[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Truf

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:25

@ Bloem, door heel secuur de draadjes vast te borduren. Bij het begin van een draadje zorg ik dat ik bij iedere steek het draadje er onder krijg. Verder probeer ik zo veel mogelijk eerst de ene kant op halve steken te maken en op de terugweg de kruisjes af te maken.

Hmm ja, de lichte kleuren heb ik ook wel een beetje een hekel aan. Vaak heb ik niet genoeg licht om het goed genoeg te zien. Het is dan echt op de gok werken en kleine stukjes per keer.

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:19

Hallo, hoe naar dat ik dit topic nu pas vind, want ik borduur ook zeer graag :D

Ik ben beginnen borduren toen ik in Mexico studeerde (4 jaar geleden alweer).
Het materiaal daar is zoooo goedkoop en ik heb toen een plastic zak bomvol borduurgaren meegenomen naar België.
Nee echt, hier betaal je voor één Anchor klosje bijna 2 euro... in Mexico 1 pessos, dus effe omrekenen... 7 eurocent :P
Ook de borduurstof is er veel goedkoper, maar daar weet ik niet meer precies de prijs van.
Binnen 2 jaar gaan ik en m'n man terug op vakantie naar Mexico en neem ik weer een hoop mee want sommige kleurtjes zijn reeds gesneuveld.

Het enige probleem dat ik heb met borduren is dat ik telkens met meerdere werkjes wil bezig zijn.
Zo ben ik momenteel aan 3 werkjes tegelijkerijd bezig: 2 voorkanten voor een kussensloop en 1 "schilderij" muurwerkje.

Nr1. Deze is bijna af, ik moet enkel nog de sneeuw met witte garen borduren en dan kan m'n oma er met bijhorende stofjes een mooi kussen van maken :o
Afbeelding

Nr2. Deze gaat ook niet meer zo heel lang duren. Hier moet ik enkel nog de omranding afwerken, de sneeuw en het wit van de bloemen.
Afbeelding

Nr3. Dit is het Egyptisch muurwerkje... lijkt op de foto klein maar gaat in werkelijkheid 45 cm x 55 cm worden.
Dit is het linkerpaneel, daarnaast volgen de pyramides van Gizeh, de Sphynx en karavaanrijders en het rechterpaneel wordt verder gedecoreerd met Egyptische goden.
Afbeelding

Van m'n eerste werkjes heb ik nooit echt foto's genomen... ik heb ze nog wel ergens liggen, maar zou eens goed moeten zoeken.
Nouja ze stelden toch niet zoveel voor en zeker de achterkant verknoeide ik dikwijls ;)
Van één "ouder" werkje heb ik wel foto's. Deze heb ik gemaakt voor de geboorte van mijn zus haar zoontje Lucas.
Afbeelding

En afgewerkt!
Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:31

Zucht hele tekst getypt alles weer weg. :s

Ik ben nog steeds druk aan het borduren maar wacht nu op de goede kleuren die nog komen kijken.

Martine: Is zeker lang geleden. De goede oude tijd. Is alweer zo'n 4 jaar geleden.

En jeetje wat een prijzen verschil zeg. Dat is niet de helft ofzo maar gewoon echt bijna niks meer.
En wat een leuke dingen zeg vind vooral de geboorte tegel erg leuk.

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:13

Een vraagje!! Waar kopen jullie je garen nu?

Ik ben nogmaals aan een groots project gestart (331 kruissteken horizontaal en 204 verticaal) in opdracht van mijn man
en ik wil alles met de correcte Anchor kleurtjes doen. Nu blijkt dat ik maar 14 juiste kleuren heb van 75 die nodig zijn :(
(Ik heb meer dan 400 strengen thuis, maar het is een mengeling van Anchor, DMC en J&P Coats en vind Anchor alsnog het aangenaamste om mee te werken)

