[Verhaal] Sweet Sixteen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Re: [Verhaal] Sweet Sixteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 08:47

Enjoy het laatste stuk!

Er gaat een week voorbij. Irma ligt nog steeds in het ziekenhuis en kan nog niet praten. De jongens zijn inmiddels terug van vakantie en zijn bij Irma op bezoek geweest. Ze waren allemaal erg geschrokken toen ze Irma zagen.
Vandaag zal de uitslag van de scan bekend worden. Irma denkt dat ze nog een keer geopereerd zal moeten worden. Dan zal ze weer opnieuw moeten hopen dat ze het overleefd.
Irma is de afgelopen wel flink aangesterkt en zit nu het grootste gedeelte van de tijd rechtop in bed en ze heeft een schrijfblok naast zich liggen zodat ze op kan schrijven wat ze wil zeggen.
Schrijven kan ze gelukkig zonder problemen dus de fijne motoriek is ook niet aangetast.
Tiffany is de hele wel bijna niet bij Irma weg geweest. Het is dan voor de ouders van Irma geen geheim meer dat Irma en Tiffany meet zijn dan gewoon vriendinnen. Gelukkig hebben ze er geen probleem mee en zijn blij voor Irma en Tiffany.

Halverwege de ochtend komt de arts het nieuws van de scan vertellen. “Er is niks te zien op de beelden van de scan” begint de dokter. Irma schrikt, zou er dan niks aan te doen zijn? “Dit is heel erg goed nieuws” gaat de dokter verder. Irma haalt opgelucht adem en hoopt dat de dokter snel verder verteld. “Dat er niks te zien is betekend naar alle waarschijnlijkheid, dat de tumor vlak voor de operatie extra druk heeft uitgeoefend op het gebied voor je spraak. We vermoeden dat je spraak zich met de tijd zal herstellen, omdat er verder geen beschadigingen zijn.” Irma is blij met het goede nieuws. De dokter verteld ook dat ze waarschijnlijk over twee dagen naar huis mag. Even voelt Irma zich het gelukkigste meisje op de wereld.

Later die dag krijgt Irma bezoek van een logopediste, zij zal Irma enkele oefeningen leren waarmee ze haar stem kan oefenen, in de hoop dat ze het kan trainen om terug te komen.

Die nacht gaat Tiffany naar huis. Dit is de eerste nacht dat Irma helemaal alleen is in het ziekenhuis. Een beetje eng vind ze het wel. Ze denkt de hele tijd aan wat de logopediste gezegd heeft en probeert vanalles. Na een tijd krijgt ze het gevoel dat het haar zal lukken, het gevoel dat alles ineens weer op zijn plek valt en dat ze weer iets over zichzelf te zeggen heeft. Het is middenin de nacht, maar toch probeert Irma iets te zeggen. “Zal het dan nu lukken” zegt Irma hardop. Gelijk springen de tranen in haar ogen. Haar stem klinkt nog een beetje vreemd, maar ze kan weer geluid maken. Irma besluit gelijk Tiffany op te bellen. Die vindt het vast niet erg om hier midden in de nacht voor wakker te worden.

“Met Tiffany” klinkt het slaperig aan de andere kant van de telefoon. “Hey Tiff” zegt Irma voorzichtig. Ze moet erg goed nadenken bij wat ze zegt, het gaat nog wel een beetje moeilijk. “Irma?” vraagt Tiffany nog steeds duf. “dat ben ik” antwoord Irma op één toon. “Het is nog niet zoals het zijn moet, maar er komt geluid uit.” Grapt Irma. “Wauw! Dat is geweldig!” schreeuw Tiffany door de telefoon, ze is gelijk helemaal wakker. “Ja he, maar erg vermoeiend wel, wilde het alleen gelijk met je delen.” Zegt Irma. Irma merkt wel dat ze de intonatie nog niet beheerst, het klinkt erg raar, daar zal ze nog flink aan moeten werken. “Is lief van je meisje, ga nu maar lekker slapen, ik kom gelijk naar je toe als ik wakker ben.” Zegt Tiffany en hangt de telefoon weer op. Met een tevreden gevoel valt Irma in slaap.

