[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 14:06

Dank dank!! <3

@Tazzy: ja natuurlijk!!! Gaan we regelen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:21

Hahah!
Spooky Joek is geweldig! En lekker dat je hier nóg wat extra plaatjes deelt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:28

Tof Sall!

Ik spaar prentenboeken. Dus deze zou ik ook graag gesigneerd toevoegen. :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 06:38

Malenka schreef:
Tof Sall!

Ik spaar prentenboeken. Dus deze zou ik ook graag gesigneerd toevoegen. :D

Wat leuk! Ik laat je en Tazzey straks weten hoe dat het beste in z’n werk gaat! Even overleggen met m’n uitgever :-)

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:59

Dagje naar de dierentuin geweest en een poging gedaan om live te tekenen. Verrekte lastig. Meestal bewegen ze toch teveel of liggen ergens half verscholen. Toch een paar snelle schetsen kunnen maken en een paar referentie foto's kunnen maken om thuis mee verder te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:03

Ohh gaaf! Dat moesten wij begin van het schooljaar doen als opdracht, je kan inderdaad niet even tegen dieren zeggen dat ze stil moeten zitten tot je klaar bent :')

Maar je hebt er al een aantal hele leuke schetsen tussenzitten! Heel fijn kleurgebruik ook!

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:19

Polarize schreef:
Ohh gaaf! Dat moesten wij begin van het schooljaar doen als opdracht, je kan inderdaad niet even tegen dieren zeggen dat ze stil moeten zitten tot je klaar bent :')

Maar je hebt er al een aantal hele leuke schetsen tussenzitten! Heel fijn kleurgebruik ook!

Ahw thanks! Wat cool dat je dat voor school moest doen. Heb je toevallig nog goede tips?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:25

Tabbladen schreef:
Polarize schreef:

Ahw thanks! Wat cool dat je dat voor school moest doen. Heb je toevallig nog goede tips?

Hoe meer je het doet hoe makkelijker her wordt, eigenlijk. Sowieso niet meteen focussen op details, maar proberen om binnen een paar seconden de grote vorm neer te zetten, zodat je de houding al op papier hebt staan, mocht het dier bewegen. Verder, als ze constant in beweging zijn, is het een beetje mentaal knip en plakwerk om een tekening netjes in elkaar te krijgen aan de hand van de hoeken en bewegingen die je ziet. Ik zal eens kijken of ik foto's heb van mijn tripje maar de dierentuin

Edit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:56

Wat mooi wat jullie gemaakt hebben in de dierentuin.
Dat staat bij mij ook nog op het lijstje.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:25

Gaaf!
Ik ga je tips meenemen voor de volgende keer. :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:36

Naar wie moeten de foto's van onze mei-challenge?
En hebben we al een idee voor juni? Mocht er geen idee zijn zou ik graag het thema Labyrint voor willen stellen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:36

Ezellover25 maakt als het goed is het verzameltopic voor deze maand :)

Er was inderdaad nog geen idee voor Juni, dus imo doen we jouw idee als anderen dat ook een goed plan vinden :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 20:32

Ik vind labyrinth een leuk idee!
Ik ga morgen toevallig naar een labyrinth toe ook, meteen maar even kijken wat voor inspiratie ik daar op kan doen!
(zegt ze terwijl ze nog niet eens aan de mei challenge begonnen is :+)

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:26

vikawiek schreef:
Ezellover25 maakt als het goed is het verzameltopic voor deze maand :)

Er was inderdaad nog geen idee voor Juni, dus imo doen we jouw idee als anderen dat ook een goed plan vinden :D

Ik heb een burn out.

Heeft iemand de mogelijkheid om dit voor mij te doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:18

Ik ben bezig een lijst te 'restaureren'. Ik heb een massief eikenhouten lijst met ontspiegeld glas gekregen, de lijst heeft een hele mooie beits erop, en die wil ik graag houden. Nu is de lijst hier en daar beschadigd (leeftijd, gebruik), dus de kleur is weg en de originele houtkleur is zichtbaar:

Afbeelding
Afbeelding

Die plekken ben ik aan het inkleuren met potlood, want een beits zoeken in exact dezelfde kleur... Moeilijk :)).

Hieronder een paar ingekleurde stukjes en ik ben absoluut niet ontevreden :D :
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week de passe-partouts ophalen en dan kan ik Macedo inlijsten.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:49

Oh wat een slim idee. Je ziet niks meer van de beschadigingen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:27

Dat werkt echt verrassend goed San. Zo heb je er toch weer een mooie lijst aan.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 17:28

Slim gedaan San! Niemand die dat nog gaat opvallen, al helemaal niet met een prachtige tekening er in

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 18:04

Thanks! Je ziet het inderdaad echt niet, behalve als je echt weet waar je moet zoeken (op de hoeken na).

Dus helemaal blij. Deze lijst is nieuw niet te betalen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:26

Wauw, wat een goed idee san! Ziet er al heel netjes uit!