Ik heb me toen suf gezocht op internet naar "goedkoop" Anchor garen en ben uiteindelijk bij een interessant adresje uitgekomen.
Een man in Spanje verkoopt Anchor garen voor € 0.49 per streng (of nog minder als je grote aantallen bestelt) ipv € 0.65 die het Nederlandse handwerkpost vraagt.
Ook rekent hij geen verzendingskosten aan terwijl handwerkpost standaard voor België € 13.50 aanrekent!
Dus ben wel bij dat ik die site gevonden heb. Hier is de link: http://www.tiendapuntodecruz.com/Formulario-Pedido-Anchor.asp

Of weten jullie nog een beter adresje? :P
Laatst bijgewerkt door pielepataan op 30-11-10 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:21

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:26

Die eerste link is wel interessant, want ik moet in totaal 83 strengen bestellen dus dan komt het maar op € 0.40 per streng.
Maar de vraag is dan natuurlijk of ze alles in stock hebben en hoeveel de verzendingskost bedraagt...

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:35

Nee heb je, ja kan je krijgen ;)
De verzendkosten zullen wel mee vallen, het past wel door de brievenbus. Laatst heb ik 77 strengen besteld en waren de verzendkosten 1,76.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:58

Zo, ik ben zo'n 15 pagina's afwezig geweest maar ik heb weer tijd om te borduren! Dus ik meld me weer.
Wilde ik laatst de foto's van de werkjes uploaden maar dat lukte niet, photobucket werkt niet mee op het moment.
Ik ben nu druk met de kerstkadoos, gastendoekjs voor mijn moeder (rand met roosjes) en een pakket met paarden en nog een oud werk volledig met ecru, overgenomen van mijn zus, dat bij mij ook slecht opschiet.
Ik wil nog steeds een eigen foto laten omzetten tot patroon maar kan niet kiezen welke foto. :o

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:12

Was het nog gelukt pielepataan?

Welkom terug merensje!

Heb de pup die ik aan het maken was eindelijk af. Moet alleen nog even oefenen met inlijsten, dat vind ik nog lastig om het goed strak te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zoals beloofd een kleine greep uit de werken van mijn oma. Ik denk dat dit amper 5% is van alles wat ze gemaakt heeft, de andere werken zijn de hele wereld over gegaan naar vrienden en familie. Zal het in een link zetten, anders wordt het wel heel groot.

Winnie de Poeh
Weer of geen weer
Vogels
Vogels bij vogelhuisje
Paarden voor de koets
Nog een keer paarden voor de koets
Paarden bij een huis
Muizen in een schoen
Laars als muizenhuis
Kinderen in een kring
Kat met een roos
Jachtdoek
Herfsttafreel
Haven
Gele vogel
Deze heeft mijn oma bij mijn geboorte gemaakt
Bloemen in een ketel

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:19

Mijn grote project is een eigen foto. M'n man vroeg of dat kon en ik zei "tuurlijk kan dat".
Nu wil hij dat ik een foto borduur van ons eerste reisje samen naar Disney. Wij waren toen ook pas getrouwd.
Maar zoals ik al in een eerdere post heb vermeld, beschik ik momenteel maar over 14 van de 75 noodzakelijke kleuren.
Ben daar alvast mee begonnen :p

Misschien gaan velen mij nu voor gek verklaren, maar ik werk nooit met hulplijnen.

Dit is de omgezette foto
Afbeelding

En zover ben ik tot op vandaag al geraakt :p Er ligt een 2 euro stuk op om de grootte te kunnen inschatten
Afbeelding

Close-up van de gezichten. Die van m'n man kan je al vrij goed zien :D
Afbeelding

Ik heb de andere kleuren al besteld en wacht nu gespannen op hun levering!!

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:21

Truf, die puppy is zo mooi geworden!
En dat jachtdoek van je oma vind ik ook supermooi.
Laatst bijgewerkt door pielepataan op 04-12-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:41

Oeh gaaf zeg, die foto van jou en je man! Alvast succes, zal een flinke klus worden.

