nemen dus niet meer wachten tot savonds 12 december proef bokade van de facetgewrichtjes bij de borst wervels en 1ste lende wervel hopelijk helpt het dan kan ik een definitieve behandeling krijgen , maar duurt nog lang ,

ik ga mn vestje toch wat langer maken en dan begin ik aan de trui