Ik ben inmiddels bezig met mn mei challenge, maar heb er nog even wat tussendoor gegooid.
Ik was een paar dagen geleden naar de grotten van Lascaux in Frankrijk, en ik kreeg daarvan inspiratie om mijn favoriete grotschildering daar, Cheval chinois, na te tekenen :D
Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:59

Gave lijst San! En inderdaad, je ziet er al helemaal van een afstand helemaal niks van

Die grottekening is ook heerlijk, knap hoe je diezelfde stijl erin hebt!

Ik sleep tegenwoordig elke keer mijn gelplate mee naar school toe :') we hebben geen gelplate op de opleiding - werkplaatsmanager zei dat het niet te doen is om ze netjes te houden, maar hij zit er nog wel over na te denken - maar mijn vrienden en klasgenoten willen er wel graag mee experimenteren, dus ik offer die van mij telkens op :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:03

Wat leuk om te zien hoe ontzettend veel variatie mensen weten te maken van de challenge! Toch nog best veel ruimte voor eigen smaak en idee, zelfs in zo'n vrij strakke challenge. Heerlijk, al die creativiteit. :D

@Vika: Ik weet niet of de echte paddenstoelmuts of het originele werk waar hij van gemaakt is beter is. Mogelijk moet ik daarvoor de muts in het echt zien. Beide zijn geweldig!
De zentangleboom vind ik erg leuk gevonden, niet kriebelig klein maar wel herkenbaar als zo'n tangle. Doet bijna denken aan een behang zo.

@roodvos: Natuurlijk kan je niet kiezen om één ding met die zentangle te doen. :') Allemaal leuk, maar ik denk dat ik de grijswaarden met de paardjes er in de leukste vind.
De printjes zijn erg leuk. Het feit dat de geit niet wilde is eigenlijk wel leuk, zo'n per ongeluk collage, en inderdaad heel toepasselijk bij het onderwerp. :+ De zittende kip vind ik qua model erg leuk.

@Signe: Ziet er uit alsof je een kleurboek uit moet gaan geven naast de tante Thee doos. Hiervan kan ik me helemaal voorstellen dat mensen lekker zen worden van hier naar kijken en het inkleuren. Prachtig!

@Polarize: wat een heerlijke krabbels. Zo krijg je in zo'n boekje ook een prachtige serie herinneringen om naar terug te bladeren over de tijd.
Het mensbouwpakket is geweldig, de tekening van jezelf wel erg diep in de uncanny valley inderdaad. :')

@Tazzey: Ik kan zo klap kleur die er uit springt erg waarderen! Die zorgt prachtig dat je er werkelijk naar gaat kijken in plaats van 'Oh, een paard'

@ezellover: De glas-in-lood-leeuw vind ik leuk!

@Sall: Wat ontzettend gaaf! En wat een enorme pallet vol boek zeg :wow:

@tabbladen: Oh dat vind ik zo leuk, van die dierenschetsen. Door het papier waar je het op gedaan hebt lijkt het net alsof je als ontdekkingsreiziger Afrika in bent geweest om dieren te ontdekken. Erg mooi zo.

@Laurora: GROTPAARD! Ik houd zo van die stijl Prachtig gevangen!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:21

julius_juut schreef:
@Polarize: wat een heerlijke krabbels. Zo krijg je in zo'n boekje ook een prachtige serie herinneringen om naar terug te bladeren over de tijd.
Het mensbouwpakket is geweldig, de tekening van jezelf wel erg diep in de uncanny valley inderdaad. :')

Jaa klopt, daar is het boekje ook voor! Als ik veel foto's maak ipv schetsen gaan die ook lekker in het boekje, soort scrapbook/journal idee. Mijn vrienden hebben er ook al een aantal schetsen in gemaakt, dus over een tijdje heb ik een lekkere verzameling om op terug te kijken.

Ik ga goed op dat uncanny valley haha, heb al meerdere ideeën over wat ik er nog meer mee kan doen. Juist met zelfportret kan ik daar echt goed mee spelen omdat ik precies van mijzelf weet wat ik eruit haal om dat uncanny valley/unsettling effect te maken.
Wel grappig dat ik voor die projectweek echt geen zin had om met zelfportret bezig te gaan, maar nu er juist op door wil blijven werken. Was dus goed dat ik mijzelf uitgedaagd had met dat onderwerp :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 10:40

Wat cool die dierentuin schetsen!

Dat is mazzel zo'n lijst San, met potlood gewoon :D super. Ik stip met verf ook wel eens van plekjes bij bij 2ehands lijsten.

Heel leuk Laurora, en wat een leuk uitje ook!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:37

Om in de zelfportret hoek te blijven...ik had hoofdpijn vanochtend :+
Met oliepastels, want dat was echt te lang geleden dat ik die had gebruikt.

Afbeelding