Ik hoop dat ik nog een aantal patronen terug kan krijgen van tantes, dat mijn oma was overleden zijn alle garen verkocht en de patronen bij een aantal tantes terecht gekomen. Denk alleen niet dat ze er iets mee doen.

Ja ben wel erg tevreden met het resultaat, alleen jammer dat ik er niet genoeg bij stil heb gestaan dat mijn handen best vies zijn en dat een lelijke rand heeft veroorzaakt.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:11

goh dat gaat een grote lap worden van die foto
zal wel heel mooi worden hoor

en ik werk ook nooit met hulplijnen, zou niet weten hoe :o

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 16:45

Ik werk ook nooit met hulplijnen maar kan ook niet net als pielepataan zulke stukken overslaan. Moet wel (zo goed als) aan elkaar borduren.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:51

Zo, wat een karwei Pielepataan!

Hier is het borduurseizoen echt weer aangebroken :D
Heb onlangs opdrachtje gemaakt voor een bokker, namen geborduurd voor op een dekje :j
En nu weer lekker door met mn eigen werk, momenteel weer de kaart van Nederland, het Indiase model ligt weer even stil :j

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:03

magriet schreef:
Ik werk ook nooit met hulplijnen maar kan ook niet net als pielepataan zulke stukken overslaan. Moet wel (zo goed als) aan elkaar borduren.

Dat is een kwestie van tellen en tellen en nog es tellen, en verder dubbelchecken... driedubbelchecken... zelfs vierdubbelchecken :P
Ik zou mezelf kunnen doodslaan moest ik in zo'n groot patroon een fout maken. Tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd!
Maar tja, ik moet het nu voorlopig zo doen. Als ik al mn kleuren had gehad, dan zou ik ook pagina per pagina geborduurd hebben.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 17:10

Hoe vaak ik mezelf dan ook natel. Toch sluipt er dan een fout bij me in dus waag ik me daar niet weer aan. Zelfbescherming

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:27

Mijn werkje.. :
Foto's zijn niet zo goede kwaliteit... maar het gaat om het idee.. :D

Dit moet het worden.. :)
Afbeelding

Dit heb ik nu gedaan..
Afbeelding

En zo groot moet ie worden.. :D
Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:39

Zo sinterklaas is weer geweest nu heb ik ook weer tijd om te borduren.

Martine wat is je hondje mooi geworden zeg. :j

En pielpataan wat onzettend knap dat je dat zo kan. Ik vergis me al als ik 5/6 kruisjes even oversla. Moet mijn hoofd er altijd heel goed bij houden.

P-tries wat ook een groot werk zeg.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 21:03

Mijn borduren lag even plat. Dit omdat ik mijn kerstkaarten ook altijd zelf maak. Die zijn bijna klaar dus dan kan ik weer los.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:57

Hallo meiden (of zouden er hier ook mannen zijn... :+ ik ken er welgeteld 1 die ook erg fanatiek is), ik kom ook weer even binnen vallen. Ik zie heel veel leuke dingen voorbij komen en ook goede tips voor beginners +:)+ Nog een kleintje van mij: probeer zo min mogelijk door de uiteinden van de steekjes die je al hebt gemaakt te prikken. Dan gaat het er ook wat rommelig uit zien. Die foto van pielepataan wordt ook wel gaaf denk ik. Hou je ons wel op de hoogte van je vorderingen?

Aangezien ik nog steeds geen werk heb kan ik, naast het huishaten en m'n paardje, errug veel burduren. Het is er ook echt weer voor natuurlijk :brr: Daardoor is mijn fotoproject klaar!!! (Rechts onderin een 2 euro munt - goed idee is dat!)
Afbeelding
Nu nog een lijst op de kop tikken voor weinig ;)

Ik had jullie beloofd om op zoek te gaan naar mijn oude patronen. Hieronder dus wat linkjes.

