[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janique

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:08

Rooslovertje: Love that style! €35,-
edelweis1: Verhouding klopt niet helemaal, imo is het hoofdje niet in verhouding met het lichaam wat overigens wel prachtig geschilderd is €35,-
Edelweis1: Leuke tekening, maar vind deze toch een stuk minder dan je vorige verhouding klopt niet helemaal. Maar toch is het totaalplaatje wel leuk €20,-

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:15

hoe kan ik foto's in een berichtje zetten??

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:35

hey Haha! ik heb ook een tekening gemaakt,..: http://www.mijnalbum.nl/Album=O76UQLYC
ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan..? ik ben trouwens 14 jaar. ik wil graag tips over hoe ik het beter kan doen.. ik kan zo'n tekening toch niet verkopen neem ik aan? Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:02

Voor tips moet je een topic openen op CreaBea, daar is dit topic niet voor..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:17

ja maar ik zag dat bij elke taxatie ook tips werden gegeven. dat bedoelde ik.. Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:21

Voor tips moet je toch echt op CB een topic openen Knipoog Dit is voor taxaties Knipoog

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:24

eeen taxatie dan?? Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:26

Zou eerst maar eens lekker blijven oefenen voor je er geld voor gaat vragen Knipoog

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:36

keej Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:38

Ghi, volgens mij lezenmensen tegenwoordig geen enkel regeltje meer Nagelbijten / Gniffelen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:38

janique schreef:
Ghi, volgens mij lezenmensen tegenwoordig geen enkel regeltje meer Nagelbijten / Gniffelen

Idd Sigaar Beetje jammer hea *LOL*

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:40

Lontje schreef:
Citaat:
Het begin van een nieuwe ronde! Ik wil iedereen bedanken die actief in het oude topic meningen, tips en/of taxaties heeft gegeven! OK dan!
Het oude topic vind je hier: Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 1
Vergeet niet daar ook nog even een kijkje te nemen met betrekking tot de tekeningen op de laatste paar pagina's!

Om het voor iedereen duidelijk en overzichtelijk te houden volgen hier een paar richtlijnen:
  • Graag bij het kunstwerk vermelden:
    - Het formaat,
    - Medium (bv. papier/doek/PC) en
    - Materiaal (bv. pastel/potlood/acryl/digitaal)
    Alle soorten werken zijn welkom!
  • Om je afbeelding te laten 'opvallen' is het 't beste als je deze niet in een link plaatst maar als een zichtbaar plaatje.
  • Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld Ja .
  • Voor hele uitgebreide tips is het vaak beter een eigen topic op CB/UK te openen.
  • Het aantal te posten tekeningen per keer is een aantal van maximaal 3. Indien er toch meerdere tekeningen gepost worden kan er op de TEM knop gedrukt worden, en worden meerdere tekeningen verwijderd. Dit om het overzichtelijk te houden.
  • Géén foto's quoten maar alleen de namen van de kunstenaars.
  • Alleen eigen werk plaatsen. (zo als op CB/UK sowieso verboden is) Werk wat niet van jou wordt niet getaxeerd.
  • Zet alleen foto's neer van werk dat af is. Alleen werk dat af is kan eerlijk getaxeerd worden.

Wat tips voor het fotograferen van je werk:
  • Probeer zoveel mogelijk in daglicht te fotograferen zonder gebruik te maken van de flits.
  • Houdt je camera evenwijdig aan het werk wat je wilt fotograferen. Dit voorkomt vertekening van het beeld. | < (waarbij | = kunstwerk en < = camera Clown ) Dit kun je bijvoorbeeld doen door je werk op een 'ezel' te zetten of op de vloer te leggen met de camera erboven.
  • Indien je een macrostand op je camera hebt, kun je deze goed gebruiken Ja . Met macrostand krijg je bij een close-up scherpere foto's. Ook het gebruik maken van een statief en eventueel iets langere sluitertijd kan je tekening ten goede komen.

En... last but not least:
Iedereen is vrij om in dit topic te posten. Echter word je wel verzocht je aan bovenstaande richtlijnen te houden en iedereen met respect te behandelen. Wanneer er iets voorkomt wat niet thuis hoort in dit topic kan er ten alle tijden op de TEM knop gedrukt worden.

