[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:55

Het is niet de bedoeling hier werk te plaatsen wat nog niet af is oid. Dan kun je beter een eigen topic openen op UK, verder is het geloof ik ook niet de bedoeling om de tekeningen te quoten ;)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:56

Cyntje schreef:
Het is niet de bedoeling hier werk te plaatsen wat nog niet af is oid. Dan kun je beter een eigen topic openen op UK, verder is het geloof ik ook niet de bedoeling om de tekeningen te quoten ;)

hoe bedoel je niet af ?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:58

Of iets dergelijks ;) je plaatst foto's, er volgt een discussie over het 'overtrekken' en dan plaats je nog een paar platen maar men mag geen commentaar leveren + ( plaats dan niets ;) )
Dit topic is voor taxaties en eventuele feedback/'commentaar', wil je dus meer weten kun je beter een eigen topic openen op UK ;)
Heb je zelf ook al getaxeerd? :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:01

Goh, lijkt het niet logisch.
Jullie bekijken Niet eens de positiefe kant, maar het meeste de negatieve.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:10

dit is geen discussietopic, dit is puur voor wat ieder persoonlijk vind dat het waard zou zijn/wat je zou willen betalen als het te koop was. En dan gaat het niet over positief of negatief, zo zie jij het omdat het over jouw werkje gaat ;)
Ik zet ook láng niet alles wat ik maak hier neer hoor, en vooral mn eerste digi niet := (en ik tekende al 12 jaar toen ik mn eerste digi maakte, maar digitaal tekenen is een techniek, net als olieverf, inkt; dat duurt even voor je het onder de knie hebt!)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:11

idd. Ik vind dat je gelijk hebt.
Maar waarom word mijn werk neit beoordeeld ?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:28

Je werk is al meerdere malen beoordeeld en mensen vinden dat je door moet oefenen. Dat je dat niet graag wilt horen is een ander verhaal ;)
Ik ben zo ook op bokt begonnen maar door juist veel te leren van de kritieken ( welke je zeker niet altijd negatief op hoeft te pakken ) heb ik veel geleerd. En je zou voor de lol mijn eerste en laatst geplaatste werk eens langs elkaar moeten zien ;)

Als je wilt dat jouw werk door meerdere mensen wordt getaxeerd... misschien ook dat van andere taxeren?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:29

Je werk word beoordeeld. Het is niets waard omdat het er nog niet tiptop uitziet. En je moet niet zeggen dat je het niet hebt overgetrokken als je het wel hebt, want als ik de tekening van je fjord zie kloppen de verhoudingen totaal niet. Dat is niet erg, je kunt er natuurlijk mee oefenen, maar als je je digi ziet kloppen de verhoudingen in een keer wel. Gewoon lekker oefenen!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:30

Ok. maar wat vinden jullie van de laatste geplaatste tekening?? ( schilderij )

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:35

_haflinger schreef:
Ok. maar wat vinden jullie van de laatste geplaatste tekening?? ( schilderij )

Sorry, niets. Ik zou meer details willen zien en wat realistischer.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 10:26

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik meerdere offtopic berichten verwijderd,
Voor de precieze regels van dit topic verwijs ik graag even naar de openingspost :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:49

Hoi,

@Century5: ja de ogen zijn wat raar :P.
toch vind ik het mooi: € 25,-

@ietjelover:
Zeer mooi hoor :D €35,-

@Tessaa95:
Mooi gemaakt, alleen de lijnen zouden wat dikker mogen ;) voor de rest super gedaan
€ 25,-

@casperzot:
Heel mooi hoor. € 40,-

@Floran:
Mooi, alleen de oren zijn wat puntig. €30,-

@N_fotografie
Mooi hoor. €35,-

Ik ben weer aan het werk gegaan en dit is het resultaat :D
gemaakt met acryl op papier :D
voor mijn gevoel moet is de hals wat raar.

Afbeelding

_haflinger
Laatst bijgewerkt door xSanneE_98 op 15-12-10 15:09, in het totaal 3 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:59

Zelf teken ik niet meer, maar vind het wel leuk jullie mooie tekeningen/ werken te beoordelen.
Cyntje, die van jou is echt prachtig! Werk je ook in opdracht voor mensen? ik zou er 30/ 40 euro voor schatten.
Amanda, ook erg mooi hoewel ik het een beetje vind lijken op zo'n schilderij met van die nummertjes die je moet inkleuren, en de halsband zou ik weglaten persoonlijk, 15 euro denk ik.
Bitje, ook heel erg mooi, sprekende ogen het halster maakt het er alleen wat minder realistisch door, toch 20 euro denk ik.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:01

_Noah schreef:
Zelf teken ik niet meer, maar vind het wel leuk jullie mooie tekeningen/ werken te beoordelen.
Cyntje, die van jou is echt prachtig! Werk je ook in opdracht voor mensen? ik zou er 30/ 40 euro voor schatten.
Amanda, ook erg mooi hoewel ik het een beetje vind lijken op zo'n schilderij met van die nummertjes die je moet inkleuren, en de halsband zou ik weglaten persoonlijk, 15 euro denk ik.
Bitje, ook heel erg mooi, sprekende ogen het halster maakt het er alleen wat minder realistisch door, toch 20 euro denk ik.