Als ze s’morgens wakker wordt zit Tiffany alweer langs haar bed. Irma wil goede morgen zeggen, maar weer is ze het geluid kwijt. “Rustig maar meisje, je stem moet nog even wakker worden. Ik heb net al met de logopediste gesproken.” Stelt Tiffany haar gerust. Irma haalt rustig adem, gaat rechtop zitten en neemt een slokje water. “goede morgen” zegt ze daarna zacht met een glimlach. “Goede morgen” zegt Tiffany met een lach op haar gezicht. “Zullen we je ouders zo even bellen?” vraagt Tiffany. Irma knikt. Ze heeft een brede lach op haar gezicht die ze er niet meer af krijgt, zo’n blij gevoel heeft ze.

Irma’s ouders weten niet wat ze horen als ze Irma weer horen praten. Ook de artsen zijn erg tevreden en blij voor Irma. De logopediste is erg trots op haar. “Ze heeft een sterke wil, als ze zo doorgaat komt ze overal waar ze maar wil.” Had de logopediste gezegd tegen de ouders van Irma. Later die dag mag Irma onverwacht al naar huis. Het gaat goed met haar en ze hersteld wonderbaarlijk. Ze kan zelfs al lopen, maar dat is in het niet gevallen bij het kunnen praten. Irma mag toch voor de eerste tijd een rolstoel gebruiken van het ziekenhuis, ze moet nog niet gelijk teveel hooi op haar vork nemen. Als ze met de rolstoel thuis de hal in komen rijden sprint Fury al tegen haar op, haar ouders zitten inmiddels ook weer gewoon thuis, de verzorging van Irma is wel even belangrijker dan het huis van oma.

Een jaar later is Irma weer volledig de oude, de tumor bleek goedaardig, haar hoofdpijn is verdwenen en de controles die ze gehad heeft in het ziekenhuis waren allemaal goed. Ze is officieel beter verklaard. Ze heeft wel een deel van het schooljaar gemist en haar ouders stemmen ermee in als ze verder gaat door middel van een avond opleiding. Tussen Tiffany en Irma gaat alles nog steeds perfect, ze zijn er beide van overtuigd dat ze voor elkaar gemaakt zijn. Ook de ouders van Irma staan er volledig achter en vinden het geweldig om een schoondochter te krijgen in plaats van een schoonzoon. Irma en Tiffany zijn nog steeds goede vrienden met Bart en Thomas die ook nog steeds een stelletje zijn, maar Richard en Dave zien ze bijna nooit meer. Ook van Tim hebben ze niet veel meer gehoord. Sinds hij weet dat Irma op meisjes valt heeft hij zich terug getrokken. Hij heeft Irma nog een beterschapkaartje gestuurd en Irma heeft hem hiervoor bedankt.

Weer een jaar later sluit Irma haar avondopleiding met succes af. Op de dag dat ze achttien werd hebben haar ouders ermee in gestemd dat ze bij Tiffany ging wonen als ze haar diploma gehaald had. Vanavond is de diploma uitreiking en daarna zal Irma naar Tiffany haar huis gaan. Het is erg druk in de zaal en Irma is behoorlijk zenuwachtig. De namen worden een voor een opgenoemd en als je naam genoemd wordt moet je naar voren om je diploma te tekenen.

“En dan nu, graag u aandacht voor en zeer bijzondere studente.” Zegt het schoolhoofd die achter de microfoon staat. “Ondanks alle tegenslagen die ze heeft moeten verwerken heeft ze de opleiding afgerond met zeer goede resultaten. We hebben het natuurlijk over Irma! Die bij iedereen hier geliefd is en bewonderd wordt. Kom maar naar voren meid!” Irma loopt vol trots richting het podium. Op het podium geeft ze het hoofd een hand en vraagt ze of ze ook iets door de microfoon mag zeggen.

“Allereerst, iedereen heel erg gefeliciteerd met het behalen van het diploma” zegt Irma met een lach. “Graag wil ik op deze manier mijn ouders en mijn vriendin Tiffany heel erg bedanken dat ze er voor me waren in de tijd dat ik ze nodig had. Zoals velen hier wel weten is twee jaar terug door middel van een spoedoperatie een tumor uit mijn hoofd verwijderd. Dit waren spannende tijden voor de mensen van wie ik het meest houdt. Ik kwam gelukkig bij en alles leek te werken behalve mijn spraak. Daarom ben ik ook ontzettend blij dat ik nu hier, op het podium, mezelf verstaanbaar kan maken, dat ik mijn stem kan gebruiken om te zeggen wat ik wil. Iedereen bedankt voor het luisteren en Tiffany, pap,mam, bedankt voor alles!”

