idylle schreef:Nou, ik snap niet waar jullie het doorzettingsvermogen vandaan halen om iets af te maken haha. Ben beginnen met een deken. Ik schat in ongeveer 1.20 breed en hij is nu 10 a 15 cm lang en kan me er niet toe zetten verder te gaan
Het helpt om er een deadline aan te knopen. In mijn geval de geboorte van mijn neefje. Voor de uitgerekende datum moest de deken dus af zijn.
Wat ook helpt: geen nieuwe wol kopen tot je al je werkjes af hebt. Ik had op een gegeven moment 8 onafgewerkte projecten liggen. En dan kocht ik weer garen voor een compleet nieuw project wat dan ook weer bleef liggen etc. Nu moet ik die projecten eerst afmaken en daarna mag ik pas weer verder.
Het bizarre is wel dat de projecten waar ik vreselijk tegenop zag om af te maken echt een fluitje van een cent waren. Blijkbaar is een project een tijdje niet doen ook wel ok
En als derde: wat spatter ook zegt met de CAL: kleinere stukken zijn makkelijker. Dus als je voor jezelf iedere week 2 toeren doet, dan vordert je deken langzaam, maar gestaag.
Haak je zelf nog wel? Of eigenlijk gewoon alweer klaar met het haken?