Hoe meer taxaties, meningen en informatie: hoe beter we kunnen inschatten hoe onze kunstwerken gewaardeerd worden. Daarnaast kunnen er eventuele verbeter punten naar boven komen, voor een volgende keer. Kortom: iedereen heeft er iets aan en leert hier van.

Op naar Deel 3! Haha!

Dan nog maar even zo Haha! Gewoon voor de duidelijkheid Ja Vork Tong uitsteken

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:40

Lijkt me een aardig nieuwe bokker.. (geregistreerd op 27-12-07 )
Dus ik heb een behulpzaam PMmetje gestuurd met een verwijzing naar de HELP pagina Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:41

Maakt ook helemaal niet uit, dan is het begrijpelijk! Goed Hwk OK dan!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:42

janique schreef:
Maakt ook helemaal niet uit, dan is het begrijpelijk! Goed Hwk OK dan!

Idd goed gedaan Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:53

Hoop alleen wel dat ze weet waar ze de PM moet vinden, Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:58

*LOL* Maja, als ze de regels hier in de eerste post had doorgelezen was er ook al een hoop duidelijk geweest.. En ze heeft dit topic tenslotte ook gevonden, dus moet vast goedkomen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:09

thanx allemaal! sorry! heb indd echt alles foutt gedaan... het was trouwens gewoon papier en h7 potlood.. Haha! ik zal straks ff proberen de andere tekeninge te taxeren.. kan het alleen niet hoor!! verder ga ik oefenen, oefenen, oefenen en als ik een keertje denk dat me tekening aardig gelukt is zal ik m dr even opzetten.. en omdat ik nog nooit eerder foto's had gedaan, heb ik het perongeluk als url gedaan inplaats van img ofzo.. sry!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:07

_Malu_ 35,- vind de neus een beetje te kort..
_Malu_ 45,- dat is hier veel mooier!!
Horsefury 40,- ik vind zn hoofd een beetje klein.. wel heel knap geschilderd!
_Malu_ 45,-heel mooi! ik vind het halstertje alleen wat minder.
38,- links een beetje donker. maar dat komt waarschijnlijk door het plaatje dat je gebruikt hebt.
30,- de neus lijkt een beetje kort.
Astridjeh 20,- en 15,-
Mliez88 90,- ik vind het oog echt super!
_Malu_ 50,-
Wendy15 40,- vind de hand een beetje eng Knipoog
_malu_ 25,- beetje krasserig. linkeroog is donkerder, maar kan zijn dat dat zo hoort hoor!
35,- hij is gaaf! Haha!
25,-
colerado 20,-
highwaykid supermooi! 100,-
rooslovertje 25,- halster zou ik mooier vinden met wat zachtere lijnen.
edelweis1 70,-
20,- de neus/mond vin ik niet zo mooi.. hals wel erg mooi gedaan

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:24

Ik sta zooo ver achter bij het taxeren dat ik maar vanaf de meest recente pagina's begin:

Blz. 27
Highwaykind: is dat die van House MD? Als het die is, dan is die goed gelukt . Blauw is ene leuke stijl. Haar (rechterslaap) en ogen vind ik echt goed! 25€
Rooslovertje: leuke fjord, jammer van het halster dat ‘echtheid’ mist. Neusje is zacht. Oren lijken me iets te puntig/groot. 8€
Edelweis1: heel mooi, alleen vind ik het hoofd wat minder duidelijk tov het lichaam.schaduwen en kleurgebruik (wit is niet altijd wit) vind ik heel mooi: 20€ Je 2de tekening vind ik minder. Erg krasserig en ongedetailleerd. 7€