Irma haar “toespraak” wordt bevestigd met een oorverdovend applaus. Irma staat met tranen in haar ogen van blijdschap en wordt door de decaan naar de tafel begeleid waar ze haar diploma mag tekenen. Irma neemt plaats en zet vol trots haar handtekening.

Met haar diploma in haar hand rent ze terug naar haar ouders en Tiffany en valt ze allemaal tegelijk in de armen. “Ik heb heel wat mee moeten maken,” zegt Irma “maar ik ben blij dat alles is gelopen zoals het is gelopen. Het laat me dagelijks beseffen dat je blij moet zijn met wie je bent en wat je hebt.”

The end!

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 08:57

Wauww...wat een goed eind Mirjam.

Ik heb het hele verhaal gelezen en vond het keer op keer supe!
Hoe je het schreef en hoe je steeds op spannende gedeeltes een eind aan het stukje maakte. Geweldig.
En je volgende verhaal... Ik ga hem zeker lezen!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 09:02

IlseKuikje schreef:

Hoe je het schreef en hoe je steeds op spannende gedeeltes een eind aan het stukje maakte. Geweldig.

Denk ook wel dat het (mijn volgende) een verhaal is dat je zal bevallen.. Heb nu een klein opzetje gemaakt, en jij vind het onderwerp wel leuk denk ik Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:03

Jeetje, een supermooi eind.
Ben zeker benieuwd naar je volgende veraal Lachen

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:13

Mooi eind hoor!!!
Ben benieuwd of je nog een verhaal schrijft! En waar het over gaat!!!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:34

Jaaa gaaf Mir! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Zet je de link hier neer?

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:36

Mooi eind, jammer dat het afgelopen is maar het is gewoon een geweldig verhaal.
Waar gaat je nieuwe verhaal over?

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 09:37

_Michelle__ schreef:
Jaaa gaaf Mir! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Zet je de link hier neer?

Ja

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:42

Supper Eind Mir!!
Op naar het nieuwe verhaal Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:28

Mir, in een woord SUPER!!! ben echt benieuwd naar je volgende verhaal!

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:40

Super!!!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:51

echt een meg agoed verhaal Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:09

Ik ben ff lezen Lachen.

edit; heel mooi einde, ben benieuwd waar je volgende verhaal over gaat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:28

super einde!!!
ben benieuwd naar het volgende verhaal *LOL*

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:57

Ja erg mooi einde Ja
het leuke is dat je er eigenlijk ook nog wat van leert Knipoog
verder is het echt gewoon een super verhaal Haha! ga je nog eens een verhaal schrijven?

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:35

MirZam schreef:
IlseKuikje schreef:

Denk ook wel dat het (mijn volgende) een verhaal is dat je zal bevallen.. Heb nu een klein opzetje gemaakt, en jij vind het onderwerp wel leuk denk ik Knipoog

Is het dat onderwerp waarvan ik weet welk onderwerp het is? Clown

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:41

Het verhaal was super Haha!
Heb het met veel plezier gelezen Lachen
Laat je het even weten als je een nieuw verhaal hebt , ga ik hem zeker lezen Lachen

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:57

Het hele verhaal was super Haha!
ik ga zeker het nieuwe verhaal lezen Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:28

Echt een goed verhaal Lachen jouw schrijfstijl bevalt me wel!

heb het van begin tot eind gelezen (d0h Tong uitsteken ) en ik ben dan ook benieuwd naar je volgende verhaal Knipoog

succes met verder schrijven!

marit_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:08

super verhaal Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:27

Zeer mooi verhaal
ik heb alles vandaag gelezen Lachen
in 1 stuk
echt zalig!
blijven gaan blijven gaan!! Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 05:56

IlseKuikje schreef:

Is het dat onderwerp waarvan ik weet welk onderwerp het is? Clown

Ja

Ongeveer wel Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 05:58

Iedereen bedankt voor de super leuke reacties! is goede motivatie om weer een verhaal te schrijven!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:25

Jammer dat het afgelopen is, ik ga het volgende verhaal zeker lezen Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:40

Mooi einde Ja
Ben benieuwd naar je volgende!