:j die tekening was ook in opdracht, thanks ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:09

Pagina 28;
_l_ammanda_l_: E30,-
_haflinger: E0,- (blijf door oefenen hoor!)
_haflinger: E0,- ( " " )

Pagina 29;
@_haflinger: Hoelang ben je er mee bezig geweest? E7,-

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:10

TinekeHorses schreef:
Pagina 28;
_l_ammanda_l_: E30,-
_haflinger: E0,- (blijf door oefenen hoor!)

Pagina 29;
@_haflinger: Hoelang ben je er mee bezig geweest? E7,-

ongeveer een week

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:13

_Haflinger, misschien handig te vermelden dat je http://www.youtube.com/watch?v=B94TvKTzUVw hebt gebruikt bij het laatste werk dat je postte. Vind namelijk dat men dat mee moet kunnen nemen in hun taxatie.
Vergeet je niet zelf nog even te taxeren?

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:32

Ja die heb ik gebruikt als Vb. Maar heb hem niet precies zo overgeschilderd :D.
heb er mn eigen style aan gegeven ;).
ik kon het filmpje niet meer vinden. Ik heb andere toch getaxeerd :S

_haflinger

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:29

Haflinger nog veel oefenen, de laatste is leuk geworden. Als je moeite hebt met verhoudingen kun je ook foto's opeen lichtbak leggen en zo de contouren en schaduwen overnemen. En dan met houtskool uitwerken. Veel oefenen :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:30

ik zal maar ffe wat leven erin brengen :P. Heb de andere net al beoordeeld maar ik zou graag nog een tekening willen posten :D.
Gemaakt met Aquarel- en houtskool potloden. Zelf vind ik de hals wat te dun gemaakt :o

Afbeelding

_Haflinger

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:48

Ik zou eerst even gewoon voor de lol blijven tekenen en niet denken aan wat je tekening waard is. Tekenen draait vooral om het plezier wat je erin hebt. Waar het bij de meeste Bokkers hier ook om draait. De meeste besteden veel tijd aan een tekening, 10 of meer uur is normaal. En sommige doen dat dan leuk in opdracht voor een klein prijsje waar je net de materiaalkosten mee dekt.

Ik vind de toon waarmee je een reactie geeft ook niet erg netjes _haflinger. Leeftijd maakt wat mij betreft niets uit, vriendelijk kunnen we allemaal zijn. Werken worden ook niet beoordeeld op de leeftijd van de maker, maar op de kwaliteit ervan.

Het is leuk dat je veel met tekenen bezig bent, en dat je er plezier aan beleefd. Wil je echt leuk leren tekenen neem dan wat meer tijd om ook de anatomie van een paard te leren kennen. Neem wat meer de tijd om iets rustig te bestuderen, en om rustig te tekenen. De geplaatste tekeningen zijn imo nog niets waard.

Overigens is er een heel mooi centraal topic waar veel tips in staan [UK] [INFO] algemene tips voor tekenaars.

Century5 Ik vind het een mooi plaatje. VOor mijn idee is het alleen nog niet helemaal af. Ik vind hem wata vlak ogen, er zou wat meer schaduw, diepte en kleur in mogen. Toch spreekt het plaatje me wel aan. 25 euro a4
Cyntje Ik vind het hoofd en het hoofdstel incl bontje heel leuk gedaan. Het bontje ziet er ook echt 'wollig'uit. De nek lijkt wat minder uitgewerkt. 50 euro a3
Bitje Netjes gedaan, echt een fjord. Ik vind die wat ruwere tekenstijl wel mooi passen. Oog is ook erg aansprekend. 30 euro a4
Amanda Ik heb geen idee hoe je digitaal moet taxeren of hoe het werkt. Ik vind het haar iets te grof ogen en heb het idee dat het rechteroog iets te veel zichtbaar is. Zelf zou ik ook niet iets van de nek onder de band hebben geekend, hij stopt nu iets te abrupt naar mijn mening :) De uitstraling van nde ogen vind ik mooi, ook de neus en het oor heb je netjes gedaan. a3 45 euro

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 07:53

Moderatoropmerking:
Enkele offtopic reacties heb ik zojuist verwijderd.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:50

Ik heb niet zoveel verstand van taxeren, maarja :')
Pagina 28
_l_ammanda_l_: Wow heel mooi! €25,-
_haflinger: €0,-
Gewoon blijven oefenen, je komt er wel ;)

Pagina 29
_haflinger: €5,-

En wat vinden jullie van mijn tekening? Het was meer om gewoon te oefenen hoor, maar ik zou het toch leuk vinden om er commentaar op te krijgen, dan weet ik ook weer wat ik kan verbeteren. :) Ik heb meteen de referentiefoto erbij gezet. De tekening heeft op de foto trouwens minder contrast dan in het echt ;)
Afbeelding

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:05

_haflinger: 0,- Beetje krasserig en de verhoudingen kloppen niet.

_Laura_: Ik zou meer grijstonen willen zien, iets meer diepte :j Verder vind ik de verhoudingen netjes, 5,- euro :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:30

Pagina 29;
@_haflinger: E0,-
@_Laura_: Als je iets meer schaduw en diepte tekent, E12,-