Blz. 26
_Malu_ : een niet gedetailleerde tekening. Op sommige plekken streperig. Vrij onduidelijk, maar toch heeft die iets. 9€ Je 2de tekening vind ik nog mooier.15€. Je 3de tekening vind ik te donker om iets te kunnen zien 8€. Je 4de is leuk, toont meer stripachtig aan door het oog, de streperige voorlok en de smile om de mond. 9€ Je 5de tekening: die versiering: wat een werk, maar erg mooi. De neus van het paard is iets minder. Maar de stand van het paard opzich vind ik ook chique. 15€ . Je 6de tekening: ik heb geen wauw-effect. Ook wel omdat ik niet voor vogels ben. Ik denk dat er meer detail in kan. 10€. Je 7de (18€) ,8ste (9€) en 9de (18€) tekening. De hond vind ik één van de beste van al je tekeningen.
Evelijn_: een vrolijke pony. Jammer dat de nek niet iets verder afgewerkt is. Er kan ook meer echtheid in het halster gebracht worden. De mond vind ik goed gelukt. 9€
Horsefury: veel kleurgebruik, vind ik mooi. Hoofd lijkt me iets te klein tov lichaam. De vlekken/achtergrond rond de figuur vind ik niet mooi. Lijkt uitgelopen water. 12€
Astridjhu: de eend en de vis taxeer ik beide op 6.5€. Je fel/gewaagd kleurgebruik geeft iets meer aan de tekeningen.
MlieZ88: het hoofd met de lichtweerkaatsingen op en de achtergrond deed me eerst denken aan een foto! Als ik dan weer nader kijk, vind ik de manen en voorlok minder gedetaileerd +80€
Wendy15: Als realistische tekening van een zanger zou ik het afkeuren, maar in stripvorm, of één of ander cultbladje zou die niet mis staan. 20€
Fiffill: kan direct in een horrorboek gedrukt worden: 20€
Colorado: ik zie dat het een cavia is, dat is al een pluspunt. De neus en mond zouden meer detail mogen hebben. Oog is goed gedaan, maar kan nog beter. 5€

Blz. 25:
Oneilltje79: gewoon je stijl. Veel glitter, chique paard, geen alledaagse houding. Jammer van het gezicht van de ruiter: +100€
Lontje: gewoon maf: +150€
Fnanne: ik vind je pastels mooier dan je grafiet. Net of je met kleuren meer details kan weerleggen dan met grafiet, alhoewel dit met grafiet ook perfect mogelijk is. En dan die achtergrondkleur bij de 2de!! +80€. Voor je grafiettekening 30€.
Highwaykind: wat ben je goed in mensen tekenen! De nek bij de eerste lijkt me rimpeling en de neus lijkt me een paar keer geretoucheerd (misschien in het echt ook zo ), voor de rest is de tekening super. Jammer dat het houtskool het haar zo grof maakt. Bij de 2de tekening vind ik de neus, mond en ogen echt magnifique. Beide tekeningen +50€
Sexy-back: Leuk neergezet. je konijn is alleen een beetje doorzichtig (als het een wit is). Staart mist iets detail van haren. 8€
_Malu_: leuk gedaan, jammer dat het ook niet duidelijk is: 20€
rooslovertje: lieve pony lijkt me. Hoofdstel o.a. bit mocht iets duidelijker. Lijkt me een echte wintervacht dat die heeft: mooi. Pony heeft geen uitdrukking in de ogen en dat mis ik een beetje bij het totale plaatje. 9€

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:26

Afbeelding
pastel op A3
ik kwam er nu pas achter dat dit topic bestond Knipoog ben benieuwd naar jullie tips!!
ik zal later die van jullie taxeren, als er weer wat nieuwe werken zijn. ik denk dat mijn opmerkingen/ taxaties niks meer toevoegen aan wat er al over gezegd is. dus ik hou het topic strak in de gaten Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:07

Afbeelding

Derwent Coloursoft op A4.

Ik taxeer later weer een rondje bij Knipoog

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:47

cyntje heel mooi gedaan!! alleen hij kijkt een beetje bang. ik zou er denk ik 20-25 euro voor geven.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:17

mariskaatjuh: De oren en het halster verdienen wat meer uitwerking nog. Verder erg leuk € 25,

Cyntje: Vind hem erg mooi, maar ik heb betere portretten van je gezien, bij deze vind ik de manen en het oogje wat minder. €35,-

Mijn laatste Schilderwerk:
Acryl op board van 50x60
Afbeelding

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:11

En nog eentje van mij. Taxeren volgt nog wanneer ik een ik-heb-niets-te-doen-moment heb.

Grafietpotloden, A3-formaat:
Afbeelding