Dit zijn kleintjes.
http://yfrog.com/2gphoto003001j
http://yfrog.com/9ephoto0031dj
http://yfrog.com/myphoto0020t01j

Deze zijn wat groter.
http://yfrog.com/bfphoto0029qj
http://yfrog.com/eophoto0021qhj
http://yfrog.com/nephoto0022ij
http://yfrog.com/dyphoto0028j
(geboortetegels waren erg "in" bij ons in de familie toendertijd :o maar je kan ze natuurlijk ook maken zonder een naam en geboortdatum)

Merklappen.
http://yfrog.com/5mphoto0027dj
http://yfrog.com/bfphoto00190j

Deze heb ik dus 2 x gemaakt, 1 x voor mezelf en 1 x voor mijn nichtje omdat ze 'em zo gaaf vond. Hij hangt nog bij m'n ex dus ik heb er geen foto van maar dat geeft niet, ik kan 'em hier niet kwijt. Telpatroon heb ik dus wel. Hoop dat het een beetje te zien is - het is een muizenfamilie bij hun laars-huis. Telpatroon is in 4 delen dus ik moest een beetje knippen en plakken... Hij is 70x50 ofzo.
Afbeelding

Verder heb ik nog allerlei alfabet-versies en heel veel kleine patroontjes voor op handdoeken/theedoeken e.d. Mocht er iemand een patroon willen hebben geef maar een gil dan kan ik scannen en mailen ofzo.

Nu dus weer op zoek naar een nieuw project.
Ik zit te denken over een van deze foto's die ik gewoon van internet geplukt heb:

1 Afbeelding 2 Afbeelding 3 Afbeelding

4 Afbeelding 5 Afbeelding 6 Afbeelding

7 Afbeelding of 8 Afbeelding

of zonder de achtergrond Afbeelding

Als ik een goed fotobewerkingsprogramma had kon ik misschien een collage maken van al die rozen, maar ja, dat heb ik dus niet.

Er moet ook nog iets boven mijn bank komen te hangen. Dat zou een spiegel worden maar een geborduurd panorama is misschien ook wel wat. Dit zijn foto's van de Aletschgletcher in Zwitserland waar ik heel vaak op vakantie ben geweest:
Afbeelding

Afbeelding

Dat zou dan 80 breed en 30 hoog worden ofzo... Misschien wel een beetje te veel van het goede? :+

Moeilijk hoor; kiezen :7

Ondertussen vermaak ik me even met 1 van de kleintjes die nog niet af was.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:00

Wel gaaf hoor zo'n groot werk Spotless, en als je het niet erg vind dat het er de komende 1,5 jaar nog niet hangt zou k het gewoon doen :+

Vind die foto zonder achtergrond het mooist, die komt ook het mooiste uit op een patroon denk ik :j

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:32

Ik vind het altijd zo leuk om naar andere mensen hun voltooide werkjes te kijken :D
Ik hou jullie zeker zo nu en dan op de hoogte van mijn fotoproject.

Spotless, je hond is zeeeeer mooi... ik geloof dat onwetende bezoekers het niet rap gaan doorhebben dat het geborduurd is :p
Je werken van Nederland vind ik ook prachtig. Ik wil zelf heel graag dat "Lanarte Pakket Nederland" kopen, al ben ik zelf Belg!
Ik heb nu een borduurpakket "Bellekoord Molens" besteld, welke ik voor m'n vader ga maken. Hij is gek op oude Nederlandse windmolens ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:39

Dat pakket van Nederland ben ik nu mee bezig Pielepataan, en die is echt heel leuk :j
ben momenteel weer superfanatiek,d us schiet lekker op, zal als ik de kerk afheb waar ik nu mee bezig ben eens eenf oto maken van de vorderingen, vind ik voor mezelf ook wel leuk :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:46

Wat een supergave werken komen allemaal weer voorbij zeg!

Goh spotless, die laars met muizen hangt hier bij ons op de overloop: Laars als muizenhuis

Hier ligt het even stil, ben hard aan het opruimen voor woensdag, dan krijgen we boven nieuwe kozijnen en moet ik zorgen dat ik alles veilig heb gesteld, niet zo goede ervaringen met bouwvakkers en spullen waar ik zuinig op ben.